Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 2/4 [ 99 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Liikkuva poliisi - hyvästi, toivottavasti
ViestiLähetetty: 25.03.2012 22:07 

eskere kirjoitti:
On turha verrata Keski-Euroopan maiden liikennekulttuuria meidän oloihimme. Suomeen ei ole mitenkään mahdolista saada saman tason liikenneväyliä kuin Euroopassa. Suomen sääolosuhteet ovat vaativammat, tiestön pinnan kunto huonompi johtuen lähes pakollisesta nastarenkaiden käytöstä talvella, teiden rakentaminen on kalliinpaa ja maksajia huomattavasti vähemmän/tiekm kohden kuin tiheään asutuissa maissa.

Verrataan nyt vaikka suomea kaltaisiinsa eli muihin Itä-Euroopan entisiin köyhiin kommunistimaihin :lol:

Suurimmassa osassa on nykyisin suomea huomattavasti paremmassa kunnossa oleva tieverkko, päätiet tosin monesti maksullisia mutta autoverotus noissa maissa on yleensä suomeen verrattuna olematon.

Jos jostain EX-Jugoslaviasta löytyy kotimaata huomattavati parempi tieverkko niin ei oikein tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa, yleensä itkettää :cry:

Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa

ViestiLähetetty: 25.03.2012 22:34 
Käyttäjän avatar

Silloin kun viimeksi ajoin Saksassa, niin maassa asuva välittäjä neuvoi että jos joku tulee kiihdytyskaistalta tai laittaa vilkun päälle vaihtaakseen kaistaa niin on syytä antaa tilaa tai ne tulevat päälle ja silloin vika on siinä osapuolessa joka ei anna tietä. Tämä tarkoittaa myös sitä että väistetään vasemmalle kaistalle jos siinä on tilaa. Suomessahan tuo on kiellettyä.

Keskustelua aiheesta on käyty esim. täällä

Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Poissa

ViestiLähetetty: 25.03.2012 22:50 
Käyttäjän avatar

Profiili ICQ
Maassa maan tavalla. Venäjällä väistetään pientäreelle kun takaa tulee nopeampi esimerkiksi. Mitä sitten miten muualla???
Suomen laki pätee täällä.

Poissa

ViestiLähetetty: 25.03.2012 22:51 
Käyttäjän avatar

svc kirjoitti:
Cikatti kirjoitti:
Helvetti, polliisi pois maantieltä nipottamasta ja konnien perään.
Eihän niitä ole tien päällä näkynyt enää vuosikausiin.

Noi voi, tätäkö mä tarkoitin?

Siis, poliisi pois tieltä ja konnien perään, edelleen ja nyt konnat pesivät pääasiassa kaupungeissa.

Tein rikosilmon huoltofirman kadottamasta perkeleen kalliista museoprätkästä 1 kk sitten. Vieläkään Ponstaakeli ei ole minulle kertonut onko tuo saatanan retku löytynyt. Ihan naurettavaa kun miehellä on OSOITE Karjalankadulla.

Ei muuten hävetä kirjoittaa tästä palautetta sillä tiedän että pari poliisia lukee tätäkin palstaa.

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 25.03.2012 23:04 

Vai että Julmurin mielestä saksassa moottoritietä ajava on syyllinen, jos liittymästä tuleva auto ajaa päälle.
Oliskohan julmurin luettava jotain muuta kun typeriä keskustelupalstoja. Julmurin kaltaiset autoilijat aiheuttavat
vaaratilanteita liikenteessä olettaen, että muut väistävät vaikka itsellä on väistämisvelvollisuus. Ainakin minä pystyn
tuleen moottoritielle häiritsemättä muita ja vaatimalla niiltä tietä tai väistämistä.

Poissa

ViestiLähetetty: 25.03.2012 23:21 
Käyttäjän avatar

akticx kirjoitti:
Vai että Julmurin mielestä saksassa moottoritietä ajava on syyllinen, jos liittymästä tuleva auto ajaa päälle.
Oliskohan julmurin luettava jotain muuta kun typeriä keskustelupalstoja. Julmurin kaltaiset autoilijat aiheuttavat
vaaratilanteita liikenteessä olettaen, että muut väistävät vaikka itsellä on väistämisvelvollisuus. Ainakin minä pystyn
tuleen moottoritielle häiritsemättä muita ja vaatimalla niiltä tietä tai väistämistä.

Siis, "minä pystyn tuleen moottoritielle häiritsemättä muita ja vaatimalla niiltä tietä tai väistämistä"

Eli, ota lääkkeet :lol: Voi olla että akticx "tulee" moottoritielle mutta siihen se jää. Laki on niin että motarin rampista tulevalla on väistämisvelvollisuus ja sieltä tuleva ei vaadi tietä tai väistämistä motarilla kulkijoilta.

Saanko nyt peukkua vai olenko mä seonnut? Motarille liittyjä EI tule eteen.

Poissa

ViestiLähetetty: 25.03.2012 23:43 

(Cikatti: acticx oli ihan samaa mieltä sinun kanssa siitä että liittyvän on sovitettava itsensä liikennevirtaan ja on väistämisvelvollinen...)

Ei myöskään Saksassa, minä googletin kanssa hieman ja näemmä väärästä tiedosta Saksasta on muodostunut "totuus" suomalaisissa keskustelupalstoissa
Saksalaisesta liikennesäännöistä en löytänyt tuota tulkintaa:
http://de.wikipedia.org/wiki/Stra%C3%9F ... eutschland)
tai oikeuden päätöksistäkin löytyi vain tuomioita niistä jotka olivat vaihtaneet kaistaa ja aiheuttaneet kolarin, löytyipä sellainenkin tieto että Staun aikana ei tarvitse päästää ketään sisään ja toinen tieto että mikäli ei pääse mukaan liikennevirtaan on ainoa laillinen tapa pysähtyä ennen kaistan päättymistä eikä saa jatkaa "huoltokaistalle" reunaan

Tuossa todetaan että ohituskaistalta tulija joutuu väistämään autobahnilla olijoita:
Lainaa:
Traffic entering the Autobahn must yield to traffic already on the Autobahn.

http://www.gettingaroundgermany.info/autobahn.shtml

Ainoa erikoissääntö on että ohituskaistalla on oikealta ohittaminen sallittua kun sovittaudutaan liikennevirtaan.

Toki olen usein väärässäkin, mutta kannattaa lukea esimerkiksi http://www.fahrtipps.de/frage/autobahn-einfaedeln.php
Vapaa käännös:
Lainaa:
Kysymys: Pitäisikö autobahnilla väistää vasemmallekaistalle helpottaaseen kiihdytyskaistalta tulijan pääsyä
Vastaus: Parempi on ettet
a) Autobahnilla ajavalla on etuajo-oikeus, EI vetoketjuperiaatetta, EI oikealtatulijan oikeutta
b) jos joku sovittaa nopeuttaan, on se kiihdyttäjän tehtävä
... ja ainakin sivun verran lisää perusteluita, joissa todetaan että sinä maksat jos väistät ja tulee kolari

Eli ainoa sääntöero taitaa olla että Suomessa väistäminen on jopa kielletty, Saksassa sallittu (mutta mahdollisuus, EI velvoite)

Poissa

ViestiLähetetty: 26.03.2012 08:58 
Käyttäjän avatar

akticx kirjoitti:

Ihan kiva että osaat kertoa minulle ihan henkilöä tuntematta ja koskaan edes näkemättä miten monta vaaratilannetta ja onnettomuutta aiheutan liikenteessä ja miten ajan Suomessa. :)

Ihan vaan pikku vinkkinä, kun ajaa joustavasti niin harvemmin vaaratilanteita syntyy. Sen sijaan näitä härkäpäisiä "minä ajan aina sääntöjen mukaan"-nillittäjiä näkee törppöilemässä täysin turhissa paikoissa, pysähtelemässä kiihdytyskaistoilla kun eivät osaa liittyä liikennevirtaan ja toiset torppaamassa liikennevirtaan tulevia kun "ei niitä saa väistää." Katsos kun minulle ei tuota mitään ongelmaa antaa tilaa muille vaikkei liikennesääntö sitä erikseen vaatisikaan. Enkä katso pahalla jos joku ajaa kovempaa kuin minä. Että sellaisia vaaratilanteita minä aiheutan.

Mutta kai pitää ottaa opiksi ja olla antamatta tilaa. Ettei vain vahingossakaan tule aiheuttaneeksi vaaratilannetta kun ihan täällä foorumilla osataan kertoa sen olevan ihan helkkarin vaarallista. :)

Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Poissa

ViestiLähetetty: 26.03.2012 10:00 
Käyttäjän avatar

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että mm. poliisi, puolustusvoimat sekä terveydenhuolto ovat niitä instansseja, joita EI KOSKAAN saisi ajaa alas.
Kyllä tämä on kauheaa katseltavaa tämä Suomen touhu nykyään. Rahat syydetään tukipaketteina ulkomaille ja meillä vain palvelut heikkenee.
Poliiseja saisi olla enemmänkin liikenteessä. Niillä, jotka noudattavat liikenteen pelisääntöjä, ei ole mitään pelättävää. Ne, jotka eivät sääntöjä noudata saakin siitä maksaa -sitten vaikka sakkolapulla.

Poissa

ViestiLähetetty: 26.03.2012 10:14 
Käyttäjän avatar

Monessa paikassa on myös liittymän kohdalla suluviiva kaistojen välissä. Ts, ohituskaistalta ei saa palata ajokaistalle kohdassa jossa ajokaistalle saatetaan liittyä myös oikealta puolelta, liittymästä. Aika fiksua.

Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa

ViestiLähetetty: 26.03.2012 10:32 

Lauran kanssa samaa mieltä.Peruspalvelut pitää säilyttää.Ja poliisin pitää myös saada Vennamon sanoin Rötösherrat kiinni.

Poissa

ViestiLähetetty: 26.03.2012 13:49 
Käyttäjän avatar

Cikatti kirjoitti:
svc kirjoitti:
Cikatti kirjoitti:
Helvetti, polliisi pois maantieltä nipottamasta ja konnien perään.
Eihän niitä ole tien päällä näkynyt enää vuosikausiin.
Noi voi, tätäkö mä tarkoitin?
Siis, poliisi pois tieltä ja konnien perään, edelleen ja nyt konnat pesivät pääasiassa kaupungeissa.
Etkö sitten tarkoittanut? Siis että poliisin pitäisi siirtää resursseja liikennevalvonnasta rikostutkintaan?

Olen ihan samaa mieltä, mutta omalta osaltani en ole nähnyt poliiseja tien päällä valvomassa liikennettä enää aikoihin, eikä yksikään kameratolppa ole minua puhalluttanut. Hangossa on tosin kaupunkialueella joutunut ehkä kerran kesässä juhannuksena tai regatan aikana puhaltamaan mutta ei muuten. Firman vieressä olevan rekkaparkin kuskien puhalluttamisetkin hoitaa tulli eikä poliisi.

Ei poliiseja tosin tunnu olevan kaupungeissakaan konnien perässä, sillä en ole vielä saanut edes kopiota automurron takia tammikuussa tekemästäni rikosilmoituksesta. Tutkija tosin soitti viikkoa myöhemmin ja kyseli muutamia yksityiskohtia ja mahdollisia valokuvia. Muutenkin jäi tutkijasta mieleen sellainen evvk-asenne.

"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa

ViestiLähetetty: 26.03.2012 20:56 
Käyttäjän avatar

Julmurin kannalla sikäli olen, että liikenteessä pitää olla pelisilmää ja väistää kaikkea mihin pystyy. Jos pitää yksisilmäisesti vain omista oikeuksistaan kiinni, niin silloin taivaan portti voi aueta.
Onhan se itselle lohdutus, että olin oikeassa, mutta ei kai se sukulaisia lohduta. Voihan siinä kuolla muitakin.
Niissä väistötilanteissa täytyy hallita liikennetilanne kokonaisuudessaan, eli täytyy nähdä kaikki ajokaistat edessä ja takana.
Olen kerran tehnyt ison väistön. Vaikka olin oikeassa, niin väistin yhdistelmäajoneuvolla pientä Bemaria pelastaen yhden ihmisen hengen.
Sain siitä kiitoksen poliisiltakin.

Poissa

ViestiLähetetty: 26.03.2012 22:37 

Samaa mieltä, joustavuus on jees ja se tarkoittaa että itse joustaa eikä sitä että vaaditaan muita joustamaan.

Mutta silti ehdoton ei ajatuksille "joustavista" liikennesäännöistä: Kuvitellaanpa tilanne että moottoritielle liittyvällä on yleensä väistämisvelvollisuus, mutta jos vasemmanpuoleinen kaista on vapaa, niin liittyjällä olisikin etuajo-oikeus ja moottoritietä ajava on velvoitettu väistämään... Meneepäs monimutkaiseksi - ja milloin se auttaisi liittymistä: silloin kun ei ole muutenkaan ruuhkaa, liittyminen on muutenkin helppoa ja moottoritie on puolityhjä... entäs kuorma-autot ja kun on vielä veronkiertopakuja joilla ei saa ajaa kuin 80/100, pitäisikö niidenkin väistää nopealle kaistalle...

Poissa

ViestiLähetetty: 26.03.2012 22:41 

Joskus joustamattomuus voisi olla hyväkin juttu, esimerkkinä: viime viikolta ajelin jonossa kun huomasin että etuoikealla, oikealla kääntyvien kaistalla joku jarrutteli ja laittoi vilkun vasemmalle, päästin "joustavasti" auton eteeni vaikka olikin jo sulkuviiva-alue, kerrankos sitä erehtyy mihin on menossa. No mitäpä tapahtuu seuraavassa risteyksessä: Sulkuviiva-alueella vihreiden valojen palaessa samainen auto pysähtyy täysin hieman ennen risteystä, eikä vilkuta, päät vaan pyörii - ihmettelen että mikäs juttu tämä on. Ratkaisu - auto on oikeanpuolimmaisella kaistalla, ja hetken tuumittuaan lyö vilkun vasemmalle, kääntyy sulkuviivojen yli, pysäyttää vasemman kaistankin liikenteen, jatkaa sen kaistan yli vieläkin edemmäs vasemmalle kääntyvien kaistalle ja kääntyy sitten bensa-asemalle bensatarjouksen perään (ja kaikilla kaistoilla oli jatkuvaa jonoa). Tarinan opetus: jos heti tuossa aikaisemmassa tapauksessa olisi ollut vanhaa kunnon liikenneraivoa, torvensoittoa, nyrkinpuintia, käsimerkkejä ja tilaa-antamattomuutta, olisi liikenne soljunut kymmeniltä muilta paljon joustavammin seuraavassa risteyksessä ja paljon useammat olisivat ehtineet valoista läpi.

- No ei tarvitse ottaa ihan tosissaan, yritän silti ajaa sopivan joustavasti, poliisin liikennevalvonta (liikkuva tai liikkumaton poliisi) saa hoitaa liikenteen päättömät, minun ei tarvitse ryhtyä liikennepoliisiksi,

Poissa

ViestiLähetetty: 26.03.2012 23:45 

Joustavuus ei mielestäni myöskään tarkoita sitä, että jos joku ei "jousta" ajamaan sitä haluamaasi 10km/h ylinopeutta niin et liimaudu siihen peräpeiliin. Oletus kuitenkin on, että liikennesääntöjä totellaan - koskien sekä nopeusrajoituksia että risteyssääntöjä yms.

GS Pallas -79
XM 2.0i Break -92
XM V6 Aut. -91
Xantia 2.0i Berline VSX Aut. -94
(Naisen) C3 1.4HDi -04
(Varalla) Saxo 1.4i -96
(Varaosa) XM TCT Break Aut. -98
Poissa

ViestiLähetetty: 27.03.2012 00:39 
Käyttäjän avatar

Jaahas ponstaakelit vois tosiaan tehdä muita hommia kuin pyöriä tiellä. Kamera- ja tutkavalvontaa voi suorittaa sikahalvalla vaikka metrin välein mun puolesta mutta ei siihen poliisipartioita tarvita. Aivan älytöntä tuhlausta.

Mitä motarikäyttäytymiseen Suomessa tulee niin tämä maa on ihan alkutekijöissä motarilla ajamisessa. Itse olen nyt ajanut motaria 14 vuotta päivittäin ja päivittäinen motariajoni on noin 50-100 km päivästä riippuen niin en itse ole joutunut yhteenkään vaaratilanteeseen mutta vahinkoja olen nähnyt motarilla enemmän kuin missään muualla. Motarilla ajossa mielästäni ennakoiva ajotapa voittaa turvallisuuden puolelleen. Se on simppeliä, mm itselläni on kaksi tapaa lähestyä motarin liittymää, vaihdan paaaaljon ennen liittymää vasemmalle tai jos en niin lähestyn liittymää hieman alinopeutta jolloin siinä liittymässä ajavan ei tarvitse polkea sitä Klonkswaageniaan liian kovaa ehtiäkseen eteeni.

Poissa

ViestiLähetetty: 27.03.2012 01:10 

Tuon väistämisen vielä ymmärrän vaikka melko harvoin se on oikeasti tarpeen, melkein ainoastaan silloin kun on ruuhkaa ja kiihdyttäjät tulevat tappituntumassa - eikä kukaan niistä pysty sovittamaan itseään liikennevirtaan, kun joutuvatkin sovittamaan itsensä kiihdytysjonon nopeuteen. Tappituntumakiihdytys on varmaan yksi ongelma, jota voi esiintyä, eli kannattaa muistaa pitää väliä edessä kiihdyttävään, jotta omaa nopeuttaan voi säädellä.

Olen nähnyt myös mielenkiintoista arvontaa, kun 110 km/h motaria ajava väistää ja kiihdytyskaistalta ajava tulee 120 km/h ja kaistan jo päätyttyä arvotaan ohittaako kiihdyttäjä oikealta vai hidastaako vauhtinsa alle ohituskaistalla ajavan ja toivoo että voisiko se avulias aatu mennä takaisin hitaammalle kaistalle että voisi ohittaa liikennesääntöjen mukaan, kahden auton tapauksessa ei vielä suuri ongelma, mutta kun on pari kolme muutakin liikkuvaa yksikköä, niin hauskoja baletteja syntyy...

Hidastaminen joka liittymässä kuulostaa joustavalta, mutta ei se sitä tosiaankaan ole jos moottoritiellä on muita liikkujia... se on yhden miehen aaltoliike. Sen takia ohjeena on että kiihdyttäjä sovittautuu liikennevirtaan, eikä molemmat vaihtele nopeuksiaan. Tuo Autobahn fahrtips -ohje on minusta siinäkin hyvä: Motarilla ajava ei vaihtele nopeuttaan ennen kuin: jos kiihdyttäjä päätyy rinnalle hieman eteen, niin motarilla ajava nostaa hieman kaasujalkaa, jos päätyy rinnalle hieman taakse kiihdyttää hieman. (ja jos taas moottoritiellä ei ole muita, niin hidastaminen kuulostaa melko yliampuvan kohteliaalta - ei se ketään häiritse, mutta jos sieltä joku tulee melkein tyhjälle motarille niin en ole käsitä miten siitä saisi liikenneongelman muodostettua)

Poissa

ViestiLähetetty: 27.03.2012 08:12 

Cikatti kirjoitti:
...tiedän että pari poliisia lukee tätäkin palstaa.

Ammatillisesta syystä vai vaan mielenkiinnosta?

Poissa

ViestiLähetetty: 27.03.2012 08:41 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Lemon kirjoitti:
Cikatti kirjoitti:
...tiedän että pari poliisia lukee tätäkin palstaa.

Ammatillisesta syystä vai vaan mielenkiinnosta?

No onhan se nyt tiedossa että on näitä nettipoliiseja jotka tarkkailevat epäilyttävän ääriaineksen käyttäytymistä netissä. Ja mikäs sen epäilyttävämpää kuin sitikkaharrastajat:
http://yle.fi/alueet/perameri/2011/04/poliisi_selvittaa_mahdollisen_rajahteen_loytymista_kemissa_2539575.html

:geek:

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

ViestiLähetetty: 27.03.2012 09:58 
Käyttäjän avatar

Onhan Citikkaharrastajissa ihan oikeita poliisejakin...

Nykysysteemit ovat niin komeita liikenteen valvontaan että ei muuta kuin lisää vaan kameravalvontaa kun se on niin halapaa ja kompuutteriohjelmistot pitää huolen että tiketti lähtee postissa kaaharin postilootaan. Tosin suosittelen poliisia poistamaan peltipoliisit ja korvaamaan ne huomaamattomilla kameroilla jota ilmeisesti jo kovasti rakennetaankin.

Poissa

ViestiLähetetty: 27.03.2012 13:13 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Cikatti kirjoitti:
Onhan Citikkaharrastajissa ihan oikeita poliisejakin...

Nykysysteemit ovat niin komeita liikenteen valvontaan että ei muuta kuin lisää vaan kameravalvontaa kun se on niin halapaa ja kompuutteriohjelmistot pitää huolen että tiketti lähtee postissa kaaharin postilootaan. Tosin suosittelen poliisia poistamaan peltipoliisit ja korvaamaan ne huomaamattomilla kameroilla jota ilmeisesti jo kovasti rakennetaankin.

Hurraa! Koskas ne pöntöt tulee ja puhalluttaa? ;)

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

ViestiLähetetty: 27.03.2012 13:20 

Ralle kirjoitti:
Maassa maan tavalla. Venäjällä väistetään pientäreelle kun takaa tulee nopeampi esimerkiksi. Mitä sitten miten muualla??? Suomen laki pätee täällä.

Tässä pientareelle väistämisessä maan tapa on meillä aivan jotain muuta kuin maan laki. Tieliikennelaki kertoo ohitettavan velvollisuudeksi : "ohituksen helpottamiseksi vähennettävä nopeutta ja mahdollisuuksien mukaan annettava tietä. Hän saa tällöin tilapäisesti kuljettaa ajoneuvoa pientareella, jos se voi tapahtua vaaratta ja haitatta."

Pientareelle väistäminen on meitä hitaasti kiiruhtavia rättisitikkakuskeja lukuunottamatta lähes tuntematon käsite. Kun ei pipo liikaa kiristä, ei itsetuntokaan kärsi siitä, että joku ajaa nopeammin. Mutta ruotsalaisia emme ole ja venäläisiksi emme halua tulla. Pidämme siis kiinni oman maamme tavasta: Minua et prkl ohita!

Poissa

ViestiLähetetty: 27.03.2012 13:43 

Teuski kirjoitti:
Hurraa! Koskas ne pöntöt tulee ja puhalluttaa? ;)

Olisihan tuohonkin tekniikka valmiina. Joka pöntön kohdalle puomi, joka pysäyttää kaikki autot kaikkina kellonaikoina. Pöntössä olisi kertakäyttöpilli ja suunhuuhteluaine (=sikainfluenssan, citroënismin ja muiden kulkutautien ehkäisyyn). Portti ei avaudu jos on liikaa promilleja veressä. Rangaistuksena rattijuopolle olisi "sakinhivutus" takana odottavan jonon autoilijoilta :D . Sama takana odottelevien joukko pitäisi myös silmällä sen, ettei apukuski käy puhkumassa pilliin.

Eipä olisi kohta rattijuoppoja maanteillä. Kameratolppien tekniikan muutoskulut maksatettaisiin sitten tottakai yksityisautoilijoilta jonain lisäverona.

Poissa

ViestiLähetetty: 27.03.2012 14:02 
Käyttäjän avatar

Joo ja eikun puhallusajonestolaite joka kaaraan ja johan niitäkin on käytössä.

Äsken kävi hassu tilanne, näyttöruutuun tuli että "poliisista päivää, maksa 100 euroa niin koneesi vapautuu lukituksesta" Googgeloin kännykällä ja johan poliisi siellä kivasti varoitti tällaisesta viestistä. Olen kuulemma spämmännyt terroristi-spämmiä ja ladannut törkeyksiä. Perhana olen jäänyt kiinni jostain Citroen kranaatti-sivulla käymisestä :lol:
Mutta, oikeasti inhottava poliisi-virus. Tässä muuten ohjeet jos joku törmää tähän (F-secure oli ihan kyykyssä tän edessä).

http://www.cert.fi/tietoturvanyt/2012/0 ... 82020.html

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/4 [ 99 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava