Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 19 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: XM:n joutokäyntimoteuri
ViestiLähetetty: 25.04.2009 09:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
XM V6 24 V (-91) käy tyhmäkäyntiä välillä hieman epämääräisesti. (Juu tästä ne murheet alkaa :D )
En ole koskaan tuollaista vekotinta purkanut. Onko mitään erityishuomioitavaa värkin purussa/putsauksessa ja kunnostuksessa.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n joutokäyntimoteuri
ViestiLähetetty: 28.04.2009 21:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Asettelin varmaan kysymyksen väärin... Kukaanhan siis ei ole koskaan koittanut korjata XM V6 24V vaeltelevaa tyhmäkäyntiä.
Kuvassa on käsittääkseni lisäilmaluisti joka säätää sopivat ilmat imusarjalle. Se oli löysä ja vuoti mutta tiivitys ei auttanut. Se näytti sisältä likaiselta eli mäntä ilmeisemmin jumittaa. Katsotaan kun se on putsattu.

Sii figö:
http://i638.photobucket.com/albums/uu10 ... attori.jpg



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n joutokäyntimoteuri
ViestiLähetetty: 28.04.2009 21:21 

Viestit: 49
Oletko tsekannut virranjakajan kannen? Ite putsasin tänään ja vaikutti kyllä käyntiin oitis, jäi sitä epämääräistä pöhinää pois :D .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n joutokäyntimoteuri
ViestiLähetetty: 28.04.2009 21:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Tyhjäkäyntisäädin se on tuossa koneessa, ei lisäilmaluisti, vaikka siis kaasuläpän ohimenevää ilmaahan tuo säätääpi. Ja putsaaminen auttaa 99% varmuudella, jos tuo takerteleepi. Ja ei tarvi purkaa tuota, kunhan putsaa kunnolla, ja taas toimii, noi tuonmalliset tyhjäkäyntisäätimet on liki ikuisia, kunhan vain putsaa välillä :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n joutokäyntimoteuri
ViestiLähetetty: 28.04.2009 22:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Joo kiitos... Se luisti siellä sisällä näytti pirun pikiseltä ja se ei voi toimia liukkaasti. Niin, tämä on tämmöinen ns lisäilmaluistityhmäkäyntimoottoriyhdistelmä.
Shiis, nythän jo alkaa V6 24 V vaikuttaa liian helpolta. :lol:



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n joutokäyntimoteuri
ViestiLähetetty: 29.04.2009 06:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Cikatti kirjoitti:
Shiis, nythän jo alkaa V6 24 V vaikuttaa liian helpolta. :lol:

Sitähän se on - toisin kun VihreeKuutonen 12V :oops:



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n joutokäyntimoteuri
ViestiLähetetty: 29.04.2009 08:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
niko kirjoitti:
Cikatti kirjoitti:
Shiis, nythän jo alkaa V6 24 V vaikuttaa liian helpolta. :lol:

Sitähän se on - toisin kun VihreeKuutonen 12V :oops:


Niihän sitä jo aikanaan sanottiin: "maalaa romusi vihreäksi ja työnnä se jokeen"
Niko, sun ei tartte edes maalata sitä.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n joutokäyntimoteuri
ViestiLähetetty: 29.04.2009 11:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Korpilahti
8-) kyll toi oma 12v kuukka on toistaiseksi ollut ihan helppo... eilen sain "korjattua" keskuslukon kaukosäätimen toiminnan, siis vaihdoin kattovalon sisällä olleen vastaanotin-palikan, MustaKuukan mukana kun ei tullut kake-avaimenperää, onnexi paalikuukassa oli kake ja vastaanotin tallella... tänään leikkelin vara-avaimen sopimaan siihen kaken lokoseen :mrgreen:



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n joutokäyntimoteuri
ViestiLähetetty: 29.04.2009 14:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Cxtb2, oliko vastaanotin sama kuin CX:ssä?
Piirilutikka on muistaakseni TEAT 5500.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n joutokäyntimoteuri
ViestiLähetetty: 29.04.2009 17:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1719
Paikkakunta: Korpilahti
koppa ja liitin on mielestäni ainakin erilainen? jyrkkä ehkä ei 8-)



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n joutokäyntimoteuri
ViestiLähetetty: 02.05.2009 20:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Putsasin luistin kerosiinissa uittamalla. Musta talkkuna lähti. Tuli silti tunne että se olis pitänyt purkaa. Eikös se ole semmoinen että se kiertoluisti kääntää potikkaa?
Jos nyt vähääkään järkeä käyttää niin potikalla on tapana kulahtaa huonoksi juurikin joutokäyntialueelta, tai niin käy monissa muissa, väärän merkkisissä vehkeissä.
En ole vielä ajanut tuon putsauksen jälkeen mutta epäilen että auttoiko.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n joutokäyntimoteuri
ViestiLähetetty: 03.05.2009 19:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
No niin, nyt vasta on koelenkki heitetty. Kyllä kerosiiniliotus oli sittenkin kova juttu. joutokäyntimoteurin jumittelu kun ei tietenkää vaikuta vain pelkkään tyhmäkäyntiin vaan ongelman havaitsee aina tuonne 80 km/h asti kun ajaa nelosella tai vitosella koska kaasuläppähän on vain hitusen tuolloin auki ja joutokäyntimoteurin luisti ruokkii konetta lisäilmalla merkittävissä määrin.
Nyt V6 tuntuu ihan aidolta taikamatolta pelkällä joutokäyntiluistin kerosiinissa uittamisella.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n joutokäyntimoteuri
ViestiLähetetty: 11.05.2009 08:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Cikatti kirjoitti:
Kyllä kerosiiniliotus oli sittenkin kova juttu. joutokäyntimoteurin jumittelu kun ei tietenkää vaikuta vain pelkkään tyhmäkäyntiin vaan ongelman havaitsee aina tuonne 80 km/h asti kun ajaa nelosella tai vitosella koska kaasuläppähän on vain hitusen tuolloin auki ja joutokäyntimoteurin luisti ruokkii konetta lisäilmalla merkittävissä määrin.

KakkaKuukka käyttäytyy niin, että pintakaasulla ajellessa saattaa veto välillä lakata ja sitten taas nytkähtäen palaa. Kunnolla polkiessa ei mitään ongelmaa ole, jos tehonpuutetta ei lasketa ;). Olisiko siis mullakin vikaa samassa pömpelissä?



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n joutokäyntimoteuri
ViestiLähetetty: 11.05.2009 11:10 

Viestit: 179
niko kirjoitti:
Cikatti kirjoitti:
Kyllä kerosiiniliotus oli sittenkin kova juttu. joutokäyntimoteurin jumittelu kun ei tietenkää vaikuta vain pelkkään tyhmäkäyntiin vaan ongelman havaitsee aina tuonne 80 km/h asti kun ajaa nelosella tai vitosella koska kaasuläppähän on vain hitusen tuolloin auki ja joutokäyntimoteurin luisti ruokkii konetta lisäilmalla merkittävissä määrin.

KakkaKuukka käyttäytyy niin, että pintakaasulla ajellessa saattaa veto välillä lakata ja sitten taas nytkähtäen palaa. Kunnolla polkiessa ei mitään ongelmaa ole, jos tehonpuutetta ei lasketa ;). Olisiko siis mullakin vikaa samassa pömpelissä?


Oliskohan kaasuläpän asentotunnistin


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n joutokäyntimoteuri
ViestiLähetetty: 11.05.2009 20:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Niko, juurikin näin mun peli myös käyttäytyi eli mm 70-80 km/h ajettaessa tuntui välillä että meno meinaa hyytyä. Sataa tai kovempaa ajettaessa sitä ei huomannut. Luisti on simppelisti köntsässä. Se pitää olla aivan älyttömän herkkäliikkeinen...
Pannuhuoneesta en ole mitään läpän asennontunnistinta vielä löytänyt mutta moinen ehkä on kaasupolkimen luona. Häynes ei kerro kun häynes ei edes tunne V-kuugelia, sille lienee ihan oma häynes.
Mutta, jos se kaasun asennon potikka josain on niin silläkin on tapana kulua pilalla tyhmäkäynnin kohdalta.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n joutokäyntimoteuri
ViestiLähetetty: 07.05.2010 11:23 

Viestit: 118
Paikkakunta: Tuusula, Nuppulinna
Jatketaan tästä... Cikatti sai pömpelin toimimaan putsaamisella, mutta mun vastaavaan ei se riittänyt. Johtuu siitä että pinta johon moottorin kääntöä ohjaavat laahaimet ottavat kii on kovin kulunut. Kysymys: Voiko tuollaista jollain konstilla uudelleen pinnoittaa? Siis mielummin kotikonstein, tai no jos kympillä parilla jossain ammattilaisella. Uusi pömpeli kun on aika kallis.

Linkin takaa pari kuvaa XM tyhjäkäyntimoottori -sta (laitoin tuon noin <- koska foorumin haku paremmin löytää perusmuodon :) ) Linkki Google Picasaweb



'91 XM V6 A Berline / RP 5135 / Vert Triton (ERT)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n joutokäyntimoteuri
ViestiLähetetty: 07.05.2010 12:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Sanoisin kyllä että sen kunnostus on melko kallis koska se on niin spesiaali työnä... oletko oikeasti selvittänyt mitä uusi maksaa?
Minulla on edelleen toiminut viime kevään putsauksen jälkeen tod hyvin. Nyt huomasin toisenlaisen ongelman joka häiritsee tuota tyhmäkäyntiluistia: imusarjaanhan tulee kaksi putkea ilmanputsarilta ja tyhmäkäynnin luistin putkin tulee juurikin ilmanputsarilta, no nyt toinen haitariputkista on rikki siitä mistä se yhdistyy imusarjalle eli takuuvarmasti haittaa tyhmäkäyntiluistin toimitaa koska ilmaa imetään nyt ilmanputsarin ohi. Se näköjään murtuu se kurttuputki hyvin salakavalasti eikä sen murtuma edes näy.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n joutokäyntimoteuri
ViestiLähetetty: 07.05.2010 15:45 

Viestit: 118
Paikkakunta: Tuusula, Nuppulinna
Cikatti kirjoitti:
Sanoisin kyllä että sen kunnostus on melko kallis koska se on niin spesiaali työnä... oletko oikeasti selvittänyt mitä uusi maksaa?

Juu, noin 10% auton hinnasta... Käytettyjä varmaan löytyisi, mutta mistäs sitä tietää purkamatta/testaamatta onko se yhtään parempi.



'91 XM V6 A Berline / RP 5135 / Vert Triton (ERT)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n joutokäyntimoteuri
ViestiLähetetty: 29.04.2015 10:33 

Viestit: 118
Paikkakunta: Tuusula, Nuppulinna
Korjasin tyhjäkäyntimoottorin, ainakin väliaikaisesti siten että muutin roottorin ja staattorin (puhutaanko askelmoottorissa roottorista ja staattorista?) välistä asemaa laittamalla sopivan prikan akselin ja kotelon väliin. Ensituntumalta tyhjäkäynti tasottui, mutten ole vielä ajanut tuolla virityksellä...



'91 XM V6 A Berline / RP 5135 / Vert Triton (ERT)
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 19 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: