Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 5/5 [ 124 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: Xsara VTS '99 radalle
ViestiLähetetty: 24.06.2012 20:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 110
Paikkakunta: Tampere
Ralle kirjoitti:
Siisti on kuljin :)
Onkos tuossa vielä orkkis vetarit? Mietin vain, että sopiiko 306:n ja Saaran vetarit ristiin vaikka tuo alapallo on erillainen :roll:


Kiitoksia! :) Vetarit ovat ihan orkkikset, ja 306:sen vetareiden sopivuudesta ei ole mitään tietoa.
Itseäkin vähän arvelutti tuo, kun vetarit joutuvat hieman tulemaan ulospäin, mutta ei ainakaan testiajolla ilmennyt mitään ongelmaa.
Tuttavat tekivät 205:sella saman homman, siirsivät alatukivarsien kiinnitystä vajaa 2cm ulos, eikä ruvennut vetarit oireilemaan.
Tietenkin radalla se vasta selviää, mutta toivotaan parasta.



www.facebook.com/VTSracingteam
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara VTS '99 radalle
ViestiLähetetty: 24.06.2012 20:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
Hyvältähän tuo näyttää. :) Mihinkäs kisaan ootte menossa ajamaan?

Toi teidän takaluukun lukitus ei muuten ole sääntöjen mukainen, nykyään pitää olla samanlainen sokkalukitus kuin konepellissä.




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara VTS '99 radalle
ViestiLähetetty: 24.06.2012 21:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 110
Paikkakunta: Tampere
Igor kirjoitti:
Hyvältähän tuo näyttää. :) Mihinkäs kisaan ootte menossa ajamaan?
Toi teidän takaluukun lukitus ei muuten ole sääntöjen mukainen, nykyään pitää olla samanlainen sokkalukitus kuin konepellissä.


25.7 Momon jässäreihin tähdätään! Mitä sääntöjen kohtaa en nyt ole hokannut?
Mielestäni sekä liite J, että nopeusajon säännöstö määrää vaan, että kahdet lisälukitteet, jotka aukeavat ilman työkalua? :o



www.facebook.com/VTSracingteam
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara VTS '99 radalle
ViestiLähetetty: 25.06.2012 08:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1599
Paikkakunta: Tampere
Hmm... enpä nyt itsekään löytänyt ko. sääntökohtaa. Sen muistan että meidän racing-sierrassa oli ostettaessa tuommoinen lukitus, ja se vaihdettiin sokkatyyppiseksi ennen ekaa kisaa viime kesänä. Ja semmoiset on tehty saloon-kärryynkin. Pitääpä tiimikavereilta varmistaa että tehtiinkö turhaa työtä. :lol:




- Xsara Break Exclusive 2001
(ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara VTS '99 radalle
ViestiLähetetty: 25.06.2012 10:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Jopeti kirjoitti:
Ralle kirjoitti:
Siisti on kuljin :)
Onkos tuossa vielä orkkis vetarit? Mietin vain, että sopiiko 306:n ja Saaran vetarit ristiin vaikka tuo alapallo on erillainen :roll:


Kiitoksia! :) Vetarit ovat ihan orkkikset, ja 306:sen vetareiden sopivuudesta ei ole mitään tietoa.
Itseäkin vähän arvelutti tuo, kun vetarit joutuvat hieman tulemaan ulospäin, mutta ei ainakaan testiajolla ilmennyt mitään ongelmaa.
Tuttavat tekivät 205:sella saman homman, siirsivät alatukivarsien kiinnitystä vajaa 2cm ulos, eikä ruvennut vetarit oireilemaan.
Tietenkin radalla se vasta selviää, mutta toivotaan parasta.


Jep, näinhän se on. itsellä vaan tuo VTS:ä kanssa tuossa odottelee leluksi pääsyä. Siihen kanssa pitäis keksiä kaikkea kivaa ;)
pitänee siihen tuupata tuo alapallo viritys kanssa kun rata leluksi sitä meinaan kuitenkin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara VTS '99 radalle
ViestiLähetetty: 15.07.2012 21:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 110
Paikkakunta: Tampere
Nyt on Alastarokin korkattu tuolla VTS:llä. Kiitoksia suuresti vielä järjestäneelle taholle! Auto toimi kuin unelma. Ei mennyt alustan parissa vietetyt tunnit hukkaan.
Kaikkien alustan puslien uusiminen ja taka-akselin kunnostaminen vakauttivat menoa todella paljon.

Ensimmäistä kertaa päästiin noilla RS-2 Hankookeilla ajamaan, ja nyt kyllä ymmärrän miksi tuosta renkaasta Saloon luokka haikein mielin luopuu (valmistus ilmeisesti loppunut).
Pitoa oli todella hyvin ja käytös on tosi johdonmukainen. Varottaa kyllä ennen kuin pito loppuu, ja sitä pitoahan sitten on!

Päivän parhaaksi noteeraukseksi jäi Vellun ajama 1:38.xx, johon on pakko olla tyytyväinen. Ahvenistolla tuttu kisakuski kävi testaamassa auto ja paransi meidän parhaaseen kierrokseen nähden yli 2s.
Joten autossa kyllä on potentiaalia, nyt vaan kuskeille kovasti kierroksia alle!

Kuvia ja pian incar videotakin tiimin FB sivuilta, linkki allekirjoituksessa!



www.facebook.com/VTSracingteam
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara VTS '99 radalle
ViestiLähetetty: 01.08.2012 19:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 110
Paikkakunta: Tampere
Jälleen ollaan pientä hienosäätöä autolle tehty. ACryn Alastaropäivillä huomasimme, että jäähdytyksessä on vähän ongelmia, tuntu motti lämpiävän ihan liikaa.
Vaihdoimme syylarin purku VTS:stä. (Kilpurin oma jäähdytin oli aivan loppu.) Samoin flektisetti tuli purkuautossa. Termariksi ostettiin 82c versio. (Aikaisemmin oli 88c).
Lisäksi pesimme järjestelmän huolella ja uudet mömmöt sisään. Nyt vielä kun saadaan molempien flektien pakkokäyttökatkaisija valmiiksi, niin johan luulisi pysyvän lämmöt kurissa.

Vaihdekepiksi vaihdoimme tuttavan tekemän race-mallin. Renkaiden osalta tuli isompi päivitys. Alla meillä on RS-2 Hankookit (205/50R15), joita vielä tämän kauden käytetään Saloon luokan yksityyppirenkaina. Tuon setin lisäksi tuli hommattua käytetty setti R888 Toyoja (195/50R15) ja miltein uusi setti Yokohama Advan Neova AD08 (195/50R15) semislicksejä. Salooniin testataan tämän syksyn aikana renkaita ensi vuodeksi. Juuri tuo AD08 on ainoa nimetty rengas. ;) Vielä kun jostain löytyisi kolmas vannesetti, niin sais kaikki kolme sarjaa testaukseen seuraaville Acryn päiville!



www.facebook.com/VTSracingteam
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara VTS '99 radalle
ViestiLähetetty: 23.08.2012 17:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 110
Paikkakunta: Tampere
Päivitelläänpäs vähän kuulumisia. ACryn jälkimmäisillä ratapäivillä (11.8) testasimme alustaa ilman etuvakaajaa sekä päivitettyä moottorinohjausta. Alusta ei toiminut lainkaan ilman etuvakaa, joten se laitettiin heti muutaman kierroksen jälkeen kiinni. Moottorinohjaus puolestaan tuntui tuovan vähän lisää ryhtiä varsinkin ylärekisteriin (tämä selviää tarkemmin penkissä syksyn aikana). Kyseinen kahden tunnin sessio sujui siihen asti hyvin, kunnes minun ajovuorollani alavesiletku irtosi kolmosmutkassa. Vasta Las Palmasin jarrussa jäähdytysnestettä tuli renkaisiin (tai jarruihin) niin paljon, että jarru meni komeasti pitkäksi. Lähdin eteenpäin ja hyvin tuntui toimivan. Ajattelin, että tuli vaan vedettyä kunnon lukkojarrutus. No +100km/h vauhtia seuraavaan kurviin ja kunnon spinnaus. Nyt ajoin jo sivuun, sillä olin varma että rengas oli puhki. Nousin autosta ja tajusin, että lätäkköä puskee nokan alle. Tässä vaiheessa tuli kiire sammuttaa moottori! Lämmöt näyttivät jotain ~120c. Onneksi vältimme konerikon niukasti, montaa kierrosta ei olisi kestänyt. Varikolla alavesiletku kunnolla kiinni ja puutarhaletkusta vettä sisään, pikainen ilmaus ja takas baanalle!

Vielä ennen tiimin kisadebyyttiä (22.8) kiinnitimme sammuttimen sekä turvakaarien FIA pehmusteet. Eilen sitten oli ekan kisan vuoro. Nuo MRT:n jäsentenväliset kisat ovat kestoltaan 3h ja tankkaus on vapaa. Päätimme jo etukäteen, että jokainen kolmesta kuskista ajaa 2 stinttiä (jotta kaikki pääsisivät radalle). Kisa oli Juhalle ja minulle ensimmäinen ikinä, joten tämä oli muutenkin vähä tutustumista koko touhuun.

Itse kisa ajettiin sateen ja kaatosateen vuorottelussa, välillä myös ukkosti. Xsara toimi koko kilpailun kuin unelma! Ainoa ongelma oli se, että meillä alla olleet RS-2 Hankookit ovat yhdeltä BMW tiimiltä käytettynä ostetut ja sen jälkeen kolmet ratapäivät ajetut. Vaikka kaikilla tiimeillä oli vaikeuksia pidon kanssa (poislukien AutoMessi joka ajoi sadekelin slickseillä), meillä sitä ei ollut nimeksikään. Jälkikäteen harmittaa, etten noita R888 Toyoja tai AD08 Yokohamoja pyörittänyt vanteille. ;) Spinnauksia tuli päivän kisan aikana meille kymmenisen. Parhaaksi ajaksi jäi Juhan ajama 1:56.xx (eli n. 20s huonommin kuin kuivalla!!). Lopulliset tulokset löytyy täällä: http://www.mut-palvelu.fi/2012/enduranc ... uloskt.pdf
Kisan lopetimme kesken n. 20min ennen loppua, sillä vettä alkoi tulla vielä isommasta saavista kuin siihen asti, ja auto oli kokoajan vesiliirrossa. :D

Kokemusta ja onnistumisen elämyksiä saatiin kovasti ja myös luottoa autoon! Tässä on hyvät lähtökohdat pimeän vuodenajan paranteluprojekteihin ja ensi kevään kisohin!



www.facebook.com/VTSracingteam
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara VTS '99 radalle
ViestiLähetetty: 12.09.2012 20:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 110
Paikkakunta: Tampere
VTS Racingillä on uusi pääyhteistyökumppani! Solmimme sopimuksen Taiwanlaisen jarru- ja alustavalmistajan PB Brakesin kanssa.
Jatkossa Xsara tulee siis rullaamaan heidän korkeus- ja jäykkyyssäädettävän alustan päällä!
Myös jarrut on tarkoitus myöhemmin päivittää heidän tuotteisiin. Taka-akseliston kannakkeet vaihdamme samaan syssyyn jäykiksi, josko sillä saisi tuon takapään elämisen kuriin.
Talven aikana rakennetaan bensatankki Saloonin sääntöjen mukaiseksi. Käytännössä siis takakonttiin 30l JAZ tankki (johon 6l palloja sisään), 2l kerääjäsäiliö ja erillinen painepumppu kerääjän jälkeen. Kaikki tämä pitää koteloida tiiviiksi.

Muita operaatioita ovat moottorin ja vaihdelaatikon tukikumien (ja puslien) vaihto, kojelaudan takaa ylimääräisen roinan hävittäminen, pakoputkiston uudelleenrakentaminen (2,5'' ränni yhdellä vaimentajalla) sekä varamoottorin laakerointi ja rengastaminen.
Kyllä tässä taas talveksi tekemistä on! Vielä kun löytyisi Pirkanmaalta samanlainen järkevä talli, kuin se jossa viime talvena päästiin puuhaamaan!



www.facebook.com/VTSracingteam
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara VTS '99 radalle
ViestiLähetetty: 13.09.2012 14:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Loistavaa, päästään vaihtamaan kokemuksia ja ehkä kesällä kisaamaan ratapäivillä :?:
Uretaaniakos pusliksi tulee? Saakos tuota moottori+loota pakettia tukea lisää kuin mitä on vakio kiinnitykset? Itse meinasin tutkia yhtä mahdollisuutta tukea lisää lootaa, kunhan se tulee aiheelliseksi.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara VTS '99 radalle
ViestiLähetetty: 13.09.2012 14:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 110
Paikkakunta: Tampere
Ralle kirjoitti:
Loistavaa, päästään vaihtamaan kokemuksia ja ehkä kesällä kisaamaan ratapäivillä :?:
Uretaaniakos pusliksi tulee? Saakos tuota moottori+loota pakettia tukea lisää kuin mitä on vakio kiinnitykset? Itse meinasin tutkia yhtä mahdollisuutta tukea lisää lootaa, kunhan se tulee aiheelliseksi.


Tämän kesän Acry ratapäivät olivat niin mukavia, että ilman muuta ensi kesänä sinne myös! Ja tottakai pientä kisailua ja kokemuksien vaihtoa harrastetaan. :-)
Lisätuennat on luokassa kielletty. Tuo BakerBM:n sarja on hankintalistalla. Jos paremmista vaihtoehdoista (ei merkittävästi kalliimmista) on kokemuksia, niin hihkase.



www.facebook.com/VTSracingteam
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara VTS '99 radalle
ViestiLähetetty: 13.09.2012 17:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Jopeti kirjoitti:
Ralle kirjoitti:
Loistavaa, päästään vaihtamaan kokemuksia ja ehkä kesällä kisaamaan ratapäivillä :?:
Uretaaniakos pusliksi tulee? Saakos tuota moottori+loota pakettia tukea lisää kuin mitä on vakio kiinnitykset? Itse meinasin tutkia yhtä mahdollisuutta tukea lisää lootaa, kunhan se tulee aiheelliseksi.


Tämän kesän Acry ratapäivät olivat niin mukavia, että ilman muuta ensi kesänä sinne myös! Ja tottakai pientä kisailua ja kokemuksien vaihtoa harrastetaan. :-)
Lisätuennat on luokassa kielletty. Tuo BakerBM:n sarja on hankintalistalla. Jos paremmista vaihtoehdoista (ei merkittävästi kalliimmista) on kokemuksia, niin hihkase.


Itsellä tuo kyseinen sarja odottaa asennusta, venynyt pikkasen muiden kiireiden takia. Onneksi itse pääsee kokeilemaan kaikkia ideoita vapaasti ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara VTS '99 radalle
ViestiLähetetty: 30.09.2012 23:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 110
Paikkakunta: Tampere
Nyt on kilpuri teipattu PBBrakesin tarroin. Samoin on tuo heidän sponssaama alustasarja asennettu. Kyllä on laadukasta tekoa! Camber säädettävien yläpäiden ansiosta alkaa olee kallistuskulmatkin ihan asialliset edessä. Jäykkyyssäätöä löytyy edestä ja takaa 30 pykälän verran. Laitoin kaikki 50% asetukseen, saa nähä mihinpäin siitä pitää sitten säätää. Rakennettiin myös putkisto uusiksi. Nyt on pakosarjalta taakse asti 2,5'' putkisto yhdellä vaimentajalla. Kuullostaakin jo kilpa-autolta! Kuvat löytyy facebookista!



www.facebook.com/VTSracingteam
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara VTS '99 radalle
ViestiLähetetty: 05.10.2012 12:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Kattelinkin tuolta noita kuvia, alkaa olemaan edessä kulmat kohillaan ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara VTS '99 radalle
ViestiLähetetty: 05.10.2012 15:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 110
Paikkakunta: Tampere
Ralle kirjoitti:
Kattelinkin tuolta noita kuvia, alkaa olemaan edessä kulmat kohillaan ;)


Joo, kyllä nyt saattaapi kurveissa olla hiukan enemmän pitoa. Toki siitä pitää vähän jarrutuksissa maksaa. Hyvää noissa yläpäissä on myös se, että märällä pyöränkulmien muuttaminen pystympään kestää yhdeltä henkilöltä noin 5minuuttia. Kohta päästään testaamaan. Ei auta kun toivoa ettei Jurvan kisassa sataisi. Renkaina meillä on kuivalle R888 toyot ja sateelle Yokohama AD08:t. ;-)



www.facebook.com/VTSracingteam
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara VTS '99 radalle
ViestiLähetetty: 05.10.2012 17:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Tuossa on jo camber kohdallaan. http://www.youtube.com/watch?v=LgIrDyUEBjY
:lol:



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara VTS '99 radalle
ViestiLähetetty: 18.10.2012 12:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 110
Paikkakunta: Tampere
No Jurvassahan satoi tottakai. Ja vielä täydet 6h, eli koko kisan ajan. Ei se onneksi kamalasti haitannut, hauskaa oli nytkin. Uusi alusta toimi helkkarin hyvin sateella. Yliohjaaminen hävisi ja pidolle löytyi selkeä raja. Myös käytös epätasaisuuksissa ja jarrutuksissa parani. Moottori ja voimansiirto, sekä jarrut toimivat kaikki aivan nappiin koko 6h. Ainoa mikä Xsarasta antautui, oli konepellin lukitussokat. Molemmat hajosivat 4h kohdalla ja konepelti paiskautui tuulilasiin ykköskurvin jälkeen kiihdytyksessä. Onneksi Juha sai tuotua Xsaran turvallisesti varikolle. Oltiin säädetty sokat vähän turhan ulos ja säästetty ostamalla halpissokat. Aikansa rytäsi ja sitte murtui alumiini.. Kisa meni muuten aika mukavasti ja eikä paras kierrosaika (1:36:3) ollut huono alkuunkaan. Lopputuloksissa jäimme sijalle 9/12. Ilman tuota 25min peltityösessiota varikolla ja ensikertalaisten sähläystä tankkauskäynneillä, olisimme kamppailleet sijoista 4-5. Hyvä maku jäi suuhun tältä ajokaudelta. Ensi kesänä toivon mukaan vähän enemmän kilpailuja. Vähän jännittää tuo Saloonin ensi kauden rengas, AKK ilmoittanee sen piakkoin. Incarvideo ja parit kuvat FB sivuilla.

Kuva



www.facebook.com/VTSracingteam
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara VTS '99 radalle
ViestiLähetetty: 16.01.2013 20:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 110
Paikkakunta: Tampere
Kolmisen kuukautta edellisesti postauksesta, joten on jo korkea aika päivitellä vähän Xsaran kuulumisia.

Lokakuun loppu ja marraskuu pidettiin koko kapistuksesta lomaa, mutta joulukuussa laitettiinkin jo sitten palikkaa sumuisilta saarilta tilaukseen.
Mm. N-ryhmäläiset moottorin tukikumit, alumiiniset vaihteensiirtovivut, pakosarjan pinnapultit kuparimuttereineen, alumiininen kampiakselin hihnapyörä jne. Suomesta hommattiin JAZ 30l turvatankki, joka myös nyt odottaa asentamista. Vieläkään ei ole varsinaisesti tärpännyt tallipaikan kanssa, mutta jos muu ei auta niin kevätauringon paisteessa tehdään sitte katoksessa tarvittavat remontit.

Ite tiimin osalta saatiin sellanen edistysaskel aikaan, että VTS Racingiin on hyvin pian rekisteröity yhdistys. Jos ei muuta, niin helpottaa ehkä vähän yhteistyökumppaneiden kanssa neuvotteluissa. :-)
Samoin tuo alusta- ja jarruosien "välitys" PB Brakesilta on mahdollista tuon systeemin avulla.

Tarkoituksena on ajaa 5 Momo kisaa Alastarolla (3h each) ja kauden päätöskisa Botnialla (6h). Varsinainen kausi alkaa tänä vuonna 8.5 Alastarolla.
Lisäksi Acryn päivät näyttää ainakin varauskalenterin perusteella olevan elokuun alkupuolella.
Jos vaan mahdollista, järkätään myös oma ajosessio Ahvenistolla. Siellä on tarkoitus kyydittää kumppaneita ja päästää VTS Racingin seuraajat kokeilemaan kilpuria ja kenties omia menopelejään.

Tiimin facebook sivuilta löytyy videokyhäelmä viime kauden menoista. Stay tuned!



www.facebook.com/VTSracingteam
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara VTS '99 radalle
ViestiLähetetty: 10.03.2013 16:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 110
Paikkakunta: Tampere
Noniin, rupeaa kevätaurinko paistamaan ja motorsport kuume kasvaa. Osansa siihen on varmasti sillä, että aloitin työt Janicol Racingillä. Ei pääse kilpa-autojen osia myydessä ja kilpa-autoja (ja niiden moottoreita) rakentaessa mielestä karkaamaan motorsport. :)
Aiemmin listailtujen muutosten lisäksi, tehdään myös penkin kiinnitys uusiksi, tankkisysteemi kerralla kuntoon ja vauhtipyörästäkin pyöräytetään vähän ylimääräistä pois.
Kisakausi alkaa suunnitelmien mukaan 8.5, mutta onneksi yksi harjoitusmahdollisuus järjestyi Ahvenistolle - vajaa viikko ennen Alastaron kisastarttia. Lisäksi päästään penkittään tuo vehje tässä keväällä!



www.facebook.com/VTSracingteam
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara VTS '99 radalle
ViestiLähetetty: 10.03.2013 18:59 

Viestit: 329
Paikkakunta: Kotka
Minne viette penkkiin? onko se lastutettu boksi paikoillaan?



Ds5 sport chic 2,0 hdi -14,peugeot 5008 hdi -12, 306 gti -00, 505 gri -88
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara VTS '99 radalle
ViestiLähetetty: 10.03.2013 19:18 
Käyttäjän avatar

Viestit: 110
Paikkakunta: Tampere
KKA kirjoitti:
Minne viette penkkiin? onko se lastutettu boksi paikoillaan?


Tatechilla on koulun penkkipäivät pidetty. Muokattu boksi on paikallaan.
Jos jotenkin vaan on mahdollista, niin koitetaan vetää molemmilla purkeilla.



www.facebook.com/VTSracingteam
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara VTS '99 radalle
ViestiLähetetty: 09.05.2013 20:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 110
Paikkakunta: Tampere
Noniin, pitkästä aikaa raapustelen tänne tilannekatsausta. Talvi meni aika laiskasti auton suhteen, eikä saatu oikeen mitän aikaan. Sitten viimeiset pari viikkoa ennen ekaa testisessiota meni aika tiukasti kyllä Xsaran parissa. No saatiin auto kuosiin ja 3.5 oltiin Ahvenistolla päristelee. Auto toimi talven jäljiltä mukavasti, ja alusta selviytyi hyvin ensimmäisestä kuivan kelin testistä. Vaihdekepin alapään nailonit ja muovipalikat rupesivat vähän antautumaan, mutta ne saatiin tekohengitettyä kuntoon. Varsinainen ajanotto oli kiellettyä, mutta tuntui hyvin kulkevan. Nyt kun Xsarassa on toimiva mittaristo, saatiin vauhtejakin kateltua. Mittaristoon(!) paras kelaus oli pääsuoralla 175km/h.

Eilen saatiin kilpakausikin käyntiin Alastarolla Momo 3h iltakisoissa. Mukana oli kaikki neljä kuskia ja tarkoituksena ajaa pitkä testi, saada Tuomas (uusi kuskimme) totutettua menoon ja tietysti kattoa miten tolla pärjää. Ekan stintin ajoin itse ja meni kohtuu mukavasti. Paras kierrokseni oli 1:37:099 (joka jäi myös meidän päivän parhaaksi). Sitten Vellu ajoi, ja pääsikin melkein kokonaisen kierroksen - kun vaihdekaaviosta hävisi 2,4 ja pakki. No nilkuttaen varikolle ja arpomaan notta mitä *ttua. Lopulta tultiin siihen tulokseen, että koko vaihteensiirto nivelistö on helvetin väljä ja lopussa. Kuitenkin quick shifterin irroitamalla saatiin liikerata niin isoksi, että kaikki vaihteet löytyi. Tässä rempassa meni kuitenkin ½h, joten se siitä 'kilpailusta'. Vellu kävi vielä ajamassa muutaman kiekan ja tuli vaihtoon. Sitten lähti radalle Tuomas (muutama Ahveniston kierros alla autolla), ja laski heti ekalla kierroksella 1:39,2. Taitaa olla vauhti verissä. Stintti meni hyvin (ja todella vauhikkaasti), aina viimeiselle kierrokselle ennen sisääntuloa, jossa sitten meni jarru vähän pitkäksi ja auto jäi hiekalla jumiin. Onneksi traktorikuski oli rivakka ja sai Tuomaksen sieltä nykäistyä nopeasti. Viimeisenä radalle lähti Juha, joka ajoi tasaisesti. Kuitenkin 15min ennen ruutulippua nopeassa vasurissa ennen palmasia lähti vähän lapasesta ja auto heitti poikittain ja joku töyssy nappas vasemman etupyörän vanteelta.

Ei siis ihan kauheen loistava kauden avaus, mutta toisaalta arvokasta kokemusta tällaiselle rookie tiimille. Jarrut ovat helkkarin hyvät ja moottorikin toimii kuin kello. Nyt vielä alusta säätöihin (ei meinaa lähteä hitaista kurveista oikeen ulos), ja vaihdevivusto kuntoon - niin on puitteet kunnossa. Seuraava kisa on 5.6. Alastarolla. Siellä tavoitteena 1:35 alkuinen aika. Nyt jo tiedossa on, että auto on kyllä kilpailukykyinen, kuskit tarttee vaan harjoitusta. ;) Alla muutama kuva nykykuosista!

Kuva

Kuva

Kuva



www.facebook.com/VTSracingteam
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara VTS '99 radalle
ViestiLähetetty: 07.06.2013 13:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 110
Paikkakunta: Tampere
Toinenkin Momo CUP kisa on nyt plakkarissa. Teimme muutoksia alustaan tätä kisaa varten, ja suoraansanottuna perseelleen meni. Eteen vaihdettiin löysemmät jouset, kun kuviteltiin että sillä saavutetaan vähän kadoksissa ollutta vetopitoa. No ei. Auto muuttui löysäksi ja kierrosajat hidastuivat 2s järjestään joka kuskilla. Seuraavaksi koitetaan löysempää etuvakaajaa ja parempia takaiskareita. Toivottavasti rupeaa toimiva setuppi vähitellen löytymään.. Onneksi kuitenkin auto toimi muutoin erinomaisesti ja ajoimme oikeastaan ensimmäisen ehjän kisan ikinä. Kokonaissijoitus oli 6/16 ja racing luokan voitimme.

Ei kenelläkään muuten sattuisi olemaan Etelä-Suomessa kotosalla nurkkapuntareita tai dynoa? :D



www.facebook.com/VTSracingteam
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsara VTS '99 radalle
ViestiLähetetty: 27.06.2013 13:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Tästä hyviä ja huonoja kokemuksia dynon kanssa: https://www.facebook.com/CapriRS2600



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 5/5 [ 124 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: