|
| Kirjoittaja |
Viesti |
|
Kaapelimies
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 26.11.2011 00:21 |
Viestit: 2650 Paikkakunta: Päijät-Häme
|
|
Metsäpellontielle vaan, sieltä löytyy osat. Auto-Gallialainen on se.
2x C5HDi Break erikoppaset, 2x Xantia Bk 19TD Aut & 2.0HDi, 3x BX 19 TZi Vaninaihio (2xAut), BX Van 18TD, BX4WD Break, BX Van D projekt, InvaBX 16TRS Aut; 3x2CV6. 2xVisa14TRS; XM 2,5TD Break; BX 18TD Break Aut + BX Van D Aut+XM 2,5TD BK
|
|
|
|
 |
|
Sitikkapuoskari
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 26.11.2011 16:20 |
Viestit: 1203 Paikkakunta: Ilmajoki
|
|
Kannattaa kyllä kysyä meiltä marmoritiskin kiillottajiltakin joskus. Orkkis osissa voi tulla yllätyksiä. Ainakin 2 vuoden takuu pelaa..
|
|
|
|
 |
|
samforman71
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 17.12.2011 21:23 |
Viestit: 280 Paikkakunta: lahti
|
|
Aloitanko vian etsimisen vai onko xm:n pissapoika aina noin tehoton, että paikallaan ruikkii hyvin, mutta ajossa vesi jää ihan ikkunan alalaitaan.
Suomi / Lahti
Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00, Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
|
|
|
|
 |
|
jasu
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 17.12.2011 21:48 |
Viestit: 3153 Paikkakunta: Korpilahti
|
Tuliko vika yllättäen, jotakuinkin vähän sen jälkeen kun tuli vaihdettua ilmansuodatin..? On meinaan aivan luvattoman helppoa jättää pisipojan letku ilmansuodattimen kotelon väliin... 
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
|
samforman71
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 17.12.2011 22:12 |
Viestit: 280 Paikkakunta: lahti
|
|
on ollut samanlainen aina. voihan se letku olla välissä, täytyy tarkaistaa.
Suomi / Lahti
Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00, Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
|
|
|
|
 |
|
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 17.12.2011 22:14 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
|
Joo olen itsekin joskus sen letkun sinne ilmanputsarin kotelon väliin jättänyt, mutta melko heikkotehoinen on Xm:n pissapoika muutenkin, silti ihan riittävästi pitäisi nestettä lasille tulla?
Jos tulee tarve niin pumpulle pääsee käsiksi irroittamalla kuskin puolen sisälokasuojan.
|
|
|
|
 |
|
Sitikkapuoskari
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 17.12.2011 23:05 |
Viestit: 1203 Paikkakunta: Ilmajoki
|
|
Itse tilasin XM:n uudet suuttimet Vehon sapista- 8e brutto/kpl. Nyt ruikkii..
|
|
|
|
 |
|
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 18.12.2011 16:01 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
samforman71 kirjoitti: Aloitanko vian etsimisen vai onko xm:n pissapoika aina noin tehoton, että paikallaan ruikkii hyvin, mutta ajossa vesi jää ihan ikkunan alalaitaan. Ne suuttimet taitaa mennä tukkoon aika helposti, molemmissa XMissä sai olla jatkuvasti rassaamassa reikiä auki, ja tuli olo, että tukkeutuu myös sen reikäkuulan takaa. Kun sääti suuntausta niin meni helposti överiksi, sitä oikeaa kohtaa ei tavallaan ollut lainkaan. Tuolla hinnalla pitää laittaa listalle ostaa uudet 
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
|
Bumper
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 19.12.2011 10:14 |
Viestit: 874 Paikkakunta: Uusikaupunki
|
Suosittelen lämpimästi vaihtamaan myös suuttimien letkut. Vastaavan ikäisen Xantian letkut olivat aika koppuraiset ja täynnä mustia "suoniahtaumia". Myös säiliön puhdistus voisi olla hyvä tehdä. Itse tein Xantiassa kerralla kaiken - vaihdoin letkut, toisen suuttimen, putsasin säiliön ja laitoin vielä uuden pumpunkin. Pesuneste tulee nyt lasille todella kunnon paineella, ja pissapoikaakin on pitkästä aikaa ilo käyttää. 
Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
|
|
|
|
 |
|
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 30.12.2011 16:29 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
Sitikkapuoskari kirjoitti: Itse tilasin XM:n uudet suuttimet Vehon sapista- 8e brutto/kpl. Nyt ruikkii.. Siis ihan normaalisti Vehon tiskiltä vai miten? Sap liittyy käsittääkseni varaston hallintaan Pitäisi itsellekin ostaa, mutta kun tuo paikallinen merkkiliike on sieltä huonoimmasta mahdollisesta päästä palvelunsa suhteen niin mitä paremmin on valmistautunut sitä helpompaa...
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
|
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 30.12.2011 16:41 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
zX-files kirjoitti: Sap liittyy käsittääkseni varaston hallintaan SAP (ERP) on ERP. Voi siihen varastonhallinnankin tosiaan sisällyttä. Mutta on sen kautta tullut myös HR:ää ja kunnossapidon hallintaa hoidettua. 
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
|
Xsaravts2.0
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 31.12.2011 12:43 |
Viestit: 284 Paikkakunta: Turku/Raisio
|
laakeri kirjoitti: zX-files kirjoitti: Sap liittyy käsittääkseni varaston hallintaan SAP (ERP) on ERP. Voi siihen varastonhallinnankin tosiaan sisällyttä. Mutta on sen kautta tullut myös HR:ää ja kunnossapidon hallintaa hoidettua.  sappia käytetään ihan tuotannossa ja varastossa. näin ainakin nokialla ja orion pharmalla.
|
|
|
|
 |
|
samforman71
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 06.01.2012 23:10 |
Viestit: 280 Paikkakunta: lahti
|
Citikani sai tänään uuden jakohihnan(290511 km) ja uudet rallyformulat. 
Suomi / Lahti
Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00, Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
|
|
|
|
 |
|
samforman71
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 12.02.2012 20:03 |
Viestit: 280 Paikkakunta: lahti
|
|
citikani sai puhtaat hyde suodattimet ja tutkittiin mihin hydenesteet katoaa, ei löytynyt vuotokohtaa, kun koko moottorin ja tulipellin väli on yhtä öljy mössöä. Samalla vaihdettii veljen Santtuun alapallonivel. Olipa mukava operaatio.
Suomi / Lahti
Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00, Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
|
|
|
|
 |
|
samforman71
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 05.03.2012 21:05 |
Viestit: 280 Paikkakunta: lahti
|
|
Citikani pissaa vihreää nestettä takajousipallon kohdalta. Kertokaa viisaammat mikä kohta siellä vuotaa.
Suomi / Lahti
Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00, Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
|
|
|
|
 |
|
Aake
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 06.03.2012 16:11 |
Viestit: 238 Paikkakunta: Tuusula
|
|
Siis nurkkapallon (pyöräkohtaisen jousipallon) luota? Vuotaako pallon ja sylinterin välistä vai paluupussista? Ja kuinka voimakasta vuoto on? Jos taas pissii keskipallon luota, niin kyseessä on todennäköisesti magneettiventtiilin syöpyminen. Tai voihan kyseessä olla myös irronnut paluuletku.
GS Pallas -79 XM 2.0i Break -92 XM V6 Aut. -91 Xantia 2.0i Berline VSX Aut. -94 (Naisen) C3 1.4HDi -04 (Varalla) Saxo 1.4i -96 (Varaosa) XM TCT Break Aut. -98
|
|
|
|
 |
|
samforman71
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 06.03.2012 21:50 |
Viestit: 280 Paikkakunta: lahti
|
|
Nurkkapallon kohdalta vuotaa. Työpaikan pihassa on aina pieni lammikko.
Suomi / Lahti
Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00, Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
|
|
|
|
 |
|
Aake
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 06.03.2012 23:52 |
Viestit: 238 Paikkakunta: Tuusula
|
|
Eli melko pikkuista vuoto, todennäköisesti paluupuolelta. Jos vuotaa vasemmalta niin vaihtoehtoja on useampia, jos taasen oikealta niin siellä ei taidakkaan olla kuin sylinterin ohivuodon paluulinja joka voisi vuotaa...(?)
GS Pallas -79 XM 2.0i Break -92 XM V6 Aut. -91 Xantia 2.0i Berline VSX Aut. -94 (Naisen) C3 1.4HDi -04 (Varalla) Saxo 1.4i -96 (Varaosa) XM TCT Break Aut. -98
|
|
|
|
 |
|
samforman71
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 17.04.2012 10:38 |
Viestit: 280 Paikkakunta: lahti
|
|
missä vika, kun kiihdytyksessä auto "nuljahtaa" ja kääntyy hieman? En tiedä johtuuko etu vai takapäästä.
Suomi / Lahti
Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00, Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
|
|
|
|
 |
|
samforman71
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 26.04.2012 22:47 |
Viestit: 280 Paikkakunta: lahti
|
|
vikana vasen raidetangon sisäpää. onko vaikea vaihtaa?
Suomi / Lahti
Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00, Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
|
|
|
|
 |
|
samforman71
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 29.04.2012 09:38 |
Viestit: 280 Paikkakunta: lahti
|
|
Vaeltaminen saatu hallintaan. Raidetanko vaihdettu(sisäpää ei ollut väljä), säädetty hammastangon esikiristystä tiukemmalle, säädetty auraus(oli liikaa aurausta). Vasta aurauksen säätö lopetti auton seilaamisen.
Suomi / Lahti
Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00, Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
|
|
|
|
 |
|
samforman71
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 10.05.2012 14:58 |
Viestit: 280 Paikkakunta: lahti
|
|
kertokaapas viisaammat, kuinka vaihdan hammastangon oikean suojakumin? siellähän on tiellä se hydraulisylinterin "korvake"
kiitos etukäteen
Suomi / Lahti
Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00, Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
|
|
|
|
 |
|
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 10.05.2012 18:15 |
Viestit: 4696 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
 tarvittavat työkalut ihan ensin. löysää teh.syl. puoleisen pään pultti . irrota männän pään mutteri. oikee fillari pois, rp. irti navasta , käännä vasemmalle niin paljon kun menee. naputtele kortonki pois sisänivelen päältä, irrota sisänivel. käännä ratti oikeelle ja puukota vanha jämä pois. kampea männän varsi pois tapista. ( saat valita puukotatko ensin vai kampeet sen varren ) putsaa paikat. nyt YLLÄTYS , sulla on tietenkin ALKUPERÄIS muovinen haitari , se on HYVÄ. ( hah hah.) ja KUUMAILMAPUHALLIN tai kiehuvaa vettä. älä polta näppejäs. puhaltimella kuumennat sitä muovihaitaria kunnes se tuntuu hyvin vetelältä , sitten vaan sujautat sen .....tapin ja tangon pään yli. voitahn käyttää niitä rautalankoja sitomiseen ,mutta kunnolliset nippusiteet ( sopivan levyiset ) ajavat saman asian tai sitten ligarex ,mutta sillon pitää olla työkalu. osaat vissiin kasata käänteisesti. huolehdi ,että laitat tipan lukitusta siihen sisänivelen kierteeseen ja asiallisesti kiinni. siellä voi olla muovinen ikäänkuin aluslevy jossa on semmosia sakaroita. kato että asettuu asiallisesti. ( on mukavampaa kun molemmat fillarit näyttävät samaan suuntaan ajellessa ) teh.syl pultti+mutteri kiinni asiallisesti. loput nippuun ja testaamaan.
|
|
|
|
 |
|
samforman71
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 21.05.2012 20:21 |
Viestit: 280 Paikkakunta: lahti
|
|
joskohan yrittäisi teidän neuvoilla korjata ilmastoinnin toimivaksi. ilmastoinnin kun laittaa päälle, niin flekti alkaa pyörimään, mutta ilmastoinnin kompura ei kytkeydy päälle. missä voisi olla vika?
Suomi / Lahti
Citroen Evasion 2.0 16V 8-paikk."eeva" -00, Škoda 110 L -75, Renault Laguna 2.0 -04
|
|
|
|
 |
|
zX-files
|
Viestin otsikko: Re: XM Turbo C.T -94 "citi-kani" Lähetetty: 21.05.2012 21:09 |
Viestit: 2929 Paikkakunta: Varsinainen Suomi
|
viewtopic.php?f=9&t=11272Jokos olet tuon lukenut, vaikka hieman eri oireet niin paljon asiaa.
Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
|
|
|
|
 |
|
|