Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: XU-dieselin kampiakselin lukitustappi
ViestiLähetetty: 10.06.2010 22:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
Onko hyviä vihjeitä minkä muotoisen tapin vääntelen korvaamaan erikoistyökalua 7014-J, 7014-T.R. tai 7014-T.J eli tehtaan omaa kampiakselin lukitustappia. Tietysti jos jollain kyseinen kalu sattuu olemaan ja viitsii siitä kuvan ruutupaperia vasten nappaista niin se olisi oikein kiitollisuutta herättävä toimenpide.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XU-dieselin kampiakselin lukitustappi
ViestiLähetetty: 11.06.2010 08:00 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Jos olisi samanalainen, kuin Xantian 1,8 16V:ssä: 8mm tappi, (pitkä, osakierteinen 8mm pultti) jota ohennettu 6mm:een parin sentin matkalta. Koko pituus n.8cm riittäisi. Tuo 8cm sopisi siivaan ja 6mm lohkoon.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XU-dieselin kampiakselin lukitustappi
ViestiLähetetty: 11.06.2010 09:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
ealab kirjoitti:
Tuo 8cm sopisi siivaan ja 6mm lohkoon.

Ainakin XUD7TE-koneessa sekä lohkossa että vauhtipyörässä on 8 mm reikä. Tarttis vaan olla mielikuvitusta että saa sen ulkopuolisen osan sen muotoiseksi ettei tarttis purkaa suunnilleen kaikkea pois edestä...



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XU-dieselin kampiakselin lukitustappi
ViestiLähetetty: 12.06.2010 10:31 

Viestit: 693
Taitaapa ne reiät lohkossa ja vauhtipyörässä olla 6mm.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XU-dieselin kampiakselin lukitustappi
ViestiLähetetty: 12.06.2010 12:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
Jos dieselissä tapin laitto vastustaa homma helpottuu olennaisesti kun malttaa ottaa startin pois.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XU-dieselin kampiakselin lukitustappi
ViestiLähetetty: 12.06.2010 17:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
reikä on yli 7 mm .
ottaa 50cm 7mm teräslankaa ja taivuttaa päästä 10cm matkalta 45 asteen kulmaan. saman tempun voi tehdä myös toiseen päähän ,helpottaa reikään sohlaamista. tommonen on meillä toiminut aikoinaan hyvin. ei tarvii irrotella starttia.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XU-dieselin kampiakselin lukitustappi
ViestiLähetetty: 13.06.2010 00:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
kokemjne kirjoitti:
reikä on yli 7 mm .
ottaa 50cm 7mm teräslankaa ja taivuttaa päästä 10cm matkalta 45 asteen kulmaan. saman tempun voi tehdä myös toiseen päähän ,helpottaa reikään sohlaamista. tommonen on meillä toiminut aikoinaan hyvin. ei tarvii irrotella starttia.

Taidanpa ostaa M8 kierretankoa, sitä kun on paremmin tarjolla kuin noin vahvaa lankaa. Tarkistan vielä tuon kiireessä väännetyn pakoputkiklemmarin että onhan se 8 mm. XUD7TE-koneeseen moinen kävi, nyt työn alla XUD11BTE johon tuon paikalleen pujottaminen osoittautui mahdottomaksi.

Kuva



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XU-dieselin kampiakselin lukitustappi
ViestiLähetetty: 13.06.2010 09:49 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Jos johonkin sopii 10mm tanko, niin käytetyistä (xantian, mm)koiranluista löytyy vaaksan mittaisina, terästankoa.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: