Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 20 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: BX kynkänvaihto-ohjeita?
ViestiLähetetty: 05.05.2009 15:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Onko jossain hyvää kuvasarjaa tms? Vai pannaanko talkoot pystyyn? ;)



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX kynkänvaihto-ohjeita?
ViestiLähetetty: 05.05.2009 15:27 

Viestit: 372
Paikkakunta: Järvenpää
Tuolta olen oppia ammentanut.

http://www.rmattila.com/images/remontit ... a_irrotus/

Ja sori, että kesti vähän pitkään etsiä tuo sivu.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX kynkänvaihto-ohjeita?
ViestiLähetetty: 05.05.2009 16:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
No johan näyttää helpolta... :)



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX kynkänvaihto-ohjeita?
ViestiLähetetty: 05.05.2009 16:18 

Viestit: 372
Paikkakunta: Järvenpää
Putkimies22 kirjoitti:
No johan näyttää helpolta... :)



Itse en olisi päässyt kahvimainokseen :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX kynkänvaihto-ohjeita?
ViestiLähetetty: 05.05.2009 20:48 

Viestit: 133
Hei, selailepa vähän hakusanoilla "kynkkä" tai "laakerit" tuolta juuri avautuneesta Viestiarkistosta vanhoja juttuja! Sieltä löytyy neuvoja sudenkuoppiin ja ongelmiin, koska niitäkin saattaa matkalle tulla. :cry: Itse en irrottanut jarruputkea satulasta, vaan siirsin sen sivuun ja ujuttelin varovasti tukivarren pois paikoiltaan, Vaimon avustamana! :lol: Ei nimittäin tahdo kädet riittää joka suuntaan yksin ollen. Pitkiä 6-kulmaisia hylsyjä työkaluiksi, jottei kulmat pyöristy, ja CRC-kylpyä riittävän ajoissa ennen hommiin käyntiä. :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX kynkänvaihto-ohjeita?
ViestiLähetetty: 05.05.2009 22:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 332
Paikkakunta: Kalajoki
Tane N. kirjoitti:
Tuolta olen oppia ammentanut.

http://www.rmattila.com/images/remontit ... a_irrotus/

Ja sori, että kesti vähän pitkään etsiä tuo sivu.



2 minuuttia, onhan se 120 sekkaa ... :lol:



-------
Sitikka-kyytiä v:sta -58
nyt alla Xantia Activa TCT
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX kynkänvaihto-ohjeita?
ViestiLähetetty: 05.05.2009 22:29 

Viestit: 372
Paikkakunta: Järvenpää
maarit kirjoitti:
Tane N. kirjoitti:
Tuolta olen oppia ammentanut.

http://www.rmattila.com/images/remontit ... a_irrotus/

Ja sori, että kesti vähän pitkään etsiä tuo sivu.



2 minuuttia, onhan se 120 sekkaa ... :lol:


Töissä gatesivempele. Hidas. (Ja hävettää tunnustaa, että myös himassa yks vastaava läppäri)
Kahdessa minuutissa keittää 2/3 munan!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX kynkänvaihto-ohjeita?
ViestiLähetetty: 05.05.2009 22:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 332
Paikkakunta: Kalajoki
Tane N. kirjoitti:
Kahdessa minuutissa keittää 2/3 munan!


Niin, jos pitää löysistä munista ... :roll:



-------
Sitikka-kyytiä v:sta -58
nyt alla Xantia Activa TCT
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX kynkänvaihto-ohjeita?
ViestiLähetetty: 06.05.2009 13:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Tän näköinen tilanne. Ja myyjä kertoi puhelimessa kynkkien olevan kunnossa :evil: Ehkei täti sitä oikeesti tiennyt...



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX kynkänvaihto-ohjeita?
ViestiLähetetty: 06.05.2009 13:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Ja tässä siis tilanne:

Kuva

Tunteeko muuten kukaan ko pelin historiaa? Pyörinyt keskisuomessa ja Keuruulaisellakin pajalla ruuvailtu.



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX kynkänvaihto-ohjeita?
ViestiLähetetty: 06.05.2009 14:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 755
Paikkakunta: Nurmijärvi
Putkimies22 kirjoitti:
Ja tässä siis tilanne:

Kuva

Tunteeko muuten kukaan ko pelin historiaa? Pyörinyt keskisuomessa ja Keuruulaisellakin pajalla ruuvailtu.



Ja taustalla miun autotallini.. :mrgreen:



Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX kynkänvaihto-ohjeita?
ViestiLähetetty: 06.05.2009 23:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
Putkimies22 kirjoitti:
myyjä kertoi puhelimessa kynkkien olevan kunnossa :evil:

Sittenhän tuo on helppo korjata, ei tartte muuta kuin ehjät laakerisarjat. Kyllä se kynkkäkin osaa hajota jos laakerin ulkokooli halkeaa tai rullat pääsee muuten hieromaan paikat mäsäksi.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX kynkänvaihto-ohjeita?
ViestiLähetetty: 31.05.2009 17:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Varuilta hankittu "uudet" kynkät. Vanhoja käyttämällä tietty säästyisi navan ja jarrujen siirroilta mit en heti tullut ajatelleeksi.

Kuva

Miten tuo itse laakerien vaihto käy?



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX kynkänvaihto-ohjeita?
ViestiLähetetty: 31.05.2009 20:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Tyhjennä tukivarsi laakeriroinasta ja laita uudet tilalle. Pelasta sieltä vanhasta se pieni säätöprikka, on jossain vaseliinin seassa. Laakerien ulkokoolit on hankalia, kun näkyvä reuna on aika pieni, ei meinaa päästä lyömään kunnolla tuurnalla. Kun hitsaa palon koolin sisäpinnalle ja antaa jäähtyä, kutistuu kooli sen verran että lähes putoaa pois. Uusia laitettaessa muista laittaa se muovinen suojaputki sinne väliin, se ei tainnut mennä enää paikalleen kun molemmat ulkokoolit on paikallaan. Välyksen säätöön (prikan paksuuden määritys) on erilaisia ohjeita, tehtaan ohjekin pyörii noissa bx dokumenteissa.

Jos vaihtokynkissä on hyvä pyöränlaakeri niin jätä se paikalleen, se ei kyllä siirry vanhasta vaan joudut laittamaan uuden pyöränlaakerin. Napahan siinä tulee samalla. Irroita jarrusatula vanhasta kynkästä. Palat ensin pois, laita sitten se paloja pitävä pultti takaisin, ettei satula halkea, kun otat kiinnityspultit irti. Jarruputkea ei kannata irroittaa. Vaihtokynkistä tietysti satulat pois.



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX kynkänvaihto-ohjeita?
ViestiLähetetty: 31.05.2009 21:34 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Kynkän pultti ensin vain löysäksi, jotta sitä voi pyörittää, kun kierteitä kraapii mutterin edestä. Varsinaiseen aukaisuun riittää sitten vähempi hiki. Älä unohda "teotoranttia", kierteistä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX kynkänvaihto-ohjeita?
ViestiLähetetty: 31.05.2009 22:28 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Pieni lämpökin tekee gutaa :lol:



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX kynkänvaihto-ohjeita?
ViestiLähetetty: 31.05.2009 23:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
kaselin kirjoitti:
Pieni lämpökin tekee gutaa :lol:


Hitto, ois tänään sit pitäny tehdä tuo :lol:



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX kynkänvaihto-ohjeita?
ViestiLähetetty: 05.06.2009 22:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Auto pihassa, josko lähtis vähän ruikkaamaan CRC:tä jengoihin :P



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX kynkänvaihto-ohjeita?
ViestiLähetetty: 06.06.2009 22:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Ja työkaluvalikoimista löytyy tietysti 24 mm kiintoavain jolla pitää hanttiin mutterista. Kallistuksenvakaimen kiinnityksiä irroittaessani rikoin kaksi 13 mm kuusikulmaista normaalihylsyä. Voimahylsy kesti. Taitaa olla hieman vajaamittainen mutteri, kun poskettomasti en edes voimaa käyttänyt.



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX kynkänvaihto-ohjeita?
ViestiLähetetty: 12.06.2009 00:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Tässä kävi nyt niin että vein bexin puoliltapäivin tutulle korjaajalle ja iltapäivällä hain pois kynkät korjattuna, etunivelen suojakumi vaihdettuna ja pakokaasutesit tehtynä. Ei vain sitten iskenyt tuo soralla korjaaminen tarpeeksi.

Ja toinenkin huomio tuli tehtyä toisaailtana. Makasin 16V:n alla ja piti tehdä jotain mutta huomasin etten näe! Siis läheltä ja skarpisti. Ja kun auto on vaan ajettu lekaharkon korkeudelle niin en saanut etäisyyttä työkohteeseen tarpeeksi :x Eli ei se ikä tule yksin :? Hydeputki on kuitenkin kiinni päistään, pitää tehdä nuo sovitukset tarkemmin sitten kun saan sen tassuilleen nousemaan. Uusi jäähdytinkin tuli tänään :)



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 20 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: