Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/2 [ 45 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2,0i Aut. -94
ViestiLähetetty: 19.05.2012 15:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Hydenesteet vaihdettu jsa koeajolla huomasin ettei flekti enää huudakkaan täysillä. Aiemmin päivällä kuultiin uutta sirinää, tuli ilmeisesti siitä sisälämpötilansäätöanturin pikkupuhaltimesta. Tämä siis herännyt talvihorroksesta ja alkanut ohjata puhallinta. Nice :) Ilmastointi ei kyllä pukkaa kylmää mutta eihän kaikkea voi saada.

Nuo penkit olis kyllä reteet!



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2,0i Aut. -94
ViestiLähetetty: 24.05.2012 22:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Tää on kyllä nasta mikroauto mutkissa :) Ei nyt mikään Activa mutta kuitenkin :D



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2,0i Aut. -94
ViestiLähetetty: 03.06.2012 00:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Auton jousitus ja sen toiminta on hulppea, mutkiin voi tulla todella lujaa, nakit kiljuen jos haluaa :lol: Mutta takapää on esim hidasteiden yli ajaessa kova. Hidasteen päälle ajo ei ole mutta kun palataan tasaiselle niin on kova. Normaaliajossa tai pitkissä heitoissa kovuutta ei ole tai ei tunnu. Pallot loppu? Vai mikä on tuon Hydractiven toimintaperiaate?



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2,0i Aut. -94
ViestiLähetetty: 03.06.2012 11:13 

Viestit: 238
Paikkakunta: Tuusula
Painatko kaasua hidasteen päällä? Kiihdyttäessä Hydractive sulkee takamagneettiventtiilin, jottei auto keulisi = takajousituksesta tulee kovempi.



GS Pallas -79
XM 2.0i Break -92
XM V6 Aut. -91
Xantia 2.0i Berline VSX Aut. -94
(Naisen) C3 1.4HDi -04
(Varalla) Saxo 1.4i -96
(Varaosa) XM TCT Break Aut. -98
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2,0i Aut. -94
ViestiLähetetty: 04.06.2012 22:40 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Aake kirjoitti:
Painatko kaasua hidasteen päällä? Kiihdyttäessä Hydractive sulkee takamagneettiventtiilin, jottei auto keulisi = takajousituksesta tulee kovempi.


Tuo auttaa välillä mutta ei aina. Miten se tulkitsee kiihdytyksen? Imusarjan alipaineesta vai onko autossa oikein kiihtyvyysanturi?

Ai niin, tänään radio kuoli kun laitoin vilkun oikealle kaistanvaihdon yhteydessä. Onhan se tietty hyvää ja turvallista että musiikki pannaan holdiin moisen vaativan liikennehuomiota vaativan suorituksen ajaksi mutta kun se ei siitä sitten palautunutkaan :cry: Aamulla se kysyi koodia mitä ei yleensä tee. Hmm :?:



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2,0i Aut. -94
ViestiLähetetty: 04.06.2012 22:48 

Viestit: 511
maattohäikkä :cry:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2,0i Aut. -94
ViestiLähetetty: 09.07.2012 08:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Auton omistus siirtyy minulle, ja saman tien auto otettu liikenteestä pois. GS on hyvä käyttöauto kesana jotten tämä ei ole minulle vielä tarpeellinen. Syksyllä Xantian tarina jatkuu.



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2,0i Aut. -94
ViestiLähetetty: 26.08.2012 21:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Otin tiistaina Xantia käyttöön, kuin GS alkaa olla vähän heikossa kunnossa (sen korjataan pian). Näköjään sähkövikoja on jonkun verran Xantiassa, jotten olen siivonut torstaina akkun alla oleva maapisteet. Viikonloppussa auto on koeajettu 800km:n mökkireissulla ;)

Mukava on, vaikka uusi jousipallot ovat tarpeellinen. Olen pakko vaihda lämmityskenno ennen talvi. Auto ei tuntuu oleva loppuajettu olenkaan!



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2,0i Aut. -94
ViestiLähetetty: 04.09.2012 21:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Siert kirjoitti:
Olen pakko vaihda lämmityskenno ennen talvi.


Sitten se lähtee...
Kuva

Tykkään autosta. Tyttöystäväni myös tykkää sen mukavuus, ja vauhti tulee helposti. Kuulema hänellä oli jo 180km/h mittarissa... jotten se nopeusmittari on myös pakko vaihda :lol: Mittaristo ja vetokoukku ovat tulossa, ostettu patongin kautta.



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2,0i Aut. -94
ViestiLähetetty: 04.09.2012 21:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
Siitähän se xantia saa uuden elämän. Tuo on se parempi ratkaisu kennon korjaamiseen,tosin melkoinen savotta tuo kennon vaihto. Voisi olla etten itse rupeaisi tuohon,hienoa että jotkut ottavat haasteen vastaan :mrgreen:



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2,0i Aut. -94
ViestiLähetetty: 05.09.2012 21:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
No niin kenno otettu pois. Välitettavasti kennon letkunlähto meni rikki letkujen irrottamisesta... sitroselta löytyy, hinta vain ei ole niin kiva yllätys...

sitronen.fi kirjoitti:
XANTIA LÄMMITYSLAITT. VESILETKUSTON YLÄPÄÄLIITINPARI 54,00 Eur



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2,0i Aut. -94
ViestiLähetetty: 05.09.2012 21:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Onhn hinta puolittunut siitä mitä itse tuon homman tein :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2,0i Aut. -94
ViestiLähetetty: 05.09.2012 21:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Ralle kirjoitti:
Onhn hinta puolittunut siitä mitä itse tuon homman tein :D

Jo selvisi minulle jo google-haussa että se on yleinen ongelma. Hyvin mahdollista on että se olikin alkuperäisen vuodon lähde.



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2,0i Aut. -94
ViestiLähetetty: 06.09.2012 02:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 874
Paikkakunta: Uusikaupunki
Ei sitä letkuliitintä ehjänä auki saa jos on alkuperäinen. Hajosi itselläkin, kevyellä voimankäytöllä vieläpä.
Muistithan puhdistaa varastorasvat uudesta kennosta? Muuten saat myöhemmin pyyhkiä sen tuulilasilta. :mrgreen:



Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2,0i Aut. -94
ViestiLähetetty: 06.09.2012 10:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Bumper kirjoitti:
Muistithan puhdistaa varastorasvat uudesta kennosta? Muuten saat myöhemmin pyyhkiä sen tuulilasilta. :mrgreen:

En ole tiennyt/huomannut, on siis pakko tarkastaa vielä. Kiitos vinkista!



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2,0i Aut. -94
ViestiLähetetty: 06.09.2012 22:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3537
Paikkakunta: Espoo
Kokeilitko sementtihoitoa vai oliko tuo vuoto mennyt liian haisevaksi?

Onko takapallot jo vaihdettu? :)



Volvo V70 D4 -15 A
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun)
Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00
Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2,0i Aut. -94
ViestiLähetetty: 06.09.2012 22:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Nyt kojelauta on taas kiinni.

Putkimies22 kirjoitti:
Kokeilitko sementtihoitoa vai oliko tuo vuoto mennyt liian haisevaksi?

En halua käyttää sellaista. Ei hienolle autolle, eikä halpiksille. Haise oli tarpeeksi huono etten suosinut enää käyttää lämmityslaite ollenkaan.

Putkimies22 kirjoitti:
Onko takapallot jo vaihdettu? :)

Ei. Ja vaikka ne on huono minulla ei ole kiire sinne.



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2,0i Aut. -94
ViestiLähetetty: 07.09.2012 22:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Letkuliitintä ja vetokoukku haettu Matkahuollosta.

Suurin osa kytkimet ja "uusi" mittaristo taas kiinni.



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2,0i Aut. -94
ViestiLähetetty: 09.09.2012 11:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Kilometria tullut mittarille vähän enemmän...
Kuva

Uusi letkuliitin oli vielä vaikea asentaa, kun letkuja ei mennyt ollenkaan oikea suuntaan.
Kuva

Kaikki asennettu, ja auto toimii taas. Päitsi että lämmitys ei toimii... Ilmeisesti unohdin laita takaisin toi pienen sähkömoottorin liitin. Siis kennon alla, kojelaudessa... :oops: :evil:



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2,0i Aut. -94
ViestiLähetetty: 30.09.2012 17:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
No niin, lämmityslaite toimii. Myös katsastuksen aikana löytynyt pakollinen korjaus on tehty.

Kuva

Minun itse tehty korjauspelti on minun mielessä kohtuullinen hyvä muotoinen. Katsotaan, jaksanko minun joskus hionta ja maalata.

Vielä muutama pientä juttuja on jäljellä, tarkein minulle on vetokoukun asennus.



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/2 [ 45 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: