|
Kirjoittaja |
Viesti |
avbx
|
Viestin otsikko: Virranjakoventtiilin tiivisteiden koko hakusessa Lähetetty: 26.09.2012 20:43 |
Viestit: 1128
|
siis päätytulppien alla olevien O-renkaiden mitta. Muistan jossain viestissä joskus sen nähneeni, mutta en tähän hätään löytänyt.
BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Virranjakoventtiilin tiivisteiden koko hakusessa Lähetetty: 27.09.2012 17:12 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Taitavat olla 12/8mm. Tarkistin juuri CX:n vastaavasta, joutilaasta.
|
|
|
|
 |
Sitikkapuoskari
|
Viestin otsikko: Re: Virranjakoventtiilin tiivisteiden koko hakusessa Lähetetty: 27.09.2012 18:39 |
Viestit: 1203 Paikkakunta: Ilmajoki
|
CX:ssä ei ole virranjakoventtiiliä..
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Virranjakoventtiilin tiivisteiden koko hakusessa Lähetetty: 27.09.2012 20:01 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Sanottiin olleen, tosin samanlainen taitaa olla muissakin, jotkut venttiilisäädöt vain eri..... 
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Virranjakoventtiilin tiivisteiden koko hakusessa Lähetetty: 27.09.2012 20:16 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
jaa,,,,ja missä kohtaa semmonen on . ainoa lienee ohjauksen kontrolliyksikkö ohjaus-akselilla
|
|
|
|
 |
Sitikkapuoskari
|
Viestin otsikko: Re: Virranjakoventtiilin tiivisteiden koko hakusessa Lähetetty: 27.09.2012 21:11 |
Viestit: 1203 Paikkakunta: Ilmajoki
|
Mulla on loodassa avaamaton orkkis korjaussarja, kun vaan muistais ottaa nuo mitat..
|
|
|
|
 |
avbx
|
Viestin otsikko: Re: Virranjakoventtiilin tiivisteiden koko hakusessa Lähetetty: 27.09.2012 23:32 |
Viestit: 1128
|
Onko xantian venttiili täysin vaihtokelpoinen beksin vastaavan kanssa (tehostimen paine?). Olisi hyllyssä -93 xantian venttiili. Voisi laittaa sen autoon kiinni ja rauhassa fixata nykyisen. Saako niitä sihtejä vielä erikseen? Puoskarin kanssa voisi tietysti käydä kauppapoliittisia neuvotteluja korjaussarjastakin.
BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
|
|
|
|
 |
ihmekiitäjä 4
|
Viestin otsikko: Re: Virranjakoventtiilin tiivisteiden koko hakusessa Lähetetty: 28.09.2012 19:26 |
Viestit: 115
|
avbx kirjoitti: Onko xantian venttiili täysin vaihtokelpoinen beksin vastaavan kanssa (tehostimen paine?). Olisi hyllyssä -93 xantian venttiili. Voisi laittaa sen autoon kiinni ja rauhassa fixata nykyisen. Saako niitä sihtejä vielä erikseen? Puoskarin kanssa voisi tietysti käydä kauppapoliittisia neuvotteluja korjaussarjastakin. Joskus vaihtanut virtauksensäätöventtiilin eli pumpun ja paineensäätimen väliin tuleva mötikkä jonka tehtävä antaa ensiöpaine ohjaustehostimelle...korjatkaa jos muistan väärin. Sihti eli pieni teräslankaverkko vanhetessaan päästi teräsmuruja tehostimelle ja hajotti tehostimen. Vanhoista virtausventtiileistä kannattaa ottaa sihti pois...mitä sannoo puoskari tai huoltomies? Varmin huoltokonsti oli vaihtaa tehostamaton hammastanko ja jättää virtausventtiili pois kokonaan... 
|
|
|
|
 |
avbx
|
Viestin otsikko: Re: Virranjakoventtiilin tiivisteiden koko hakusessa Lähetetty: 29.09.2012 17:55 |
Viestit: 1128
|
Sen verran tuli jo purettua, että totesin toisen sihdin puuttuvan kokonaan ja toisen olevan rikki. Tuossa venttiilissä ei muuten ole ollut toiminnalista vikaa, ainoastaan kiusallinen vuoto.
BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
|
|
|
|
 |
ihmekiitäjä 4
|
Viestin otsikko: Re: Virranjakoventtiilin tiivisteiden koko hakusessa Lähetetty: 04.10.2012 21:44 |
Viestit: 115
|
avbx kirjoitti: Sen verran tuli jo purettua, että totesin toisen sihdin puuttuvan kokonaan ja toisen olevan rikki. Tuossa venttiilissä ei muuten ole ollut toiminnalista vikaa, ainoastaan kiusallinen vuoto. No miten kävi? Laitoitko sihdit takaisin? ...miksi ohjaustehostin tarvitsisi enemmän suodatusta kuin pääpainevaraaja?
|
|
|
|
 |
avbx
|
Viestin otsikko: Re: Virranjakoventtiilin tiivisteiden koko hakusessa Lähetetty: 04.10.2012 22:24 |
Viestit: 1128
|
Sitroselta löytyi uudet sihdit ja Etrasta mallin mukaan o-renkaat (sisältä 10 mm vahvuus 2 mm), tulpan ura on muuten 10,6 mm. Kyllä se toinenkin sihti siellä oli, mutta kokonaan ilman verkkoa. Venttiili on kasattu ja paikallaan, mutta ei vielä kokeiltu. Sihtien tehtävänä lienee estää isompien murusten pääsy jumittamaan karoja. Xantian ja XM venttiilit on muuten samoja, mutta tehostimen paineasetus on eri. Pitäisi säätää ensin. rmattilan kuvasarja on tosi hyvä, mutta "räjäytyskuva" on peilikuva, koska venttiilin numerosarjat ovat nurinpäin. Lisäksi painesäätimen ja ylemmän karan jouset taitaa olla ristissä (painesäätimessä on lyhyt jousi).
BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
|
|
|
|
 |
|
|