|
Kirjoittaja |
Viesti |
dieselflosse
|
Viestin otsikko: C2 Lähetetty: 21.08.2012 10:13 |
Viestit: 755 Paikkakunta: Nurmijärvi
|
Terve!
On ilmiintynyt pienta autotarvetta ja olen katsellut nuita C2:ia hiukan sillä silmällä. Sivuikkunalinja siinä on kyllä piirretty punkkupäissään, mutta muutoin tuo näyttää oikein pirtsakalta.
Onko porukoilla kokemuksia moisesta härvelistä?
Terveisin Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: C2 Lähetetty: 21.08.2012 11:02 |
Viestit: 7816 Paikkakunta: Eurajoki
|
Lauantaina näin tollasen tuhannen päreinä pitkin tietä rallissa, oli hyvä ettei kuskille ja kartturille käynyt tietääkseni pahemmin  Työkaverilla oli C2 VTR jonkun aikaa, ei se sitä ainakaan moittinut. Eikä se takaisvuikkuna enää ainakana mun silmään niin kamalalta näytä kuin joskus silloin esittelyaikoina...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
dieselflosse
|
Viestin otsikko: Re: C2 Lähetetty: 21.08.2012 11:18 |
Viestit: 755 Paikkakunta: Nurmijärvi
|
Onko se sensodrive jokin ropottiviritys? Tekeekö sillä mitään? VAi tuleeko vain paha mieli, kun ei ole oikea automaatti?
Terveisin Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: C2 Lähetetty: 21.08.2012 11:39 |
Viestit: 7816 Paikkakunta: Eurajoki
|
dieselflosse kirjoitti: Onko se sensodrive jokin ropottiviritys? Tekeekö sillä mitään? VAi tuleeko vain paha mieli, kun ei ole oikea automaatti? robotti se on. Onko käytännössä sama kuin BMP vai eri systeemi, sitä en tiedä mutta toimintaperiaate lienee sama. Pösölla on vain 2Tronic niin isoissa kuin pienissäkin joten siitä vois päätellä että BMP ja SensoDrive vois olla yksi ja sama...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
Ramsi
|
Viestin otsikko: Re: C2 Lähetetty: 21.08.2012 13:00 |
Viestit: 169 Paikkakunta: Sastamala
|
Meillä oli C2 hetken aikaa, mutta se taisi olla joku maanantaikappale. Vikoja oli enemmän kuin missään muussa kulkimessa on ikinä ollut. Vaihtoautona se ostettiin, olikohan 30 000 ajettu sillon. Takuuseen vaihdettiin mm. kaasuläppäkotelo, lämpötila-anturi ja jotain muita kilkkeitä. Lisäksi teki epäsatunnaisen satunnaisesti sitä, ettei vaan lähtenyt käyntiin. Korjaamolla ei koskaan mitään vikaa löytynyt, mutta taas seuraavana aamuna saattoi jättää lähtemättä. Olikohan meillä kaiken kaikkiaan puoltakaan vuotta, kun luovuttiin. Mutta kuten todettua, tämä on kokemus vain yhdestä kappaleesta. Muuten ihan näpsäkkä peli, tosin erittäin äänekäs maantiellä, mutta eikös pikkuautot aina...
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: C2 Lähetetty: 21.08.2012 13:01 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
dieselflosse kirjoitti: Onko se sensodrive jokin ropottiviritys? Tekeekö sillä mitään? VAi tuleeko vain paha mieli, kun ei ole oikea automaatti? Sä haluat tämän: http://www.autotalli.com/vaihtoauto/32214805/
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: C2 Lähetetty: 21.08.2012 13:06 |
Viestit: 5860 Paikkakunta: Lahti
|
dieselflosse kirjoitti: Onko se sensodrive jokin ropottiviritys? Tekeekö sillä mitään? VAi tuleeko vain paha mieli, kun ei ole oikea automaatti? Tulee paha mieli, tosin ei ole ihan yhtä kamala kuin 147 Alfassa jos jotain hyvää pitää tuosta virityksestä väkisin etsiä Pienemmät muksut tykkää noista madalletuista takaikkunoista kun näkee paremmin ulos, kuka sitten moisten kanssa ostaa vajaaovisen auton  Ja ranskalainenhan pitää ostaa vähintään 100tkm ajettuna, on pikkuviat keritty korjata 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
dieselflosse
|
Viestin otsikko: Re: C2 Lähetetty: 21.08.2012 13:22 |
Viestit: 755 Paikkakunta: Nurmijärvi
|
Tänään meinaan katsastaa yhden C2 1.4:n ja toisen C3 1.6:n. Molemmat sopivasti n. 150tkm sisäänajettuja.
Terveisin Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: C2 Lähetetty: 21.08.2012 18:13 |
Viestit: 832 Paikkakunta: Imatra
|
Meillä oli muutamanvuoden C3 1.6 oli vaan huisin kiva peli, ei vikoja.
Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
|
|
|
|
 |
sahtivaari
|
Viestin otsikko: Re: C2 Lähetetty: 21.08.2012 21:19 |
Viestit: 941 Paikkakunta: vihti
|
Tuossa yhen naisihmisen vastaavaa olen laitellut. Lähinnä pakoputkea, kun ei muuta vikaa. Sanoinkin, että jos aikoo vaihtaa, niin tarjoaa ensin minulle. Oli kyllä jokin pirteämpi malli.
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: C2 Lähetetty: 21.08.2012 21:48 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
dieselflosse kirjoitti: Onko se sensodrive jokin ropottiviritys? Tekeekö sillä mitään? VAi tuleeko vain paha mieli, kun ei ole oikea automaatti? On ropotti eli manuaaliaski automatisoituna, ja tulee paha mieli jos sellaisen ostat  .
|
|
|
|
 |
dieselflosse
|
Viestin otsikko: Re: C2 Lähetetty: 22.08.2012 17:03 |
Viestit: 755 Paikkakunta: Nurmijärvi
|
Croisette kirjoitti: On ropotti eli manuaaliaski automatisoituna, ja tulee paha mieli jos sellaisen ostat  . Sitä ei pidä verrata oikeaan automaagiin. Jos tuo on samanmoinen kuin C4 isossa pikatsussa, niin sen kanssa voi elää. Pysyykö moinen härpäke nipussa? Onko siinä rattilipareet manuaalista vaihtoa varten?
Terveisin Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
|
|
|
|
 |
dieselflosse
|
Viestin otsikko: Re: C2 Lähetetty: 23.08.2012 10:33 |
Viestit: 755 Paikkakunta: Nurmijärvi
|
Taitaa olla viisaampaa keskittyä etsiskelemään tuollaista 1.6 C3:sta. On C2:sta huomattavasti käytännöllisempi vekotin... Ellei sitten jollakulla satu olemaan vähän ajettu Xsara Coupe jouten 
Terveisin Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: C2 Lähetetty: 23.08.2012 10:53 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
dieselflosse kirjoitti: Taitaa olla viisaampaa keskittyä etsiskelemään tuollaista 1.6 C3:sta. ...mun edellinen on palannut paikallis-Vehon takaplaanille, soita ja kysy... (...siinä on sitten uudet etujousetkin, vink-vink...)
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
dieselflosse
|
Viestin otsikko: Re: C2 Lähetetty: 27.08.2012 06:54 |
Viestit: 755 Paikkakunta: Nurmijärvi
|
Niinhän siinä kävi, että pihalla seisoo rättärin inkarnaatio, eli C3. Kopan muotokieli muistuttaa hämmästyttävästi 2cv:n muotoja Vehjes on 1.6 SX '04, ajettu 130tkm. Väri on hopea, lohkolämmitin uupuu, etupyörän laakeri huutaa ja ilmakone ei tuota ulkolämpötilaa kylmempää (hinnassa nuo huomioitiin). Muutoin tuosta kyllä kuoriutui ihan kelpo peli, kun pesin ja siivosin. Auto on yhdelta ex-kollegalta. Laakerin vaihtoa kyselen, kunhan kantapaja aukeaa. Ja ilmakonetta koitetaan elvyttää joku ilta. Josko ainakin selviää, mikä on vienyt paineet putkesta.
Terveisin Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: C2 Lähetetty: 27.08.2012 08:34 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Kannattaa kouluttaa talon muu väki kuuntelemaan kahisevaa ääntä ja tarkkailemaan onko joku nurkka notkollaan. Säännöllisesti. Etujouset kun katkeaa niin heti parkista liikuttaen kuulee tuon äänen ja siihen kannattaa reagoida heti. Muuten menee absit samalla vaihtoon. Jousen lankavahvuus on täysin alimitoitettua ja vieläpä ilmeisen huonolaatuista.  Muuten on kyllä hauska peli ajella, näppärä. En tosin 1.6:sta ole polkenut 
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
dieselflosse
|
Viestin otsikko: Re: C2 Lähetetty: 27.08.2012 10:30 |
Viestit: 755 Paikkakunta: Nurmijärvi
|
Akaile kirjoitti: Kannattaa kouluttaa talon muu väki kuuntelemaan kahisevaa ääntä ja tarkkailemaan onko joku nurkka notkollaan. Säännöllisesti. Etujouset kun katkeaa niin heti parkista liikuttaen kuulee tuon äänen ja siihen kannattaa reagoida heti. Muuten menee absit samalla vaihtoon. Jousen lankavahvuus on täysin alimitoitettua ja vieläpä ilmeisen huonolaatuista.  Muuten on kyllä hauska peli ajella, näppärä. En tosin 1.6:sta ole polkenut  Tuosta yksilöstä on jouset vaihdettu parikymppiä sitten. Täytyy kuitenkin olla varuillaan jatkossakin. Tyyppivialta tosiaan vaikuttaa. Varasin juuri ajan laakerien vaihdolle ja lohkarin asennukeen. Siitä se lähtee... 1.6 lähtee kuin hauki rannasta. Pirtsakka peli (110hp/tuhatkunta kiloa) 
Terveisin Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
|
|
|
|
 |
|
|