Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Jumper/Boxer latauksen merkkivalo
ViestiLähetetty: 14.09.2012 20:11 

Viestit: 309
Paikkakunta: Konnevesi
Alkoi tänään oireilemaan. Latauksen merkkivalo vilkkuu erittäin nopealla syklillä. Välillä saattaa olla palamatta muutaman minuutin jonka jälkeen vilkkuminen alkaa jälleen. Mistähän tuota vikaa lähtisi metsästämään. Akku on uusittu viime talvena, jonka yhteydessä puhdistin akun päällä olevasta liitinhässäkästä kaikki liittimet. Potilas on Boxer 2.0 HDi -04.

Perhana kun sunnuntaina pitäis lähteä taittamaan matkaa melkein tuhat kilsaa. Voi olla synkkä reissu jos virta loppuu Rovaniemen jälkeen.



Ford Transit 2.0 TDCi AWD -17, XM V6 24V -99, Subaru Forester 2.0 -14
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumper/Boxer latauksen merkkivalo
ViestiLähetetty: 14.09.2012 20:15 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
miten ois koksien vaihto ?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumper/Boxer latauksen merkkivalo
ViestiLähetetty: 14.09.2012 20:25 

Viestit: 309
Paikkakunta: Konnevesi
Temppu, ja kuinka se tehdään? Tartteeko toimenpidettä varten saada laturi irti? Pikkaisen on tuo oma aika nyt rajallinen korjauksia ajatellen. Eikä taida löytää viikonloppuna tekijääkään. Mitä koke arvelet, jos tuossa kunnossa lähden ajamaan tuhat kilsaa sunnuntaina iltapäivällä, niin olenko pimeän tullen valoton?



Ford Transit 2.0 TDCi AWD -17, XM V6 24V -99, Subaru Forester 2.0 -14
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumper/Boxer latauksen merkkivalo
ViestiLähetetty: 14.09.2012 21:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2201
Paikkakunta: Laukaa
Laita useita varattuja akkuja peräloosteriin. Varmaan tarvitset niitä noin pitkällä matkalla, jos valo jo nyt vilkkuu ja syy siihen on laturin lopuillaan olevissa hiilissä.
Käy nyt kuitenkin vasaralla koputtelemassa laturin kuvetta valon vilkkuessa. Jos valo siitä sammuu, kyse on hiilien kulahtamisesta tai sitten paskan ja hiilipölyn aiheuttaman töhnän aiheuttamasta hiilien jumittumisesta.

Joihinkin latureihin saa hiilisillan vaihdettua laturia irrottamatta. Esim. C5:een tein sen joku vuosi sitten.



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumper/Boxer latauksen merkkivalo
ViestiLähetetty: 14.09.2012 21:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Vehvis kirjoitti:
Temppu, ja kuinka se tehdään?
Katso sitä laturia. Ainakin vanhemmista Boscheista ja Valeoista saa hiilet näppärästi vaihdettua (no pari ruuvia joutuu aukaisemaan toki). Tosin nuo kokemukset vain alipainepumputtomista. Mitsubishin latureista taas kannattaa moinen operaatio unohtaa. Ei onnistu helposti ja sen vuoksi samalla kannattaa tehdä muutakin, ja silloin vaihtolaturi tuleekin jo halvemmaksi. Mutta katsomalla tosiaan selviää melko tehokkaasti.

Eipä tuolla kannata lähteä kuin enintään sinne hiilikauppaan, jos ei millään muulla sinne pääse. Joskus tuli kyllä ajettua Punkaharjulta Taipalsaarelle melkoisen olemattomalla latauksella, kun BX teki saman tempun. Hiilet tuli sitten vaihdettua samana iltana.



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumper/Boxer latauksen merkkivalo
ViestiLähetetty: 14.09.2012 22:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
ihan ekaksi kopauta sen laturin persettä mutta ei millää rautavasaralla . mielellään käynnissä ollessa ,mutta älä sotke käsiäs mihinkään sopimattomaan paikkaan , ja seuraa valon käyttäytymistä . jos pysyy sammuksissa ,niin menoks. siellähän saattaa olla vain koksit jumissa esim. hiilipölyn vakutuksesta ,varsinkin jos ovat jo lähes loppu. etkä edes kerro minkä merkkinen laturi on kyseessä. vanhoissssa bosch ja valeo merkkisissä ei tarvinnu purkaa paljoakaan , mutta jo mitsupihisi vaati laaturin purkaamisen. jumpperissa on taatusti melko iso tahko ja niiten kanssa oon pelannu vähän ,joten jatkakoon semmoset jotka tuntee härvelin paremmin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Jumper/Boxer latauksen merkkivalo
ViestiLähetetty: 16.09.2012 00:05 

Viestit: 309
Paikkakunta: Konnevesi
Toinen hiili oli jostain syystä katkennut. Laturi oli Valeo, jota en päälle päin nähnyt. Merkki selvisi vasta laturin päätykopan irrottamisen jälkeen. Homma siis onnistui muutaman ruuvin irrottamisella. Tosin öljynsuodatin piti irroittaa tieltä pois. Ehkä aikaavievin homma oli hiilten johtojen tinaaminen. Vaati oikeastaan neljä kättä. Onneksi niitä oli sen verran paikalla. Aloittelijalta projektiin meni aikaa noin 3 tuntia, neljä kaljaa ja kymmenen tupakkia. Kiitos vinkeistä. Huomenna pohjoiseen.



Ford Transit 2.0 TDCi AWD -17, XM V6 24V -99, Subaru Forester 2.0 -14
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: