|
Kirjoittaja |
Viesti |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 2,0i Aut. -94 Lähetetty: 19.05.2012 15:03 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Hydenesteet vaihdettu jsa koeajolla huomasin ettei flekti enää huudakkaan täysillä. Aiemmin päivällä kuultiin uutta sirinää, tuli ilmeisesti siitä sisälämpötilansäätöanturin pikkupuhaltimesta. Tämä siis herännyt talvihorroksesta ja alkanut ohjata puhallinta. Nice  Ilmastointi ei kyllä pukkaa kylmää mutta eihän kaikkea voi saada. Nuo penkit olis kyllä reteet!
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 2,0i Aut. -94 Lähetetty: 24.05.2012 22:15 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Tää on kyllä nasta mikroauto mutkissa  Ei nyt mikään Activa mutta kuitenkin 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 2,0i Aut. -94 Lähetetty: 03.06.2012 00:12 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Auton jousitus ja sen toiminta on hulppea, mutkiin voi tulla todella lujaa, nakit kiljuen jos haluaa  Mutta takapää on esim hidasteiden yli ajaessa kova. Hidasteen päälle ajo ei ole mutta kun palataan tasaiselle niin on kova. Normaaliajossa tai pitkissä heitoissa kovuutta ei ole tai ei tunnu. Pallot loppu? Vai mikä on tuon Hydractiven toimintaperiaate?
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Aake
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 2,0i Aut. -94 Lähetetty: 03.06.2012 11:13 |
Viestit: 238 Paikkakunta: Tuusula
|
Painatko kaasua hidasteen päällä? Kiihdyttäessä Hydractive sulkee takamagneettiventtiilin, jottei auto keulisi = takajousituksesta tulee kovempi.
GS Pallas -79 XM 2.0i Break -92 XM V6 Aut. -91 Xantia 2.0i Berline VSX Aut. -94 (Naisen) C3 1.4HDi -04 (Varalla) Saxo 1.4i -96 (Varaosa) XM TCT Break Aut. -98
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 2,0i Aut. -94 Lähetetty: 04.06.2012 22:40 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Aake kirjoitti: Painatko kaasua hidasteen päällä? Kiihdyttäessä Hydractive sulkee takamagneettiventtiilin, jottei auto keulisi = takajousituksesta tulee kovempi. Tuo auttaa välillä mutta ei aina. Miten se tulkitsee kiihdytyksen? Imusarjan alipaineesta vai onko autossa oikein kiihtyvyysanturi? Ai niin, tänään radio kuoli kun laitoin vilkun oikealle kaistanvaihdon yhteydessä. Onhan se tietty hyvää ja turvallista että musiikki pannaan holdiin moisen vaativan liikennehuomiota vaativan suorituksen ajaksi mutta kun se ei siitä sitten palautunutkaan  Aamulla se kysyi koodia mitä ei yleensä tee. Hmm 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
citroen for ever
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 2,0i Aut. -94 Lähetetty: 04.06.2012 22:48 |
Viestit: 511
|
maattohäikkä 
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 2,0i Aut. -94 Lähetetty: 09.07.2012 08:45 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
Auton omistus siirtyy minulle, ja saman tien auto otettu liikenteestä pois. GS on hyvä käyttöauto kesana jotten tämä ei ole minulle vielä tarpeellinen. Syksyllä Xantian tarina jatkuu.
1978 Citroën GS Club
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 2,0i Aut. -94 Lähetetty: 26.08.2012 21:21 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
Otin tiistaina Xantia käyttöön, kuin GS alkaa olla vähän heikossa kunnossa (sen korjataan pian). Näköjään sähkövikoja on jonkun verran Xantiassa, jotten olen siivonut torstaina akkun alla oleva maapisteet. Viikonloppussa auto on koeajettu 800km:n mökkireissulla  Mukava on, vaikka uusi jousipallot ovat tarpeellinen. Olen pakko vaihda lämmityskenno ennen talvi. Auto ei tuntuu oleva loppuajettu olenkaan!
1978 Citroën GS Club
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 2,0i Aut. -94 Lähetetty: 04.09.2012 21:16 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
Siert kirjoitti: Olen pakko vaihda lämmityskenno ennen talvi. Sitten se lähtee...  Tykkään autosta. Tyttöystäväni myös tykkää sen mukavuus, ja vauhti tulee helposti. Kuulema hänellä oli jo 180km/h mittarissa... jotten se nopeusmittari on myös pakko vaihda  Mittaristo ja vetokoukku ovat tulossa, ostettu patongin kautta.
1978 Citroën GS Club
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 2,0i Aut. -94 Lähetetty: 04.09.2012 21:59 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
Siitähän se xantia saa uuden elämän. Tuo on se parempi ratkaisu kennon korjaamiseen,tosin melkoinen savotta tuo kennon vaihto. Voisi olla etten itse rupeaisi tuohon,hienoa että jotkut ottavat haasteen vastaan 
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 2,0i Aut. -94 Lähetetty: 05.09.2012 21:05 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
No niin kenno otettu pois. Välitettavasti kennon letkunlähto meni rikki letkujen irrottamisesta... sitroselta löytyy, hinta vain ei ole niin kiva yllätys... sitronen.fi kirjoitti: XANTIA LÄMMITYSLAITT. VESILETKUSTON YLÄPÄÄLIITINPARI 54,00 Eur
1978 Citroën GS Club
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 2,0i Aut. -94 Lähetetty: 05.09.2012 21:27 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
Ralle kirjoitti: Onhn hinta puolittunut siitä mitä itse tuon homman tein  Jo selvisi minulle jo google-haussa että se on yleinen ongelma. Hyvin mahdollista on että se olikin alkuperäisen vuodon lähde.
1978 Citroën GS Club
|
|
|
|
 |
Bumper
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 2,0i Aut. -94 Lähetetty: 06.09.2012 02:37 |
Viestit: 874 Paikkakunta: Uusikaupunki
|
Ei sitä letkuliitintä ehjänä auki saa jos on alkuperäinen. Hajosi itselläkin, kevyellä voimankäytöllä vieläpä. Muistithan puhdistaa varastorasvat uudesta kennosta? Muuten saat myöhemmin pyyhkiä sen tuulilasilta. 
Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 2,0i Aut. -94 Lähetetty: 06.09.2012 10:10 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
Bumper kirjoitti: Muistithan puhdistaa varastorasvat uudesta kennosta? Muuten saat myöhemmin pyyhkiä sen tuulilasilta.  En ole tiennyt/huomannut, on siis pakko tarkastaa vielä. Kiitos vinkista!
1978 Citroën GS Club
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 2,0i Aut. -94 Lähetetty: 06.09.2012 22:12 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Kokeilitko sementtihoitoa vai oliko tuo vuoto mennyt liian haisevaksi? Onko takapallot jo vaihdettu? 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 2,0i Aut. -94 Lähetetty: 06.09.2012 22:57 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
Nyt kojelauta on taas kiinni. Putkimies22 kirjoitti: Kokeilitko sementtihoitoa vai oliko tuo vuoto mennyt liian haisevaksi? En halua käyttää sellaista. Ei hienolle autolle, eikä halpiksille. Haise oli tarpeeksi huono etten suosinut enää käyttää lämmityslaite ollenkaan. Putkimies22 kirjoitti: Onko takapallot jo vaihdettu?  Ei. Ja vaikka ne on huono minulla ei ole kiire sinne.
1978 Citroën GS Club
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 2,0i Aut. -94 Lähetetty: 07.09.2012 22:27 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
Letkuliitintä ja vetokoukku haettu Matkahuollosta.
Suurin osa kytkimet ja "uusi" mittaristo taas kiinni.
1978 Citroën GS Club
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 2,0i Aut. -94 Lähetetty: 09.09.2012 11:04 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
Kilometria tullut mittarille vähän enemmän...  Uusi letkuliitin oli vielä vaikea asentaa, kun letkuja ei mennyt ollenkaan oikea suuntaan.  Kaikki asennettu, ja auto toimii taas. Päitsi että lämmitys ei toimii... Ilmeisesti unohdin laita takaisin toi pienen sähkömoottorin liitin. Siis kennon alla, kojelaudessa... 
1978 Citroën GS Club
|
|
|
|
 |
Siert
|
Viestin otsikko: Re: Xantia 2,0i Aut. -94 Lähetetty: 30.09.2012 17:38 |
Viestit: 362 Paikkakunta: Eindhoven
|
No niin, lämmityslaite toimii. Myös katsastuksen aikana löytynyt pakollinen korjaus on tehty.  Minun itse tehty korjauspelti on minun mielessä kohtuullinen hyvä muotoinen. Katsotaan, jaksanko minun joskus hionta ja maalata. Vielä muutama pientä juttuja on jäljellä, tarkein minulle on vetokoukun asennus.
1978 Citroën GS Club
|
|
|
|
 |
|
|