Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 2.0 BE Automaatti ja öljypohjan vuoto vm 2005
ViestiLähetetty: 08.04.2011 01:37 

Viestit: 6
Öljyä kuluu kovasti ja poistettuani tuon muovisen "pohjapanssarin" sanoisin että sitä pukkaa moottorin ja laatikon välisestä saumasta. Irroitin U-raudasta tehdyn ylimääräisen tuen, joka tuntun peittävän juuri tämän alueen.
Alfamerin käännetty korjausopas ei antanut selvyyttä riittääkö pelkkä oljypohjan avaus, vai saako vaihteistonkin irroittaa tiivistämistä varten.

Ehdotuksia/Neuvoja vian paikantamiseen ?

Missä vikaa kannattaisi korjauttaa, jos aukomista tulee liiaksi. Asun PK-seudulla, mutta epäilen Vehon tarjousta liian suolaiseksi (en ole vielä kysynyt sieltä arviota) ?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 BE Automaatti ja öljypohjan vuoto vm 2005
ViestiLähetetty: 08.04.2011 06:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Onko varmasti öljypohjan vuoto, eikä kampiakselin takapään stefan? Tuo stefa on kuitenkin varsin tyypillinen vuotopaikka monessa moottorissa. Manuaalilaatikkoisissa ei kyllä yleensä pääse ongelmaksi asti, kun kestää yhden kytkimenvaihtovälin kuitenkin. Automaatissa kun ei moista jumppaa tarvitse tehdä säännöllisesti, niin tilanne onkin toinen.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 BE Automaatti ja öljypohjan vuoto vm 2005
ViestiLähetetty: 08.04.2011 07:09 

Viestit: 48
Paikkakunta: Pohjois-Savo
Die Farer kirjoitti:
Öljyä kuluu kovasti ja poistettuani tuon muovisen "pohjapanssarin" sanoisin että sitä pukkaa moottorin ja laatikon välisestä saumasta. Irroitin U-raudasta tehdyn ylimääräisen tuen, joka tuntun peittävän juuri tämän alueen.
Alfamerin käännetty korjausopas ei antanut selvyyttä riittääkö pelkkä oljypohjan avaus, vai saako vaihteistonkin irroittaa tiivistämistä varten.

Ehdotuksia/Neuvoja vian paikantamiseen ?

Missä vikaa kannattaisi korjauttaa, jos aukomista tulee liiaksi. Asun PK-seudulla, mutta epäilen Vehon tarjousta liian suolaiseksi (en ole vielä kysynyt sieltä arviota) ?

Moi! Vastaavanlainen vuoto oli omassa C5 tosin 2.0 Hdi automaatti yhdistelmällä. Vuoto tuli moottorin ja laatikon saumasta, öljy oli vaihteistoöljyä. Syy vuotoon oli momentinmuuntimen= turbiinin stefa. Laatikko jouduttiin irroittamaan ja samalla vaihdettiin myös kampiakselin stefa erittäin pienen vuodon johdosta. Kampiakselin stefan vaihto vaatii siis ymmärtääkseni laatikon irroituksen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 2.0 BE Automaatti ja öljypohjan vuoto vm 2005
ViestiLähetetty: 08.04.2011 12:10 

Viestit: 66
Jos se on moottoriöljyä niin eiköhän todennäköisin syyllinen ole vauhtipyörän takaa löytyvä proppu joka löystynyt tai on jäänyt tehtaalla kiristämättä... Vaihteisto pois, vauhtipyörä pois. 30 sekuntia niin proppu on kireällä ja sitten taas vauhtipyörä ja vaihteisto kiinni......


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: