eskere kirjoitti:
Katsastus-setä oli hylännyt velj-miehen 1,9 td -98 xantian alapallojen väljyyden ja ohjaustehostimen vuodon vuoksi. Alapallot tuli jo vaihdettua, mutta tuo tehostimen vuoto on vielä korjaamatta.
Minkälainen homma on korjata vuoto joka tihkuu nestettä hammastangosta rattiakselille tulevan booritapin juuresta.

Minkälainen tiivistesysteemi tuossa on.
Hammastangon vuodoista en tiedä, mutta ohjausventtiililtähän tuo kuvaus kuulostaa. Sitroselta saa kunnostettuja järkihintaan (en muista tarviko noihin katsoa sen päällä olevan muovirinkulan väri, mutta katso varmuudeksi). Vaihtoehtoisesti voit itse yrittää puristaa tiivisterenkaat paikoilleen. Jos jää aavistuksenkin koholleen, niin hajoaa kasausvaiheessa (eikä sitä näe muusta kuin LHM-suihkusta kasauksen jälkeen).
Itse venttiilin vaihto on helppo juttu. Alin rattiakselin pätkä löysälle (ruuvit molemmissa päissä, sisältä pitää verhoilua avata), akselia vähän ylöspäin, että nousee pois ohjausventtiilin akselin päältä. Hydrauliputket irti, venttiili pois, uusi tilalle. Ei siinä tainnut sen ihmeempiä olla.