Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 1 viesti ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Tyhjäkäyntimoottorin putsaus.
ViestiLähetetty: 13.04.2012 09:53 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Karan saanee ulos, kun jk-moottori on irti, liitin kiinni ja moottori käynnistetään. Pidä jossain pussissa, ettei kara lennä. Putsaa kara ja sen reitti tk-moottorissa, tuo pumpulipuikolla, joka on märkä, vaikka jarrukleanerista. Voitele kara ohuelti silikonivaseliinilla. Kierrä kara sormin niin pitkälle, kuin menee, kokeile meneekö painamalla enemmän sisään. Jos menee, hyvä on ja laita jk- moottori takaisin paikalleen, sen pesä ensin putsattu. Tai sitten sulje tuo pesä ja käynnistä moottori, hetkeksi jälleen. Karan pitäisi ajautua sisään, jne. Käynnistä moottori ja anna käydä, sammuttele ja käynnistä uudelleen, jotta kara asettuisi. Karan saa ulos myös työpöydällä, kun antaa laitimmaisiin liittimiin 12V, lyhyesti, napaisuutta vaihdellen. Sisään vastaavasti keskimmäisistä liittimistä, vähän karaa avittaen. Näin olen saanut pelaamaan. Varsinkin silloin, kun jk- moottori- askelmoottori on muuten kunnossa. Omalla xantialla nyt ajettu >150tkm, pari kertaa olen putsannut, viimeksi vain varmuuden vuoksi.
Ps. Päivitä myös konehuoneen maadoitukset, akun liitokset: Putsaa kontaktipinnat metallinkirkkaiksi, niihin akkunaparasvaa, sitten ei tarvitse kenkiä kiristellä hampaat irvis. Tässä ei auta mitkään päällispuolen suihkeet. Ongelmia voi olla myös +kengän ja kaapelien puristusliitoksessa.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 1 viesti ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: