Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 17 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: hdi kilisee kylmänä
ViestiLähetetty: 02.04.2012 22:09 

tuli tuossa ajeltua pakkasaamuna vaimon kauppakassilla. kylmänä ku laitto käyntiin ja rupesi rappaamaan laseja. kuskinpuolelta konetta kuului jonkinlaista "kilinää" hetkenaikaa ku kävi niin kilinä hävisi. onko siitä nyt joku vauhtipyörä korkkaamassa vai onko se ominaisuus? koneena 66kw hdi

Poissa

Viestin otsikko: Re: hdi kilisee kylmänä
ViestiLähetetty: 02.04.2012 22:38 
Käyttäjän avatar

vulkanoitu hihnapyörä vaihtoon,kuullostaa liiankin tutulta

Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa

ViestiLähetetty: 02.04.2012 23:04 
Käyttäjän avatar

Hihnapyörä ei liene kuskinpuolella? Katoaako ääni kun kytkimen painaa pohjaan? Jos tekee noin, kyseessä kytkimen jouset ja on ominaisuus. Mulla tehnyt tuota reilut 130tkm joten ei huolta.

C5 HDi 240 Tourer
Poissa

ViestiLähetetty: 03.04.2012 17:55 

Joo pitää melkein kokeilla kytkin pohjassa joku aamu. Se ääni kuitenki suhteellisen nopeaa häipyy, kun on käynyt hetken. Erottaa oikeastaan vaan jos seisoo auton vieressä kuskin puolella. Jos avaa pellin ei kuulu ylimääräisiä ääniä.

Poissa

ViestiLähetetty: 03.04.2012 18:25 
Käyttäjän avatar

ei se kytkimen paineasetelman ääni pitäisi kadota,vaan olla jatkuvaa lukuunottamatta sitä kun painaa kytkimen pohjaan.
Tuo äänen katoaminen mielestäni viittaa hihnapyörään.

Poissa

ViestiLähetetty: 04.04.2012 13:01 
Käyttäjän avatar

Minulla kytkin aloittaa kilinänsä vasta hieman lämmettyään.

"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa

ViestiLähetetty: 06.04.2012 12:22 

Nyt tuli kokeiltua ja ääni katoaa jos kytkimen painaa pohjaan. Ääni kuuluu selvästi ehkä noin minuutin ja sitten aika lailla katoaa, siis jos kytkin ylhäällä. Kuuluu nimenomaa kuskinpuolelta ja hihnapyörä vaihdettu 30 000km sitten.

Poissa

ViestiLähetetty: 08.04.2012 18:31 
Käyttäjän avatar

Joo kyllä toi kilinä mullakin on huomattavasti voimakkaampi kylmänä. Ihan siihen malliin että aamulla töihin lähtiessä en ilkeä autoa tyhjäkäyttää rivarin pihassa kytkin ylhäällä... :oops:

C5 HDi 240 Tourer
Poissa

ViestiLähetetty: 08.04.2012 18:35 

Niin kilisee Lauriltakin ostettu Xantia,kytkimen kun painaa pohjaan ääni häviää,otetaan kytkin vaihtoon,kallishan tuosta tulee kun kytkimen vaihtaa.. :o

Poissa

ViestiLähetetty: 08.04.2012 20:44 
Käyttäjän avatar

Aivan turhaa kytkimen vaihto ton kilinän takia kuten jo tuolla aiemmin kirjoitin. Jos siis toimii muuten normaalisti.

C5 HDi 240 Tourer
Poissa

ViestiLähetetty: 08.04.2012 21:15 

Olen jostain lukenut mistä se kilinä tulee mutta en muista,tuleeko se levyn jousista vai mistä,autoa myytäessä kilinä karkoittaa ostajat,minua ei ostaessa haitannut..

Poissa

ViestiLähetetty: 08.04.2012 21:21 
Käyttäjän avatar

Ducato 2,0 hdi kilisee vai kalisee myöskin vaihteiston päästä. Kun painaa kytkimen pohjaan ääni lakkaa. Kytkin on hiljattain uusittu, joten äänen taytyy tulla vaihdelaatikosta, mutta en usko sen olevan mitään vakavampa, koska sitä on kuulunut pari vuotta, eikä siitä ole miksikään muuttunut.

Sitikkapuoskari voisi ammattimiehenä käydä kertomassa meille, mistä ääni tulee ja onko siihen milloin puututtava remontoimalla. :)

Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa

ViestiLähetetty: 08.04.2012 22:02 
Käyttäjän avatar

Tapsa 62 kirjoitti:
Olen jostain lukenut mistä se kilinä tulee mutta en muista,tuleeko se levyn jousista vai mistä,autoa myytäessä kilinä karkoittaa ostajat,minua ei ostaessa haitannut..

painelaakeri se siellä kilisee. Tuo on totta,paremmin saa kaupaksi jos kilinä on poissa ja muutenkin uusi kytkin helpottaa tulevia kauppoja jos kerta meinaat hävittää auton

Poissa

ViestiLähetetty: 08.04.2012 22:20 

black_van kirjoitti:
Tapsa 62 kirjoitti:

painelaakeri se siellä kilisee. Tuo on totta,paremmin saa kaupaksi jos kilinä on poissa ja muutenkin uusi kytkin helpottaa tulevia kauppoja jos kerta meinaat hävittää auton

Jos tuon Gupotan saan myytyä pidän Xantian eikä meteli haittaa hanskalokerossa oli korvatulppia Laurilta jäänyt.. :lol:

Poissa

ViestiLähetetty: 08.04.2012 22:37 
Käyttäjän avatar

Mun mielestä kytkinremppa ton kilinän takia tonnin autoon on sama kuin ampuisi tykillä kärpästä. :lol: Mutta tokihan sitä saa harrastaa jos siltä tuntuu. Suju-Teamilla mulle kerrottiin nuo jouset äänen aiheuttajaksi, tiedä sitten olivatko ihan hakoteillä.

C5 HDi 240 Tourer
Poissa

ViestiLähetetty: 08.04.2012 22:45 

Xantippa kirjoitti:
Mun mielestä kytkinremppa ton kilinän takia tonnin autoon on sama kuin ampuisi tykillä kärpästä. :lol: Mutta tokihan sitä saa harrastaa jos siltä tuntuu. Suju-Teamilla mulle kerrottiin nuo jouset äänen aiheuttajaksi, tiedä sitten olivatko ihan hakoteillä.

Eilen olin 320 Mersun kyysissä tänää 80 Volvon ja Skoda jyti vai mikä se oli ei takseja,jäin miettimää onko tässä Citikka hommassa mitää järjellisistä,tulin siihen tulokseen eihän maanviljelyssäkään ole jos ei omista maata..

Poissa

ViestiLähetetty: 09.04.2012 09:02 

[quote="Tapsa 62"][quote="Xantippa"]Mun mielestä kytkinremppa ton kilinän takia tonnin autoon on sama kuin ampuisi tykillä kärpästä.
Sitähän minäkin ääni ei vaan ole mukavaa kuunneltavaa.

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 17 viestiä ]