Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 14 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xsara VTR
ViestiLähetetty: 06.09.2012 22:29 

Viestit: 24
Mitenkäs tuota 1,6litrasta VTR xsaraa kannattaisi lähteä parantelemaan, kun nyt on KAIKKI osat täysin vakiot. Eli mihin laittaisin ensin rahaa? lastutus, vanteet, alusta, putkisto, ym???


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara VTR
ViestiLähetetty: 06.09.2012 23:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 644
Paikkakunta: Vaasa
Ei VTR:ää kannata virittää. Laita vaikka nätit vanteet, tai osta 2,0 VTS.



1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara VTR
ViestiLähetetty: 06.09.2012 23:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Jarski kirjoitti:
Mitenkäs tuota 1,6litrasta VTR xsaraa kannattaisi lähteä parantelemaan, kun nyt on KAIKKI osat täysin vakiot.
Lisävalot keulille ja lisää kuormansidontalenkkejä on varmaan ihan hyvä juttu siihenkin. Jos jousitus on turhan kova, kuten monissa nykysitikoissa tuppaa olemaan, niin sitten sitä pehmentämään. Vakioputkistoa hiljaisempaa voi olla hankala löytää. Vanteet toki maun mukaan, semmoiseen voisivat jotkut kevyennäköiset 15" sopia aika kivasti.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara VTR
ViestiLähetetty: 06.09.2012 23:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Paras ja halvin viritys ostaa tuo jo mainittu 2.0 VTS. Muuten jos haluaa nätin niin vannetta, alustaa ja tummaa kalvoa ja valoja uusiksi. Kaikkihan riippuu budjetista jolla pelataan...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara VTR
ViestiLähetetty: 07.09.2012 08:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
Jos se on ihan alkuperäinen ja siisti, pidä sellaisena.

Virimielessä etsit sen 2.0 VTS:n ja jatkat siitä.



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara VTR
ViestiLähetetty: 07.09.2012 09:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 110
Paikkakunta: Tampere
Jos on kauheesti ylimääräistä, niin istuta C2 VTS:n (TU5JP4S) tai 106GTI:n (TU5J4) tekniikka. Jos nykyisestä autosta raaskit luopua ja tehoa kaipaat, on tuo 2,0 (120kW) VTS Xsara ihan ehdoton peli. Tuosta XU10J4RS saa vähän vielä lisää tehoa puristettua ihan järkibudjetilla. Vakioalakerta kestää +200hp. Toisaalta jos ruutia ei kaipaa, mutta alustan käytöstä haluaa muuttaa - saa noihin jäykkyys- ja korkeussäädettäviä alustasarjoja alle kiloeurolla. Korkeussäädettäviä sitten pariin kolmeen sataan.



www.facebook.com/VTSracingteam
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara VTR
ViestiLähetetty: 07.09.2012 13:13 

Viestit: 24
Katsotaan mitä innostun tekemään, ensin vielä hieman rahan keräystä ja sitten alkaa jotain tapahtua.. :) Ajattelin vaain etukäteen selvitellä mitä kannattaa tehdä =)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara VTR
ViestiLähetetty: 09.09.2012 12:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Jaa niin tosiaan, jos täysin vakio on, niin silloinhan siinä ei ole vetokoukkuakaan. Semmoinenhan on aika oleellinen sijoitus, kun ei Xsarassa taida ihan mahdottomasti kuljetuskapasiteettiakaan olla. Kyllä tuo 1.6 varmaan jaksaa kevyttä kärryä kiskoa.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara VTR
ViestiLähetetty: 09.09.2012 13:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 644
Paikkakunta: Vaasa
Käyttöauton virityshommissa olisi hyvä muistaa, ettei virityksellä kannata huonontaa auton käyttöominaisuuksia. Pörinäputki ottaa motarilla päähän, lisäteho syö bensaa ja kovempi jousitus on perusajossa yhtä tuskaa. Jopa isot vanteet huonontavat ajo-ominaisuuksia ja kiihtyvyyttä, joten mieti ensin tarkkaan mitä lopputulokselta haluat. Ulkönäön muuntelu on se turvallisin lähtöpiste, ja Xsarassa tarvikkeiden saatavuuden pitäisi olla kohdallaan. Toisaalta, jos tämä on vain ja ainoastaan harrasteauto, niin mitäpäs tuosta välittämään.

laakeri kirjoitti:
Jaa niin tosiaan, jos täysin vakio on, niin silloinhan siinä ei ole vetokoukkuakaan. Semmoinenhan on aika oleellinen sijoitus, kun ei Xsarassa taida ihan mahdottomasti kuljetuskapasiteettiakaan olla. Kyllä tuo 1.6 varmaan jaksaa kevyttä kärryä kiskoa.

:roll:



1991 XM 24V, 1964 Peugeot 404 SL
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara VTR
ViestiLähetetty: 10.09.2012 21:17 

Viestit: 24
Käyttöauto on kyseessä ja suunnitelmissa olisi nyt ensin panostaa musiikkilaitteisiin ja sen jälkeen ulkonäköä alkaa parantelemaan.. :D


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara VTR
ViestiLähetetty: 10.09.2012 21:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
Palloidiootti kirjoitti:
laakeri kirjoitti:
Jaa niin tosiaan, jos täysin vakio on, niin silloinhan siinä ei ole vetokoukkuakaan. Semmoinenhan on aika oleellinen sijoitus, kun ei Xsarassa taida ihan mahdottomasti kuljetuskapasiteettiakaan olla. Kyllä tuo 1.6 varmaan jaksaa kevyttä kärryä kiskoa.

:roll:


...niinno Laakerilla on rahtariverta suonissaan: aina pitää olla farmaria ja vetokoukkua ja kaksiakselista perässä... :lol:



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara VTR
ViestiLähetetty: 10.09.2012 22:22 

Viestit: 5864
Paikkakunta: Lahti
2cvkimmo kirjoitti:
...niinno Laakerilla on rahtariverta suonissaan: aina pitää olla farmaria ja vetokoukkua ja kaksiakselista perässä... :lol:


Kokeilee kerran tunkea sinne VTR:n omenapuuta niin alkaa arvostamaan farmaria :lol:



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara VTR
ViestiLähetetty: 10.09.2012 22:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Jarski kirjoitti:
suunnitelmissa olisi nyt ensin panostaa musiikkilaitteisiin
Ylimääräistä meteliä vaimentamaan siis, se auttaa musiikkiin ja muutenkin ajomukavuuteen. Hiljaisista renkaista on hyvä lähteä liikkeelle. Putkistohan jo mainittiinkin alkuperäisessä viestissä - luulisi kyllä Xsaran alkuperäisen putkistonkin olevan kohtuullisen hiljainen tosiaan? Sitten vaan metelin vaimennusta jne.
2cvkimmo kirjoitti:
...niinno Laakerilla on rahtariverta suonissaan: aina pitää olla farmaria ja vetokoukkua ja kaksiakselista perässä... :lol:
No melko harvoin on itse asiassa ollut viime aikoina kärry perässä. Viimeksi traktorilla olen kärryä hinannut. Mutta pakkohan näillä pikkuautoilla on silloin tällöin kärryä hinailla, kun näistä loppuu kuljetuskapasiteetti kesken niin äkkiä. Ja että rahtariverta... onhan miulla ABECE-kortti, mutta siihen se ehkä sitten jääkin :?



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara VTR
ViestiLähetetty: 12.09.2012 17:17 
Käyttäjän avatar

Viestit: 236
Paikkakunta: Uusikaupunki
Palloidiootti kirjoitti:
Käyttöauton virityshommissa olisi hyvä muistaa, ettei virityksellä kannata huonontaa auton käyttöominaisuuksia. Pörinäputki ottaa motarilla päähän, lisäteho syö bensaa ja kovempi jousitus on perusajossa yhtä tuskaa. Jopa isot vanteet huonontavat ajo-ominaisuuksia ja kiihtyvyyttä, joten mieti ensin tarkkaan mitä lopputulokselta haluat. Ulkönäön muuntelu on se turvallisin lähtöpiste, ja Xsarassa tarvikkeiden saatavuuden pitäisi olla kohdallaan. Toisaalta, jos tämä on vain ja ainoastaan harrasteauto, niin mitäpäs tuosta välittämään.


Nämä on vähän sellaisia että "riippuu miten tekee." Pörinäputket toki on paholaisen keksintö, varsinkin kun ei ole keulilla kuin tavallinen neljäpyttyinen ulisija. Jos ei ole sellaisia teho- ja vääntölukemia mitkä "oikeuttaisivat" sen pörinän niin onhan se vähän kornia muutenkin...

Kovempi jousitus sen sijaan voi olla myös hyvä jos sen tekee oikein. Esim. VTS:n vakioalusta on aika tymäkkä, mutta mielestäni se oli myös aika pintakova ja niiailee turhan paljon jarrutuksissa yms. Omaani vaihdoin Eibachin jouset, mitkä pudottivat etupäätä hieman alaspäin (varmaan luokkaa 10-15mm) ja joka kulmaan Konin säädettävät iskunvaimentimet ja hain näillä sopivan kompromissin jämäkkyyttä ja pintapehmeyttä. Lopputulos on alusta joka on samaan aikaan hieman vakiota jäykempi eikä pahemmin niiaile mutta kuitenkin huomattavasti alkuperäistä pintapehmeämpi. Isompien vanteiden kanssakin on kyse vähän siitä mihin vertaa, omassani on tuuman verran vakiota suuremmat vanteet eivätkä ne ainakaan ajo-ominaisuuksia huononna - ovat nimittäin kevyemmät kuin alkuperäiset vakiovanteet (jotka ovat käytössä talvirenkaille). Näissähän on kyse lähinnä siitä millaisia ominaisuuksia halutaan, sen jälkeen voidaan katsoa mitä muutoksia voidaan tehdä että päästään lähemmäs haluttua lopputulosta - ja tietysti miten paljon se saa maksaa, ihan halpaa lystiä esim. alustan laittaminen ei ole...



Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 14 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: