2cvkimmo kirjoitti:
Teuski kirjoitti:
Eikös Euroopan ylimääräiset 100-ampeeriset Datsunit haalittu Suomeen valmistuksen loputtua ja uusia sai ostaa vielä pari vuotta jälkeen?
Tietolähteet vaihtelevat, mutta uskoakseni E10-mallisen Cherryn tuotanto loppui Japaniassa 9/1974. Suomessahan vasta päästiin tuolloin vauhtiin ja (rekisteröinti)vuosimallin 1979 100A:ta on nähty...

Ei vuosimallin, vaan ensirekisteröinti

Jollei sitten mallivuosiuudistukseksi katsota sitä, että Aro-Yhtymässä vaihdettiin muovimatot kankaisiin tarvikemattoihin
Ja F10-Cherryn vientituotanto käynnistyi tiettävästi 12.75 jolloin vielä tehtiin rinnalla hetken E10-sarjaa, eli ei nyt ihan noin rankasti mennyt jälkikilvitys.
Arohan on muutenkin kuuluisa tuosta "häntämyynnistä", samahan tapahtui mm Maximan kohdalla. Suomeen ostettiin Euroopan jämät = autot jotka eivät menneet muualla kaupaksi, ja myytiin "halavalla" sulovileeneille. Valmistus loppui 2003 syksyllä, Suomessa kilvitetty uusina 2005 viimeiset
Pääsivät muisatakseni Kuningaskuluttajaankin jollain yli-ikäisellä Syslerillä...