Akaile kirjoitti:
Ok, eli rautaa voi vaihtaa. Mutta entä, jos esimerkiksi moottorinohjaus menee sököksi, niin tarviiko se samalla sitten sen virtalukon kaverikseen uuden ohjainboksin kanssa? Tai jotain muuta?
Itsellä hajosi pari kuukautta koneen vaihdon jälkeen moottorinohjaus. Uudessa autossa on ajonesto ja vanhassa ei sitä ollut. Otin kuitenkin vanhan auton ECUn ja laitoin sen uuteen. Auto toimii muuten normaalisti, mutta ajoneston merkkivalo vilkkuu joka startin jälkeen 30 sekuntia ja pippari huutaa kunnes merkkivalo sammuu. Aluksi se oli todella raivostuttavaa, mutta enää sitä ei huomaa. Katsastuksessa siitä ei ole tullut sanomista.
Koneen vaihdon yhteydessä kannattaa muuten vaihtaa se takimmainen moottorin ja vaihteiston tukikumi, koska sitä ei käytännössä saa vaihdettua ilman koneen irroitusta. Se kustantaa muistaakseni n. 30€. Muut tukikumit saa vaihdettua hieman vähemmällä vaivalla myöhemminkin.