|
Kirjoittaja |
Viesti |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: Tissier Lähetetty: 13.04.2012 00:40 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
Olin tänään mukana hieromassa tuota maalauskuntoon ja piti tästä kuviakin laittaa mutta uuden tallikameraksi hankitun halpis Canonin ja oman tietokoneen yhteistyö ei ottanut toimiakseen eli kuvia en saanutkaan vielä  . Toivottavasti keksin tuohon ongelmaan ratkaisun pikaisesti.... Pohjamaalissa tuo nyt on eli siis hiontaväri pinnassa, vielä on hieromista....
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: Tissier Lähetetty: 13.04.2012 22:07 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
Tietokoneen ja kameran yhteistyöhaluttomuus ratkaistu ostamalla kortinlukija eli tuolla nyt vähäsen maistiaisia eilisen päivän aikaansaannoksesta: http://kuvablogi.com/blog/33290/5/Lisää tulee jossain vaiheessa kun kasailen noita projektin välivaiheissa ottamia kuviakin, ja ne laitan sit tuonne Citikkagalleriaan, tämä on vain tälläinen pikainen raportti pohjamaalausvaiheesta  . Ne vanhemmat kuvat projektin ihan alkuvaiheistahan löytyy siis tuolta: http://www.citikka.info/gallery/Users/Croisette/CX_Tissier
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: Tissier Lähetetty: 24.04.2012 00:35 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: Tissier Lähetetty: 24.04.2012 08:43 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
|
|
|
 |
sitikan vanki
|
Viestin otsikko: Re: Tissier Lähetetty: 24.04.2012 09:02 |
Viestit: 352
|
Kiitos Croisettelle kuvapäivityksistä ja muustakin avusta!!!  ) Auto on siis maalarilla, joka lupasi selvitä urakasta kahdessa päivässä. Viikonloppuna päästään sitten asennushommiin. Taitaa olla pitkiä öitä tiedossa ennen Lahden näyttelyä. Hiukan olen huolissani moottorin voinnista. Motti käynnistyy hyvin, mutta savun sävy on vaihtelevaa.. Motti on seissyt tuntemattoman ajan, samoin tuntematon on kilometrimäärä. Kansipahvi vaihdettiin, eikä Pahoja murtumia näkynyt. Jos männänrenkaat alkaa pelittämään, ei taida olla hätää.
" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
|
|
|
|
 |
sitikan vanki
|
Viestin otsikko: Re: Tissier Lähetetty: 30.04.2012 13:59 |
Viestit: 352
|
Auto on nyt maalattu ja hyvältä näyttää, paitsi - - - - konepelti ei istu nätisti paikoilleen. Enpä tiennytkään, että peltipuskurisen konepelti ei passaa kakkossarjalaiseen. Kyllä nyt harmittaa. Onneksi on uudenmallinen varakonepelti jemmassa. ei vaan kerkiä saamaan sitä väriin äitienpäiväksi.
" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: Tissier Lähetetty: 01.05.2012 11:35 |
Viestit: 1719 Paikkakunta: Korpilahti
|
mikä niissä on erilaista? minullakin on ollut sellainen käsitys, että ne olisivat samanlaiset.
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
Tulsku
|
Viestin otsikko: Re: Tissier Lähetetty: 02.05.2012 07:14 |
Viestit: 1590 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Katsoin CX-Basiksen listaa, siellä näyttää olevan kahta konepeltiä, rajana 7/82. Enempää en osaakaan sanoa, mitä noiden välillä mahtaa olla eroa ja että onko tuon jälkeen pellit olleet samanlaisia loppuun asti...
C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: Tissier Lähetetty: 07.05.2012 00:41 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
Eihän siinä konepellissä toki mitään eroa ole, vain ihan vanhat ovat hiukan erillaisia, nekin tosin sopivat uudempiin. Tässä kuva siitä kuinka Tissierillekin löytyi Lahden S-marketin pihasta sopiva parkkiruutu  . 
|
|
|
|
 |
sitikan vanki
|
Viestin otsikko: Re: Tissier Lähetetty: 23.05.2012 10:17 |
Viestit: 352
|
Leima tuli toisella yrittämällä. Alapallo oli väljä ja tuli yläpallon vaihtoakin harjoiteltua lasten nukkumaanmenon jälkeen. Yläpallo irtosi työkalulla tukivarsi paikoillaan, mutta uuden paikalleen asettaminen ei enää paikalla onnistunutkaan. Onneksi sain hyvät neuvot tukivarren irroitukseen, jälleen kerran Croisettelta (kiitos). Hydrauliprässillä homma oli ohi muutamassa sekunnissa. Sitten palikat paikoilleen ja valmista tuli yöllä klo 01:30. Saman vuorokauden iltapäivällä kävin jälkinäytöllä. CX on jo valitettavan vieras kapine nykyajan nuorille katsureille. Pitää melkeinpä avustaa vierestä, että tulee valmista. Jo autosta ulospääsyyn ilman ulkopuolista apua voi kulua useita minuutteja  .
" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
|
|
|
|
 |
sitikan vanki
|
Viestin otsikko: Moottorikorjauksia Lähetetty: 31.05.2012 08:57 |
Viestit: 352
|
Moottori valutteli lattialle öljyisiä lammikoita. Tarkempi analyysi osoitti aineen dieselöljyksi. Vuotopaikaksi paljastui ahtopainesäädin. Vein auto dieselpajalle osan vaihtoon. Kalvo oli rikki ja ahtopaineletkuissa (niissä ohuissa) oli naftaa. Nyt moottori on kuiva ja syöttö kohdallaan. Pölläyttely ja lammikot ovat tipotiessään ja meno on virkumpaa. Dieseasentajan kommentti oli, että nämä vehkeet alkaa olemaan historiaa. Lysti maksoi 300e.
" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
|
|
|
|
 |
ihmekiitäjä 4
|
Viestin otsikko: Re: Tissier Lähetetty: 31.05.2012 22:10 |
Viestit: 115
|
Ralle kirjoitti: Kaapelimies kirjoitti: Voisitteko rakentaa sen peräkärrynne jossain toisessa ketjussa? Kiinnostava aihe sinänsä mutta tissi..er kiinnostaa enempi  Pakko olla kyllä Kaapelin kanssa samaa mieltä  Hieno projekti! Ne joita tämä ei kiinnosta katelkaa ihan mihin lystäätte...  Oli aikoinaan hienoa nähdä livenä SM peräkärry + SM ennätysauto + nainen joka joka ajoi ennätyksen...mihinkäs kategoriaan Tissierin rakentelu pitäisi siirtää ettei kovin rasittaisi?...
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Tissier Lähetetty: 01.06.2012 08:06 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Niinno, ei tuossa käsittääkseni Tissierin rakentamista kritisoida vaan sitä, että samaan ketjuun heitettiin ideaa peräkärryjen rakentamisesta...
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Ralle
|
Viestin otsikko: Re: Tissier Lähetetty: 01.06.2012 12:48 |
Viestit: 2821
|
Joo, omasta puolesta täytyy sanoa, että tämä projekti on tullut nähtyä livenä ja on mahtava seurata sen edistymistä. Se mitä tuossa kritisoitiin oli juuri tuo Akailen mainitsema peräkärryn rakentaminen toisen projektiketjussa... Vaikkakin tunnetusti täällä Patongissa aina tuo juttu tuppaa lähteä vähän jutun viereen 
|
|
|
|
 |
sitikan vanki
|
Viestin otsikko: Re: Tissier Lähetetty: 07.06.2012 22:10 |
Viestit: 352
|
Tulipa tänään ährättyä ambulanssin alla. Vaihdoin Breakin sylinterien tilalle alkuperäiset Berlinen ohkaisemmat sylinterit. Palloiksi valikoituivat TT-pallot 40-bariset, joiden reiän porasin 1.5mm kokoon. Huomenna voikin siten viedä vakiomalliset cx-etupallot paineistukseen. Niissä on reikä 1.65mm ja paineeksi ajattelin 50 baria. Koeajon perusteella voin todeta, että meno pehmeni jo jonkin verran, mutta ei ihan niin paljoa kuin odotin. Breikin sylintereitä ei olisi pitänyt kokeilla alunperinkään, sillä ne asettuvat paikoilleen liian leviälle, koska ovat halkaisijaltaan suuremmat. Ongelmaa tulee siitä, että työntötanko ei kohtaa mäntää suorassa linjassa ja aiheuttaa mäntään sivuttaispainetta ja kitkaa. Tämä on kuulema jo aikaisemmin huonoksi todettu yhdistelmä mm Prestigen takakelkassa, joka ei olekaan sama kuin Breakissa, vaikka äkkiseltään näyttää samalta. Sylinterit alkavat kulumaan soikeiksi ja vuotamaan. Äänieristystä tarvitsisi vielä vähän parannella, ajan kanssa sitten.
" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: Tissier Lähetetty: 08.06.2012 02:00 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
Tissier oli päässyt Mobilisti-lehdessäkin kuvaan, olin siinä toki itse paikkallakin kun kuvia ottivat  . sitikan vanki: 45 bar vois piisata? sen verranhan niissä oli ennen kunnostusta? laskin ne sit 30baarin. Ja onkos toisiaan ne reijät 1,65mm? Nehän lienee sit CX turbon etupallot?
|
|
|
|
 |
sitikan vanki
|
Viestin otsikko: Re: Tissier Lähetetty: 09.06.2012 19:59 |
Viestit: 352
|
Nyt on takana vanhat jousisylkät ja Turbon pallot, reikä 1.65mm 45 bar paineisina ja hyvin kulkee! Yksi sylinteri oli vuotavainen ja kulunut . Sylinterin suuaukko oli silmälle soikea ja sisäseinä kulunut. Sormella koittaen teflonikin oli kulunut toispuoleisesti. Vaihdoin uuden teflonin ja o-renkaan. Saa nähdä kauanko se kestää. Täytyy alkaa jousisylinterien hamstraukseen, ennen kuin on myöhäistä. Harmiksi vain yksi kokoojapussi olikin murtunut keräysputken lähdöstä, joten ihan kuiva siitä ei tullut. Uusia onneksi saa vielä. Kävin mobiliassa museoautopäivää katsomassa. Tissieri keräsi kovasti huomiota.
" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
|
|
|
|
 |
sitikan vanki
|
Viestin otsikko: Re: Tissier Lähetetty: 16.06.2012 22:04 |
Viestit: 352
|
Tänään oli lanssin takapaksissa melko painava kuorma. Luulin, että pintakovuus olisi vähäisempää isommalla massalla. Asia olikin päinvastoin. Enemmän vaan pompotti. Päätin selvittää vielä pintakovuuden taustaa . Nostin auton yläasentoon ja menin taskulampun kanssa alle tiiraamaan sylintereitä. Aavistusteni mukaisesti ne eivät olleet tukivarren kanssa aivan linjassa, vaan sisempänä. Sahasin Uponorin putkesta pätkän puolikkaita ja asensin ne sylinterin ja klemmarin alle loitontamaan. Avot!! jousitus tuli selvästi herkkäliikkeisemmäksi. Nyt sylkät ja karat ovat silmämääräisestikin samassa linjassa. Mistä tietää, vaikka siellä olisi alun perinkin ollut jotkut välikappaleet Tissierin peruja, sitten hävinneet matkan varrella. Pienestä on kiinni 
" Pessimisti on vain huonosti informoitu optimisti"
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: Tissier Lähetetty: 28.07.2012 20:48 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Tissier Lähetetty: 23.10.2013 23:54 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
No niin sitikan vanki, nyt vaimolle oma, ettei tule riitaa, kumpi saa ajaa Tissierillä. http://www.leboncoin.fr/voitures/555037413.htm?ca=8_s 
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Tissier Lähetetty: 24.10.2013 23:22 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
On se kyllä rivo tuolta ahterista, teatraalisuus puuttuu Harmi ettei ne ole tuohon myöskään aikaan fender skirtsejä tehnyt, JPT:n 2-akselisessa tais olla skirtsit?
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Tissier Lähetetty: 24.10.2013 23:30 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
Cikatti kirjoitti: On se kyllä rivo tuolta ahterista, teatraalisuus puuttuu Harmi ettei ne ole tuohon myöskään aikaan fender skirtsejä tehnyt, JPT:n 2-akselisessa tais olla skirtsit? Kuten tarkkasilmäisimmät havainnoitsijat tuosta viereisestä kuvasta havaitsevat 
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: Tissier Lähetetty: 25.10.2013 06:35 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
citrique kirjoitti: Lavettiversio saattaisi soveltua minikuormaimen kuskaukseen. Katolla olisi kauhallekin paikka valmiina. Luonnollisest tiedoista puuttuu lavan mitat ja kantavuus. Mitenkäs tuommoisen leimaaminen Suomen kilpiin menee? Uskovatko ranskalaisia papereita vai joutuuko tekemään yksittäishyväksynnän? Tarvisin kantavuutta n. 1500-2000 kg. Voiko jo heti unohtaa tämän kantavuuden takia, vai millaisia painoja kahdella akselilla on saatu? Vastaavatkohan jos kohteliaasti englanniksi kysäisee, vai olisiko Sitruunapatongissa tulkkia paikalla?
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
|
|