HOTO kirjoitti:
mitenkäs päin nuo nastat tuossa menee
Jos ei liittimen kummassakaan puoliskossa ole numerointia, niin katso mittarilla mihin nastoihin tulee käyttäjännite, kun ECU:ssa on sähköä.
HOTO kirjoitti:
eli otan tuon liittimen siitä map systeemistä irti ja syötän sitä 5 volttia siihen map anturin osaan vai mitenkä...ei nyt tyhmä savolainen oikein tajua asiaa oikein.
Syötä 5 volttia käyttöjännitteeksi ja mittaa lähtöjännitettä esim. yleismittarin sopivalla jännitealueella.
HOTO kirjoitti:
Tuossa on joku vihreä pää ollut mapin vieressä irti vieressä jolle ei ole missään vastakappaletta...
Se on testipistoke, jonka avulla voit lukea moottorinohjauksen vikakoodit.
HOTO kirjoitti:
ja tuo letku on se läpinäkyvä vaalea putki joka menee ruiskun viereen ?
Kaasuläpän tienoille pitäisi mennä juu. Musta miulla taisi olla vanissa ostohetkellä, mutta kirkkaaksi vaihtui kun musta alkoi vedellä viimeisiään.
HOTO kirjoitti:
eli se napataan irti, kuuluukos tuon näyttää sitten lähelle tuota 5 volttia kun tuo letku on irti vai mitä lukemaa jotta todetaan map anturi ehjäksi ?
Jos 5 volttia näyttää, niin taitaa olla aika kova korkeapaine siellä silloin

4,6 V voisi olla lähempänä totuutta normaalissa ilmanpaineessa, mutta voihan se vähän heittää. Vaan ei tuo yksinään mitään kerro, sitä täytyy kokeilla myös pienellä alipaineella, että lähtee jännite tipahtamaan. Ideaalisessa testauksessa voisi testata niin pitkälle, että absoluuttipaine on tuon 170 mbar, jolloin jännitettä pitäisi olla 0,25 V. Itse kokeilin vaan imaisemalla tavallisella jousikäyttöisellä tinaimurilla pienen alipaineen ja katsomalla, että lukema tippui järkevältä vaikuttavan määrän.
Uppasin unkiin
tällaisen dokumentin, josta voi olla apua.
Ja tässä linkki suoraan itse PDF-tiedostoon.