Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Sadetta mä kuuntelen...
ViestiLähetetty: 18.07.2012 19:23 
Käyttäjän avatar

http://www.youtube.com/watch?v=jK0u-wCtjhk
Tulee mieleen Markku Suomisen kipale nuoruudesta. Silloinkin joskus satoi ja siihen liittyy muistoja kuten tässä kappaleessa.

Eilen oli meillä vieraita, katettiin ruokailuvälineet terassille, mutta sitten alkoi satamaan....ja koko illan tuli vettä :roll:
Tänään ajattelin, että olis yksi poutapäivä, mutta ei, taas tulee vettä kuin Esteriltä.

Siitä tulinkin mieleeni Martti Innasen esittämänä Esteri, tyttö sadepisarain, Mutta eipä juutuupissa sellaista ollut hänen esittämänään. Täytyy tyytä Aallon rytmiorkesterin esitykseen.http://www.youtube.com/watch?v=nHAM-l3VnmA

Siis miltei joka päivä on satanut, pelloilla seisoo vesi, järven pinta on taas nousussa, laituri on veden alla (tai siis killuu veden päällä n. 30 cm irti pukeistaan). Ukkosta on sateen seassa, nettiyhteys katkesi modeemin mykistettyä. Aina saa olla töpseleitä irti seinästä kiskomassa. Onneksi lämpötila on ollut yli 15 astetta :( , paitsi, että perunoihin iskee rutto kun on kosteaa ja lämmintä....

Harrasteautoilla ei juurikaan viitsi mihinkään lähteä sateella ajelemaan, eikä tallissa touhuaminen oikein nappaa. Varastossa naulojen ja ruuvien lajittelukin jo tympäisee....kesäteatterissakaan ei ole hauskaa sateella.

Onko jossain päin Suomea ollut useampia poutapäiviä, tekis jo mieli lähteä aurinkoon jonnekin missä on kesä :shock:

Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa

Viestin otsikko: Re: Sadetta mä kuuntelen...
ViestiLähetetty: 18.07.2012 20:10 

Onhan näissä ilmoissa hyviäkin puolia..

Poissa

ViestiLähetetty: 18.07.2012 20:35 
Käyttäjän avatar

Sen verran on ollut sateista täälläkin, että KG:n liikenteeseen pano on viivästynyt, saattaa jopa jäädä väliin kokonaan tältä kesältä. :|

-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa

ViestiLähetetty: 20.07.2012 01:04 

[quote="eskere"]http://www.youtube.com/watch?v=jK0u-wCtjhk
....kesäteatterissakaan ei ole hauskaa sateella.

Yhtä hauskaa kuin Rysän karaokessa.
Neil Hardwick kuvasi asiaa hyvin.
Hän sanoi ettei oikeinymmärrä suomalaisia: "ne istuu sateella kesäteatterissa katsomassa kun amatöörit näyttelee näytelmää sodasta, jonka ne hävisi"

Poissa

ViestiLähetetty: 20.07.2012 01:56 
Käyttäjän avatar

Mistä huonosta kelistä tänä kesänä on aina puhuttu ;-) Olen aina vahingossa osunut aurinkoon. Tänäänkin on ollut shortsikelit koko päivän täällä Järvenpäässä. Minusta vettä on tullut tosi vähän. Vuonna 2004 kesällä satoi oikeasti joka päivä.

Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa

ViestiLähetetty: 20.07.2012 08:09 

Aika suuria paikallisia eroja näyttää olevan. Täällä on alkamassa nyt kolmas peräkkäinen aurinkoinen päivä, mutta tähän asti on satanut enemmän kuin tarpeeksi. Ei ole oikein päässyt tekemään mitään ulkona, kun koko ajan on satanut tai ainakin ollut sateen uhka.

Poissa

ViestiLähetetty: 22.07.2012 19:39 
Käyttäjän avatar

Tämän illan "kesäteatterin näyttämö".

Kuva

Jok'ikinen päivä on tullut vettä tälläkin viikolla. Onneksi on sadepilvien koko jo hiukan kutistunut ja aurinkokin välillä näyttäytynyt.

Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa

ViestiLähetetty: 22.07.2012 19:56 

Sen verran piti taukoa sain Xantiata maalailtua ulkona,hyvä puoli ei ollut itikoita.
Hieno on toi enskereen kesäteatteri,kyllä tuota kelpaa katsella. ;)

Poissa

ViestiLähetetty: 23.07.2012 12:14 
Käyttäjän avatar

Ei tarvinne illalla enää pesulla käydä kun kaurapellossa kahlatessa päätti luontoäiti hoitaa asian kippaamalla melkoisen ravakan sateen niskaan. Jäi sitten hukkakaurojen metsästys kesken ja pelloilla kannattais ennemmi kasvattaa riisiä kun kauraa. Hyväkasvuisillekin paikoille on jäänyt jo vettä lillumaan, ponnipaikathan on jo kuolleet aikaa sitten. Onneks ei oo omia kauroja... Ei ole puimuirilla pitkiin aikoihin mitää asiaa tämän kulmakunnan peloille, ellei ihan helteeksi keli käänny (tosin jos ei kuivu, ei ole mitään puitavaakaan kohta). :(

"Normaalia, mutta ei tämän ikäiselle..."
Onko millään enää mitään väliä?
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ]