|
Kirjoittaja |
Viesti |
idefix
|
Viestin otsikko: xantia 99 vm kytkinremppa ohjeita kaivataan Lähetetty: 25.02.2012 17:53 |
Viestit: 1219 Paikkakunta: Ulvila
|
Elikä, tollanen uudempi koppanen 1,8 16 v xantia on kyseessä. Vetoakselit ja kaikki letkut piuhat ym on irti, moottoria kallistettu niin paljon kuin kuskin puoleinen moottorin/ vaihdelaatikon mutteri irrottamalla mahdollista. Nyt kuitenkin näyttää ,että vetoakselin pesä laskeutuu niin alas vasten runkoa, että on turha edes yrittää alkaa irrotamaan laatikkoa, nyt kysymys yksi kuuluukin, lähteekö tuo moottorin/vaihdelaatikon kannattava tappi irti kierteellä ? ja silloin voin nostaa moottoria takas niin ylös että voin alkaa repiä lootaa irti. Jos se tappi on paikallaan, niin moottoria nostaessa se menee takaisin sinne kiinnike kumituttiin. Toinen kysymys, monellako pultilla laatikko on kiinni koneessa, kolme pulttia löysin ja muita ei löydy!!!!!!! yks kuusiokolo pultti alapuolella ja 2 kpl etupuolella konetilassa. Luulis nyt olevan rintapellin ja koneen tienoilla pultti, mutta kun ei näy.
Yritin lämpöpuhaltimella kuumentaa sitä tappia, ja sitten putkitongeilla kiertää ei auennut. Haynesin oppaan avulla olen mennyt kohta kohdalta, mutta ei sieltä löydy apua. Ei kait nyt koko moottoria pidä irrottaa että saa kytkimen vaihdettua.
Nyt moottori lepää runkoon oikean puoleisen eli tukilaakeripesän/ moottorin alakumityynynpesän varassa, eikä laskeudu alemmas, ellen irrota sitä tukilaakerin pesää moottori ei voi laskeutua niin paljon, että kuskin puoleinen vetoakselin pesä ohittaa rungon. Kuka on vaihtanut xantiaan kytkimen, niin olisin kiitollinen kuulemaan pari vinkkiä. Tällai ko ulkona tekee näin lumituiskussa, niin tuppaa homma keskeytymään välillä sää olosuhteiden vuoksi, joten ei viitsisi hirveesti turhaa töpeksimään.
|
|
|
|
 |
xmfani
|
Viestin otsikko: Re: xantia 99 vm kytkinremppa ohjeita kaivataan Lähetetty: 25.02.2012 18:24 |
Viestit: 574 Paikkakunta: Loimaa
|
Etu puolella on 3 pulttia,takana on yksi kuus kolo,ja pelti tietysti kolmella 10 kannalla. Kone tunkin varaan tai roikkuun,niin saat siirrettyä,joskus otan alatuen irti,niin saa kallistuun tarpeeksi,liian alas ei kannata laskea. Toinen tunkki laatikon alle,tai mulla on siirto lava,jossa pyörät. Ohjuri tapit jos vain kytkin remppa,aukee tarpeeksi,ja saa työ kalut väliin,
jarmojuhani.cederlund@gmail.com Loimaa
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: xantia 99 vm kytkinremppa ohjeita kaivataan Lähetetty: 25.02.2012 18:29 |
Viestit: 2821
|
Ettei tuossa ole sama kuin Xsarassa? Oletko ottanut sen nopeusanturin laatikosta irti? sillä keinoin Xsaran loota tulee pois muuten ei mahdo tulemaan..
|
|
|
|
 |
KKA
|
Viestin otsikko: Re: xantia 99 vm kytkinremppa ohjeita kaivataan Lähetetty: 26.02.2012 13:26 |
Viestit: 329 Paikkakunta: Kotka
|
Kyllä se tappi on kierteellä kiinni laatikossa ja pitää irrottaa, (voi olla tiukassa ja lukitustahnalla liimattu),muuten ei mahdu loota tipahtamaan, ja se nopeusanturi systeemi pitää kanssa irroittaa, oli muistaakseni 2 tai 3 pultilla kiinni.
Ds5 sport chic 2,0 hdi -14,peugeot 5008 hdi -12, 306 gti -00, 505 gri -88
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: xantia 99 vm kytkinremppa ohjeita kaivataan Lähetetty: 26.02.2012 14:13 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Tappiin taitaa sopia pitkä, 16mm:n hylsy.
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: xantia 99 vm kytkinremppa ohjeita kaivataan Lähetetty: 26.02.2012 21:11 |
Viestit: 2201 Paikkakunta: Laukaa
|
Jätä moottori jakopään puoleisesta yläkiinnikkeestä kiinni. Laita tunkki moottorin alle lankun kera, jotta voit säädellä paketin korkeutta. Vaihteiston pään kumityyny pois korista ja tappi irti 16mm pitkällä (tulppa)hylsyllä. Päästä moottorin takan olevan alakiinnikkeen pultit irti. Laatikko on kiinni moottorissa neljällä pultilla, kuten täällä on todettu. Irrota pultit ja raota laatikkoa juuri sen verran kuin sen saat siirtymään. Siitä rakosesta sitten asetelman pultit, 6kpl, irti ja kampea asetelma pois paikoiltaan. Sitten tulee tilaa vaihtaa painelaakeri. Puhdista painelaakerin liukupinta ja kytkinalselin boorit sekä rasvaa niitä hiukan jollain lämpöisenäkin valumattomalla rasvalla.
Laita uusi kytkinlevy paikoilleen ja keskitä se hyvin ennen asetelman kiristämistä.
Alla on kuva Zx:n kytkimen vaihtorako.
Liitteet: |

zx -kytkin.jpg [ 74.38 KiB | Katsottu 6070 kertaa ]
|
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: xantia 99 vm kytkinremppa ohjeita kaivataan Lähetetty: 27.02.2012 09:26 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Vetareita, vasenta? ei tarvitse poistaa? Alapallot, raidetangon päät vaan irti?
|
|
|
|
 |
KKA
|
Viestin otsikko: Re: xantia 99 vm kytkinremppa ohjeita kaivataan Lähetetty: 27.02.2012 18:38 |
Viestit: 329 Paikkakunta: Kotka
|
suosittelen vaihtamaan sen stefankin sinne kampiakselin päähän, on aika ikävä tehdä remontti uudestaan jos alkaa vuotamaan.
Ds5 sport chic 2,0 hdi -14,peugeot 5008 hdi -12, 306 gti -00, 505 gri -88
|
|
|
|
 |
faro680
|
Viestin otsikko: Re: xantia 99 vm kytkinremppa ohjeita kaivataan Lähetetty: 28.02.2012 01:05 |
Viestit: 75
|
KKA kirjoitti: suosittelen vaihtamaan sen stefankin sinne kampiakselin päähän, on aika ikävä tehdä remontti uudestaan jos alkaa vuotamaan. oiskohan syytä vaihtaa myös kytkinakselin holkki ja stefa (org nr 2105.35) jos laatikossa sellainen on.
Liitteet: |

be4 kykinakselin holkki ja stefa.jpg [ 31.05 KiB | Katsottu 5915 kertaa ]
|
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: xantia 99 vm kytkinremppa ohjeita kaivataan Lähetetty: 28.02.2012 11:04 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Sitten vaan toosa pois ja hommiin. Saisihan holkkiin tiivisteen vaihdettua....
|
|
|
|
 |
|
|