Supi-1 kirjoitti:
Auto on C5 2003 farkku ja uutta kattia olisi tarjolla sopuhintaan vaikkapa:
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rkat.pl?ds ... &FZGNR=179Mutta tuossa ei ole tarjolla kuin 2002 vuosimalliin asti. Bosal näyttää että numero on tosiaan 2003 malliin eri:
http://www.catalogue.bosal.com/pages/ex ... 1.8&fuel=BTilasin Xantiaan katin tuolta Deltiltä. Halpa se oli (129e) mutta melko pienikokoinen 2-litraiselle moottorille. Metallikennoisena se myös jäähtyy nopeasti, eli päästöt nousevat tyhjäkäynnillä melko nopeasti laillisen rajoille.
Toisaalta se myös lämpenee nopeasti kierroksilla mittausta varten. Ja se vanhan katin rikkonut viallinen lambda piti myös vaihtaa vaikka pelkkä katin vaihtokin riitti saamaan päästöt katsurille kelpaaviin rajoihin.
Primääriputki tuossa tarvikkeessa on ennen kattia vain yksiosainen toisin kuin alkuperäinen. Periaatteessa tämä hieman alentaa alakierrosten vääntöä. Epäilen, että oikeista osanumeroista huolimatta se olisi sittenkin pienemmälle moottorille tarkoitettu.
Toteaahan myyjäkin: "Nämä katalysaattorit ovat vain varaosia, joilla ei voi korvata vanhaa katalysaattoria lopullisesti."