Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Missä on kallein kuppi kahvia?
ViestiLähetetty: 27.05.2012 17:46 

Kävin olosuhteiden pakosta Kenkäveron ravintolassa kahvilla. Kuppi kahvia ja rasvanen munkki maksoi 5.00€( kahvi 2,40€). Ei se varmasti kallein ole, mutta keskustelun avaukseksi.
Kuka on juonut kalleimman kahvikupillisen matkanvarrella, kun jätetään Michelin- ja yms.eliittiravintolat pois?

Poissa

Viestin otsikko: Re: Missä on kallein kuppi kahvia?
ViestiLähetetty: 27.05.2012 17:54 

Nastolan ABC:llä tuli nuorempana juotua useasti kahdenkympin kahvit. Itse kahvi 1,60 ja parikymppisestä tähteeksi jääneet rahat hävittiin kuin akat konepokerissa.

Perskahvista tuo on kyllä todella suolainen hinta, mutta oikeasti hyvästä cappuccinosta voisin maksaa vaikka tuplasti enemmän.

Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu

Assumption is the mother of all fuck ups.
Poissa

ViestiLähetetty: 27.05.2012 18:12 
Käyttäjän avatar

olen oppinut jo aivan ekaksi katsomaan kupillisen hintaa ja jos se ylittää 1.50 niin ilmoitan kyllä henkilökunnalle jättäväni kahvin sun muunkin ostamatta täältä. jos satun kuskaamaan isompaa porukkaa esim.linja-autolla ,niin suosittelen välttämään niitä ylihinnoiteltuja paikkoja. ja mielellään kuskaan heitä paikkoihin jotka ovat tajunneet pitää tuon perus-tuotteen hinnan asiallisella tasolla. vaikka olisivat sitten piilottaneet muka puuttuvan kahvin hinnan muihin tuotteisiin.

on helppo laskea : jos vaikka 10 bussia /40 henkiöä = 400 + kuskit /viikossa jättää käyttämättä jotakin taukopistettä , niin kauppiaan olisi syytä miettiä mistä tuollainen johtuu. ja samalla kannattaa miettiä myös, että tuo tieto noista älyvapaista kahvien hinnoista kulkee kuskilta kuskille.
jotta tuollai se menee. taas kerran tulee mieleen se vanha kiinalainen sananlasku: ahneella on lopulta paskainen loppu edessä.

Poissa

ViestiLähetetty: 27.05.2012 19:19 

^ Siitä mitään hyötyä ole, jos ilmoitat henkilökunnalle miksi jätät kahvin ostamatta! Hlökunta kohauttaa olkapäitään ja ottaa seuraavan asiakkaan maksun vastaan.

Poissa

ViestiLähetetty: 27.05.2012 20:27 

kokemjne kirjoitti:
olen oppinut jo aivan ekaksi katsomaan kupillisen hintaa ja jos se ylittää 1.50 niin ilmoitan kyllä henkilökunnalle jättäväni kahvin sun muunkin ostamatta täältä. jos satun kuskaamaan isompaa porukkaa esim.linja-autolla ,niin suosittelen välttämään niitä ylihinnoiteltuja paikkoja.

Oikein. Muistelen tehneeni havainnon takavuosina, että joissain kuppiloissa kuskeille oli katettu oma pöytä. Eikö se sitten vaikuttanut mihin kannattaa pysähtyä?

Vielä tuosta kahvikupposesta semmoinen havainto, että mitä tyyriimpi, pienempi ja aistikkaampi astia, sitä kehnopmpi kahvin laatu ja pienempi annos. Minun "huippukokemus" oli taannoin Porvoossa vanhassa kaupungissa, kun vahingossa kahvinhimossa menin kahville johonkin puotiin.

Poissa

ViestiLähetetty: 27.05.2012 22:31 

Lentokentän automaattikura muisttaakseni 3,5 euroa.

Poissa

ViestiLähetetty: 27.05.2012 22:33 

Heiii nyt muuten tuli mieleen että Turussa Brahen kellarissa tuli maksettua kolme euroa jäteöljystä. Käsittämätöntä, että rafla, joka muuten on ihan vimpanpäälle hyvä, ei panosta yhtään siihen, mikä maku asiakkaalle jää suuhun sieltä poistuessaan.

Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu

Assumption is the mother of all fuck ups.
Poissa

ViestiLähetetty: 28.05.2012 00:40 
Käyttäjän avatar

Onhan niitä kuppiloita jossa tulee samaan hintaan satsi kuppi.
Itse olen maksanut kalleimman kahvin Venäjällä 6€ mutta eihän se ole kallis jos Moskovan rautatie aseman baarissa kuppillinen maksaa 50€ jo useita vuosia sitten.

Citroen C5 2,0 2007
Xantia 2,0 16v exclusive berline
Poissa

ViestiLähetetty: 28.05.2012 13:59 
Käyttäjän avatar

limunaati saattaa jättää tiedotuksen ittelleen,mutta kun siinä seurustelussa hlö kunnan kanssa mainitsee myös toiveen ,että tietoo saa vapaasti viedä myös hinnoittelijallekkin. :twisted:

Poissa

ViestiLähetetty: 28.05.2012 14:05 

^ ihan kivaa tuollainen lapsen usko :lol:
Aakkosasemalla kerran sanoin kassamyyjälle, että pulla on loppu (vaikka olin varannut kabinetin miittiä varten), ja kassatyttö vastasi, että ei voi muuttua pullaksi. S-marketissa myyjä vastasi erääseen kysymykseen, että ei tiedä, kun on vaan töissä siellä...
En ihan kauheasti luottaisi että näiden kautta menee viestit eteenpäin.

Poissa

ViestiLähetetty: 28.05.2012 14:15 
Käyttäjän avatar

ja mitä tuohon linja-autojuttuun tulee, niin porukka itse päättää minne haluavat mennä. usein kuitenkin kuskiltakin kysytään hyviä paikkoja ja perusteluja . ja pitää paikkansa ,että aikoinaan oli tuommonen käytäntö monilla baareilla ,mutta nykyään kuskeillekkin riittää kun saisi edes sen kahvinsa järjelliseen hintaan. hyvät baarien pitäjät ovat tajunneet ,että kusi jelppaa mielellään puotia jos joskus saa sen kupillisensa asiallisella hinnalla , tai jopa baari tarjoaa.
muutama omakohtainen kokemuskin löytyy menneiltä vuosilta. mentiin 30 hengen porukalla erääseen nättiin ja mukavaan paikkaan ,jossa olin käynyt aikaisemminkin, mutta en koskaan bussilla. porukka jota kuskasin oli tuttu mulle ja siinä jutellessa totesin ,että yleensä nuo baarit tarjoo kuskille kahvit ilmaiseksi ,mutta kun en ole tuohon baariin koskaan ketään vienyt aikaisemmin ,niin en tiedä heidän käytäntöään. joten eräs turisteista päätti kysästä kauppiaalta ,että saahan kuski kupin kahvia ilman maksua. johon kauppias tuumasi vaan ,että kuski maksaa kuten muutkin. asia selvä. jono luikerteli tiskiltä ulko-ovelle ja turisti ,kun oli ekana ( minä siinä jonossa mukana ) kääntyi ympäri ja huusi porukalle ,että mennääs tuonne toisella puolella olevalle bensa-asemalle , siellä kuski saa ilmaisen kahvin.
kauppiaalta meni muutama kymmenen sekuntia tajuta , että vartin hommasta jää saamatta 300 vanhaa markkaa jos tuo lauma ei tulekkaan.
saatte arvata saiko kuski ilmaisen kahvin ( listahinta silloin 1 mk kuppi ) kermalla ja sokerilla.
vastaava tilanne entisellä myllylammen kuppilla . porukka ajatteli syödä siellä ( 40 henkilöö ) mutta eivät syöneet . ja sama syy.
mentiin muualle syömään.

Poissa

ViestiLähetetty: 29.05.2012 09:51 
Käyttäjän avatar

Tämän päivän hintatasoa en osaa sanoa Vaalimaan pönttöbaarissa Venäjän rajalla, mutta kymmenen vuotta sitten mitättömän pieni kuppi kaffetta kustansi jo silloin reilut 2 e. En ole sittemmin uskaltanut paikalla käydä...

"Normaalia, mutta ei tämän ikäiselle..."
Onko millään enää mitään väliä?
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ]