Tämä tuote vaikutti mielenkiintoiselta, joten sitä oli itse kokeiltava. Mattamustaa Plastidipiä olisin halunnut, koska tarkoituksena oli ehostaa Xantian ulkopuolen kulahtaneet mustat muoviosat ja b-pilarit. Musta Plastidip-spray tuntuu olevan jonkinlainen hittituote, joten se oli paikalliselta jälleenmyyjältä (sekä kuulema myös maahantuojalta) loppu. Hyllyssä oli jäljellä kaksi purkkia sinistä sprayta, joten ostin sitä purkin kokeeksi.
Kokeilukohteeksi joutuneessa autossani peilien taustat olivat varsin kulahtaneet kuten kuvista näette, joten räikeän sininen väri voisi piristää ulkonäköä. Alkuperäisyyttä autonsa ulkonäössä vaalivat lopettakaa lukeminen tähän

. Purkin kyljessä oli vain saksankielistä tekstiä, joten ohjeet jäivät minulle täysin hämärän peittoon. Myyjältä sain suosituksen ruiskuttaa ainetta viisi kerrosta, jotta tulevaisuudessa pinnan irti repiminen olisi helpompaa.
Tälle homma suurinpiirtein näytti:

Itse keksin tälle vaikka mitä käyttötarkoituksia. Aine on vain melko arvokasta (20-25€/purkki) ja ainakin tämänhetkinen saatavuus heikkoa. Kesto on kuulema yllätävän hyvä ja mustissa osissa varmasti paljon parempi kuin autonhoitotuotteista löytyvät "bumber caret yms...".
Ps. En ole mikään automaalari, joten "maalaustyön" jäljellä en pääse kehumaan

.