BX:n puskurit olivat aika haalistuneet, joten päätinpä niille yrittää jotain tehdä. Entisissä autoissani olen kokeillut erilaisia ja erimerkkisiä muoviosien 'elvytysaineita' mutta mikään niistä ei tähän asti ole oikein tehnyt vaikutusta. Olen myös kuullut että kuumentamalla voi saada muoviosan alkuperäisen värin nousemaan takaisin pintaan, mutta lopputulos on helposti laikukas, ellei sitten saa osaa kerralla johonkin riittävän lämpöiseen paikkaan, esim. uuniin. No itsellä ei ainakaan niin isoa uunia ole että sinne puskuri mahtuisi ja saunassa ei lämpötila kuulemma riitä (korjatkaa jos olen ymmärtänyt väärin) joten hylkäsin tämän vaihtoehdon.
Kiertelin tuossa päivänä yhtenä Motonettia ja katselin noita aineita maalaamattomalle muovipinnalle. Tarttui mukaan Sonaxin muovinkirkastegeeli joka on tarkoitettu auton ulkopuolisille käsittelemättömille muovipinnoille. Kotona innolla testaamaan...ja lopputulos on huikea kuten kuvista voi nähdä.
Tässä kohde ennen käsittelyä

Tässä puolet käsiteltynä, oli pakko napata kuva, ero kuin yöllä ja päivällä

Ja tässä lopputulos

Aika näyttää miten aineen vaikutus kestää, mutta jo tässä vaiheessa voin sanoa että parempaa ainetta ei ainakaan omalla kohdalla ole tullut vastaan. Helppo levittää sienellä ja lopputulos ylitti kyllä odotukset totaalisesti.