Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 19 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: xm 2.0 injektion -91
ViestiLähetetty: 06.03.2012 21:39 

ajamalla vein sitikan lämpimään talliin jossa se seisoi n.8 kuukautta jonka jälkeen vaihdoin kansipahavin,jonka jälkeen rassi ei suostu käymään sitte millään.kaiken näköstä oon yrittäny tehä... kastelee tulpat...välillä paukahtaa putkessa välillä paukahtaa putsarissa...

Poissa

Viestin otsikko: Re: xm 2.0 injektion -91
ViestiLähetetty: 06.03.2012 21:59 
Käyttäjän avatar

jako sekaisin.

Suomi / Lahti

Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00,
Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
Poissa

ViestiLähetetty: 06.03.2012 22:27 

hihnapöyrän ajoitusreikä siirtyny vulkanoinnissa joskus, joten ajoitus pielessä.

Poissa

ViestiLähetetty: 06.03.2012 22:43 

ajotuksen oon tarkistanu monesti

Poissa

ViestiLähetetty: 07.03.2012 14:24 
Käyttäjän avatar

sullon tulppapiuhat sekasin.

Poissa

ViestiLähetetty: 07.03.2012 17:17 

tulpan piuhoja en oo käyttäny irti virranjakajan päästä,ja väärään järjestykseen ne ei yletä...

Poissa

ViestiLähetetty: 07.03.2012 17:19 
Käyttäjän avatar

sullon ajotus sitten 180 astetta poskellaan

Poissa

ViestiLähetetty: 07.03.2012 21:25 

kävin kääntämässä ajotusta 180 astetta,ei elonmerkkiä :(

Poissa

ViestiLähetetty: 08.03.2012 12:02 

pyystööli kirjoitti:
ajotuksen oon tarkistanu monesti

miten?

Poissa

ViestiLähetetty: 08.03.2012 12:10 

alapään merkin pistin poranterän sinne reikään noin klo 11 kohalla,yläpään laitoin poranterän reikään noin klo7 kohalle. onko oikein?

Poissa

ViestiLähetetty: 08.03.2012 15:05 
Käyttäjän avatar

se siivapyörän reikä eioo mikään ajoitusmerkki. on vain lukitusreikä kun pulttaa auki sitä pulttia.
kokeiles ajoittaa siten, että sulla on kampiaks.ratas näkyvillä ja siinä on merkki , kohdista se klo 3 suuntaan ( 10mm pultinkanta on vieressä. ) sitten nokkapyörä siten että saat sen lukitus pultin paikoilleen. nyt en muista löytyykö startin alta poterosta myös 7mm reikää . jos löytyy niin työnnä sinne sopiva = 7mm tappi tai mikä tahansa joka on tarpeeksi pitkä ja saat tungettua sinne.
ota se nokan lukitus pois ja pultti temppuraudan nokkaan ( laita joku korotus sen alle ) ja kierrä siitä pultista kunnes se tappi siellä startin alla loksahtaa johonkin koloon ( sun pitää työntää sitä samaanaikaan kun kierrät siitä pultista. ja sitten vaan vertaamaan nokan rattaan reikää kannessa olevaan reikään.
jos ei löydy sitä koloo siitä vahtipyörästa ,niin ajoita se kampiratas kuten tuolla ylempänä on kirjuutettu. se pitäisi olla samansuuntainen öljypohjantason kanssa ja osoittaa klo 3 suuntaan. sillon nokan reikä pitää osua kannen reiän kanssa linjaan.

Poissa

ViestiLähetetty: 11.03.2012 11:51 

Yön tallissa viettäneenä,parit itkupotkuraivarit saaneena tappelin sitä kampiakselin pulttia auki,metrisellä jatkolla väänsin eikä inahtanutkaan. Siinä sitte keskellä yötä lähtee lainaamaan pulttikonetta,meilläpäin nuo työvälinevuokraamot ku ei oo yöllä auki.
nooh pulttikone löyty,ja sillähän se sitte lähti..kampirattaasta löyty se merkki mutta ei siellä kyllä siellä klo 3 ole mitään merkkiä,löyty kyllä se 10mm pultinkanta jonka vieressä se ois pitäny olla.
käjet olokapäitä myöten öljyssä, leuka kohti rintaa piti painua nukkumaan

Poissa

ViestiLähetetty: 11.03.2012 14:10 
Käyttäjän avatar

juu.... ei siellä olekkaan mitään vastamerkkiä. jos sulla on nyt semmonen remmi jossa on merkkiviivat , niin laita nyt semmonen . kohdista ensin nokkapyörä pultinreikäänsä kohtisuoraan ja sitten sitä remmiä virittelemään siten ,että merkit osuvat tarkasti hihnapyörämerkkeihin ja vetopuoli on kiree. ja NYT MERKKAA siihen temppuraudan merkin kohdalle lohkoon. vastamerkki. vaikka pistepuikolla ja vasaralla. jatkossa ei tarvii tapella.

Poissa

ViestiLähetetty: 11.03.2012 16:02 

Minä olen laittanut nokkahihnan Haynesin kirjan mukaisesti eikä siinä mitään kommervenkkejä ole.
Sinä käsketään tökkäämään 9,5 mm pultti nokkapyörän reikään ja se on silloin jossain klo 8 asennossa. Mulla on ollut 10 mm pultti siinä.
Kampiakselin lukitukseen käsketään laittaa joku 8 mm vempain nokkahihnan pyörän koloon joka lukittuu alla olevaan reikään. Se on oikesataan hahlo siinä pyörässä jonka pitää osua rungossa olevaan. Ranskalaisessa kuvassa käsketään laittaa kiila joka lukitsee pyörässä ja rungossa olevat hahlot kohdilleen noin klo 11

Poissa

ViestiLähetetty: 11.03.2012 16:11 
Käyttäjän avatar

tuo kyllä pitää paikkansa , mutta kun tuolla on jatkuvaa juttua vulkanoinnin pettämisestä niin en paljoo perusta siitä hihnapyörän reiästä ja vastakolon asemasta , vaan merkkaan aina paikat ennen vanhan jakopään purkamista .

Poissa

ViestiLähetetty: 11.03.2012 18:47 

Profiili WWW
Roplaaja kirjoitti:
Minä olen laittanut nokkahihnan Haynesin kirjan mukaisesti eikä siinä mitään kommervenkkejä ole.
Sinä käsketään tökkäämään 9,5 mm pultti nokkapyörän reikään ja se on silloin jossain klo 8 asennossa. Mulla on ollut 10 mm pultti siinä.
Kampiakselin lukitukseen käsketään laittaa joku 8 mm vempain nokkahihnan pyörän koloon joka lukittuu alla olevaan reikään. Se on oikesataan hahlo siinä pyörässä jonka pitää osua rungossa olevaan. Ranskalaisessa kuvassa käsketään laittaa kiila joka lukitsee pyörässä ja rungossa olevat hahlot kohdilleen noin klo 11

Näin olen minäkin tehnyt. Eikä ainakaan omassa XM:ssä (2.0i -93) ole vulkanoitua hihnapyörää.

Poissa

ViestiLähetetty: 11.03.2012 20:22 

Noissa vanhoissa kumia on vaan hihnoissa ja renkaissa ja kaikki muutenkin helpompaa kuin uudemmissa.
En tiedä olenko nynny, tyhmä vai pullasormi kun uudemmissa hihnatkin on menkein mahdottomia vääntää päälle. Esim. moniurahihnan säätövara ZX ja Xarassa on niin olematon että sen saa päälle vaan väkisin julmasti pitkällä lattaraudalla vääntäen

Poissa

ViestiLähetetty: 11.03.2012 20:29 
Käyttäjän avatar

niin epäilinkin,mutta viitauksena heille, joilla semmonen löytyy.

Poissa

ViestiLähetetty: 11.03.2012 20:33 
Käyttäjän avatar

tuli mieleen tuo 180 asteen käännös. mitäs se mielestäs tarkoittaa. ?

puritko jakopään ja pyöräytit temppurautaa sen 180 astetta ? siten että merkki on eteenpäin ja kiila päivastoin.
merkin on oltava eteenpäin kun nokka on lukittu sillä pultilla.

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 19 viestiä ]