|
Kirjoittaja |
Viesti |
TeeKoo
|
Viestin otsikko: C5 hydepumppu rikki - uskallanko ajaa Lähetetty: 30.01.2010 12:57 |
Viestit: 201 Paikkakunta: Turku
|
Pumppu sökö, polttaa sulakkeen aika pian. Systeemissä jonkin verran painetta, etupää joustaa painellessa, mutta euto ei ole normikorkeudessa, kyyti hiukan pomppuista.
Uskallanko ajella muutaman päivän? Kaupunkiajoa.
Sulakkeen vaihtamalla saan taas hetkeksi paineet ja korkeuden normaaliksi, mutta parissa päivässä tippuu alemmas.
C5 Break HDi204 A vm 2011
|
|
|
|
 |
vinosilmä
|
Viestin otsikko: Re: C5 hydepumppu rikki - uskallanko ajaa Lähetetty: 30.01.2010 15:39 |
Viestit: 1090
|
minä en kyllä ajaisi, tulee helposti lisää vaurioita......peli pian pajalle ja lainakärry alle
|
|
|
|
 |
TeeKoo
|
Viestin otsikko: Re: C5 hydepumppu rikki - uskallanko ajaa Lähetetty: 30.01.2010 16:05 |
Viestit: 201 Paikkakunta: Turku
|
Kumma kun eivät Ritikolla varoittaneet.
Vaihdoin asken sulakkeen, auto nousi normaaliasentoon ja sulake meni saman tien. Nyt on vielä yksi jäljellä.
C5 Break HDi204 A vm 2011
|
|
|
|
 |
kulkuri
|
Viestin otsikko: Re: C5 hydepumppu rikki - uskallanko ajaa Lähetetty: 03.02.2010 13:45 |
Viestit: 298
|
Kannattaa olla varuillaan, multa palanu tuulilasia myöten kun pumpulle menevät johtosarjat kärähti.
ID 1,9 -62, HY 1,9B -69, CX-2000 -78, AK 400 -75, 2xBX 16v -88 ja 16TRS -88, XM V6 24V -99, B11 -54, C5 2.0 -05, Ami 8 Break -74, 2cv -55 (työn alla), Dyane -73 , 2cv6 -76, Gs Break -77, ID 1,9 -65, Ami6 -62, Cx 2.0 - 86, Visa Gti -85, XM TD Break -92.
|
|
|
|
 |
TeeKoo
|
Viestin otsikko: Re: C5 hydepumppu rikki - uskallanko ajaa Lähetetty: 03.02.2010 15:37 |
Viestit: 201 Paikkakunta: Turku
|
kulkuri kirjoitti: Kannattaa olla varuillaan, multa palanu tuulilasia myöten kun pumpulle menevät johtosarjat kärähti. Kaikki hyvin vielä. Huomenna pajalle. Olen joka toinen päivä vaihtanut sulakkeen ja nostanut auton normaalikorkeuteen. Ja kun sulake on rikki, eihän siellä sähköakään kulje.
C5 Break HDi204 A vm 2011
|
|
|
|
 |
kulkuri
|
Viestin otsikko: Re: C5 hydepumppu rikki - uskallanko ajaa Lähetetty: 03.02.2010 16:42 |
Viestit: 298
|
Ei pitäny tässäkään kulkea, oikosulku oli jossain laatikon päällä
Liitteet: |

kyrvähtänyt.jpg [ 17.54 KiB | Katsottu 9386 kertaa ]
|
ID 1,9 -62, HY 1,9B -69, CX-2000 -78, AK 400 -75, 2xBX 16v -88 ja 16TRS -88, XM V6 24V -99, B11 -54, C5 2.0 -05, Ami 8 Break -74, 2cv -55 (työn alla), Dyane -73 , 2cv6 -76, Gs Break -77, ID 1,9 -65, Ami6 -62, Cx 2.0 - 86, Visa Gti -85, XM TD Break -92.
|
|
|
|
 |
TeeKoo
|
Viestin otsikko: Re: C5 hydepumppu rikki - uskallanko ajaa Lähetetty: 04.02.2010 19:43 |
Viestit: 201 Paikkakunta: Turku
|
Vaihdettu on, ei tullut lisämurheita.
C5 Break HDi204 A vm 2011
|
|
|
|
 |
ynki
|
Viestin otsikko: Re: C5 hydepumppu rikki - uskallanko ajaa Lähetetty: 15.03.2012 19:26 |
Viestit: 18 Paikkakunta: Torino
|
Nostellaanpa, paljonko maksoi?
Parempi myöhään kuin koira veräjästä
|
|
|
|
 |
TeeKoo
|
Viestin otsikko: Re: C5 hydepumppu rikki - uskallanko ajaa Lähetetty: 16.03.2012 21:08 |
Viestit: 201 Paikkakunta: Turku
|
En muista enää, sorry. Ei mitään käryä.
Mutta sen muistan, että uusi pumppu meni viikon päästä vaihtoon, takuuna tietty. Nyt on pelittänyt.
Vanha pumppu putsattiin ja ainakin irrallaan kokeillessa toimi. Tein siitä Sitrosella vaihtokaupan tarvitsemaani toiseen tavaraan.
C5 Break HDi204 A vm 2011
|
|
|
|
 |
RPekka
|
Viestin otsikko: Re: C5 hydepumppu rikki - uskallanko ajaa Lähetetty: 17.03.2012 08:56 |
Viestit: 1654 Paikkakunta: Lappeenranta
|
TeeKoo kirjoitti: Pumppu sökö, polttaa sulakkeen aika pian. Paljon ajettu ja oliko LSD:tä vaihdettu koskaan?
Citroen e-C4, vm 2020. Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013. Citroen 2CV "Justiina", vm 1980 Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: C5 hydepumppu rikki - uskallanko ajaa Lähetetty: 19.03.2012 08:41 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Tähänhän onkin hyvä jutustella aiheesta, kun tuossa talvella muhku kerran herjasi "suspension system faulty". Epäilin tietenkin tuota pumpun moottoria heti ja valmistauduin henkisesti purkamaan sen illemmalla. Yllätykseksi seuraavalla startilla pumppu taas lähtikin käyntiin, jotenka sulake ei ainakaan ollut palanut. Lexia sitten osasi kertoa, että takakorkkarilta oli tullut väärää korkeustietoa, ja sen takia jousitus oli jätetty pelistä pois. No, kun nyt kerran olin kuitenkin valmistautunut tuohon purkuhommaan, ja olihan minulla se liemien vaihtokin ollut aikeissa jo 1,5 vuotta, niin päätin sitten hoitaa homman pois alta kuitenkin. Ihan kauhean likainen (=hiilipölyinen) tuo moottori ei kuitenkaan ollut, mutta tulipa nyt putsailtua, varmuuden vuoksi. Tällaiselta näyttää siis n. 247 tkm ja 6,5 vuotta käytössä ollut moottori. Enemmän vaikutusta oli tuolla LDS:n vaihdolla, vanha litku oli melkoisen ruskeaa. Uudella tökötillä moottori kävi paljon nätimmin, eikä kuulostanut vaikealta kovimmillakaan pakkasilla. Neljä litraa meni lientä, kun yritin saada ohjaustehostimeltakin mahdollisimman paljon vanhaa öljyä pois. Suosittelen siis sen vaihtoa, vaikka "ikuista" onkin...
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: C5 hydepumppu rikki - uskallanko ajaa Lähetetty: 19.03.2012 09:43 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
"Suosittelen siis sen vaihtoa, vaikka "ikuista" onkin... -------------------------------------------------------------------------------
Millainen hydeööli on ikuista? Joka tapauksessa järjestelmästä lähtee aina hyvin hieno likaa.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: C5 hydepumppu rikki - uskallanko ajaa Lähetetty: 19.03.2012 10:17 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Tuollainen kakkoskoppaisen vitosen öljy on "ikuista".  Ykköskoppaisessa oli vaihtoväli 200 tkm, kakkoskoppaisessa ei ole.
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
TeeKoo
|
Viestin otsikko: Re: C5 hydepumppu rikki - uskallanko ajaa Lähetetty: 19.03.2012 21:36 |
Viestit: 201 Paikkakunta: Turku
|
RPekka kirjoitti: TeeKoo kirjoitti: Pumppu sökö, polttaa sulakkeen aika pian. Paljon ajettu ja oliko LSD:tä vaihdettu koskaan? Olisko silloin ollut 130 000. Ja öljyt tuli vaihdettua runsas vuosis itten, kun vanhat levisivät konehuoneeseen. Hihnan reunasta lähti suikale, joka kietoutui tehostimen pumpun akseliin ja väänsi sitä sen verran, että liemet tulivat melkein kaikki ulos. Pumppu oli "tosi paskainen" sanoi sen puhdistanut henkilö. En nähnyt itse.
C5 Break HDi204 A vm 2011
|
|
|
|
 |
|
|