|
Kirjoittaja |
Viesti |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Ruuvi löysällä Lähetetty: 03.10.2011 23:36 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Nyt ei putkimiehellä leikkaa.... Siis miten tämän säädön kuuluu toimia?? Pultti on jenkoilla niin lattaraudassa kuin laturissakin. Eihän mikään liiku ennenkuin pultti on kokonaan irti!?  Kuva on saksalaisihmeestä ja homman nimi laturin remmin vaihto.
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Ruuvi löysällä Lähetetty: 04.10.2011 00:43 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Aijaa? Laturin varsinaisen kiinnityspultin sarankohdat ovat kuivat tai jopa hapettuneet. Koitas ruikkia sinne öljyä ja kääntele laturin kannatuspulttia niin jo alkaa kohta laturi keinua kannakkeensa varassa.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Ruuvi löysällä Lähetetty: 04.10.2011 09:17 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Siis kyllähän tuo nyt jo heiluu mutta vain ulospäin (kuvassa oikealle). Remmin päälle laittoa varten se pitäisi saada keinumaan vasemmalle mutta lattarauta estää sen liikkeen. Tai lattaraudan pitäisi pysyä paikallaan ja laturin liikkua sen hahlossa mutta tuo poikittaispulttihan estää sen liikkeen!?
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
jaakkovaakko
|
Viestin otsikko: Re: Ruuvi löysällä Lähetetty: 04.10.2011 09:45 |
Viestit: 691
|
Siinä kiinnitysraudassa on kyllä pitkäkäinen reikä, mutta kannattaa ottaa kokonaan tuo poikittainen kiristyspultti pois sekä kiinnityspultti jossa on kierre tuolle kiristyspultille . Kunnon puhdistus kiinnitysraudalle, niin vot alkaa liikettä tapahtua.
|
|
|
|
 |
ZX_Kuski
|
Viestin otsikko: Re: Ruuvi löysällä Lähetetty: 04.10.2011 09:46 |
Viestit: 200 Paikkakunta: Turku
|
Onko tuo pitkä pultti yhtä puuta?
Ehkä silmäni tekevät taas temppuja, mutta tuo pultti näyttää eripaksuiselta kannan päässä.
BX 16 Valve -89 Gris Axinite, BX GTi 4WD -91 Rouge Furio, ZX 1.8i Tonic -95 Rouge Griotte Nacre
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Ruuvi löysällä Lähetetty: 04.10.2011 10:02 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
ZX_Kuski kirjoitti: Onko tuo pitkä pultti yhtä puuta?
Ehkä silmäni tekevät taas temppuja, mutta tuo pultti näyttää eripaksuiselta kannan päässä. Samaa katselin itse. Mutta onhan sen pakko olla yhtä puuta!? Pari senttiä olen jo sitä ulospäin ruuvannut, työasentokin on niin hanurista kun pääsee vain yhdellä kädellä käsiksi 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
samforman71
|
Viestin otsikko: Re: Ruuvi löysällä Lähetetty: 04.10.2011 11:09 |
Viestit: 280 Paikkakunta: lahti
|
Tyhmä kysymys: miten saat lohkon sisään katkenneen pultin pois?
Suomi / Lahti
Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00, Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Ruuvi löysällä Lähetetty: 04.10.2011 11:48 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
samforman71 kirjoitti: Tyhmä kysymys: miten saat lohkon sisään katkenneen pultin pois? Tuo lattaraudan toinen pää? Pultti ei ole katkennut vaan vain irroitettu 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
samforman71
|
Viestin otsikko: Re: Ruuvi löysällä Lähetetty: 04.10.2011 11:49 |
Viestit: 280 Paikkakunta: lahti
|
no nii olinhaa mä tyhmä 
Suomi / Lahti
Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00, Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
|
|
|
|
 |
avbx
|
Viestin otsikko: Re: Ruuvi löysällä Lähetetty: 04.10.2011 12:40 |
Viestit: 1128
|
Näkyyhän siellä pitkä reikä tuon pitkän pultin takana. Tuo poikittaispultti liikkuu siinä reiässä ja samalla laturi siirtyy ees taas, lattaraudan toinen pää (irroitettu pultti) on sarana. Lattaraudan asennonhan pitää myös muuttua laturin asennon mukana. Irtomutteri poikittaispultin vieressä on lukitusmutteri. Vasaralla napauttamalla tuon pitkän pultin päähän homma luultavasti lähtisi liikkeelle. Löysää laturin toinenkin kiinnityspultti, joka toimii laturille saranana. Jos se on lujasti kiinni, niin laturi ei tietenkään liiku mihinkään. On tuota samaa mekanismia tullut vastaan sitikoissakin.
BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Ruuvi löysällä Lähetetty: 04.10.2011 12:51 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
avbx kirjoitti: Näkyyhän siellä pitkä reikä tuon pitkän pultin takana. Tuo poikittaispultti liikkuu siinä reiässä ja samalla laturi siirtyy ees taas, lattaraudan toinen pää (irroitettu pultti) on sarana. Lattaraudan asennonhan pitää myös muuttua laturin asennon mukana. Irtomutteri poikittaispultin vieressä on lukitusmutteri. Vasaralla napauttamalla tuon pitkän pultin päähän homma luultavasti lähtisi liikkeelle. Löysää laturin toinenkin kiinnityspultti, joka toimii laturille saranana. Jos se on lujasti kiinni, niin laturi ei tietenkään liiku mihinkään. On tuota samaa mekanismia tullut vastaan sitikoissakin. Ei se pääse liikkumaan siinä pitkässä reijässä koska tuo tuo poikittain oleva pitkä pultti pitää sen paikallaan. Irroitettu pää on sarana ja ylimpänä oleva pulttikin on löysätty joten laturi liikkuu kyllä, vaan ei sisäänpäin. Jos pitkä poikittaispultti ei olisi jengalla lattaraudassa niin tuo systeemi mielestäni toimisi. Pultti kiristämällä se vetäisi laturia ulommas ja remmi kiristyisi. Mutterilla systeemi lukitaan.
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
lukkis
|
Viestin otsikko: Re: Ruuvi löysällä Lähetetty: 04.10.2011 12:52 |
Viestit: 287
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Ruuvi löysällä Lähetetty: 04.10.2011 13:46 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
lukkis kirjoitti: http://928.jorj7.com/images/alt-removed-1.jpg tuolla millainen sen tulisi olla. Tainut mennä alkuperäinen rikki ja tehty tuollainen? Toinen vaihtoehto: http://www.autoatlanta.com/porsche-parts/928-78-82/901-05.phpItse säätö on aika helppo, toinen ruuvi kiristää ja mutteri lukitsee. Ei liiku minnekkän. Noinhan sen on pakko olla. Eli pultti pois ja lattarautaan reikä kierteiden sijaan niin alkaa pelittämään 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Ruuvi löysällä Lähetetty: 04.10.2011 19:22 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Ihan aiheen vierestä, mutta ei malta olla kysymättä...  Mites tuo ilmapumppusysteemi, jääkö käyttöön vai otatko pois..? "Pakosarjanlämmitin", EGR:t ja kaikki löytyy tuosta... Saattas olla jotain kummallista mielessä tuollasen pumpun kanssa... 
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Ruuvi löysällä Lähetetty: 04.10.2011 20:36 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
jasu kirjoitti: Ihan aiheen vierestä, mutta ei malta olla kysymättä...  Mites tuo ilmapumppusysteemi, jääkö käyttöön vai otatko pois..? "Pakosarjanlämmitin", EGR:t ja kaikki löytyy tuosta... Saattas olla jotain kummallista mielessä tuollasen pumpun kanssa...  Kyllä se nyt on ainakin tarkoitus pitää pyörimässä kerta ei ole vielä tullut syytä poistaakkaan sitä. Alempi ilmastoinnin kompura taas lienee turhaa massaa...  En jaksa uskoa että tänikäisen ilmastointi lähtisi pelittämään pelkillä aineiden vaihdolla..
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Ruuvi löysällä Lähetetty: 04.10.2011 23:38 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Helppo hommahan tämä loppujen lopuksi oli.. Ensinnäkään lattaraudassa oli vain reikä, ei jengoja. Selvisi kun rälläköin poikkipultin kahtia, oli yön aikana mennyt niin jumiin ettei liikahtanut enää mihinkään suuntaan. Sain pikkutoholla kuumentamalla nysän sitten pois ja löytyi miljoonalaatikosta tarpeeksi pitkä vastaava pultti. Toiseksi lattaraudassa liukuvan pultin toisessa päässä oleva mutteri olisi pitänyt ensin löysätä  En vain sitä sormillani nähnyt vaikka koitin kopeloida. Nyt on uusi hihna paikoillaan  Huomenna pitää koittaa kunnostaa puhaltimen viskokytkin Toyotalta tilatuilla silikonipulloilla 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
|
|