kokemjne kirjoitti:
tarviit mittakellon tai ,,,,,,,,hommaan riittää metrimitta ja korva ja perstuntuma ja ja 13mm kiintolenkki. pumppua eteenpäin käännettäessä tulee ennakkoa lisää ja päivastoin . riippuen korvasta ja perstuntumasta.
kakkua saat lisää/vähennettyä löysäämällä putkien yläpuolella olevaa ( mustaakseni 13mm ) lukitusmutteria ja ruuvarilla ruuvaamalla, MUTTA VAIN korkeintaan varttikierros haluttuun suuntaan. ja sitten testiä. on hyvä jättää just ja just sille rajalle ,että putkesta alkaa tulla lakupötköä. kyllä lähtee ja kulkee ilman kuivaajaakin. onnistuu Bosch tekeleessä . CAV vaatii eri temppuja.
kokemjne kirjoitti:
:evil: lahopää kun on , niin ennakko lisääntyy kun käännetään taaksepäin . ja tietenkin päivastoin. stana. ei pitäis selvinpäin sotkeentua tärkeisiin asioihin.

Olen noilla Koken linjoilla. Merkkaa ensin pumpun nykyinen paikka etureunastaan siihen alumiinijalkaan. Pumpun kauluksesta kolme 13mm kannalla olevaa mutteria löysälle, yksi muttereista sijaitsee hankalasti pumpun takana. Jos tarvitsee paljon kääntää pumppua, niin ruiskuputkien lähtöjä on hyvä löysätä, ja siinä vieressä olevaa pumpun takapään kannatinpulttia (tämä on löysättävä joka tapauksessa).
Kone käyntiin ja sitten pumpunkauluksesta naputtelemalla oikean saundin ja pakokaasun värin etsintä. Sininen savu kertoo, että pumppu on myöhäisellä ja musta että pumppu on aikaisella. Oikeassa kohdassa ei savua tule kuin ryntäytyksessä täyskaasulle, ja silloin se on mustaa.
Syötön määrää säädät pumpun päädystä ja tyhjäkäynti pumpun takana olevista ruuveista.
Näillä ohjeilla kyllä pärjää vakiokoneissa, voimakoneet on asia erikseen....
