Kaverin 1,8 16 V Xantusta korkkasi taannoin tulpankierre ja tulppa irtosi kesken ajon.
Noh, uusi kierre kanteen ja taas mentiin, mutta radio oli alkanut rätisemään. Kuuntelin häiriötä ja se kuulosti aivan sytytyshäiriöltä, mutta miten ihmeessä, kun 16V moottorissa ei ole jakajaa vaan se puolakansi tulppien päällä. Otin tulppakannen auki, ja kappas vaan, korkanneen sylinterin tulpanhattu oli lyhyempi kuin muut. Tulppa oli irrotessaan painanut hattua ohi kiinnikkeestään, jolloin tulpanhatun sisällä oleva tulpanjohdon virkaa toimittava jousi ei enää ylettynyt kiinni tulppaan, vaan kipinä hyppäsi jousesta tulppaan aiheuttaen häiriön.
Siinä jousessa on paksunnos, josta hattu painaa jousta kiinni puolan napaan. Tuo kyseinen jousi oli painunut teleskooppimaisesti kasaan juuri siitä paksunnoksen kohdalta. Varovaisella venytyksellä jousi oikeni ja ylettyy taas kiinni tulppaan.
Taas soi Xantussa jenkka ilman rätinöitä.
