r_a_n_u kirjoitti:
Mainio oivallus! Monestako kohdasta kiinni? Kiinnityspisteet?
Kokeillaanpa näin sanallisesti hieman selitellä, vaikka kuvalla pääsisi helpommalla. Auto kun on nyt talvisäilössä, eikä kuvia altansa viitsi ottaa.
-Kolan etureunassa on peltivahvistus, joka on väännetty auki ja taivutettu suoraksi keskeltä noin 40cm matkalta ja passaa näin sopivasti apurungon alareunan päälle.
- Kolan takareunan lippaa laskettu 6cm alas, eli se on sahattu irti noin 6 cm:n syvyydeltä pitkittäin ja näin saatu sivusta katsottuna L -mallinen lista joka siis lyöty pop-niiteillä takaisin kiinni takareunaan. Tämä 'laskettu lippa' puolestaan sopii hyvin bexin keulapalkkiin.
- Kola on siis 'pingotettuna' keulapalkin ja apurungon väliin
RPekka kirjoitti:
On siinä katsurilla ilmettä kun tuon näkee.

- Hyvä pokka katsastusmiehellä: käski vain varmistamaan kiinnitystä, joten pistin ruuvaten eteen pari kalustekulmaa ja taakse myös pari koukku-mallista lattarautaa apurungon reikien reunasta tukea ottaen.
Pasis kirjoitti:
Ainoa moite tulee siitä, että kolaa tarvitaan talvella kahteen hommaan yhtäaikaa. Kesällähän kola liikenisi paremmin koneen suojaksi, kun lunta on yleensä vähemmän.

- Vani onkin nykyisin vain kevyessä kesäkäytössä
