Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/3 [ 63 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Kauneus- auton muodoissa, vai katsojan silmässä?
ViestiLähetetty: 12.09.2012 20:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2775
Paikkakunta: Koria
Kun katselee uudehkoja autoja, niin rumuus näyttää olevan lisääntyvä luonnonvara. Pari vuotta vanhat audit, seatit, nissanit, fiatit, niin ja Citroenit eivät enää ole tyylikkäitä, vaan suorastaan RUMIA. Katsokaa nyt kriittisesti C4, C3, C2, DS-malleja. Berlingolle rumuudessa vetää vertoja vain nissan qaskai, en edes tiedä, miten se kirjoitetaan, kun katse pitää heti kääntää poispäin, ettei mene päivä pilalle. VW tehtailee toinen toistaan rumempia malleja, poislukien CC.

CX oli aikanaan tyylikkyyden huippu. BX oli töpöydestään huolimatta tyylikäs. Xantia oli lyhyydestään huolimatta kaunis auto. Jopa Xara:ssakin oli kauniit muodot. Xantia farkku on jo linjakas, ja tietysti XM farkkukin on etu-yläviistosta katsoen todella tyylikäs. Ei kuitenkaan joka kulmasta.

Nykyisin autoja vaivaa "möhköys". Mersedekset olivat 30 vuotta sitten brutaaleja möhköjä. Kaipa se kuitenkin myi kohtuullisesti, koska ennen niin tyylikkäät Audit alettiin 15 vuotta sitten muuttaa myös mahtipontiseen möhkö-muotoon. Kulmikas BMW serasi myös Trendiä. Sitten C5. Möhkö mikä möhkö.
Samoin 2-koppainen. Muhkeita muotoja vailla tyylin häivää. Samoin valitettavasti C6. sitä ei juuri erota 10 vuoden takaisesta Audi A6:sta, vain keulan merkistä, joka sekään ei ole edes tyylikäs.
Uusin C5 on jo lyhyt askel parempaan päin.

Missä sitten kauneus piileksii?
Volvon uusimmat mallit ovat pääsääntöisesti hyvän näköisiä. Huyndain i-40 farkun ensinäkeminen sai aikaan Vau-efektin. Myös niinkin arkiset merkit, kuin opel ja ford tekevät joitakin linjakkaita malleja. Mersedeksen jokainen malliuudistus on-90 luvulta lähtien ollut positiivinen muotoilun kannalta, ja uusimmat mersut ovat lähes poikkeuksetta kauniita. Jopa audissakin on tajuttu, ettei rumuus lopulta maailmaa paranna. Citroenin ainoa valopilkku on C9 konseptiauto, jota toivon todella näkeväni myös maanteillä. Kerran näin myös Fisker Karman, kääntyi hetkeksi perääni. Siitä ei auto enää voi paljon kaunistua, tai komistua.

Äskettäin uutisoitiin, että PSA sulkee tehtaita, koska isot mallit eivät mene kaupaksi. Pitäisikö muotoilussa kuitenkin ottaa askeleita sirouteen tai linjakkuuteen. Näin sovinistina otan vertailukohteeksi kauniimman sukupuolen. Katseenvangitsijan tärkein ominaisuus on linjakkuus ja sirous, ei pelkät uhkeat muodot, puhumattakaan möhköydestä, herätä omistushaluja. (pyydän anteeksi kaikilta, joita loukkasin). Eli PSA:lle terveisiä: TEHKÄÄ LINJAKKAITA,TYYLIKKÄITÄ AUTOJA
nykyisten möhkömallien sijaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kauneus- auton muodoissa, vai katsojan silmässä?
ViestiLähetetty: 12.09.2012 20:36 

Viestit: 1073
Paikkakunta: Turku
Audin A5 on kaikissa muodoissaan mun mielestä kaunein auto mitä on koskaan tehty.



Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu

Assumption is the mother of all fuck ups.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kauneus- auton muodoissa, vai katsojan silmässä?
ViestiLähetetty: 12.09.2012 21:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2775
Paikkakunta: Koria
Vähän samaa mieltä, A5 on tyylikäs. Se ei kuulukkaan möhkö-muotoilusarjaan. Sen sijaan 1-koppainen TT oli rumuudessaan lähes Berlingon veroinen.

Mutta kun näet Fiskerin ensi kerran luonnossa, ei elämäsi arvot enää palaudu entisiin...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kauneus- auton muodoissa, vai katsojan silmässä?
ViestiLähetetty: 12.09.2012 21:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
nykysuuntaus on juurikin se että kaikki ovat samannäköisiä ja kovuus on muotia niin penkeissä kuin jousituksessa,eli on ihan yksi ja sama millä ajaa. Ei sitikka enää erotu muista millään lailla



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kauneus- auton muodoissa, vai katsojan silmässä?
ViestiLähetetty: 12.09.2012 21:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 874
Paikkakunta: Uusikaupunki
Kaipa se möhkö muotoilu liittyy myös noihin turvallisuusasioihin. Eli varsinkin keulaosista on tehty sellaisia korkeita möykkyjä joihin eteen hyppivien jalankulkijoiden on sitten mukava tömpsähtää, jos liikkuvan auton eteen erehtyvät. Tuo Volvon uusi V40 pystyttiin muotoilemaan keulastaan hieman matalammaksi kun lykättiin jalankulkijoiden turvatyyny keulille pehmentämään iskuja..

Mutta olen kyllä aloittajan kanssa täysin samaa mieltä noin suurinpiirtein. Autot ovat nykyään raskaan ja lihavan näköisiä, ja ihan oikeastikin sitä.
Olen samaa mieltä siitä, että Fisker Karma on hieno auto. Audi A5 on mielestäni aika perushöttöä, kun taas A7:n perän muotoilu saa ainakin allekirjoittaneen suunpielet hymyyn, ja ihan positiivisessa mielessä siis.
Muista nykyajan hyvännäköisistä tavisautoista haluaisin mainita Peugeotin uuden 208:n, jossa on varsin sopusuhtaiset muodot ja kiva muotoilu muutenkin. Myös saman merkin 508 kelpaisi itselle farkkumuunnoksena. Alfan 159 (joka on jo aika vanhaa designia) on myös mainion näköinen auto. Ei näytä yhtään raskaalta niin monen muun nykyauton tapaan.
Fordin tulevan uuden Mondeon suhteen en ole vielä sisäistänyt lopullista mielipidettä. Siinä on kyllä yritystä, mutta se "möhköys" on kyllä hyvin nähtävissä tuossakin. :mrgreen:



Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kauneus- auton muodoissa, vai katsojan silmässä?
ViestiLähetetty: 12.09.2012 21:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1709
Paikkakunta: Kuopio
Muotoilu on tietysti makuasia. Kaasunestejousituksella varustetut (eli oikeat :lol: ) Sitikat on onneksi olleet hienoja lukuunottamatta ekan korin vitosta ja beeäksää tietyin varauksin. :roll: Muita tuoreita huteja merkillä on sitten Picasso aka "tilamuna" ja eka C3 aka "pölynimuri". Muissa merkeissäkin on hittejä ja huteja, monissa kaukoidän nousevissa merkeissä on muotoilu olemaan kohdallaan, esimerkkinä tänään eka kertaa liikenteessä näkemäni uusi Kia Optima http://wikicars.org/en/Kia_Optima Muista ceevitosen kokoluokan autoista esim. Insignia on omalla tavallaan hieno. Harmi että 95 Saabia ei keretty tekemään enempää, sekin oli hieno ja massasta erottuva uusi auto.

Tuohon kovuuteen pitää sanoa että on esim. uusi C5 jousituksella varustettuna todella paljon pehmeämpi kuin vaikkapa saksalaiset kilpakumppanit, eikä pehmeys ole vaan jousissa vaan se on myös mm. penkeissä. Eli eroa vielä on. En oikein ymmärrä tätä valitusta että Sitikka ei enää tee kunnon autoja kuten ennen. Jos asiaa miettii hieman tarkemmin, niin ei tilanne ole niin huono; nykyisin merkillä on tarjolla kilpailukykyisiä moottoreita, kori ei ruostu alle aikayksikön ja laatuakin voi verrata oikeastaan mihin tahansa muuhun massamerkkiin ilman että tarvitsee hävetä. OK, persoonallisuudessa ollaan hieman menetetty, mutta kyllä nuo mainitsemani seikat painavat vaakakupissa myös paljon, eivätkä ne onneksi ainakaan vielä ole vaikuttaneet merkin jälleenmyyntiarvoon Suomessa.



C5 HDi 240 Tourer
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kauneus- auton muodoissa, vai katsojan silmässä?
ViestiLähetetty: 12.09.2012 21:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Mikäs vika C4:ssa on? "Uusista" sitikoista C4 Coupe on varsinkin perberin osalta komea. Jos ajattelen Loeppipööpin uraa niin kyllä Nelkkero WRC tulee ensimmäisenä mieleen, vaikka monta kautta meni Xsarankin puikoissa.

Kuva

Ja taas toisaalta Xsara on Xantian karvalakkimalli, joten sen aikakauden mallistoa saman kokoluokan autojen osalta on vähän turha verrata :lol:


Viimeksi muokannut Akaile päivämäärä 12.09.2012 21:37, muokattu yhteensä 1 kerran


Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kauneus- auton muodoissa, vai katsojan silmässä?
ViestiLähetetty: 12.09.2012 21:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2775
Paikkakunta: Koria
Jos rajusti yksinkertaistaa, niin pitkä leveä ja matala. Siinä kai se resepti on.

-60 luvulla auto oli sporttinen, jos se oli NOPEE, KAPEE, UPEE JA vielä KUPEE. (lue: coupe)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kauneus- auton muodoissa, vai katsojan silmässä?
ViestiLähetetty: 12.09.2012 21:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2775
Paikkakunta: Koria
esimerkkinä tänään eka kertaa liikenteessä näkemäni uusi Kia Optima http://wikicars.org/en/Kia_Optima

En ole luonnossa nähnyt, mutta tuon aukeavan kuvan perusteellä minun silmäni näkevät taas möhkön. Paljon sileää peltiä kyljessä. Tyylikäs, kuin minä 120 kiloisena uimahousuissa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kauneus- auton muodoissa, vai katsojan silmässä?
ViestiLähetetty: 12.09.2012 21:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 755
Paikkakunta: Nurmijärvi
Xantippa kirjoitti:
eka C3 aka "pölynimuri".


Ykköskoppa-C5:n osalta täytyy kyllä yhtyä noihin rumuuskommentteihin, ehkä farmarin sulkumerkkejä muistuttavia takavaloja lukuunottamatta.

Mutta ykkös-C3:sta tuossa pihalla pari viikkoa katsottuani, havaitsen enenevässä määrin yhteyksiä rättäriin. Niin katon kaarevan linjan kuin myös konepellin vekkien suhteen. Konepelti tuo selvästi mieleen rättärin ryppypellin :) Ja onhan siinä kyllä tiettyjä muotoiluelementtejä Saksan suunnaltakin.

Kolmoskoppa-C5 on mielestäni kaunis auto, vaikka kuinka omaisi ideoita VAG-osastolta...



Terveisin
Tero, Taaborin tuunaaja, vintage-autoilija
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kauneus- auton muodoissa, vai katsojan silmässä?
ViestiLähetetty: 12.09.2012 21:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2775
Paikkakunta: Koria
Kolmoskoppa-C5 on mielestäni kaunis auto, vaikka kuinka omaisi ideoita VAG-osastolta...[/quote]

Kuvittele sielusi silmin (tai kuvaa muokkaamalla) uusi C5 12 cm pidemmäksi,4cm leveämmäksi ja 8 cm matalammaksi.

Nam! Ei kauaa kaupassa vanhenisi.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kauneus- auton muodoissa, vai katsojan silmässä?
ViestiLähetetty: 12.09.2012 23:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
XM-Hannu kirjoitti:
-60 luvulla auto oli sporttinen, jos se oli NOPEE, KAPEE, UPEE JA vielä KUPEE. (lue: coupe)


...kävisikö tämä 2013?


Liitteet:
brz_sti.jpg
brz_sti.jpg [ 54.46 KiB | Katsottu 15693 kertaa ]

2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kauneus- auton muodoissa, vai katsojan silmässä?
ViestiLähetetty: 12.09.2012 23:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
XM-Hannu kirjoitti:
Kuvittele sielusi silmin (tai kuvaa muokkaamalla) uusi C5 12 cm pidemmäksi,4cm leveämmäksi ja 8 cm matalammaksi.


...jotain tämän tyylistä?


Liitteet:
Mazda_6_2013.jpg
Mazda_6_2013.jpg [ 131.13 KiB | Katsottu 15690 kertaa ]

2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kauneus- auton muodoissa, vai katsojan silmässä?
ViestiLähetetty: 13.09.2012 07:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Tuossa Mazda 6:ssa on kyllä löydetty hyvät keulan muodot ja varsinkin etulokareiden linjat, mutta sitten on perän osalta suunnittelijalla mennyt 3D ohjelma jumiin...miksi niin laimea lopetus hyvälle alulle? :lol:



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kauneus- auton muodoissa, vai katsojan silmässä?
ViestiLähetetty: 13.09.2012 13:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4696
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
:D meillä ainakin beksi miellyttää minun silmiäni, mutta emäntä on just erimieltä = vanha paska rumaromu. ..... :evil: ruinaa kuitenkin kyytiä millon mihinkin, sillä rumalla romunpaskalla. :mrgreen:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kauneus- auton muodoissa, vai katsojan silmässä?
ViestiLähetetty: 13.09.2012 13:46 

Viestit: 3655
BX on oikeasti kaunis!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kauneus- auton muodoissa, vai katsojan silmässä?
ViestiLähetetty: 13.09.2012 14:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Akaile kirjoitti:
Mikäs vika C4:ssa on? "Uusista" sitikoista C4 Coupe on varsinkin perberin osalta komea. Jos ajattelen Loeppipööpin uraa niin kyllä Nelkkero WRC tulee ensimmäisenä mieleen, vaikka monta kautta meni Xsarankin puikoissa.

Kuva

Ja taas toisaalta Xsara on Xantian karvalakkimalli, joten sen aikakauden mallistoa saman kokoluokan autojen osalta on vähän turha verrata :lol:


C4 coupe on kyllä hieno ;) Mutta Ei Xantialla ja Xsaralla ole kyllä kokoluokan puolesta mitään yhteistä. C5 ja Xantia nyt alkaa olla samaa kokoluokkaa :roll:
Malli sarja kun menee ZX---> Xsara----> C4 jne.....Kaikilla muuten voitettu jonkin moista rallia. Xantialla toki myös RalliCrossia ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kauneus- auton muodoissa, vai katsojan silmässä?
ViestiLähetetty: 13.09.2012 14:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Pakko myöntää tämä oma taudin kuva, eli meidän pihassa on vaan kauniita Citikoita :D Joistain vaan ei tiedä onko ne tulossa vai menossa ( Xsara Picasso ), näin kommentoi yksi kaveri kun näki sen ekaa kertaa. Parhauttahan on aina kun ulkokuori herättää jotain keskustelua/tunteita.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kauneus- auton muodoissa, vai katsojan silmässä?
ViestiLähetetty: 13.09.2012 14:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Kyllä se ykköskorinen C5 on Xantian jälkeen varsinainen möhkö. Onneksi sitä ei näe kuskin paikalta...
Vaikka Citroenin oma markkinointimateriaali kertookin:
Lainaa:
EXTERIOR STYLING SUGGESTING A LARGE, POWERFUL AND DYNAMIC CAR WITH GOOD, SOLID ROADHOLDING
Large car, Well-being and status
Specifications:
· new "tall saloon" design,
· external dimensions,
· saloon appearance,
· 3rd side window.

Apart from an innovative design, the CITROËN C5 features a new concept: the tall saloon. This new concept now positions the CITROËN C5 above other vehicles in the M2 segment, as it is perceived as a much larger car, both externally and internally.
This perception is due to:
· the vehicle's style,
· generous external dimensions.

1 - The style
This impression of a large car is perceived from all angles of the vehicle: Front and ¾ front view, The CITROËN C5 appears to be a large, tall and also stretched car.
This impression is due to:
· the wide front end, which includes a large air intake and a large radiator grille outlined by a chrome strip, which itself is enhanced by a large chrome chevron,
· a high front, formed by a domed bonnet, drawn back by large rising headlamps on each side of the grille and continuing onto the rounded wings,
· a wide front track,
· a front end which does not stop at the windscreen but instead is extended by it, in particular by the end of bonnet trim panel which visually increases the size of the windscreen towards the front and creates the link between the bonnet and the windscreen,
· this highly angled windscreen is itself extended by the arc-shaped roof.

2 - Side view
This perception of a long and also tall car is underlined on the side view by:
· a large front overhang and wheelbase, extended by the long overhang of the tailgate, giving it a saloon-like appearance,
· a large window area which extends from the very forward windscreen at the front through to the very back thanks to a third side window,
· a large panelwork area, under the line formed by the windows, adding height to this perceived length.

3 - Rear view
The rear view of the vehicle confirms this impression of a large car, offering a wide, tall boot.

POWER, DYNAMISM AND GOOD ROADHOLDING
Dynamism, Well-being and Status
Features:
· bonnet height and size,
· width of the front track, vehicle length and wheelbase,
· side body strip rising back to a huge rear end,
· well-filled wheel arches,
· 15 and 16 inch wheels.

The CITROËN C5 also gives a strong impression of power and dynamism, even aggressiveness and sportiness, along with excellent roadholding. This characteristic impression of the CITROËN C5 is due to the following:
1 - Front view
· The style of the front end, the large perceived width and bonnet height imply good roadholding and a powerful engine.
· The wide front track.
2 - ¾ front and side view
· The sleek line, which gives the CITROËN C5 an aesthetic and modern appearance.
· A rising body strip, large 15 or 16 inch wheels and a huge rear end which project the vehicle forwards, suggesting dynamism and sportiness.
· The long vehicle length, a large wheelbase and well-filled wheel arches which connect the vehicle to the road, thus giving the impression of good roadholding.

Just...



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kauneus- auton muodoissa, vai katsojan silmässä?
ViestiLähetetty: 13.09.2012 18:23 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2775
Paikkakunta: Koria
Autoni ei XM:ien joukossa ole mikään kukkanen, vaikka kovasti kukkiikin. Tänään töihin mennessä pysäköin suosiolla varsin kauas työmaasta pitkään tienvarsijonoon. Kävellessäni poispäin ylämäkeen vilkaisin vielä taakseni. Ja ei kahta sanaa siitä, mikä auto jonossa oli muotoilultaan tyylikkäin, linjakkain, sopusuhtaisin, sanalla sanoen kaunein auto. Ihan todella, oikeasti. Ne muut olivat "vain" autoja, kulkineita, kauppakasseja, nuorisorasseja.

Vain yksi oli Kauneuden Jumalatar.

Ainakin katsojan silmässä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kauneus- auton muodoissa, vai katsojan silmässä?
ViestiLähetetty: 13.09.2012 20:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 683
Paikkakunta: KUOPIO
Piksukin on minusta ihan kiva, lanseerausaikanaan vähän muista erottuva kuljin. Pidän sitä jotenkin sulavampana kuin muita saman aikakauden/kokoluokan tilavaunuja. Mutta Xantiaa jäin pihalla monta kertaa ihastelemaan 8-) ......(ihan ilmeisesti semmoinen pitää tässä joskus uudelleen hommata).



Volvot V70/V50
exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kauneus- auton muodoissa, vai katsojan silmässä?
ViestiLähetetty: 13.09.2012 21:01 

Viestit: 3655
Ralle kirjoitti:
...meidän pihassa on vaan kauniita Citikoita...

Niin meidänkin :D
XM-Hannu kirjoitti:
...muotoilultaan tyylikkäin, linjakkain, sopusuhtaisin, sanalla sanoen kaunein auto. Ihan todella, oikeasti....
Vain yksi oli Kauneuden Jumalatar.

peltipolvi kirjoitti:
...Xantiaa jäin pihalla monta kertaa ihastelemaan 8-) .....

Vaihteeksi on kiva lukea tyytyväisiä mielipiteitä. Mitä tähän muuta voisi lisätä kuin että MK on ihan oikeasti minusta nimensä veroinen vaikka tiedän, että monet pitää sitä mitättömän näköisenä, ja beksin ulkonäköä jo tulikin kehuttua (kunhan sitä ei lähetä muuttelemaan, se on kaunis alkuperäisenä).
Mullakin on toisinaan tapana vain seistä ihailemassa oman pihan sitikoita ja tuntea suurta tyytyväisyyttä ja ylpeyttä niistä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kauneus- auton muodoissa, vai katsojan silmässä?
ViestiLähetetty: 13.09.2012 21:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3465
Paikkakunta: Vallis Gratiae
Lemon kirjoitti:
Mullakin on toisinaan tapana vain seistä ihailemassa oman pihan sitikoita ja tuntea suurta tyytyväisyyttä ja ylpeyttä niistä.


...päivän gallup-kysymys on siis:

"Pysäköityäsi autosi kotipihaan, käännytkö vielä kerran katsomaan taaksesi ja ihastelemaan näkemääsi ennen kuin menet sisään?"



2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81
Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi
kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kauneus- auton muodoissa, vai katsojan silmässä?
ViestiLähetetty: 13.09.2012 21:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
ZX break on muuten kivannäköinen, mutta omaa esteettistä silmää kirvelee se, että PSA säästi tuotantokustannuksissa käyttämällä kaikissa malleissa samoja takaovia. Takaoven yläreuna ja samalla sen lasin kehys lähtee laskeutumaan liian aikaisin.
Tämä on tosin ZX:n hintaluokassa ymmärrettävä ratkaisu.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Kauneus- auton muodoissa, vai katsojan silmässä?
ViestiLähetetty: 13.09.2012 21:44 

Viestit: 3655
2cvkimmo kirjoitti:
...päivän gallup-kysymys on siis:

"Pysäköityäsi autosi kotipihaan, käännytkö vielä kerran katsomaan taaksesi ja ihastelemaan näkemääsi ennen kuin menet sisään?"

Eikö kaikki sitten tee niin? Ja tietenkin myös vilkaisen niitä ikkunasta silloin tällöin.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/3 [ 63 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: