Alkaa meidän perheen xantut esittämään yhdessä ja erikseen uusia temppuja. Nyt on vuorossa 2.0 16v joka oireilee aivan kuin wanhat hywät autot, kun niissä oli kiihdytyspumpun kalvo rikki. Eli kun yrittää kiihdyttää mistä tahansa vauhdista ja millä tahansa vaihteella, niin veto loppuu ja palaa muutaman sekunnin huilin jälkeen kunnon potkun kera ja sitten taas mennään ihan kuin parhaina päivinä silloin ennen. Lisäksi moottorin vikavalo palaa ajoittain, lähinnä tyhjäkäynnillä ja matalilla kierroksilla (alle 2250rpm). Moottorijarrutuksessa vikavalo palaa oli kierrokset mitkä tahansa. Tyhjäkäynti on välillä vakaa, välillä huojuvaa ja välillä reilut 1600 rpm, mutta silloin vakaa. Näiden lisäksi kylmäkäynnistys, eli ns. yli yön levänneen koneen herättäminen vaatii kosolti akkukapasiteettia ja äänekkäitä voimasanoja. Onneksi akku on talvella vaihdettu, mutta kuskin ääni alkaa olla käheä.
Mikä tuota voisi vaivata? Tähän asti nähtyä ja tehtyä:
- kaikki lämpöanturit vaihdettu toisesta toimivasta autosta, ei vaikutusta
- puolankansi vaihdettu toisesta autosta, ei vaikutusta
- koko kaasuläppäkotelo hiluineen vaihdettu toisesta autosta, ei vaikutusta
- lambda vaihdettu toisesta autosta (olihan piuhat ja liitin heikossa hapessa)
- suuttimet vaihdettu toisesta autosta, ei vaikutusta
- bensapumppu testattu, toimii
- moottorin maadoitus testattu, toimii
- bensansuodatin vaihdettu, ei vaikutusta
- sytytystulpat vaihdettu (oli jo aikakin...)
- ilmansuodatin vaihdettu (ihme että edes kävi enää

)
Kaikki vaihdetut osat toimivat muuten toisessa autossa mainiosti.