Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 16 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Ruuvi löysällä
ViestiLähetetty: 03.10.2011 23:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Nyt ei putkimiehellä leikkaa.... Siis miten tämän säädön kuuluu toimia??

Pultti on jenkoilla niin lattaraudassa kuin laturissakin. Eihän mikään liiku ennenkuin pultti on kokonaan irti!?
Kuva

Kuva on saksalaisihmeestä ja homman nimi laturin remmin vaihto.



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ruuvi löysällä
ViestiLähetetty: 04.10.2011 00:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Aijaa? :D

Laturin varsinaisen kiinnityspultin sarankohdat ovat kuivat tai jopa hapettuneet. Koitas ruikkia sinne öljyä ja kääntele laturin kannatuspulttia niin jo alkaa kohta laturi keinua kannakkeensa varassa.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ruuvi löysällä
ViestiLähetetty: 04.10.2011 09:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Siis kyllähän tuo nyt jo heiluu mutta vain ulospäin (kuvassa oikealle). Remmin päälle laittoa varten se pitäisi saada keinumaan vasemmalle mutta lattarauta estää sen liikkeen.
Tai lattaraudan pitäisi pysyä paikallaan ja laturin liikkua sen hahlossa mutta tuo poikittaispulttihan estää sen liikkeen!?



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ruuvi löysällä
ViestiLähetetty: 04.10.2011 09:45 

Viestit: 691
Siinä kiinnitysraudassa on kyllä pitkäkäinen reikä, mutta kannattaa ottaa kokonaan tuo poikittainen kiristyspultti pois sekä kiinnityspultti jossa on kierre tuolle kiristyspultille . Kunnon puhdistus kiinnitysraudalle, niin vot alkaa liikettä tapahtua.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ruuvi löysällä
ViestiLähetetty: 04.10.2011 09:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 200
Paikkakunta: Turku
Onko tuo pitkä pultti yhtä puuta?

Ehkä silmäni tekevät taas temppuja, mutta tuo pultti näyttää eripaksuiselta kannan päässä.



BX 16 Valve -89 Gris Axinite, BX GTi 4WD -91 Rouge Furio, ZX 1.8i Tonic -95 Rouge Griotte Nacre
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ruuvi löysällä
ViestiLähetetty: 04.10.2011 10:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
ZX_Kuski kirjoitti:
Onko tuo pitkä pultti yhtä puuta?

Ehkä silmäni tekevät taas temppuja, mutta tuo pultti näyttää eripaksuiselta kannan päässä.


Samaa katselin itse. Mutta onhan sen pakko olla yhtä puuta!? Pari senttiä olen jo sitä ulospäin ruuvannut, työasentokin on niin hanurista kun pääsee vain yhdellä kädellä käsiksi :evil:



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ruuvi löysällä
ViestiLähetetty: 04.10.2011 11:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
Tyhmä kysymys: miten saat lohkon sisään katkenneen pultin pois?



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ruuvi löysällä
ViestiLähetetty: 04.10.2011 11:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
samforman71 kirjoitti:
Tyhmä kysymys: miten saat lohkon sisään katkenneen pultin pois?

Tuo lattaraudan toinen pää? Pultti ei ole katkennut vaan vain irroitettu :)



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ruuvi löysällä
ViestiLähetetty: 04.10.2011 11:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 280
Paikkakunta: lahti
no nii olinhaa mä tyhmä :oops:



Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ruuvi löysällä
ViestiLähetetty: 04.10.2011 12:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Näkyyhän siellä pitkä reikä tuon pitkän pultin takana. Tuo poikittaispultti liikkuu siinä reiässä ja samalla laturi siirtyy ees taas, lattaraudan toinen pää (irroitettu pultti) on sarana. Lattaraudan asennonhan pitää myös muuttua laturin asennon mukana. Irtomutteri poikittaispultin vieressä on lukitusmutteri. Vasaralla napauttamalla tuon pitkän pultin päähän homma luultavasti lähtisi liikkeelle. Löysää laturin toinenkin kiinnityspultti, joka toimii laturille saranana. Jos se on lujasti kiinni, niin laturi ei tietenkään liiku mihinkään. On tuota samaa mekanismia tullut vastaan sitikoissakin.



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ruuvi löysällä
ViestiLähetetty: 04.10.2011 12:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
avbx kirjoitti:
Näkyyhän siellä pitkä reikä tuon pitkän pultin takana. Tuo poikittaispultti liikkuu siinä reiässä ja samalla laturi siirtyy ees taas, lattaraudan toinen pää (irroitettu pultti) on sarana. Lattaraudan asennonhan pitää myös muuttua laturin asennon mukana. Irtomutteri poikittaispultin vieressä on lukitusmutteri. Vasaralla napauttamalla tuon pitkän pultin päähän homma luultavasti lähtisi liikkeelle. Löysää laturin toinenkin kiinnityspultti, joka toimii laturille saranana. Jos se on lujasti kiinni, niin laturi ei tietenkään liiku mihinkään. On tuota samaa mekanismia tullut vastaan sitikoissakin.


Ei se pääse liikkumaan siinä pitkässä reijässä koska tuo tuo poikittain oleva pitkä pultti pitää sen paikallaan.

Irroitettu pää on sarana ja ylimpänä oleva pulttikin on löysätty joten laturi liikkuu kyllä, vaan ei sisäänpäin. Jos pitkä poikittaispultti ei olisi jengalla lattaraudassa niin tuo systeemi mielestäni toimisi. Pultti kiristämällä se vetäisi laturia ulommas ja remmi kiristyisi. Mutterilla systeemi lukitaan.



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ruuvi löysällä
ViestiLähetetty: 04.10.2011 12:52 

Viestit: 287
http://928.jorj7.com/images/alt-removed-1.jpg tuolla millainen sen tulisi olla. Tainut mennä alkuperäinen rikki ja tehty tuollainen? Toinen vaihtoehto: http://www.autoatlanta.com/porsche-parts/928-78-82/901-05.php
Itse säätö on aika helppo, toinen ruuvi kiristää ja mutteri lukitsee. Ei liiku minnekkän.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ruuvi löysällä
ViestiLähetetty: 04.10.2011 13:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
lukkis kirjoitti:
http://928.jorj7.com/images/alt-removed-1.jpg tuolla millainen sen tulisi olla. Tainut mennä alkuperäinen rikki ja tehty tuollainen? Toinen vaihtoehto: http://www.autoatlanta.com/porsche-parts/928-78-82/901-05.php
Itse säätö on aika helppo, toinen ruuvi kiristää ja mutteri lukitsee. Ei liiku minnekkän.


Noinhan sen on pakko olla.
Eli pultti pois ja lattarautaan reikä kierteiden sijaan niin alkaa pelittämään :)



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ruuvi löysällä
ViestiLähetetty: 04.10.2011 19:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Ihan aiheen vierestä, mutta ei malta olla kysymättä...

Kuva
Mites tuo ilmapumppusysteemi, jääkö käyttöön vai otatko pois..? "Pakosarjanlämmitin", EGR:t ja kaikki löytyy tuosta...

Saattas olla jotain kummallista mielessä tuollasen pumpun kanssa... :roll:



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ruuvi löysällä
ViestiLähetetty: 04.10.2011 20:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
jasu kirjoitti:
Ihan aiheen vierestä, mutta ei malta olla kysymättä...

Kuva
Mites tuo ilmapumppusysteemi, jääkö käyttöön vai otatko pois..? "Pakosarjanlämmitin", EGR:t ja kaikki löytyy tuosta...

Saattas olla jotain kummallista mielessä tuollasen pumpun kanssa... :roll:


Kyllä se nyt on ainakin tarkoitus pitää pyörimässä kerta ei ole vielä tullut syytä poistaakkaan sitä. Alempi ilmastoinnin kompura taas lienee turhaa massaa... :roll: En jaksa uskoa että tänikäisen ilmastointi lähtisi pelittämään pelkillä aineiden vaihdolla..



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Ruuvi löysällä
ViestiLähetetty: 04.10.2011 23:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Helppo hommahan tämä loppujen lopuksi oli.. :roll:
Ensinnäkään lattaraudassa oli vain reikä, ei jengoja. Selvisi kun rälläköin poikkipultin kahtia, oli yön aikana mennyt niin jumiin ettei liikahtanut enää mihinkään suuntaan. Sain pikkutoholla kuumentamalla nysän sitten pois ja löytyi miljoonalaatikosta tarpeeksi pitkä vastaava pultti.
Toiseksi lattaraudassa liukuvan pultin toisessa päässä oleva mutteri olisi pitänyt ensin löysätä :geek: En vain sitä sormillani nähnyt vaikka koitin kopeloida.
Nyt on uusi hihna paikoillaan :) Huomenna pitää koittaa kunnostaa puhaltimen viskokytkin Toyotalta tilatuilla silikonipulloilla :)



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 16 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: