Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 24 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C 5:n läppävika?
ViestiLähetetty: 08.03.2012 16:16 

Viestit: 4
Siis C5 vm-05,ajettu n 118000.Lämmityslaitteessa nähtävästi se tunnettu läppävika.Vieläkö Veho tulee kustannuksissa vastaan puolella?Kustannusarvio n.400-500.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C 5:n läppävika?
ViestiLähetetty: 08.03.2012 20:24 

Viestit: 215
http://citroen-foorumi.com/index.php/to ... 6.200.html siinäpä toiselta foorumilta litaniat jos on mitään apua..



C5 break 2.0AT -05
ex xantia ´99 exclusive break
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C 5:n läppävika?
ViestiLähetetty: 11.03.2012 11:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
Onkos tuon C5 I:n läppävian aiheuttaja se turhan lyhyt moottorin akseli vai meneekö näistäkin läpät rikkipoikki? Tehtaan dokumenteista löytyy maininta että päivitetty moottori olisi tarjolla pitemmällä akselilla koska alkuperäisen pituinen pyörii tyhjää.

Paljonkohan tuo purattaa vaihtoa varten?



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C 5:n läppävika?
ViestiLähetetty: 11.03.2012 11:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
RPekka kirjoitti:
Tehtaan dokumenteista löytyy maininta että päivitetty moottori olisi tarjolla pitemmällä akselilla koska alkuperäisen pituinen pyörii tyhjää.


Ja brittien foorumilta löytyi kuva ja varaosanumerokin: 6447 TK

Tässä kuvassa moottori on ihan näkyvissä mutta pääseekö sen vaihtamaan ihan vaan ratin ympärykset ja jalkatilan verhouksen purkamalla? Kuskinpuoleinen ei siis tee muuta kuin surisee pyydettäessä, lämpötila ei muutu.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C 5:n läppävika?
ViestiLähetetty: 12.03.2012 09:50 

Viestit: 287
Kuskinpuoleinen moottori(t) saa vaihdettua aika helposti. Ei tarvitse koskea ohjauspyörän muoveihin. Polvipussi pitää irrottaa, keskikonsoli että saa sivumuovit irti, polkimien ympärillä olevat suojat irti ja ehkä jotain muutakin. Noin purin omani että sai pakkasella lämpöä itsellekin.
Uudet läpät odottamassa asennusta... Voisi varmaan samalla päivittää tuo säätömoottori, onko kellään tietoa mitä maksaa tuo 6447 TK?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C 5:n läppävika?
ViestiLähetetty: 12.03.2012 20:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
lukkis kirjoitti:
Uudet läpät odottamassa asennusta... Voisi varmaan samalla päivittää tuo säätömoottori, onko kellään tietoa mitä maksaa tuo 6447 TK?

Servicen mukaan 147 euroa. Nyt on vaan se että en tahtoisi kahta kertaa purkaa vaan hankkia tarpeelliset osat jo etukäteen niin siksi kyselin että onko tietoa että onko ne läpät "varmasti" sökönä tai "varmasti" ehjänä. Kerran sain härnättyä kylmääkin tulemaan mutta en toistamiseen ja kylmälle/kuumalle kääntäessä tai Lexialla suoraan käskyttäessä moottori pitää ääntä.

Lisäksi hämmentää se etten servicen haulla löydä mihin autoon tuo 6447 TK sopisi, omani runkonumerolla tarjotaan 6447 HH:ta...



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C 5:n läppävika?
ViestiLähetetty: 12.03.2012 22:24 
Vai oliko se niin, että 1-sarjasta pettää boorit ja 2-sarjasta katkeaa läpän akseli, johon pitkäakselinen moottori (jota ei maahantuojan mukaan ole olemassa) ei tuo apua???


   
 
 Viestin otsikko: Re: C 5:n läppävika?
ViestiLähetetty: 12.03.2012 23:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
Natero kirjoitti:
Vai oliko se niin, että 1-sarjasta pettää boorit ja 2-sarjasta katkeaa läpän akseli, johon pitkäakselinen moottori (jota ei maahantuojan mukaan ole olemassa) ei tuo apua???

Sitäpä juuri tässä haen, omani on ykköskoppainen. Brittifoorumilla sanottiin että tuo pitempiakselinen moottori on samalla varaosanumerolla joka myös häiritsee jonkin verran kun omassani on eri varaosanumero :shock:



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C 5:n läppävika?
ViestiLähetetty: 12.03.2012 23:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
RPekka kirjoitti:
Brittifoorumilla sanottiin että tuo pitempiakselinen moottori on samalla varaosanumerolla joka myös häiritsee jonkin verran kun omassani on eri varaosanumero :shock:

Näköjään tuo moottorin muutos tulee RP:ssä 9363/9364.

Vanhempi malli 6447 EL:
Kuva

Uudempi malli 6447 HH:
Kuva

Tuo pitkäakselinen peli on selkeästi(?) tuohon vanhempaan malliin joten onko niin kurja tilanne että näissä 29. kesäkuuta 2002 jälkeen valmistetuissa vika on siellä läpissä?



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C 5:n läppävika?
ViestiLähetetty: 12.03.2012 23:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
RPekka kirjoitti:
Tuo pitkäakselinen peli on selkeästi(?) tuohon vanhempaan malliin joten onko niin kurja tilanne että näissä 29. kesäkuuta 2002 jälkeen valmistetuissa vika on siellä läpissä?

Itse lämmitys/jäähdytyslaitepömpeli näkyy olevan kakkoskoppaisissa ihan erimuotoinen ja moottoreitakin on eri määrä. Hämmentävää. Myös moottorin varaosanumero on eri enkä sitä tuolta Repxpertin varaosahausta löytänytkään.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C 5:n läppävika?
ViestiLähetetty: 13.03.2012 00:01 

Viestit: 5124
Arvelisin että yllä on vaan väärä kuva 6447 HH:sta?

Mutuilua: olisko 6447 EL metallisilla boorihampailla, 6447 HH muovisella, mutta muuten samanmoiset ja 6447 TK kävisi näiden molempien tilalle ykköskoppaiseen C5:een

Jeps tuossahan näkyy päivämääräkin?
Kuva
Kuva


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C 5:n läppävika?
ViestiLähetetty: 13.03.2012 06:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
olli__o kirjoitti:
Arvelisin että yllä on vaan väärä kuva 6447 HH:sta?

Mutuilua: olisko 6447 EL metallisilla boorihampailla, 6447 HH muovisella, mutta muuten samanmoiset ja 6447 TK kävisi näiden molempien tilalle ykköskoppaiseen C5:een


Uskotaan tähän. Pitääpä tilata tuommoinen TK-versio niin nähdään miten käy.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C 5:n läppävika?
ViestiLähetetty: 13.03.2012 12:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 708
Sitroselta löytyy:
C5 SÄÄTÖLÄPÄN MOOTTORI PITKÄLLÄ AKSELILLA
129,20 Eu

Omassa on ollut ko. moottori 1 1/2v. ja hyvin on toiminut (ostettu puoskarilta)

Kyseessä siis I-koppanen C5.



C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C 5:n läppävika?
ViestiLähetetty: 13.03.2012 13:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
6447TK kuljettajan puolelle pidennetyllä akselilla päivän hinta 147e -alet. Siis tässähän puhutaan 1-koppaisesta. 2-koppaisen läpät on ihan eri juttunsa..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C 5:n läppävika?
ViestiLähetetty: 25.03.2012 22:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
Sitikkapuoskari kirjoitti:
6447TK kuljettajan puolelle pidennetyllä akselilla päivän hinta 147e -alet. Siis tässähän puhutaan 1-koppaisesta. 2-koppaisen läpät on ihan eri juttunsa..

Onkos vaihtoon jotain hyviä vinkkejä, alemman ruuvin saa "helposti" pois mutta ylempi on sen kojelaudan tukiraudan takana melko hankalasti. 20 senttinen räikkälenkki voisi olla yksi työkalu jolla onnistuisi mutta ei nyt sattunut semmoista olemaan, etenkään 6 mm kannalle :D

Tässä työasennossa tuon hankalan ruuvin sentään näki...



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C 5:n läppävika?
ViestiLähetetty: 26.03.2012 10:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 708
Eikö olekkin mukavan ahdasta :lol:
Auttaako asiaa jos otat soittimen veke ja sen lämmönsäätöpaneelin, ne oli ainakin minulla poissa kun vaihdoin moottorin. Tarkasti en enää muista ko. hommaa kun on mennyt sen verran paljon aikaa jo vaihdosta...



C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C 5:n läppävika?
ViestiLähetetty: 27.03.2012 17:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
powerage kirjoitti:
Eikö olekkin mukavan ahdasta :lol:
Auttaako asiaa jos otat soittimen veke ja sen lämmönsäätöpaneelin, ne oli ainakin minulla poissa kun vaihdoin moottorin. Tarkasti en enää muista ko. hommaa kun on mennyt sen verran paljon aikaa jo vaihdosta...

Se vois auttaa. Tuolta alta sitä tosiaan pääsisi pyörittämään jos olisi enemmän fakiirin vikaa.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C 5:n läppävika?
ViestiLähetetty: 27.03.2012 18:13 

Viestit: 369
Huijaa ja tee huoltoluukku tuohon keskikonsolin sivuun :lol: :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C 5:n läppävika?
ViestiLähetetty: 27.03.2012 18:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
pimpelipompeli kirjoitti:
Huijaa ja tee huoltoluukku tuohon keskikonsolin sivuun :lol: :mrgreen:

Kattelin sitä ratinalusluukun reunaa että jos siihen surauttaa jatkovarren mentävän reiän (oikeaan kohtaan) niin hylsy saattaisi kääntyä niin suoraan että se purisi pultinkantaan. Se vaan mietittää että millä ihmeellä sen pultin saa sinne takaisin.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C 5:n läppävika?
ViestiLähetetty: 27.03.2012 20:33 

Viestit: 369
RPekka kirjoitti:
pimpelipompeli kirjoitti:
Huijaa ja tee huoltoluukku tuohon keskikonsolin sivuun :lol: :mrgreen:

Kattelin sitä ratinalusluukun reunaa että jos siihen surauttaa jatkovarren mentävän reiän (oikeaan kohtaan) niin hylsy saattaisi kääntyä niin suoraan että se purisi pultinkantaan. Se vaan mietittää että millä ihmeellä sen pultin saa sinne takaisin.


Taipuisalla varrella varustetulla magneettipäällä+pulttiin ehkä teippiä, jos ei kestä pelkän magneetin voimalla. Tarpeeksi hyvä tuuri kun käy, niin tuolla saa sitten jo kirittyä alun ja räikällä loppu.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C 5:n läppävika?
ViestiLähetetty: 28.03.2012 08:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 708
Ei siinä remontissa tarvitse mitään sahata, porata tai muuten särkeä=onnistuu ilman väkivaltaa. 8-)



C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C 5:n läppävika?
ViestiLähetetty: 29.03.2012 18:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
powerage kirjoitti:
Ei siinä remontissa tarvitse mitään sahata, porata tai muuten särkeä=onnistuu ilman väkivaltaa. 8-)

Kiitos. Pystytkö yhtään antamaan vihjettä minkälaisella työkalulla tuon väkivallan voisi korvata?



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C 5:n läppävika?
ViestiLähetetty: 29.03.2012 19:55 

Viestit: 369
powerage kirjoitti:
Ei siinä remontissa tarvitse mitään sahata, porata tai muuten särkeä=onnistuu ilman väkivaltaa. 8-)


Tuo powerage:n tekniikka kuulostaa pitkälti siltä, että puretaan koko kojelauta pois edestä ja tehdään homma tehtaan ohjeen mukaisesti :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C 5:n läppävika?
ViestiLähetetty: 29.03.2012 21:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 708
Alaosan muovit pois, sekä lämmönsäätöpaneeli ja soitin +runsaasti juomista :lol: . Näillä menetelmillä onnistuu. Laitoin Yv:tä RPekka ja pimpelipompeli...



C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 24 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: