Die Farer kirjoitti:
Öljyä kuluu kovasti ja poistettuani tuon muovisen "pohjapanssarin" sanoisin että sitä pukkaa moottorin ja laatikon välisestä saumasta. Irroitin U-raudasta tehdyn ylimääräisen tuen, joka tuntun peittävän juuri tämän alueen.
Alfamerin käännetty korjausopas ei antanut selvyyttä riittääkö pelkkä oljypohjan avaus, vai saako vaihteistonkin irroittaa tiivistämistä varten.
Ehdotuksia/Neuvoja vian paikantamiseen ?
Missä vikaa kannattaisi korjauttaa, jos aukomista tulee liiaksi. Asun PK-seudulla, mutta epäilen Vehon tarjousta liian suolaiseksi (en ole vielä kysynyt sieltä arviota) ?
Moi! Vastaavanlainen vuoto oli omassa C5 tosin 2.0 Hdi automaatti yhdistelmällä. Vuoto tuli moottorin ja laatikon saumasta, öljy oli vaihteistoöljyä. Syy vuotoon oli momentinmuuntimen= turbiinin stefa. Laatikko jouduttiin irroittamaan ja samalla vaihdettiin myös kampiakselin stefa erittäin pienen vuodon johdosta. Kampiakselin stefan vaihto vaatii siis ymmärtääkseni laatikon irroituksen.