|
Kirjoittaja |
Viesti |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Saatana taas! Lähetetty: 14.06.2012 07:37 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Pasis
|
Viestin otsikko: Re: Saatana taas! Lähetetty: 14.06.2012 08:46 |
Viestit: 909
|
Jos yksi BX:n vaihdekepinnuppi on saaliina, kyllä siinäkin saa töitä tehdä leipänsä eteen.
|
|
|
|
 |
Lemon
|
Viestin otsikko: Re: Saatana taas! Lähetetty: 14.06.2012 08:56 |
Viestit: 3655
|
olen aina luullut, ettei niin epätoivoista autovarasta olekaan, jolle kelpaisi vanha sitikka, mutta pitääköhän sittenkin ruveta olemaan varuillaan noiden aarteiden kanssa...
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Saatana taas! Lähetetty: 14.06.2012 10:06 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
90-luvun kalustoa näyttää olevan tuolla yhdellä vähemmistöryhmällä, jotka suomeen tulevat "lomakauttaan" viettämään...onhan ne hyvä huoltaa ennen kotimatkaa, jotta säästyy nekin rahat lauttalippuihin..eikun hetkinen, helsingin kaupunkihan nekin liput maksaa ennen pakkasia 
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Saatana taas! Lähetetty: 14.06.2012 10:14 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Lemon kirjoitti: olen aina luullut, ettei niin epätoivoista autovarasta olekaan, jolle kelpaisi vanha sitikka, mutta pitääköhän sittenkin ruveta olemaan varuillaan noiden aarteiden kanssa... Kylläpä vaan ZX olisi kelvannut jollekulle Korsossa viime tammikuussa. Hälytin pelasti tilanteen tällä kertaa. Tappiona vain rikottu kuskin ikkuna. Parkkipaikalla oli uudempiakin autoja, joihin ei oltu koskettu. Veikkaanpa, että ilman ajonestoa olevasta ZX:stä oli tavoiteltu kyytipeliä aamuyön hiljaisille tunneille. Toki se hälytin tuo mukanaan käynnistyksen eston. Ajonesto se ei kuitenkaan ole, sillä moottorikin käynnistyy yhden johdon yhdistämällä.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
psjääkäri
|
Viestin otsikko: Re: Saatana taas! Lähetetty: 14.06.2012 11:02 |
Viestit: 295
|
Älä, kerro nyt mikä piuha yhdistetään..? nimim. "etninen"
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Saatana taas! Lähetetty: 14.06.2012 15:55 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Taas tullaan siihen, voiko käynnistykseneston toiminnasta keskustella. Mielestäni voi, sillä hyvän turvajärjestelmän tiedot ovat julkisia. Esim Abloy-lukkojen rakennepiirustukset löytyvät netistä ja niiden toiminta on julkista tietoa. Silti ne ovat edelleen suhteellisen turvallisia. Jos turvallisuus on ainoastaan "Security by obscurity" -pohjalla, ollaan aika heikoilla jäillä.
Autoni hälyttimen asennus- ja käyttöohje löytyy netistä, eli ei tuo liitettävä johtokaan mikään suuri salaisuus ole. Eikä niitä kovin montaa johtoa muutenkaan ole, joihin käynnistyksenesto kannattaa liittää. Pikemminkin kannattaa olla hiljaa siitä, missä kohtaa autoa ne liitokset on tehty tai minne ohjausyksikkö on piilotettu.
Ja vaikka kertoisinkin, että minun autossani se häly sulkee moottorin ohjausyksikön katkaisemalla yhden sen virransyötöistä kojelaudan sisällä, niin siitä tiedosta ei ole vielä paljonkaan apua. Pitäisi ensin päästä autoon sisälle ja purkaa sisustaa ohjausyksikön tai johtoliitoksen löytämiseksi hälyttimen samalla mekastaessa. Tai sitten pitäisi pikaisesti rakentaa virransyötön ohitus Motronicin ECU:lle. Siinä ohessa hälyttimen sireenillekin voi antaa kätevästi vasarahoitoa, jotta lakkaa mekastamasta. Sama hälytin voidaan sitäpaitsi kytkeä asentajan valinnan mukaan estämään myös startin tai bensapumpun toiminta, eli toisessa samanmallisessa hälyssä samanlaisessa autossa kytkentä voi olla aivan toisessa paikassa.
Mikäli hälyn asennus on tehty huolella, niin edes johtoliitosten sijainnin kertomisellakaan ei välttämättä ole merkitystä. Kyse on siitä, onnistutaanko varasta viivyttämään ne kriittiset viitisen minuuttia. Harvalla piripäällä on johtonippua ja auton kytkistä mukanaan saati kykyä sähköasennuksiin. Se autossa oleva helposti mukaan napattava arvotavara on monesti kiinnostavampaa ja se lähtee kyllä varkaan mukaan hälystä huolimatta.
Jos taas varas pääsee autoon käsiksi paikassa, jossa hälyttimestä ei tarvitse välittää, niin silloin peli on joka tapauksessa menetetty.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
C4_robotti
|
Viestin otsikko: Re: Saatana taas! Lähetetty: 17.06.2012 21:07 |
Viestit: 2000 Paikkakunta: JKL
|
Taas kerran tuli käytyä ruokakaupassa. S-Marketissa. Mikä s..na siitä oikein maksaa? Tuntuu siltä, että pari vuotta sitten tehdyt vaikka 50 E:n ostokset maksavat nyt yli 70 euroa. Ja parinkympin ostokset nyt päälle kolmekymppiä. Tuosta otsikosta vaan tuli mieleen...Eikä tässä mitään sisäfileitä ostella eikä keissin keissiä. Ihan perunasta maitoon, peruskauraa. Onhan dieselin hintakin viidessä vuodessa noussut 50 senttiä. Sama suhde taitaa olla ruokakaupoissakin. Ihan on pelko p:ssä, minkälainen juhannusruokalasku tuleekaan (Kun jotenkin vaan pääsisi noista K- tai S-mafioista eroon  )
"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Saatana taas! Lähetetty: 18.06.2012 07:55 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Liiteristä ei ihan kaikkia tuotteita saa mitä noista mafia-liikkeistä, mutta toisaalta liiterissä on aika sama mitä kärryyn lastaa ja vaikka vähän pidemmäksikin aikaa kerralla niin silti lasku jää joka kerta alle shittymarketin ja SS-marketin normiruokaostosten hintojen...
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
C4_robotti
|
Viestin otsikko: Re: Saatana taas! Lähetetty: 19.06.2012 06:35 |
Viestit: 2000 Paikkakunta: JKL
|
Otsikossa ei sen kummemmin rajattu aihetta, mikä aiheuttaa kommentin "saatana taas". Toki voin palauttaa aiheen takaisin ruotuun. Edellisen kerran ulkosuomalaisten aiheuttama, kyseinen kommentti pääsi, kun meidän asuntoalueella muutama vuosi sitten porukka tunkeutui kahteenkymmeneenviiteen taloon/autoon. Niille kelpasi tavarat stereoista vanhoihin lenkkareihin. Esim. sitikan Xsaraan mentiin "karmin kautta" rekkaraudalla vääntämällä. Että oli rumaa jälkeä... Omasta Visasta aikoinaan varastettiin musiikkipuoli merkkiä Hitachi. Vakuutus korvasi. Tekijän kansallisuudesta ei tietoa. Mitä sotaveteraaneihin tulee, niin ovat ainoita henkilöitä joiden keräyksiin laitan rahaa. Että se siitä 
"Boss makes a dollar, I make a dime. That's why I poop on company time" (Karl Marx)
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Saatana taas! Lähetetty: 19.06.2012 07:14 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Palataanpas taas ruotuun.
Olen poistanut kansallisuusviittaukset kahdesta viestistä tarpeettomana. Nyt malttia.
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
psjääkäri
|
Viestin otsikko: Re: Saatana taas! Lähetetty: 19.06.2012 09:40 |
Viestit: 295
|
Vapaa maa, vapaa kansa, vapaa sana. Kukin vastatkoon itse huudoistaan tarpeen tullen. Ja mitä tulee sotaveteraaneihin, jos heitä ei olisi ollut takaamassa vapautta, täällä opeteltaisiin vielä demokratiaa. Kunniaa heille.
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Saatana taas! Lähetetty: 19.06.2012 09:59 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
psjääkäri kirjoitti: Vapaa maa, vapaa kansa, vapaa sana. Kukin vastatkoon itse huudoistaan tarpeen tullen. Tämä toimii heti, kun kirjoittajat ovat liikkeellä omilla nimillään. Vaikka Sitruunapatongin yhteydessä ei olekaan verkkojulkaisua, jonka päätoimittaja vastaa myös keskustelufoorumin sisällöstä, on kuitenkin syytä pysyttäytyä omien mielipiteiden kanssa kohtuuden rajoissa. Sitruunapatongin ylläpito ei lähde olemaan ennakkotapaus riitatapauksissa. psjääkäri kirjoitti: Ja mitä tulee sotaveteraaneihin, jos heitä ei olisi ollut takaamassa vapautta, täällä opeteltaisiin vielä demokratiaa. Kunniaa heille. Tätähän ei kukaan ollutkaan kiistämässä?
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
Perus_jamppa
|
Viestin otsikko: Re: Saatana taas! Lähetetty: 19.06.2012 17:24 |
Viestit: 17
|
Ei meidän sitikkaa koskaan lukita 
|
|
|
|
 |
Tapsa 63
|
Viestin otsikko: Re: Saatana taas! Lähetetty: 19.06.2012 17:42 |
Viestit: 2525 Paikkakunta: Pieksämäki
|
Perus_jamppa kirjoitti: Ei meidän sitikkaa koskaan lukita  Avaimetkin jätän yleensä virtalukkoon yöksi omassa pihassa... 
|
|
|
|
 |
|
|