..päästömittauksessa. Auto on kaasari AX (GT) 1,4 TU3 koneella. Muut arvot ok eikä pakoputkessa havaittu vuotoja.
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Kooma
Viestin otsikko: Re: Liikaa happea
Lähetetty: 17.09.2011 14:37
Viestit: 349 Paikkakunta: Lempäälä
Tuki pakoputki kädellä. Jos se EI vuoda niin kone sammuu.
paxant
Viestin otsikko: Re: Liikaa happea
Lähetetty: 18.09.2011 11:10
Viestit: 4 Paikkakunta: Ylä-kainuu
]..päästömittauksessa. Auto on kaasari AX (GT) 1,4 TU3 koneella. Muut arvot ok eikä pakoputkessa havaittu vuotoja.[/quottereihe]
Tässä minun Gt:ssä näyttäisi pakosarjan tiiviste vuotavan hieman lohkon puolelta. Päästöt olivat kylläkin ok -vielä. Etuputki myöskin oli aikamoista haperoa ennen vaihtoa. Kansiremontti suunnitteilla kun ei sylintereihin saatu painetta niin, että venttiliit olisivat pysyneet ylhäällä kumien vaihdossa. Auto on vm 88 ja n.220tkm ajettu.
AX Gt 88 + pelto AX, Forester XT ja Datsun 100A.
Natero
Viestin otsikko: Re: Liikaa happea
Lähetetty: 18.09.2011 16:02
Todennäköisesti putki vuotaa, jos muut arvot ovat suunnilleen kohdallaan. Jos moottori käy erittäin laihalla (CO pieni), voi happiarvo nousta korkeaksi, mutta siinä tilanteessa myös HC-arvo on selvästi normaalia (alle 300) korkeampi.
Putkimies22
Viestin otsikko: Re: Liikaa happi päästöissä
Lähetetty: 18.09.2011 19:56
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
Putkimies22 kirjoitti:
..päästömittauksessa. Auto on kaasari AX (GT) 1,4 TU3 koneella. Muut arvot ok eikä pakoputkessa havaittu vuotoja.
On puhuttu kansiviasta jonka seurauksena arvot pielessä. Mikä siellä on vikana silloin ja kuinka se vaikuttaa?
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
olli__o
Viestin otsikko: Re: Liikaa happea
Lähetetty: 18.09.2011 20:32
Viestit: 5124
Jos muut arvot on melko ok, on korkea happi kai aina vuoto pakoputkistossa tai pakosarjassa (tiivisteistä alkaen). (pakokaasupulssit imaisee ilmaa sisäänpäinkin, ihan alkupään vuodot kuulee nakutuksen tapaisena säksätyksenä) pienikin reikä alkupäässä tai epätiivis liitos tekee isoja lukemia.
Korkea O2 ei tietysti haittaa luontoa, mutta ainakin aikaisemmin sekoitti mittalaitteita (ainakin ilma laimentaa pakokaasuja (ilmaa taitaa olla sekoittunut jo melkein neljännes pakokaasuihin, ennen kuin O2-hylkyraja 5 % saavutetaan, eli pakokaasuissa on hapen lisäksi ilmasta peräisin typpeä ~20 % ja vain 75 % oikeita pakokaasuja))
Kooma
Viestin otsikko: Re: Liikaa happea
Lähetetty: 18.09.2011 22:25
Viestit: 349 Paikkakunta: Lempäälä
Ennen kuin kantta rupee käteen ottaan niin kannattaa testata se todennäköisin syy kohonneeseen o2 arvoon... Eli vuotava pakoputki! Sen verran viritelmän näköinen putki tuolla projektikuvissa että olisin kovasti hämmästynyt jos se ei vuotaisi.
avbx
Viestin otsikko: Re: Liikaa happea
Lähetetty: 19.09.2011 15:07
Viestit: 1128
Aksu on vaan hyvässä hapessa. Se oli hieno oivallus käyttää pyöränratasta prikkana pakarin kiinnikkeessä.
Et voi kirjoittaa uusia viestejä Et voi vastata viestiketjuihin Et voi muokata omia viestejäsi Et voi poistaa omia vestejäsi Et voi lähettää liitetiedostoja.