Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantia 2000 2.0 exclusive automaatti
ViestiLähetetty: 10.08.2012 13:47 

Viestit: 157
Tervehdys,

Onko kokemuksia 2 litraisesta 2000 vuoden farmari xantusta, automaattilaatikolla.
Onko tuo automaattilaatikko kestävä? autolla ajettu noin 200 000km


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2000 2.0 exclusive automaatti
ViestiLähetetty: 12.08.2012 16:43 

Viestit: 157
Soundi kirjoitti:
Tervehdys,

Onko kokemuksia 2 litraisesta 2000 vuoden farmari xantusta, automaattilaatikolla.
Onko tuo automaattilaatikko kestävä? autolla ajettu noin 200 000km


Täytyy tulkita niin että kannattaa pysyä erossa automaatista:)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2000 2.0 exclusive automaatti
ViestiLähetetty: 12.08.2012 16:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
jos on ZF ,niin kaikki on ok. jos taas on AL 4 , eikä lootalle oo tehty korjauksia , niin............
helpoimmin tunnistaa kun kurkistaa konehuoneeseen ja ettii ,löytyykö lootan öljytikkua. ZF:ssä on , al:llässä ei.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2000 2.0 exclusive automaatti
ViestiLähetetty: 12.08.2012 19:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1687
Paikkakunta: Helsinki
Näkeehän sen jo vaihdekepistäkin. :)
ZF:ssä on t-kahva ja al:ssä sormenpäillä hypisteltävä.



-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut
-89 C25 Matkailuvehje
-82 MB 500SEC
-92 MB SL500
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 Magna

Entiset
-98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut
-93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2000 2.0 exclusive automaatti
ViestiLähetetty: 12.08.2012 22:07 

Viestit: 107
Ei näe valitsimesta. Esim. ZF4HP20- vaihdelaatikossa (Xantia V6) on uudemman mallinen valitsin sport- ja talviasentoineen. ZFHP418-vaihteistoon (esim PSA:n 167hv:n V6-moottorit) kuuluu T-mallin valitsin. Muistinko oikein?



Pegeot 607 2.2 HDI -01
Ex: 2x 407 V6 autom -04, Alfa Romeo 159 -09 1,9 JtdmA, Xantia V6-97 ja 2.0 HDI -00, XM 2,1 TD-97 sekä lukuisia muita Peugeoteja
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2000 2.0 exclusive automaatti
ViestiLähetetty: 13.08.2012 08:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1526
Paikkakunta: The City of Häijää
Kyllä tuon ikäisessä 2-litraisessa on AL4. Jos öljyjä on vaihdettu edes joskus niin kyllähän nuo paljon isompiakin kilometrimääriä kestää. Yleisin vika on ne legendaariset 2 solenoidia, joiden vaihto kustantaa jotain 250-700 euroa omatoimisuuden asteesta riippuen.



Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2000 2.0 exclusive automaatti
ViestiLähetetty: 13.08.2012 13:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 866
Paikkakunta: Janakkala
On hyvä ja kestävä, Hessun mainitsemin edellytyksin. Ainakin minulla pelannut moitteetta yli 310 tkm. Nyt auto seisomassa taivasalla, kun olosuhteiden pakosta pidettävä toisenlaista käyttöautoa. Saa nähdä, mitä kosteus tekee sille lootan isolle liitttimelle... :shock:



Ducato 3.0 ComfortMatic '08
Clio TCe 90 Dynamique '13
207 1.6 16V '07
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00
Visa 1.4 GT '83
AX First 1.4 Diesel '93
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2000 2.0 exclusive automaatti
ViestiLähetetty: 16.08.2012 15:12 

Viestit: 157
kokemjne kirjoitti:
jos on ZF ,niin kaikki on ok. jos taas on AL 4 , eikä lootalle oo tehty korjauksia , niin............
helpoimmin tunnistaa kun kurkistaa konehuoneeseen ja ettii ,löytyykö lootan öljytikkua. ZF:ssä on , al:llässä ei.


Ahaa tuohan on hyvä tunnistuskeino. Kiitos.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2000 2.0 exclusive automaatti
ViestiLähetetty: 16.08.2012 15:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 373
Soundi kirjoitti:
Ahaa tuohan on hyvä tunnistuskeino. Kiitos.

Paitsi että ei toimi 2000 mallissa, koska öljytikku hävisi ZF:stä vuoden -99 aikana.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2000 2.0 exclusive automaatti
ViestiLähetetty: 17.08.2012 06:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
INikki kirjoitti:
Soundi kirjoitti:
Ahaa tuohan on hyvä tunnistuskeino. Kiitos.

Paitsi että ei toimi 2000 mallissa, koska öljytikku hävisi ZF:stä vuoden -99 aikana.


Eikös se ole niin, että noin uusissa ZF on vain niissä malleissa joihin muuta ei saa? ZF:n lootiahan on kahta mallia, onko sitä toista sitten vain V6:ssa?
Ja '98 eteenpäinkö on aina AL4 pienikoneisissa?

Eli jos ei kepistä osaa sanoa onko AL4 vai ZF niin V6=ZF ja muut=AL4



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2000 2.0 exclusive automaatti
ViestiLähetetty: 17.08.2012 07:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 866
Paikkakunta: Janakkala
Teuski kirjoitti:
Eli jos ei kepistä osaa sanoa onko AL4 vai ZF niin V6=ZF ja muut=AL4

Kyllä. Muistanko kuitenkin väärin, vai oliko näissäkin kepin kulississa jotain eroa? AL4:ssähän on lovet kakkosesta alkaen ja ykköselle nappi, mutta oliko ZF:ssä lovi myös ykköselle...



Ducato 3.0 ComfortMatic '08
Clio TCe 90 Dynamique '13
207 1.6 16V '07
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00
Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00
Visa 1.4 GT '83
AX First 1.4 Diesel '93
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: