Suojakumi vaihdettu. Kävin motonetista hakemassa sen ylivedettävän vaihtoehdon. Ensimmäinen repesi kun oli vääränlaisia kartiota (liian jyrkkiä tai joustavia) ja väärä luistovoide (vaseliini)

. Kun hain uuden kumin, ostin samalla motonetista tuohon hommaan tarkoitetun kartion. Uuden kartion ja Teboilin Silverin avulla homma meni kun kuuma veitsi voihin. Ensimmäinen kumi meni siis harjotellessa: aluksi yritin tehdä limupullosta sopivan kartion murroksen päälle, mutta limupullo oli liian 'kevyttä' kamaa kun meni aivan ruttuun kun yritin kumia vetää sen yli ja eihän siitä sitten mitään tullu. Seuraavaksi kokeilin erilaisista suppiloista tehtyjä kartioita, mutta niissä oli kaikissa se vika että olivat niin lyhyitä jolloin nousukulma jäi liian jyrkäksi ja niinhän se kumi sitten repesi...toki voihan olla että jos olisin tajunnu heti alkuun käyttää öljyä luistovoiteena, niin olis saattanu onnistunu noilla omakyhäelmä kartioillakin. Alapalloa en saanut muuten irti joten päädyin lopulta ulosvetäjän käyttöön ja sillähän se sitten irtosi ja suojakumikin pysyi ehjänä vaikka pelkäsin että menee rikki. Turaamiseen ja kodin ja Motonetin väliseen ajeluun meni suurin osa ajasta, mutta pääasia että on nyt vaihdettu ja tuli taas oppia monenlaista, osa kantapään kautta.
Vaiheet meni pääpiirteittän seuraavasti (tähän ei ole lueteltu kokemattomuuden piikkiin laskettavia turaamisia erinäisissä vaiheissa):
1. beksi yläasentoon
2. pukit helmojen alle eteen niinkun Eskere neuvoi
3. napamutterin ja pyöränpulttien löysytys
4. auto ala-asentoon (jolloin etupyörät nousi ilmaan)
5. rengas pois
6. alapallon mutterin avaus
7. jarrupalat ja levy pois, jotta sain alapallon ulosvetäjän parhaiten paikalleen (yritin olla rikkomatta pallonivelen kumia ja näin toimien säilyikin ehjänä)
8. alapallon irrotus kovan paukauksen kera
9. vetari irti pyörännavasta (lähti kun napautti pari kertaa vasaralla vetarin päähän)
10. vanhan suojakumin irrotus ja vanhojen vaseliinien poisto
11. turaamista uuden ylivedettävän suojakumin kanssa kunnes löytyi oikea ja helppo tapa
12. uudet vaseliinit tilalle, suojakumi paikoilleen ja paketin mukana tulleilla metallibanduilla kiinni
13. vetari takaisin napaan ja napamutteri paikalleen
14. alapallo takaisin alatukivarteen
15. alatukivarren tunkkaus ylöspäin jotta alapallo pysyy paikallaan eikä pyöri kun alkaa kiristää mutteria
16. jarrulevy ja palat paikalleen
17. käsijarru päälle ja napamutterin kiristys
18. pyörä paikalleen
19. auton nosto yläasentoon
20. napamutterin ja pyöränpulttien lopullinen kiristys
21. työkalujen putsaus ja työskentely-ympäristön siistiminen
22. koeajolenkki
23. pullakahvit
Summa summarum:
- alapallon irrotus ulosvetäjällä onnistui hyvin kumia rikkomatta
- ylivedettävä kumi on varsin hyvä vaihtoehto eikä sen vetäminen murroksen yli ole vaikea, eikä edes suurta voimaa vaativa homma kunhan on hyvä kartio (pitkä ja loiva) ja hyvä luistovoide (öljy) (lisäksi pidin uutta kumia kuumassa vedessä tovin ennenkuin aloin sitä vetää paikalleen)
Rahallinen säästöhän tässä projektissa ei mittava ollut, varmaan noin tunnin korjaamotyön hinta säästyi. Oppia tästä tuli kuitenkin taas roppakaupalla ja kun homma vielä onnistui niin jäi hyvä mieli

Kiitokset kaikille vinkeistä ja neuvoista!