Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 6/11 [ 274 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: BX 19GTi 16V projektia
ViestiLähetetty: 14.09.2012 19:12 
Käyttäjän avatar

:o limunaati on samaa mieltä mun kanssani . :shock: hurraa. och samma på svenska. :lol: :mrgreen:

Poissa

ViestiLähetetty: 14.09.2012 19:48 
Käyttäjän avatar

Onhan tuo näyttävän näköinen, ja varmasti hienossa kunnossa. Olisi vielä kiva nähdä se normaalissa ajokorkeudessa. Oletko madaltanut pohjaanlyyönninesto-kumeja, kun komeat vanteet noin piiloutuvat lokasuojiin?

Poissa

ViestiLähetetty: 14.09.2012 20:08 

Minä taas nostan hattua tälle projektille! Pitää uskaltaa olla erilainen.

Poissa

ViestiLähetetty: 14.09.2012 20:59 

Olenpa nähnyt tämän projektin livenä ja täytyy sanoa, että vaikka en BX fani olekaan, niin näyttääpä hyvältä "luonnossa"!!! Kulkee maanläheisesti, pöräjää miehekkäästi ja vielä jumputtaa musaa kohtalaisesti... On se vaan hienoa, että näitä vanhoja citikoita joku jaksaa "tuunata"... Ei varmaan oo liikaa Suomen maalla liikenteessä, ainakaan "tuunattuna" noita BXsii.. Jethille vaan peukkuu ylös, kyllä se citikkojen "alla" vietetty aika näkyy lopputuloksessa... Puoskarin kokemus varmaan näkyy tuossakin BXssä, mutta ei taida "pojasta polvi ainakaan pahentua"... On se vaan hienoa, että joillekin nää citikat on lähellä sydäntä, ja vielä citikan merkkipajalla "työntekijänä".... Eli ei muuta, kun hianoja kilometrejä Jethille ja onnistuneesta projektista 10 pistettä täältä.....

Kuva
Poissa

ViestiLähetetty: 14.09.2012 21:45 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
kokemjne kirjoitti:
:o limunaati on samaa mieltä mun kanssani . :shock: hurraa. och samma på svenska. :lol: :mrgreen:

Ette te vanhat patut ymmärrä näitten rakennettujen autojen päälle :D

XM-Hannu kirjoitti:
Onhan tuo näyttävän näköinen, ja varmasti hienossa kunnossa. Olisi vielä kiva nähdä se normaalissa ajokorkeudessa. Oletko madaltanut pohjaanlyyönninesto-kumeja, kun komeat vanteet noin piiloutuvat lokasuojiin?

Edessä on n. 4cm madallettu jousitolppien modauksella ja lisäksi 3cm korokepalat jousitolpan yläpäissä. Näin:

Kuva

Eipä tuu muutenkaa sitikkapiireis pyörittyä enää kun harva ymmärtää tälläselle rakentamiselle :D siihen on omat porukkansa.

http://www.nopokemonshit.com/

Viimeksi muokannut Jeth päivämäärä 14.09.2012 21:48, muokattu yhteensä 1 kerran

Poissa

ViestiLähetetty: 14.09.2012 21:48 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
ja renkailla vielä 2cm alkuperäisiin...

Poissa

ViestiLähetetty: 14.09.2012 21:50 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Lemon kirjoitti:
^ Sinä kirjoitit sen kaikkien nähtäville, minä vaan ajattelin ittekseni noin...

sun on ihan turha arvostella ku hätinä öljyt osaat vaihtaa :D

Poissa

ViestiLähetetty: 14.09.2012 22:04 
Käyttäjän avatar

Citikkaporukoissakin on näitä ymmärtäviä, kerrassaan mahtavaa :mrgreen: . Piti itsekin kysyä tuosta madalluksesta, takapäässä ei mitään isompaa modausta?

Ja mitkä pallot? edessä pitkät 500cc :shock: Mikä pallo ja paine? Ja mitä takana?

Poissa

ViestiLähetetty: 14.09.2012 22:07 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Croisette kirjoitti:
Citikkaporukoissakin on näitä ymmärtäviä, kerrassaan mahtavaa :mrgreen: . Piti itsekin kysyä tuosta madalluksesta, takapäässä ei mitään modauksia?

Ja mitkä pallot? edessä pitkät 500cc :shock: Mikä pallo ja paine? Ja mitä takana?

Takapääs on ne taaemmat pohjaanlyöntikumit poistettu.

Etupään pallot on vakiot perus paineella

Takapääs on samat pallot ku ostettaessa, ei hajua arvosita, täytetty muistaakseni 40bar

Etupääs mulla tais käydä moka siinä kun avasin tolppaa, et puristin vähän tolppaa kasaan ettei sylinteri liiku enää niin jouhevasti, mutta se on paree vaan noin mitä se nyt on. Etupää on riittävän jämäkkä ettei pohjaa kokoaikaa.

Voin kertoa, että ei oo alusta hyvän näkönen kun muutaman kierroksen kaupungilla on tullut tehtyä ala-asennossa.... 2cm apurungosta maahan ja pakoputkesta 1cm :D

Poissa

ViestiLähetetty: 14.09.2012 22:13 
Käyttäjän avatar

Niin noh mitäs väliä niillä palloilla on jos ajelee ala-asennossa :lol: :mrgreen: . Normaalisti ajossa vois jotkut VSX Xantian pallot olla jees madalletussa, tai XM:n?

Ja siis vakiopallothan noi ei ole, ei ainakaan 1.9 16V, vaan jotain tarvikekuulaa, ja ei alkuperäistä.

Viimeksi muokannut Croisette päivämäärä 14.09.2012 22:19, muokattu yhteensä 1 kerran

Poissa

ViestiLähetetty: 14.09.2012 22:15 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Croisette kirjoitti:
Niin noh mitäs väliä niillä palloilla on jos ajelee ala-asennossa :lol: :mrgreen: . Normaalisti ajossa vois jotkut VSX Xantian pallot olla jees madalletussa, tai XM:n?

Takapäätä vois tosta jäykistää, muuten pidän tollasenaan

Poissa

ViestiLähetetty: 14.09.2012 22:45 
Käyttäjän avatar

Jeth kirjoitti:
Lemon kirjoitti:

Nyt kun tuo autonrakennus on kerran hanskassa, niin seuraavaksi voisit opetella kestämään
vähän vastakarvaan silitystä. Kyllä mielipide siitä, mikä silmää miellyttää tai on miellyttämättä,
on aivan vapaa, riippumatta siitä, mille alalle omat vahvuudet sattuu osumaan.

Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
Poissa

ViestiLähetetty: 14.09.2012 22:58 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
jptcool kirjoitti:
Jeth kirjoitti:
Lemon kirjoitti:

Nyt kun tuo autonrakennus on kerran hanskassa, niin seuraavaksi voisit opetella kestämään
vähän vastakarvaan silitystä. Kyllä mielipide siitä, mikä silmää miellyttää tai on miellyttämättä,

kännis on kivaa avautua
'
ja ite nostan hattua niille jokka itte tekee autonsa eikä kuskaa niitä muille.

Poissa

ViestiLähetetty: 14.09.2012 23:01 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
jptcool kirjoitti:
Jeth kirjoitti:
Lemon kirjoitti:

ja oon kuullu kyllä kuullut kommentteja ihan riittävästi kys. pulkasta, että osaan ottaa sitä vastaan, jos kys. henkilöllä on jotain rakentavaa palautetta ettei vaa totee et "vittu mikä paska", ne on ihan säälittäviä.

Poissa

ViestiLähetetty: 14.09.2012 23:24 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Ei ole ehkä täysin munkaan makuun tuo ulkonäkö tuon värisillä vanteilla, noilla etuvaloilla ja ihan tontissa.
Projekti sen sijaan on aivan upea, ja valtaisa hatunnosto kaikelle hienosti toteutetulle työlle.

Kateellinen olen noin hienokuntoisesta BeXistä, vaikka ihan hyvä tuosta omastakin aikanaan tulee.
Upeaa, että joku arvostaa näitä erittäin edullisia klassikoita riittävästi.

Xsara 1.6i
Porsche 944 -86
EX-BX 16 GTi -91
Poissa

ViestiLähetetty: 15.09.2012 00:18 
Käyttäjän avatar

Edessä on n. 4cm madallettu jousitolppien modauksella ja lisäksi 3cm korokepalat jousitolpan yläpäissä. Näin:

Kuva

Vau!
Katselin ihaillen projektin etenemistä valokuvista pari kolme kuukautta sitten. Nyt ei tullut selailtua, mutta jonakin vapaahetkenä palaan kuvien ääreen uudelleen.

Poissa

ViestiLähetetty: 15.09.2012 00:31 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Ainahan voi arvostelijat tehdä itse vastaavaa tai jotain muuta. Mutta jos ei pysty/osaa niin onko kanttia kauheesti arvostella. Meinaan notta poika on tuohon käyttänyt monia iltoja omaa aikaa ja vaivaa. Tuskin odottaa kauheesti p..kaa niskaan, menkää itseenne tai pankaa jakoon omia tuotoksia... niinpä-helppo on arvostella näin nettifoorumeilla..

Poissa

ViestiLähetetty: 15.09.2012 00:33 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Jeth kirjoitti:
Lemon kirjoitti:

Osaako...?

Poissa

ViestiLähetetty: 15.09.2012 06:19 

Jeth kirjoitti:
ja ite nostan hattua niille jokka itte tekee autonsa eikä kuskaa niitä muille.

Mistä tulee yrityksen/yrittäjän rahat? Asiakkaalta. En väheksyisi niitäkään jotka kuskaavat muille. Ainakin itse olen elämäni aikana todennut sen että jos en selvästi hanskaa jotain, niin menen sellaisen luo joka osaa ja maksan mielelläni siitä että joku on minua taitavampi. win-win minulle ja yrittäjälle. :)

Poissa

ViestiLähetetty: 15.09.2012 08:29 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
No tästäpä vasta keskustelu heräsi!

Täytyy myöntää että en kyllä tuunatuista autoista itsekään sen suuremmin välitä, mutta kova työ se niidenkin tekemisessä on.

Jos pussihousut oikein kiristää niin mieltä helpottaa tieto siitä että tässäkin on kyseessä tekniikanvaihtopeli, eihän niillä ole kunnon mobilistin silmissä mitään alkuperäisarvoa ;)

Tuskin mullakaan tosta ikuisuusprojekti-16V:stä kilpuria tulis jos se olis aito ja alkuperäinen...

Peukkua Jethille siis :) hieno toi on!

-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa

ViestiLähetetty: 15.09.2012 09:30 

Oho, ollaanpa täällä herkkänahkaisia... Ei kai tässä kukaan ole arvostellut työn jälkeä, vai? Nää on vaan makuasioita, niin että ihan turha (kännipäissä?) ruveta arvelemaan mun osaamista tai osaamattomuutta tässä yhteydessä, eikö. Suurin osa autoista ja varsinkin citikoista ovat minusta parhaan näköisiä alkuperäisenä, turha siitä on vetää hernettä nenään siitä, että en ole samaa mieltä jonkun projektista! Enhän tietääkseni edes kirjoittanut mitään arvostelevaa?

Poissa

ViestiLähetetty: 15.09.2012 10:44 

Tuo on yksi hienoimmista BXstä, mitä olen nähnyt. Harmi vain, että toistaiseksi vain kuvista, mutta ilolla odotan nähdä livenä. Kiitos Jeth! Itse osaan ehkä vaihtaa öljyt, joten se siitä. Mutta ei estä ihailla toisten osaamista ja näkemystä. :D

Muista hymyillä, Pete 040-7334478
Poissa

ViestiLähetetty: 15.09.2012 17:59 
Käyttäjän avatar

Mitä vanhemmaksi olen tullut niin sitä enemmän olen alkanut arvostamaan sitä mitä tallista olen omien käsieni kautta ulos ajannut milloin missäkin kuljinmuodossa..Samalla sitä oppii arvostamaan muiden tekeleitä, sillä sitä tietää mitä se vaatii itseltä, rahapussilta, perheeltä yms. yms. Originaalia palikkaa on varsin helppoa pultata kiinni kiesiin kuin kiesiin, mutta sen saman palikan suunnittelu, toteutus, sovitus, parantelu ja pulttaus vaatii huomattavasti enemmän.

16 Valve on yksi Sitikan malleista, jonka mielelläni näkisin kokoelmassani vielä jonain päivänä. Siispä on ollut varsin ilahduttavaa nähdä tämäkin projekti kuva kuvalta ja nyttemmin valmiina ajossa. Jälleen yhden yksilön taistelu luonnonvoimia vastaan on saanut varmasti useamman hetken jatkoaikaa. Onhan noita paaliin mennyt ihan riittävästi jo!

Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa

ViestiLähetetty: 15.09.2012 22:41 

Näin juuri. Olen samaa mieltä tuosta kaipuusta. Olen löytänyt itsestäni kummallisen kaipuun takaisin beksin rattiin. Anteeksi tämä OT:

Muista hymyillä, Pete 040-7334478
Poissa

ViestiLähetetty: 15.09.2012 23:07 

:shock: :shock: :shock: Hymm... Jopas on kirjoitelu taas foorumille mitä sattuu... Mielipide on kuin persereikä, kaikilla se on, mutta erilainen jokaisella.....Jethin projektia on ollut hauskaa seurata ja lopputuloshan on kaikkien nähtävillä... Itse en BXsii fanita, mutta tämä projekti on kyllä MAHTAVA!!! Intohimo citikoita kohtaan näkyy tässä projektissa hyvin, ja onhan tuo auto ajossa mahtavaa nähtävää.... En ymmärrä niitä, jotka tämän projektin "tuomitsee" näkemättä livenä ko. autoa... "Puskista" on helppoo huudella... Tehkää itte parempia, jos taito riittää... (tähän voimasana, mutta mode sen poistaa joka tapauksessa..) Niin ja pakko sitten sivaaltaa tällekin puolelle... Itse käytän Puoskarin firman palveluja TYYTYVÄISENÄ hyväkseni... Tässä ketjussa tuo asiakassuhde pannaan kyllä koetukselle.... On kyllä kamalaa, että arvostellaan näkemättä, mutta näin asiakkaan kannalta tämä keskusteluketju on kyllä mietinnän paikka... Huh huh... Piti mietti tätä viestii kauan, lähettäiskös vai ei...

Kuva
Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 6/11 [ 274 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 11  Seuraava