Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Uusi XMmäilijä
ViestiLähetetty: 17.05.2009 16:33 

Viestit: 5
Ostin XM V6sen, vm 1991, Automaatti ja nahkapenkit ym. Mulla oli aikoinaan Bx melkein 10 vuotta että ei tämä nyt ihan sattuma ollut. Toistaiseksi pelittää, osa sähköistä huutaa jotakin , Rekaralla käytin eikä ne sitä ihan pahana pitänyt. Jotain pientä kuten etupyöränlaakeri ja vaihdekepin jalka pitää vaihtaa. Ilmastointikaan ei oikein toimi. mutta kyllä kyyti on komeeta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi XMmäilijä
ViestiLähetetty: 17.05.2009 17:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1720
Paikkakunta: Korpilahti
onnexi olkoon hankinnasta... ittelleni löysi tiensä -90 XM V6 tomaatti tässä keväällä, nyt alkaa olla ihan toimiva paketti, vaikka katsastettu ja käyttö-autona ollut. toki se, että ostin sen laatikko-viallisena teetti jonkinaikaa hommia :mrgreen:

semmoinen laitos tuommoinen XM on, että kannattaa alkaa opiskelemaan sen toimintaa ja huoltoa, muuten saattaa tulla kalliiksi...

kaikkea pientä vikaahan tuon ikäiseenkin jo tulee, johon on parempi varautua 8-)

mitä ne siinä vaihdekepin jalassa pitää vikana?



CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22
Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA"
Veturi: Discovery2
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi XMmäilijä
ViestiLähetetty: 17.05.2009 17:23 

Viestit: 5
Vaihtaminen on vähän arpomista, eli siinä on vähän vaikea etsiä R-N-D asentoja, ja sieltä on kai joku osa rikki, siinä on vaan aika lailla keskikonsolin purkamista ohjelmassa, tietty siinä voisi samalla houkutella ilmastoinnin/tuuletuksen valitsimen toimimaan, eikös se ole siinä kuskin jalkatilassa ja helposti jumissa?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi XMmäilijä
ViestiLähetetty: 19.05.2009 10:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 217
Paikkakunta: Lieksa
Onnea uudelle menopelille. XM:t ovat kyllä hienoja pelejä!
Saako udella minkä hintaluokan auto... paljonko vielä pyysivät..?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi XMmäilijä
ViestiLähetetty: 19.05.2009 11:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Simo kirjoitti:
Vaihtaminen on vähän arpomista, eli siinä on vähän vaikea etsiä R-N-D asentoja

Millä tavalla arpomista..? Siis pykälä ei mene mihin pitää vai näyttöön ei tule oikea kirjain ruutuun..?

Itse vivun päässä eli juuressa ei ole mitään muuta kuin pallonivel mistä lähtee vaijeri kohti laatikkoa. Laatikon päässä sitten on yksi kulmavipu, josta kyseisen vivun jälkeen menee tangolla (jossa on pituussäätö) komento laatikolle. Aika vähäisesti on rikkoutuvia osia tuossa, lähinnä nuo pallonivelet voivat kulua ja joskus irrota, mutta silloin ei enää mikään komento mene perille...

Jos taas mittarin ruutuun tulevat kirjaimet tulevat "miten sattuu", niin tätä vikaa pitää etsiä muualta. Kyseisen laitteen käyttökytkin on laatikon päässä, samaisessa paikassa mihin em. vivusto loppuu eli siellä mistä komennot menevät laatikkoon sisälle. Siinä on tupakkiaskin kokoinen palikka jossa on kaikki kosketinkärjet vaihteenilmaisimelle, startinestolle ja peruutusvaloille, kasattuna samaan pakettiin. Tästä sitten jatketaan johtosarjaa seuraten, vastaan tulee pannuhuoneessa yksi piuhaliitos LHM-säiliön alla (potentiaalinen vikapaikka-ei tosin miulla helepottanu tuon läpikäynti), parit liitokset auton sisällä (ainakin kuskin jalkatilassa, siinä mistä tulee reilumpi nippu sisälle, liki kymmenen reilunkokoista liitintä, taisipa mittaritaulun lähelläkin olla vielä yksi) ja sitten vielä itse mittaritaululle menevä pieni liitin. Ja osaapa se mittaritaululla oleva BCD-13segment -dekooderikin sekoilla, ja piirilevylle tulla katkoksia...

Pääsisköhän tuolla alulle..? Vähän tuota vaihteennäyttölaitetta omasta laitteesta vissiin pitäs tutkia enempikin, viimeks karsastuksessa tuosta huomauttivat kun näyttää D-asennossa N:ää ja 3-asennossa R:ää pimentyen 2- ja 1-asennoissa..? Eikä ollu katkaisijassa eikä ekassa liitoksessa vikaa....



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi XMmäilijä
ViestiLähetetty: 19.05.2009 17:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 471
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Profiili WWW
jasu kirjoitti:
Pääsisköhän tuolla alulle..? Vähän tuota vaihteennäyttölaitetta omasta laitteesta vissiin pitäs tutkia enempikin, viimeks karsastuksessa tuosta huomauttivat kun näyttää D-asennossa N:ää ja 3-asennossa R:ää pimentyen 2- ja 1-asennoissa..? Eikä ollu katkaisijassa eikä ekassa liitoksessa vikaa....


Mulla näyttää oma näyttö oikein mutta yksi segmentti on pimeä. Noh, kokeilin toista näyttöä + piirilevyä ja lopputuloksena oli se että näyttö laukoi randomilla erilaisia kirjaimia näkyviin. P-asennossa oli näkyvissä P mutta jo D:lle vaihdettaessa taisi olla ykkönen näkyvissä. Vapaalla ja pakilla tuli sitten melkein joka kerta eri kirjain :D Tällä hetkellä on taas käytössä alkuperäinen näyttö ja tuo yksi pimeä viiva ei häiritse enään yhtään niin paljon ;)



C5 HDi, XM Turbo C.T. Automaagi -94
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi XMmäilijä
ViestiLähetetty: 19.05.2009 17:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Niin, ja miulla tuo kuvailemani oire on vieläpä ajoittainen, toisinaan näyttö toimii kuten pitääkin, toisinaan sitten kuvatulla tavalla... Sen verran sähkökuviloita tutkailtu on, että jos sieltä olis matkalta jostain liitoksesta yhteys huonona, niin se selittäisi osaltaan kyllä tuota, sillä kyseiset pykäläkomennot tulee ihan omalla piuhallaan (lisäksi tietenkin, yhdistelminä muiden kanssa), tuon yhden piuhan puutos ei muita haittaa...

Vaan kun se vika voi olla siellä mittarilla eli näyttötaululla, sen elektroniikassa tai sitten matkalla piuhoilla. Ja tuo ajoittaisuus, ei ole kamalan helppo etsittävä, toisaalta ei isosti motivoikaan kun tuolla laitteella ei oikeasti aja muut kuin miä itte ja kerran vuoteen karsastaja...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi XMmäilijä
ViestiLähetetty: 19.05.2009 18:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
Ei mitään- väärä ketju..


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi XMmäilijä
ViestiLähetetty: 19.05.2009 21:43 

Viestit: 5
jasu kirjoitti:
Simo kirjoitti:
Vaihtaminen on vähän arpomista, eli siinä on vähän vaikea etsiä R-N-D asentoja

Millä tavalla arpomista..? Siis pykälä ei mene mihin pitää vai näyttöön ei tule oikea kirjain ruutuun..?

Itse vivun päässä eli juuressa ei ole mitään muuta kuin pallonivel mistä lähtee vaijeri kohti laatikkoa. Laatikon päässä sitten on yksi kulmavipu, josta kyseisen vivun jälkeen menee tangolla (jossa on pituussäätö) komento laatikolle. Aika vähäisesti on rikkoutuvia osia tuossa, lähinnä nuo pallonivelet voivat kulua ja joskus irrota, mutta silloin ei enää mikään komento mene perille...


Hyvä juttu, tästähän tuli heti hyviä juttuja jotka voin itsekin katsoa. Eli vikana on todella se vaihteen varsinainen valinta, kun keppiä vetää P:ltä niin se liikkuu aika hervottomasti ja vain pieni hädintuskin tuntuva pykälä kertoo että vaihto tapahtui, sitä pitää kiskoa kovaa ja sitten näitä "napsauksia" tulee välillä enemmän kerralla eli saatoin vaihtaa Pltä 3lle tai 2lle kerralla. Eihän se nyt ajoa estä kunhan aina varovasti se D ensin löytyy.

Hintaa oli 1400.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi XMmäilijä
ViestiLähetetty: 19.05.2009 23:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Sittenhän siellä on luultavasti vain vaijeri jumissa, käytön puutteen aiheuttamana..?

Jos tuo näyttölaite pimiänä on, mutta lukituslaitteet toimii, niin sitten vaihteen "löytää kätevästi" vaikka siten että vapautusnapilla vapauttaa liikkeen että saa P-asennolta pois ja sitten antaa sen napin olla koskematta kun vetää vipusen niin pitkälle kun se vaan tulee. Pitäisi pysähtyä 3-asentoon, tästä sitten työntää yhden pykälän takaisinpäin, edelleen koskematta vapautusnappiin, jää D-asentoon.

Kevyesti nappia painamalla ja vipua eteenpäin työntämällä sitten löytyykin seuraavaksi N- ja sitten R-asennot, R-asennosta sitten taaksepäin vetämällä pääsee taas vapaan kautta eteenpäin menoa varten nappiin koskematta...

Edellyttäen että vaijerinsäätö on edes likipitäen kohdillaan...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi XMmäilijä
ViestiLähetetty: 19.05.2009 23:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 255
jasu kirjoitti:
Jos tuo näyttölaite pimiänä on, mutta lukituslaitteet toimii, niin sitten vaihteen "löytää kätevästi" vaikka siten että vapautusnapilla vapauttaa liikkeen että saa P-asennolta pois ja sitten antaa sen napin olla koskematta kun vetää vipusen niin pitkälle kun se vaan tulee. Pitäisi pysähtyä 3-asentoon, tästä sitten työntää yhden pykälän takaisinpäin, edelleen koskematta vapautusnappiin, jää D-asentoon.

Kevyesti nappia painamalla ja vipua eteenpäin työntämällä sitten löytyykin seuraavaksi N- ja sitten R-asennot, R-asennosta sitten taaksepäin vetämällä pääsee taas vapaan kautta eteenpäin menoa varten nappiin koskematta...


Niin, siis, en itse enää edes katso mitä siellä näytössä mahdollisesti lukee, vivun liikkeet tulee ihan jo selkäytimestä juuri vähän tuohon tapaan kuin jasu kuvailee. Ja se vipu liikkuu höyhenenkevyesti. Jos ei liiku niin sitten on päässyt vaijeri ruostumaan.



Arkikäytössä:
XM V6 A Pallas Berline -91
XM TurboD12 A Break -98
Xantia 2.0i aut Break -98
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Uusi XMmäilijä
ViestiLähetetty: 20.05.2009 01:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
"Mulla näyttää oma näyttö oikein mutta yksi segmentti on pimeä."

Kats, mun XM turporiisselissä on kans yks segmentti pimee mutta kun kajuutta lämpee niin segmentti syttyy, tai jos antaa nyrkkiä mittariston päälle niin syttyy. Jos antaa lisää nyrkkiä niin niin D muuttuu N:ksi ja taas nyrkkiä niin voi tulla D takas :lol:
Onksen näytön sit niin väliä? Et sinä manuaaliaskissakaan tiedä mikä on pesässsä muuta kuin kepin asennosta, ehkä. Miksikähän automaageihin yleensäkin piti aikanaan ympätä nämä pykälänäytöt mutta manuaalit jäivät niitä ilman.

Mun XM V6ssa ONNEKSI on manuaali. Kyllä agressiiviseen, järjettömän brutaaliin voimaan kuuluu manuaali. Tuhnuun riisseliin automaagi taasen on ihan ehdoton juttu, jos siinä olis manuaali niin saisin hepnaadin ja vornikaation yhtä aikaa. Sori, mielipide = pylly, se on meillä jokaisella :lol:



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 12 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: