|
Kirjoittaja |
Viesti |
bigbro
|
Viestin otsikko: BX 19 GTi nykii Lähetetty: 10.05.2012 22:03 |
Viestit: 265
|
19 GTi -89 (D6A ja Bosch LE3 Jetronic, ei katalysaattoria) alkoi temppuilla ja rupesi nykimään. Aamuisin töihin lähtiessä nykii kaikkein eniten kun auto on seissyt yön yli. Ja ei ole kyse mistään ihan pienestä nykimisestä, vaan ihan kunnon nykyistä joita tulee useita peräkkäin, tuntuu kuin veto lakkaisi hetkeksi kokonaan. Kun kone lämpenee nykyminen harvenee ja vaimenee. Päivällä kun sää on lämmennyt, ei nyi niin paljon. Valot ei himmene eikä auto sammu.
Käynnistyy aamuisin hyvin, mutta ryyppy ei lähde kunnolla peliin mukaan. Lämmettyään käy suht nätisti. Olen tehnyt seuraavaa: - ilmansuodin, öljyt ja öljynsuodin vaihdettu - virranjakajan kansi ja tulpanjohdot vaihdettu (ja tarkastettu tulpat, oli suht uuden näköiset ja puhtaat, Valeo RF74HZDC) - puola vaihdettu (vanha löi läpi ja kun tämän huomasin, luulin että johtuu tästä mutta eipä johtunutkaan) - tarkastettu ja putsattu liittimiä (ruiskusuutinten, puolan, releiden, ilmamäärämittarin, lämpöantureiden, sytkämodulin ja tietysti akun navat) - tänään vaihdoin pyörijän, kun vihdoin sain motonetista oikeanlaisen (en siis vielä tiedä auttoiko tuo pyörijän vaihto)
Jos ei tuo pyörijän vaihtokaan auta, niin mistä seuraavaksi lähden vikaa metsästämään?
Xantia Berline 1.8i 16V -99 Laguna 2.0 farkku -05 (ex) C5 Break 2.0 HDi 136 -08 (ex) Laguna I 1.8 16V -00 (ex) ZX Break 1.8i -95 Avantage (ex) Xantia Berline 2.0i 16V -99 (ex) Xantia Break 1.8i 16V -00 Exclusive (ex) BX 19 GTi -89
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi nykii Lähetetty: 10.05.2012 22:36 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
bigbro kirjoitti: Käynnistyy aamuisin hyvin, mutta ryyppy ei lähde kunnolla peliin mukaan. Siis tekee mitä/jättää tekemättä? Ei korota tyhjäkäyntiä vai pitää seoksen laihana..? Jos ensinmainittu, niin lisäilmaluisti takkuaa, jos jälkimmäinen niin kyseessä on em. palikan yhteydessä oleva lämpöanturi/sen piuhat... Niin, ja se ruisku on L3, ei LE3...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
bigbro
|
Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi nykii Lähetetty: 10.05.2012 22:40 |
Viestit: 265
|
jasu kirjoitti: bigbro kirjoitti: Käynnistyy aamuisin hyvin, mutta ryyppy ei lähde kunnolla peliin mukaan. Siis tekee mitä/jättää tekemättä? Ei korota tyhjäkäyntiä vai pitää seoksen laihana..? Jos ensinmainittu, niin lisäilmaluisti takkuaa, jos jälkimmäinen niin kyseessä on em. palikan yhteydessä oleva lämpöanturi/sen piuhat... Niin, ja se ruisku on L3, ei LE3... Ei korota tyhjäkäyntiä joten käy alkuun vähän heikosti ennekuin lämpenee. Mistä tietää ilman mittareita onko seos laiha vai rikas?
Xantia Berline 1.8i 16V -99 Laguna 2.0 farkku -05 (ex) C5 Break 2.0 HDi 136 -08 (ex) Laguna I 1.8 16V -00 (ex) ZX Break 1.8i -95 Avantage (ex) Xantia Berline 2.0i 16V -99 (ex) Xantia Break 1.8i 16V -00 Exclusive (ex) BX 19 GTi -89
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi nykii Lähetetty: 10.05.2012 22:49 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
bigbro kirjoitti: Ei korota tyhjäkäyntiä joten käy alkuun vähän heikosti ennekuin lämpenee.  Eli siis, tuo palikka ei vaan avaa kanavaa, josta kylmänä saisi enempi ilmaa... bigbro kirjoitti: Mistä tietää ilman mittareita onko seos laiha vai rikas? Ei muuten kuin "haistelemalla" pakokaasuja, ja muutenkin aistimalla käytöstä. Jos "aivastelee" kovasti niin laihalla on...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
bigbro
|
Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi nykii Lähetetty: 10.05.2012 23:00 |
Viestit: 265
|
jasu kirjoitti: bigbro kirjoitti: Ei korota tyhjäkäyntiä joten käy alkuun vähän heikosti ennekuin lämpenee.  Eli siis, tuo palikka ei vaan avaa kanavaa, josta kylmänä saisi enempi ilmaa... bigbro kirjoitti: Mistä tietää ilman mittareita onko seos laiha vai rikas? Ei muuten kuin "haistelemalla" pakokaasuja, ja muutenkin aistimalla käytöstä. Jos "aivastelee" kovasti niin laihalla on... Kuvan linkitys ei toimi, linkitätkö uudelleen. Onko mitään kotikonstia mitata seoksia, vai pitääkö käyttää liikkeessä?
Xantia Berline 1.8i 16V -99 Laguna 2.0 farkku -05 (ex) C5 Break 2.0 HDi 136 -08 (ex) Laguna I 1.8 16V -00 (ex) ZX Break 1.8i -95 Avantage (ex) Xantia Berline 2.0i 16V -99 (ex) Xantia Break 1.8i 16V -00 Exclusive (ex) BX 19 GTi -89
|
|
|
|
 |
bigbro
|
Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi nykii Lähetetty: 11.05.2012 21:59 |
Viestit: 265
|
Kiitos uudelleenlinkityksestä, nyt toimii. Tuon pulikan molemmat liittimetkin putsasin, mutta täytyy varmaan vaihtaa tuo lämpötila-anturi seuraavaksi, jos siitä olisi apua (toivottavasti on, ei viitsis kaikkia osia uusia turhaan).
Xantia Berline 1.8i 16V -99 Laguna 2.0 farkku -05 (ex) C5 Break 2.0 HDi 136 -08 (ex) Laguna I 1.8 16V -00 (ex) ZX Break 1.8i -95 Avantage (ex) Xantia Berline 2.0i 16V -99 (ex) Xantia Break 1.8i 16V -00 Exclusive (ex) BX 19 GTi -89
|
|
|
|
 |
bigbro
|
Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi nykii Lähetetty: 11.05.2012 23:56 |
Viestit: 265
|
Jaa, millä nimellä tuo lämpöanturi kulkee? Motonet ei ainakaan tunne lisäilmaluistin lämpötila-anturia.
Xantia Berline 1.8i 16V -99 Laguna 2.0 farkku -05 (ex) C5 Break 2.0 HDi 136 -08 (ex) Laguna I 1.8 16V -00 (ex) ZX Break 1.8i -95 Avantage (ex) Xantia Berline 2.0i 16V -99 (ex) Xantia Break 1.8i 16V -00 Exclusive (ex) BX 19 GTi -89
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi nykii Lähetetty: 12.05.2012 00:11 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu ... id=37-3128Se on moottorinohjauksen lämpöanturi, lisäilmaluistilla ei ole muuta yhteyttä tuohon anturiin muuten kuin se että on lähelle toisiaan asennettu... Hyvä että kuva alkoi näkymään, mitään sille (linkille) tekemättä...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
bigbro
|
Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi nykii Lähetetty: 14.05.2012 07:42 |
Viestit: 265
|
Lämpöanturi vaihdettu, mutta eipä vaikuttanut sen kummemmin ryypyn toimintaan kuin nykimiseenkään. On pikemminkin niin, että mitä enemmän osia vaihtaa, sitä enemmän nykii. 
Xantia Berline 1.8i 16V -99 Laguna 2.0 farkku -05 (ex) C5 Break 2.0 HDi 136 -08 (ex) Laguna I 1.8 16V -00 (ex) ZX Break 1.8i -95 Avantage (ex) Xantia Berline 2.0i 16V -99 (ex) Xantia Break 1.8i 16V -00 Exclusive (ex) BX 19 GTi -89
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi nykii Lähetetty: 14.05.2012 08:40 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
?? motonetin luettelossa lämpömittarin anturi, tuo sininen.??
|
|
|
|
 |
bigbro
|
Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi nykii Lähetetty: 14.05.2012 09:26 |
Viestit: 265
|
ealab kirjoitti: ?? motonetin luettelossa lämpömittarin anturi, tuo sininen.?? Bosch-ruiskuanturi sininen, kuvaus: i-moott valvonta jos SININEN (M12x1.5-kierre) [1983 - 1993] (Kuuluu ryhmään lämpömittarin/valon anturi) Tuon Jasun linkin mukaisen lämpöanturin sinne vaihdoin ja ihan samalla tavalla käyttäytyy kuin ennen vaihtoakin.
Xantia Berline 1.8i 16V -99 Laguna 2.0 farkku -05 (ex) C5 Break 2.0 HDi 136 -08 (ex) Laguna I 1.8 16V -00 (ex) ZX Break 1.8i -95 Avantage (ex) Xantia Berline 2.0i 16V -99 (ex) Xantia Break 1.8i 16V -00 Exclusive (ex) BX 19 GTi -89
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi nykii Lähetetty: 14.05.2012 09:42 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Onkos tuo lisäilmaluisti tuon liitekuvan mukainen? Näyttäisi ainakin moiselta. Senhän voinee testata ihan tarjoamalla sähköä sille ja katsomalla toiminnan. Liitteet:
luisti.jpg [ 71.46 KiB | Katsottu 18934 kertaa ]
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi nykii Lähetetty: 14.05.2012 12:43 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
kyllä ne tuommosia ovat. se säätökolon muoto vaihtelee. suosittelin ihan ekaksi kunnollista liuotinpesua ,myös sisäpuolelta . sitten paineilmalla kuivaksi . sitten voi testata sillä sähköllä tai kuumailmapuhaltimella ,miten se BI metalli säätää läppää.
|
|
|
|
 |
bigbro
|
Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi nykii Lähetetty: 14.05.2012 20:58 |
Viestit: 265
|
Pitääpä jossain vaiheessa sitten varmaan testata tuo lisäilmaluistin toiminta. Tänään tehtyä: - vaihdoin sytkämodulin -> ei vaikutusta - putsasin bensapumpun sähköliittimet -> ei vaikutusta - tutkin konehuoneen ilmavuotojen varalta -> ei vuotoja Turhaa hommaa siis taas, eipä ollut vaikutusta noillakaan. Tuon nykimisen kun saisi pois niin se olisi se tärkein, ilman ryyppyä tulee näin kesäaikaan kyllä toimeen, mutta nykivällä autolla ei huvita ajella 
Xantia Berline 1.8i 16V -99 Laguna 2.0 farkku -05 (ex) C5 Break 2.0 HDi 136 -08 (ex) Laguna I 1.8 16V -00 (ex) ZX Break 1.8i -95 Avantage (ex) Xantia Berline 2.0i 16V -99 (ex) Xantia Break 1.8i 16V -00 Exclusive (ex) BX 19 GTi -89
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi nykii Lähetetty: 14.05.2012 21:19 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Onhan tuossa sit vielä hyvänä mahdollisena vikapaikkana ilmamäärämittarin kulunut liuku, joka voi hyvinkin nypytystä aiheuttaa...  Siis tuo tuolla. Kuva on LE2 -Jetronicin mittarista, vaan samanlainen löytyy tuostakin kun ottaa ECUn pois ja sitten mustan suojamuovin taiteilee pois edestä (vielä kun muistaisi miten se irroitettiin, ei kuitenkaan vaikea ollut?) Puhdistamalla, mahdollisesti liukua hitusen taivuttelemalla siten että kontaktipinta osuu aiemmin koskemattomalle osuudelle, saa pahasti kuluneestakin osasta vielä täysin toimivan... Tuon kuluminen on verrattavissa vanhan radion nappuloiden aiheuttamaan rohinaan radiota säätäessä, huono kontakti -> ECU saa kummallista tietoa ilmamäärästä ja siitä se nyhtäminen tulee...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
ihmekiitäjä 4
|
Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi nykii Lähetetty: 14.05.2012 21:45 |
Viestit: 115
|
jasu kirjoitti: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=37-3128 Se on moottorinohjauksen lämpöanturi, lisäilmaluistilla ei ole muuta yhteyttä tuohon anturiin muuten kuin se että on lähelle toisiaan asennettu...
Hyvä että kuva alkoi näkymään, mitään sille (linkille) tekemättä... Moikka Jasu Monenko millin reiän kautta ilma kulkee lisäilmaluistin kautta kun kone lämmin...luistin voi korvata "suuttimella" jossa tietty halk. reikä ja poissulkea lisäilmaluistin takkuamisen lämpimänä...V8 mersussa halk. 4,5mm tämä tieto voi ärsyttää moniakin patonkilaisia  ....bx 16V ja 420SE kiihtyvät molemmat nollasta samoilla lukemilla...mites maseratin V6 0-100km/h...
|
|
|
|
 |
bigbro
|
Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi nykii Lähetetty: 21.05.2012 19:26 |
Viestit: 265
|
Helatorstaina tyhjensin tankin siltä varalta että josko siellä vaikka olisi ollut vettä tahi roskia, mutta eipä ollut vettä ja roskiakin hyvin vähän. Imusihti oli puhdas. Soitin seuraavana päivänä paikalliselle pajalle ja kyselin josko millon olisi aikoja sytytyksen ajoituksen ja seosten tarkastukseen. Oirekuvauksen kuultuaan korjaamopiällysmies kehotti tekemään ensin polttoainejärjestelmän puhdistuskäsittelyn FORTEn Fuel System Cleanerillä ja jos ei oireet korjaannu, niin palataan asiaan. No laittelin nesteen n. 10-15 litraan benziiniä ja ajelin vknloppuna tankin tyhjäksi, vaan ei vaikutusta, nykii vielä enemmän ja tuntuu että mitä enemmän nykiminen lisääntyy niin tehot häviää sitä mukaa (en tiedä käykö niin oikeasti vai alanko olla jo luulosairas). Tänä aamuna sitten ajoin heti aamusta pajalle ja sattuikin olemaan aamuaika vapaana. Asentaja mittasi seokset ja katsoi sytytyksen ajoituksen -> kaikki kunnossa. Kerroin asentajalle mitä kaikkea autolle olen tehnyt ja ehdotti vielä tulppien vaihtoa. No, mikäs siinä, eivätpä nuo nyt paljoa maksa. Asentaja kävi tämän jälkeen koeajolenkillä (en tiedä minkä pituinen lenkki) ja sanoi ettei enää havainnut muuta kuin bekseille tyypillistä pintakaasunykytystä (mikä kuulemma liittyy jotenkin ilmamäärämittarin toimintaan) tietyllä kierrosalueella n. 60 km/h nopeudessa. Itse en ehtinyt ajella tuon jälkeen kuin pajalta kotiin n. 15 km ja ei tuo sillä matkalla muuten nykyttänyt kuin juuri sitä pintakaasunykytystä 60-70 km/h välissä. Enempää en ehtinyt testata kun piti jo kiiruhtaa työreissulle. Mutta todellinen totuus selviää kun pääsen seuraavan kerran beksin puikkoihin ja ehdin vähän pidemmän lenkin heittää. Toivon toki että tulppien vaihto auttoi, mutta jotenkin en jaksa uskoa... Kysymys kuuluu: onko tuo pintakaasunykytys bekseille ominaista 
Xantia Berline 1.8i 16V -99 Laguna 2.0 farkku -05 (ex) C5 Break 2.0 HDi 136 -08 (ex) Laguna I 1.8 16V -00 (ex) ZX Break 1.8i -95 Avantage (ex) Xantia Berline 2.0i 16V -99 (ex) Xantia Break 1.8i 16V -00 Exclusive (ex) BX 19 GTi -89
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi nykii Lähetetty: 21.05.2012 19:50 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
ei se tulppien vaihto uusiin vaikuttanu vaan mahdollisesti oikea kärkiväli. pintanytkimsestä pääset eroon kun nykäset sen töpselin pois siitä kaasuläppätunnistimesta. sillä eioo mitään muuta virkaa kun kertoa älypäälle onko pedaali missäkin asennossa. ja talla tiskissä pyytää lisää ruokaa rutkasti. jos et muuten usko niin kokeile ainakin.. haittaa siitä eioo.
|
|
|
|
 |
bigbro
|
Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi nykii Lähetetty: 21.05.2012 20:13 |
Viestit: 265
|
kokemjne kirjoitti: ei se tulppien vaihto uusiin vaikuttanu vaan mahdollisesti oikea kärkiväli. pintanytkimsestä pääset eroon kun nykäset sen töpselin pois siitä kaasuläppätunnistimesta. sillä eioo mitään muuta virkaa kun kertoa älypäälle onko pedaali missäkin asennossa. ja talla tiskissä pyytää lisää ruokaa rutkasti. jos et muuten usko niin kokeile ainakin.. haittaa siitä eioo. Tarkistin vanhoista tulpista kärkivälin ja kunnon ihan ensitöikseni kun nykimiseen aloin syytä etsiä. Totesin tulpat niin hyvän ja suht uuden näköisiksi, etten niitä aiemmin vaihtanut. Täytyypä kokeilla tuota kaasuläppätunnistimen 'deaktivointia', saahan sen sitten takaisin jos tuntuu että on jotain haittaa.
Xantia Berline 1.8i 16V -99 Laguna 2.0 farkku -05 (ex) C5 Break 2.0 HDi 136 -08 (ex) Laguna I 1.8 16V -00 (ex) ZX Break 1.8i -95 Avantage (ex) Xantia Berline 2.0i 16V -99 (ex) Xantia Break 1.8i 16V -00 Exclusive (ex) BX 19 GTi -89
|
|
|
|
 |
MattiH
|
Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi nykii Lähetetty: 27.05.2012 14:25 |
Viestit: 48
|
kokemjne kirjoitti: Pintanytkimsestä pääset eroon kun nykäset sen töpselin pois siitä kaasuläppätunnistimesta. sillä eioo mitään muuta virkaa kun kertoa älypäälle onko pedaali missäkin asennossa. ja talla tiskissä pyytää lisää ruokaa rutkasti. jos et muuten usko niin kokeile ainakin.. haittaa siitä eioo. Itse en tekisi tätä, tuo toimii hyvin kaupunki ajossa, mutta maantiellä, kun yrität lähteä rekan edelle, niin ei jaksa vetää kierroksilla, koska täyskaasu rikastus on poissa pelistä. Parempi tapa on kääntää sitä anturia senverran, että ei naksahda kaasuläpän sulkeutuessa, jolloin saadaan tyhjäkäynnillä tapahtuva bensan syötön katkominen poistettua ja samalla tuo nykiminen loppuu. Tässä yhteydessä voi joutua säätämään myös seos suhdetta. Tällä olen itse saanut tyhjäkäynnin hyväksi, ja nykimiset ja sammuumis taipumiset poistettua tyhjäkäynnin tuntumasta.
C5 V6 BX 16 Valve
|
|
|
|
 |
avbx
|
Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi nykii Lähetetty: 27.05.2012 17:50 |
Viestit: 1128
|
Ei se asentotunnistin voi vaikuttaa pintanykimiseen, koska kumpikaan kytkin ole vaikutettuna 60 km/h vauhdissa.
BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi nykii Lähetetty: 27.05.2012 18:20 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
pinta nykiminen riippuu mitä sillä takoitetaan. kun ajelee leijukaasulla just tyhj.käynnin ja vetoalueen rajalla niin tun kytkimen säätö tai pistokkeen irrotus korjaa vian.
|
|
|
|
 |
bigbro
|
Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi nykii Lähetetty: 27.05.2012 21:16 |
Viestit: 265
|
MattiH kirjoitti: kokemjne kirjoitti: Pintanytkimsestä pääset eroon kun nykäset sen töpselin pois siitä kaasuläppätunnistimesta. sillä eioo mitään muuta virkaa kun kertoa älypäälle onko pedaali missäkin asennossa. ja talla tiskissä pyytää lisää ruokaa rutkasti. jos et muuten usko niin kokeile ainakin.. haittaa siitä eioo. Itse en tekisi tätä, tuo toimii hyvin kaupunki ajossa, mutta maantiellä, kun yrität lähteä rekan edelle, niin ei jaksa vetää kierroksilla, koska täyskaasu rikastus on poissa pelistä. Parempi tapa on kääntää sitä anturia senverran, että ei naksahda kaasuläpän sulkeutuessa, jolloin saadaan tyhjäkäynnillä tapahtuva bensan syötön katkominen poistettua ja samalla tuo nykiminen loppuu. Tässä yhteydessä voi joutua säätämään myös seos suhdetta. Tällä olen itse saanut tyhjäkäynnin hyväksi, ja nykimiset ja sammuumis taipumiset poistettua tyhjäkäynnin tuntumasta. Kokeilin tuon piuhan irrottamista ja ajelin ainoastaan noita kaupunkinopeuksia. Siinä en huomannut eroa oliko piuha kiinni vai ei. Mutta tyhjäkäyntiä käy ehkä vähän nätimmin jos piuhan irrottaa. Voisin kokeilla tuota anturin säätöä, koska jos maantienopeuksissa on kuvaamiasi vaikutuksia, niin no thanks. Kun alan säätää, niin pitääkö siinä ottaa muuta huomioon kuin se, että käännän anturia siihen asentoon ettei läpän sulkeutuessa kuulu naksausta?
Xantia Berline 1.8i 16V -99 Laguna 2.0 farkku -05 (ex) C5 Break 2.0 HDi 136 -08 (ex) Laguna I 1.8 16V -00 (ex) ZX Break 1.8i -95 Avantage (ex) Xantia Berline 2.0i 16V -99 (ex) Xantia Break 1.8i 16V -00 Exclusive (ex) BX 19 GTi -89
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi nykii Lähetetty: 28.05.2012 14:23 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
jep. mitä tuota jahkailemaan mokomaa. testaa käytöstä ja toimi sen mukaan. kun käännät sitä läppäkytkintä ,niin käännä sitä vastakkaiseen suuntaan kun katot mihin suuntaan kaasuvaijerii kiskotaan. sillon se ajo-asento jää päälle ,eikä tunnisteta tyhjäkäynti asentoo ollenkaan. täyskaasu rikastus toimii kuitenkin.
|
|
|
|
 |
suwitcx2
|
Viestin otsikko: Re: BX 19 GTi nykii Lähetetty: 28.05.2012 16:59 |
Viestit: 223 Paikkakunta: Janakkala
|
CX:ssä on myös Jetronic. Kaksi kesää meni nykimistä poistaessa. Tämän asentotunnistimen säätäminen poisti vian. Monta kertaa piti asentoa vaihtaa ennenkuin likimain oikea löytyi. Säätövihjeen sain Keski-Suomesta.
Prestige-85, Xantia HDi Break-99,-00, Xantia V6-99, BX 19 gti 16v, Jaguar X-type 3,0 AWD saloon biogas, Jaguar X-type 2,5 AWD estate, Jaguar XJ8 (x308).
|
|
|
|
 |
|
|