Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/2 [ 32 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: XM:n jousitus katkaisimella pehmeäksi (pysyvästi)
ViestiLähetetty: 14.05.2009 19:10 

Viestit: 461
Paikkakunta: Tuusula
Korvasin sen alkuperäisen aika pian kun ostin XM:än. Se oli silloin viitisen vuotta vanha. Syynä oli se että aina epäilin onko se pehmeässä vai kovasa modessa. Se oli silloin muutenkin niin outo CX:n rinnalla ja halusin siitä yhtä pehmeän. CX oli silloin meidän toinen auto.
Olen pitänyt tota alkuperästä, ehjää ECUa siltä varalta että sattuu joku nikotteleva katsastaja jolle ei muu kelpaa kuin alkuperäinen. Tosin sen takaisin litto voi olla hankalaa koska katkoin kaikki piuhat poikki liittimiltä.
Minusta on arveluttavaa viritellä sitä alkuperästä sen kriittisen toiminnan takia. Soledoidi kun tarvii vetääkseen ensin täyden jännitteen sekunniksi tai pariksi ja sitten alkaa pulssitus jolla pidetään solenoidi vetäneenä. Virittelyt voi johtaa josain vaiheessa solenoidin tuhoon


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n jousitus katkaisimella pehmeäksi (pysyvästi)
ViestiLähetetty: 14.05.2009 20:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 996
Paikkakunta: Nokia

Profiili WWW
Roplaaja kirjoitti:
Minusta on arveluttavaa viritellä sitä alkuperästä sen kriittisen toiminnan takia. Soledoidi kun tarvii vetääkseen ensin täyden jännitteen sekunniksi tai pariksi ja sitten alkaa pulssitus jolla pidetään solenoidi vetäneenä. Virittelyt voi johtaa josain vaiheessa solenoidin tuhoon

Kai se yhtä arveluttavaa on tuonne mitään tehdä. Ja "virittelyähän" se joka tapauksessa on ;)



// Harrastekäyttöautoilla aikamatkaileva nörtti
# 2CV4(6) -70 & 2CV4(6) -75 & BX 19GT -85 & CX Prestige -87 & "nelejä väärämmerkkistä"
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n jousitus katkaisimella pehmeäksi (pysyvästi)
ViestiLähetetty: 22.08.2009 11:25 

Viestit: 118
Paikkakunta: Tuusula, Nuppulinna
Tämmöinen löytyi, mutta mahtaako se olla mikään hyvä ratkaisu? Kun ei tuo saksa oikein suju ...

http://docs.google.com/fileview?id=0B60 ... NDBj&hl=en

Siinä käytetty rakennussarjakin löytyy kaupasta, mm: http://www.radioduo.net/product_info.ph ... cts_id=671



'91 XM V6 A Berline / RP 5135 / Vert Triton (ERT)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n jousitus katkaisimella pehmeäksi (pysyvästi)
ViestiLähetetty: 22.08.2009 12:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Miksi alkupäiseen ongelmaan ei voisi laittaa sikahalpaa ja toimivaa ratkaisua?
Aina kun SPORT-mode pukkaa päälle niin järjestelmään lisätty ylimääräinen rele alkaa vetää ja kuitaa SROPT/AUTO-kytkimen.
Se on vain yksi vaihtorele ja pari pätkää johtoa ja näin on aina pakkosyöttö päällä silmänrapäyksessä kun SPORT-valo yrittää syttyä.

Hahmotelmapiirros ohessa:
http://i638.photobucket.com/albums/uu10 ... Kytkri.jpg



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n jousitus katkaisimella pehmeäksi (pysyväs
ViestiLähetetty: 22.08.2009 12:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Cikatti kirjoitti:
Miksi alkupäiseen ongelmaan ei voisi laittaa sikahalpaa ja toimivaa ratkaisua?
Aina kun SPORT-mode pukkaa päälle niin järjestelmään lisätty ylimääräinen rele alkaa vetää ja kuitaa SROPT/AUTO-kytkimen.

Siksi kun se valo syttyy vain harvoissa, alkusarjan laitteissa tietokoneen muuttaessa asetusta..!

Syttyykö Cikatti:lla merkkivalo esim satasen vauhdissa kun polkaiset kaasun pohjaan/tempaiset äkillisesti ratista..? Näissä tilanteissa järjestelmän pitäisi mennä kovaan tilaan, ja ainakin niissä kolmessa Y3-sarjan laitteessa mitä on tullut tutkittua meni myös, vaikkei valo koskaan niissä syttynytkään kuin pelkästään SPORT/AUTOMATIC -nappulasta komennettuna...

Olisihan tuohon sikahalpa ja helppo ratkaisu, kun ottaa sieltä solenoidista "sielun" pois jolloin järjestelmään tulisi aina paineet kun vain painetta olisi tarjolla..?



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n jousitus katkaisimella pehmeäksi (pysyvästi)
ViestiLähetetty: 22.08.2009 15:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
"Syttyykö Cikatti:lla merkkivalo esim satasen vauhdissa kun polkaiset kaasun pohjaan/tempaiset äkillisesti ratista..? "

Noh, olen koittanut antaa sikamaista poljentaa välillä siinä toivossa josko lamppu syttyisi ja menis joustot kovaan tilaan... vaan kun ei "onneksi" mene. Menee vain napista käskemällä.
Joskus menee valo päällä ja joustot kovettuu kun ajaa sellaisella hautajasisaattotyylillä, mutta, ei syty provosoimalla, onneksi :D
Tähän mun ongelmaan on kerrottu olevan syynä kytkimen "valasrasva eli traani :lol: "
Nyt kesälämpimillä tosin ei ole lamppu syttynyt ollenkaan.

Kyllähän tuon relenvirityksen pitäs olla vanhaan H1-versioon idioottivarma, kait?



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM:n jousitus katkaisimella pehmeäksi (pysyvästi)
ViestiLähetetty: 22.08.2009 15:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 373
Jousituksen saa pysymään pehmeässä tilassa kun huijaa sen luulemaan että ovi on auki ja nopeus on 0 km/h.
Ovi auki onnistuu kun kytkee ovi auki tiedon maihin.
Nopeuden saa ehkä huijattua kun irrottaa hall anturille menevän johdon, mutta saattaa olla että joutuu siihen laittamaan jonkun vastuskytkennän ettei tule vikailmoitusta puuttuvasta nopeusanturista.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 32 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: