Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/5 [ 109 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi sammuu ilman ryyppyä
ViestiLähetetty: 27.03.2012 12:51 

Viestit: 5
Paikkakunta: Espoo
Tyhjäkäynti heijasi aikaisemmin kylmänä mutta poistui kun lisäilmaluistin puhdistettiin. Sen jälkeen tyhjäkäynti oli aivan hyvä. Siitä on aikaa noin pari vuotta. Minulta löytyy tarvittaessa BX:n Bosch LE3 Jetronicin ohjauskaavio.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi sammuu ilman ryyppyä
ViestiLähetetty: 27.03.2012 22:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Muovikotelon alla olevat kolme relettä käyty läpi. liittimet puhtaan näköiset.
Kuva

Pyörijä kulunut, vaihdoin paremman Axusta. Virranjakajan kansi moitteettoman näköinen (samanlainen kuin Axussa). Tulppia en saanutkaan yllättäen auki, sopivaa hylsyä ei ollut.
Kuva

Ilmaletkut näyttävät ehyiltä ja liitokset hyviltä. Pari irtojohtoa löytyi, yksi lähtee puolan pistokkeesta, toinen tulee koneen takaa
Kuva

Bensapainemittari jököttää jatkuvasti samassa asennossa. Onkohan tuo toimiva kampe ensinkään..? :?
Kuva

Niin ja vika ei poistunut näillä toimenpiteillä. Autolla saan ajettua ehkä 500m -> sammuu. Käynnistyy 10-15 min kuluttua, samalla kaasua polkemalla. Ottaa nätisti kierroksia ja ampuu matkaan. 500m päässä sama juttu. Pääsen takaisin pihaan ja jätän käymään. Käy nätisti tyhjäkäyntiä. Nostan kierrokset 4000 ja pidän siellä muutaman minuutin, käy hienosti :shock:

Oliskohan bensansyötössä kuitenkin jotain joka auton ollessa liikkeellä häiritsee sitä? Bensatankin korkin seutu tuntui suht rapealta eli vettä voisi varmaan olla seassa. Saako tankin dreenattua kuinka? Laitoin ennen iltapuhteita 10 litraa tuoretta ysikasia tankkiin ettei ainakaan loppuisi kesken.

Nyt punaviiniä jotta jaksaa! :)



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi sammuu ilman ryyppyä
ViestiLähetetty: 27.03.2012 22:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Ei yllättäis vesi tankissa. Helpoiten saat tankin tyhjennettyä irroittamalla bensaletkun moottorilta ja syöttämällä pumpulle sähköä, tankissa kun ei pohjaproppua ole...

Kuva

Kuva
Näistä ehkä jotain iloa (sähkö)vianhaussa on..?

Kuva
Entäs ne bensanpaineet? Paineen pitäisi muuttua kaasutellessa, kaasu auki hitusen korkeampaa lukemaa näyttää kuin kaasuun koskematta...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi sammuu ilman ryyppyä
ViestiLähetetty: 27.03.2012 22:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Tuo kiinni oleva mittari ei paljoa, ainakaan näkyvästi, liikahda.

Pitää tutkia noita bensalinjoja tarkemmin..



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi sammuu ilman ryyppyä
ViestiLähetetty: 27.03.2012 23:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Tuossa nyt siis bemsalinja

Kuva

Omassa menee tuotsa paineensäätimestä letku imusarjaan (ei näy kuvassa).

Eli toiminta kuuluisi olla seuraava?
- pumppu imee bensaa tankista ja työntää linjaan 3 bar paineella
- jakotukissa auton käydessä jatkuvasti ko paine
- paineensäädin (uusittu) päästää ylimääräiset takaisin tankkiin

Kuinka tuo alipaineletku vaikuttaa paineensäätimen toimintaan? Sulkee säätimen silloin kun annetaan hanaa jottei paineet tipu?
Jos tuossa "ohjauksessa" on häikkää niin paineet karkaa ja meno hyytyy?? Ollaanko ehkä oikeilla jäljillä? :)



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi sammuu ilman ryyppyä
ViestiLähetetty: 28.03.2012 00:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Putkimies22 kirjoitti:
Eli toiminta kuuluisi olla seuraava?
- pumppu imee bensaa tankista ja työntää linjaan 3 bar paineella
- jakotukissa auton käydessä jatkuvasti ko paine
- paineensäädin (uusittu) päästää ylimääräiset takaisin tankkiin

Kyllä, juurikin näin.
Putkimies22 kirjoitti:
Kuinka tuo alipaineletku vaikuttaa paineensäätimen toimintaan? Sulkee säätimen silloin kun annetaan hanaa jottei paineet tipu?
Jos tuossa "ohjauksessa" on häikkää niin paineet karkaa ja meno hyytyy?? Ollaanko ehkä oikeilla jäljillä? :)

Ei. Letku kertoo paineensäätimelle imusarjan paineen/alipaineen, ja säätää bensanpaineen suuttimen yli siihen haluttuun paineeseen. Suuttimilla paine olisi hyvä pysyä tiedettynä, koska niiden tuotto (virtaus) on paineesta riippuva, jos tuo paine muuttuisi niin bensan annostelu olisi aika arpapeliä...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi sammuu ilman ryyppyä
ViestiLähetetty: 28.03.2012 00:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
jasu kirjoitti:
Ei. Letku kertoo paineensäätimelle imusarjan paineen/alipaineen, ja säätää bensanpaineen suuttimen yli siihen haluttuun paineeseen. Suuttimilla paine olisi hyvä pysyä tiedettynä, koska niiden tuotto (virtaus) on paineesta riippuva, jos tuo paine muuttuisi niin bensan annostelu olisi aika arpapeliä...


Eli.. kaasua painettaessa alipaine imusarjassa lisääntyy ja tasakaasulla vähenee. Mutta kuinka tuo liittyy tasaisen bensapaineen aikaansaamiseen?
Hanaa -> suuri alipaine -> suuri bensankulutus -> säädin sulkee (ja pitää paineen)
Hana pois - > alipaine pienenee -> bensankulutus pienenee -> säädin päästää ylimääräiset pois

Takaisin ongelmankuvaukseen: pihassa auto käy ja käy ja kestää kierroksia, kaikki toimii niin kuin pitää. Ajaessa ei enään pelitä. Ajotyylillä ei näytä olevan ainakaan suurta eroa. Moottorinlämmöilläkään ei itseasiassa ole mitään vaikutusta koska pihassa se toimii, niin kylmänä kuin lämpimänä.



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi sammuu ilman ryyppyä
ViestiLähetetty: 28.03.2012 06:26 

Viestit: 5127
(imusarjassa on suurin alipaine kaasuläppä kiinni, kaikista suurin moottorijarrutuksen aikana...)
Kyllä tuon bensapaineen sen verran pitäisi (ainakin muissa autoissa...) vaihdella, että huomaa (ainakin ero ennen starttia vs. tyhjäkäynti).

Jos on alipainemittari ja T-haara (tai jotenkin muuten) kannattaa selvittää tuleeko alipaine säätimelle asti (vai onko letku halki tai liitetty väärään paikkaan)

Bensanpaineensäätimen tehtävänä on pitää paine 3 bar (tai xx) yli imusarjan paineen:
- kaasuläppä melko kiinni, imusarjan paine 0,4 bar (0,6 bar alipaine), bensanpaine (3+0,4) 3,4 bar (absoluuttista)
- kaasuläppä täysin auki, imusarjassa melkein sama paine kuin vallitseva ilmanpaine, 1 bar (oikeasti vähän alle), bensanpaine (1+3) 4 bar
=> 190 cm3/min suutin virtaa aina 190 cc riippumatta kaasuläpän asennosta ja imusarjan paineesta
ECU hoitaa sitten rikastukset ja muut tarpeen mukaan pidentämällä pulssia, mutta suutin virtaa aina saman .

Osa mittareista näyttää suhteellisen paineen ja käyttää lukemat verrattuna vallitsevaan ilmanpaineeseen: lukemat silloin 2,4 bar ja 3 bar kaasu täysin auki (tai kun laittaa virrat päälle, eikä kone vielä käy=>imusarjan paine on ilmanpaine).

Tuskin vika on silti alipaineen puuttuminen säätimeltä, koska se ilmenisi aina samalla lailla...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi sammuu ilman ryyppyä
ViestiLähetetty: 28.03.2012 10:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Putkimies22 kirjoitti:
jasu kirjoitti:
Ei. Letku kertoo paineensäätimelle imusarjan paineen/alipaineen, ja säätää bensanpaineen suuttimen yli siihen haluttuun paineeseen. Suuttimilla paine olisi hyvä pysyä tiedettynä, koska niiden tuotto (virtaus) on paineesta riippuva, jos tuo paine muuttuisi niin bensan annostelu olisi aika arpapeliä...


Eli.. kaasua painettaessa alipaine imusarjassa lisääntyy ja tasakaasulla vähenee. Mutta kuinka tuo liittyy tasaisen bensapaineen aikaansaamiseen?
Hanaa -> suuri alipaine -> suuri bensankulutus -> säädin sulkee (ja pitää paineen)
Hana pois - > alipaine pienenee -> bensankulutus pienenee -> säädin päästää ylimääräiset pois

Jälleen ei. Se säädin säätää bensanpaineen siihen haluttuun, ei pelkästään "sulje tai avaa" kanavaa... Jos tulee vika, eli bensanpaineensäädin jumittuu, tai paluuletku tukkeutuu, niin pumppu kyllä kunnossaollessaan painaa helposti 10 bar painetta...

Se, että bensanpaine siinä syöttöletkussa vaihtelee, kertoo sitä että suuttimen yli paine pysyy vakaana. Suuttimen toinen pää kun on siellä imusarjassa, jossa on paineensäätimen mittausletkun pää, tämän kun ymmärtää niin ei enää ihmettele heiluvaa painemittarin lukemaa...

Ahdetussa moottorissa tilanne on ehkä helpompi ymmärtää? Otetaan esimerkiksi vaikka 2bar bensanpaineet ja reippaat 2bar ahtopaineet. Jos tuollaista imusarjan paineentunnistusta ei paineensäätimellä olisi, niin suuttimen yli ei olisi paine-eroa, eikä bensa näinollen liikkuisi mihinkään..! Kun taas mukana on tämä "pikkuletku", niin paineensäädin säätää tuossa tapauksessa bensanpaineen lukemaan 4bar (suhteessa ulkoilmaan), jolloin edelleen suuttimen yli vaikuttava paine on haluttu 2bar...

Putkimies22 kirjoitti:
Takaisin ongelmankuvaukseen: pihassa auto käy ja käy ja kestää kierroksia, kaikki toimii niin kuin pitää. Ajaessa ei enään pelitä. Ajotyylillä ei näytä olevan ainakaan suurta eroa. Moottorinlämmöilläkään ei itseasiassa ole mitään vaikutusta koska pihassa se toimii, niin kylmänä kuin lämpimänä.

Oireeksi alkaa sopia myös vajaatehoinen pumppu/tukkoinen bensansuodatin/imusuodatin. Hieman tuontapaista oiretta oli Rättärissäni, syynä hiljalleen tukkeutunut imusuodatin joka esti bensan riittävän tulon pumpulle. Yhden bensapumpun sain rikottua sillä, kuivana ehti "riittävästi" käymään...

Paikallaan kävi kivasti, kierroksia kesti rajoittimelle asti, normiajoa hyvin. Pitkässä ylämäkivedossa lievää suurempaa hyytymistä, kuten myös toisinaan veto päällä mutkissa. Läppäriltä Lambda-arvoa ihmettelemällä selvisi ettei bensaa saa, ja sitten imusuotimen vaihtamalla pumpun jännä ääni sekä käyntihäiriöt poistuivat...

Enkä taistellut kuin puolisen kesää tuon kanssa... :oops:



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi sammuu ilman ryyppyä
ViestiLähetetty: 28.03.2012 11:40 

Viestit: 5127
Joissain autoissa oli myös joskus ongelmana liian tiivis polttoainetankki (=ilmausputki tukossa) -> hetken kun ajelee tulee tankkiin alipaine ja pumppu vetää tankin lommolle ja veto loppuu. Kokeilu on ainakin helppo, nakkaa korkin pois, kuuluu suhaus ja meno jatkuu...

Mutta BX:ssä ei taida tuokaan ongelma olla yleinen?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi sammuu ilman ryyppyä
ViestiLähetetty: 28.03.2012 12:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Voihan siellä olla tankin huohotuslinjat tukittuna. Itse olen tankin tyhjentänyt ottamalla bensa-anturin pois ja letkulla lappoamalla laittanut kanisteriin. Auto kannattaa nostaa pukeille, niin on kanisterile tilaa. 1.6Gti:n tankissa oli vettä kolmisen litraa, 16Valvessa ei juuri lainkaan. Samalla voi tarkistaa tankin imusihdin ja näkee muutenkin sisälle tankkiin. Toi hyytyminen on kyllä ihan samanlaista kuin suodattimen tukoksessa. Kannattaisi ehkä vaihtaa suodatin vielä kerran ja katsoa samalla että virtaussuunta on oikein. PikkuGtin suodattimen uusin ainakin kerran hyvinkin pienen kilometrimäärän jälkeen, kun meni jostain syystä tukkoon heti uudestaan.



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi sammuu ilman ryyppyä
ViestiLähetetty: 28.03.2012 12:33 

Viestit: 1229
Paikkakunta: Jokioinen
Ääni tankissa olevalle paskalle, tankin päässä on melko varmasti jokin imusihti (eikös bensapumppu ole tankin ulkopuolella?) mihin ajaessa kulkeutuu töhkää ja sitten tukkeutuu. Sitten kun on taas käymättä niin roskat tippuu siitä pois ja matka jatkuu. Paikallaan ollessa töhkä ei nouse tankin pohjasta ja sen takia toimii pihassa.

Tämän näet romahtavasta bensanpaineesta.



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi sammuu ilman ryyppyä
ViestiLähetetty: 28.03.2012 12:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Hyviä vinkkejä, alan työstää noita!



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi sammuu ilman ryyppyä
ViestiLähetetty: 28.03.2012 12:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
Vettä tankissa. Todennäköinen syyllinen se valkoinen kuulaventtiili tai korkin ympäryskehyksen ruostevaurio.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi sammuu ilman ryyppyä
ViestiLähetetty: 28.03.2012 13:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Sitikkapuoskari kirjoitti:
Vettä tankissa. Todennäköinen syyllinen se valkoinen kuulaventtiili tai korkin ympäryskehyksen ruostevaurio.


Tuo ruostevaurio siinä on ainakin. Paljonkos tuo palikka kustantaa uutena?



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi sammuu ilman ryyppyä
ViestiLähetetty: 28.03.2012 14:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
Putkimies22 kirjoitti:
Sitikkapuoskari kirjoitti:
Vettä tankissa. Todennäköinen syyllinen se valkoinen kuulaventtiili tai korkin ympäryskehyksen ruostevaurio.


Tuo ruostevaurio siinä on ainakin. Paljonkos tuo palikka kustantaa uutena?


Gti:n lisätankillista ei enää saa. Ollaan otettu se pellikaulus lisätankittoman täyttöputkesta. Sitä on hyllyssä. 104 e -20%


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi sammuu ilman ryyppyä
ViestiLähetetty: 28.03.2012 16:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2204
Paikkakunta: Laukaa
Kaasarimalli 19 Trs:n tankista tuli vettä 6-7 litraa ensimmäisellä tyhjennyskerralla, ja kävin autolla Parguessakin 600km matkan ilman ongelmia, joten melkoisesti vettä voi tankissa olla enen kuin se tuottaa obgelmia.

Parhaiten veden saa pois ottamalla takapenkin luukun alta imusihdin pois ja lapolla vaikka pesuvatiin. Beksi kannatta nostaa ylimpään asentoonsa, jotta saa tarpeeksi pudotusta. Pumpulla tankin vesi ei poistu kokonaan, koska imuputki ei ota aivan tankin pohjalta, ja lisäksi tankin pohja on kolmeosainen, joten pumppu ei tyhjennä kuin yhden osaston.

Beksin tankin vesi I-kerta
Kuva



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi sammuu ilman ryyppyä
ViestiLähetetty: 28.03.2012 16:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Tankki tuossa oli jo kertaalleen tyhjätty, pumpun avulla tosin. Ajattelin kokeilla iertotankilla (kanisterilla) johon tyrkkään imuletkun.
Kumpi tankin päällä levista letkuista on imuletku? Etu- vai takapuskuria likempi oleva? Letkun nappasin axusta, axun suodin voi toimia holkkina letkujen välissä :)



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi sammuu ilman ryyppyä
ViestiLähetetty: 28.03.2012 17:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Isompi on imuletku, siitä selviää varmimmin.



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi sammuu ilman ryyppyä
ViestiLähetetty: 28.03.2012 18:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 699
Paikkakunta: Keuruu
Se tankissa oleva sihtikin on niin tiuha että kovasti pintajännitteinen vesi ei välttämättä mene siitä rasvaisesta sihdistä läpi, joten helpointa tehdä eskereen tyylillä.
Itse ajoin tampereelta keuruulle bx gt:llä, 8 litraa vettä tankissa, 12 kertaa teki stopin matkalla mutta meno hyytyi aina kerrasta, alkukilometreillä lisätty litrainen masinol ei varmaan ihan piisannut siihen vesimäärään :)



C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi sammuu ilman ryyppyä
ViestiLähetetty: 30.03.2012 16:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Tässä siis tankinaukko.
Kuva

Ja itse tankki. Aletaan tutkia vettä tankissa-mahdollisuutta.
Kuva

Letkut irti ja jatkokappaleet kiinni :)
Kuva

Varatankki paikoillaan
Kuva

Mutta ei, kävi hetken, röpötti hetken, kävi taas kiltisti kunnes sammui :( Konepeitto auki ja jatkoihmettelyjä.

Tulppa. Jännästi "levinnyt" tuo reunus :shock: Nuo onkin aika syvällä, toista laitimmaista en saanut hylsyllä irti, tarvis jonkinlaisen nivelen tai sitten pitää irroittaa suutinkisko. Ovat nääs risteävillä linjoilla. LAitimmaisen tulpanjohto on saanut vähän siipeensä muttei mielestäni voi selittää syndroomaa.
Kuva

Kuva

Irtojohtojahan näissä on aina, tässä ne ovat vielä osittain sulaneet. Tietääkö kukaan ko töpselin käyttötarkoitusta? Tulee jostain koneen ja rintapellin välistä.
Kuva

Uusittu paineensäädin, bensapumppu+suodin.
Kuva

Kuva

Sekä poksi. Korjaamo oli hukannut orkkisruuvit ja nuo oli tilalla. Jenga on oikea mutta pituus ei.
Kuva



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi sammuu ilman ryyppyä
ViestiLähetetty: 30.03.2012 16:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Tuo pistoke on muistaakseni tehtaan testipistoke? Korjatkaa jos heitin ihan omaa :lol:
Pääsetkö kokeilemaan toisella ilmamäärämittarilla/boksilla? Tuo on aika hurja tuo viritys.
Multa saat ainakin lainaan boksin jos tarvis ;) ja on ehjä boksi.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi sammuu ilman ryyppyä
ViestiLähetetty: 30.03.2012 16:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Siis tuo olikin avattu boksi?
Onkos siinä seosruuvia tai mikä tuossa keltaisessa kolossa onkaan, tallessa ollenkaan? Silloin ei kyllä käy kunnolla jos sitä ei ole, nimimerkillä saa palauttaa Ahvenistolle jääneen allekirjoittaneelle :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi sammuu ilman ryyppyä
ViestiLähetetty: 30.03.2012 17:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Ralle kirjoitti:
Siis tuo olikin avattu boksi?
Onkos siinä seosruuvia tai mikä tuossa keltaisessa kolossa onkaan, tallessa ollenkaan? Silloin ei kyllä käy kunnolla jos sitä ei ole, nimimerkillä saa palauttaa Ahvenistolle jääneen allekirjoittaneelle :lol:


Tyhjä onpi reikä! Mutta tuo käy kyllä kunnolla välillä. Ja v'lillä röpöttää. Ja sitten on ihan kuollut. Voisin kyllä kokeilla jos vaihto toisi jotain muutosta asiaan!



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi sammuu ilman ryyppyä
ViestiLähetetty: 30.03.2012 17:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4696
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
ei se keltanen pystyssä oo se seosruuvi, vaan se vaakasuorassa oleva. ja se ON POTENTIOMETRI eikä mikää ruuvi joka menee kiinni ja auki ja putoo. . mä tuun kattomaan jos ehdin ja viitsin. ei tuo oo niin helv. vaikeeta. sulta puuttuu puolet releistäkin siitä peltilevystä , akun vierestä.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/5 [ 109 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron