Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 2/3 [ 53 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Re: ZX Volcane 1.9i Kat -91
ViestiLähetetty: 09.09.2012 09:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 58
Paikkakunta: Lyöttilä
[/quote]Haikein mielin...? Ittepä laitoit myyntiin![/quote]

Kyllä vain, haikein mielin, sillä tämä oli niin hyvä, että olisi kannattanut pitää. Mutta neljän auton pitoon ei ole tällä hetkellä mahdollisuutta. Ja itse kyllä myyntiin laitoin, mutten välttämättä omasta tahdosta?! Ettei vaan Lemonia harmittaisi, että ehti jo hankkia Volcanen, eikä saanut tätä kenties Suomen parhaiten varusteltua Volcanea.



Sitroeniton. Exät: Evasion 2.0i 16v -01, Evasion 2.0i 16v aut. -00, C5 2.0i SX -03, Xantia V6 -97, Xantia 1.8 Aut -93, Xantia Athena -97, ZX Volcane -91, ZX SP3 16v -93, Xsara 2.0 VTS -01, BX 1.9 GTi -90
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX Volcane 1.9i Kat -91
ViestiLähetetty: 09.09.2012 19:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
ninjamikko kirjoitti:
Ettei vaan Lemonia harmittaisi, että ehti jo hankkia Volcanen, eikä saanut tätä kenties Suomen parhaiten varusteltua Volcanea.

Jossa oli se oikeampi vaihteistokin, siis Volcaneen :roll:



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX Volcane 1.9i Kat -91
ViestiLähetetty: 09.09.2012 22:35 

Viestit: 3655
No höpöhöpö! Olen ihan tyytyväinen omaani :D .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX Volcane 1.9i Kat -91
ViestiLähetetty: 25.09.2012 00:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 13
Paikkakunta: Tampere
Lemon kirjoitti:
ninjamikko kirjoitti:
Haikein mielin luovuin tänään Volcanesta. Jatkaa eloaan Pirkanmaalla. Toivottavasti vielä pitkään ja hyvin palvellen.

Haikein mielin...? Ittepä laitoit myyntiin! Ja joo toivon minäkin sille pitkää ikää ja hyvää huolenpitoa.


Hep!

Minulle se päätyi. Kotimatka sujui kuten pitikin, ja yllättävän hyvä tuo on ajaa maantiellä.

Töissä kun on pihassa parkissa pitänyt, niin on herättänyt hilpeyttä ja kateutta. Ensitöikseni vaihdoin kaukokäskijään siihen kuuluvat 2x CR2016-paristot ja se alkoi toimimaan jokseenkin paremmin. Seuraavaksi on tarkoitus käydä vähän katsomassa sen alle ja tutkia se rämisevä pakoputki.

Se omituinen latauksen varoitin, mikä siinä vilkun viikesen kohdalla on, piippailee aika usein. Mahtaako teistä kekään tietää mistä se mittaa jännitettä? On ollut vähän turhan sateista tehdä mitään tuossa pihalla enempää vielä toistaiseksi.



Nissan Maxima Platinum 3.5 V6
(ex) Xsara -04 1,6i VTR
(ex) ZX -92 1,9i Volcane
(ex) Xantia -94 2,0i VTS
(ex) BX -88, 1,6 RX
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX Volcane 1.9i Kat -91
ViestiLähetetty: 25.09.2012 08:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Ai se on vieläkin siinä? En itse ehtinyt ottaa pois eikä sitten Mikkokaan :oops:
Se sekoilee siis ihan turhaan (ainakin multa lähtiessä) sekä volttien että asteitten kanssa. Asteet vasta kylmemmällä, mutta voltit enemmän. Ja piip on akustinen varoitus, sokeille kuljettajille :lol:
Joko ignore tai heitä päin pieksämäkeä moinen.
Minä olen siis se, joka ostin auton sen pitkäaikaisimmilta omistajilta pk-seudulta. Heiltä, jotka toivat sen Suomeen Saksasta aikoja sitten. Myin pois Toyota-kaupan automyyjälle, joka rusinoi vasenta etukulmaa, ja ostin häneltä takaisin tuon talvikolhun jälkeen. Ja seuraavaksi sitten Mikko osti tuon auton.
Omia tekemisiäni oli ACeen kunnostus, uusi lauhari tarvittiin. Sekä tuo pusun harsiminen.
Kuviakin on tuolla albumissani.
Ja miksi itse myin pois? Hiton vinkeä sleeperhän toi on, varsinainen ylläri-GTi, jolla on niin kiva kiusata etenkin teinejä kaupungissa. Mutta mulla tulee paljon ajoa isolla tiellä, ja siihen tuon välitykset vaan on ilkeän lyhyet. Motarilla mylly laulaa ihan liian korkealla :oops:
Ja pikkusen lisää tilaakin olisi ollut OK, tuota mittaa on vaaksa liikaakin.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX Volcane 1.9i Kat -91
ViestiLähetetty: 25.09.2012 10:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 13
Paikkakunta: Tampere
zX-files kirjoitti:
Ai se on vieläkin siinä? En itse ehtinyt ottaa pois eikä sitten Mikkokaan :oops:
....
Hiton vinkeä sleeperhän toi on, varsinainen ylläri-GTi, jolla on niin kiva kiusata etenkin teinejä kaupungissa. Mutta mulla tulee paljon ajoa isolla tiellä, ja siihen tuon välitykset vaan on ilkeän lyhyet. Motarilla mylly laulaa ihan liian korkealla :oops:


Selevä pyy, se lähtee sitten pois. Muutenkin pimeässä vähän loistaa ikäväisesti silmään.

Kiihtyvyys on pari kertaa yllättänyt. Kesärenkaat on sen verran käyttöikänsä loppupuolella, että sateella ei meinaa pitoa saada riittävästi :D

Itsellä on työt muuttunut varsin paljon siihen suuntaan ettei tarvitse ajella ihan niin paljoa enää, niin ehkä tuollakin muutaman kerran jossain asiakkaalla käy.

Viime viikolla kun käväsin hakemassa paketin eräältä kuljetusyhtiöltä, ihasteli pihalla paikalliset ammattiautoilijat hyväkuntoista ZX:ää.

Niin sitä piti sanomani, että harkitsin tuossa VTS Xaraa vaihtoehtona, mutta tämä on kyllä paljon persoonallisempi, ja herättää ehkä enemmän "autolla on kiva ajaa" -fiilistä.



Nissan Maxima Platinum 3.5 V6
(ex) Xsara -04 1,6i VTR
(ex) ZX -92 1,9i Volcane
(ex) Xantia -94 2,0i VTS
(ex) BX -88, 1,6 RX
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX Volcane 1.9i Kat -91
ViestiLähetetty: 27.09.2012 21:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 13
Paikkakunta: Tampere
Jatketaan tarinaa tänne, josko vaikka joku edellisistä omistajista osaisi olla tueksi.

ZX alkoi kuumenemaan kovasti. Elikkäs lämmöt tuppaa menemään pitkästi yli 100 astetta, kertaalleen varoitusvalokin syttyi. Flekti huutaa täysiä eikä juuri jäähdytä. Sisälle ei tahdo tulla lämmintä kuin hetken aikaa koneen vielä ollessa viileähkö.

Vesipumppu? Jäähdytysnesteen määrä? Termostaatti? Nesteet menen katsomaan kun se on hetken jäähtynyt.



Nissan Maxima Platinum 3.5 V6
(ex) Xsara -04 1,6i VTR
(ex) ZX -92 1,9i Volcane
(ex) Xantia -94 2,0i VTS
(ex) BX -88, 1,6 RX
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX Volcane 1.9i Kat -91
ViestiLähetetty: 27.09.2012 22:14 
Käyttäjän avatar

Viestit: 13
Paikkakunta: Tampere
No niin, jatketaan monologia.

Syylärin viereisen korkin kun nykäs auki, niin siellä oli tyhjää. Vettä kun kaatoi 1½ litraa, niin oli sopivan täynnä. Kone käyntiin ja tarkkailemaan, ei se nielassu vettä mihkään heti. Korkki kiinni ja koeajolle. Lämmöt "yllättäen" pysyi 90 alla ja pihaan kun peruutti niin flekti ei huutanut vasta kun pienen odottelun jälkeen, mikä luonnollisesti vaikutti ihan odotetulla tavalla ja pudotti lämmöt 85 hujakoille ja flekti lopetti toiminnan.

Elikkäs jäähdytinnesteet vaihtoon seuraavaksi. Tyyliin huomenna heti duunin jälkeen.



Nissan Maxima Platinum 3.5 V6
(ex) Xsara -04 1,6i VTR
(ex) ZX -92 1,9i Volcane
(ex) Xantia -94 2,0i VTS
(ex) BX -88, 1,6 RX
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX Volcane 1.9i Kat -91
ViestiLähetetty: 28.09.2012 07:07 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
En muista että mun aikana olisi nesteitä tai termaria vaihdettu, kun ei ollut oikein syytäkään. Se on kyllä vanhalle autolle normaalia, että nestettä katoaa pikkuhiljaa, ja katoamisen huomaa vasta sitten joskus kun on kunnolla vajetta. Asian unohtaa taas kuukausiksi, kunnes siperia .muistuttaa..



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX Volcane 1.9i Kat -91
ViestiLähetetty: 29.09.2012 19:23 

Viestit: 115
kaardian kirjoitti:
No niin, jatketaan monologia.

Syylärin viereisen korkin kun nykäs auki, niin siellä oli tyhjää. Vettä kun kaatoi 1½ litraa, niin oli sopivan täynnä. Kone käyntiin ja tarkkailemaan, ei se nielassu vettä mihkään heti. Korkki kiinni ja koeajolle. Lämmöt "yllättäen" pysyi 90 alla ja pihaan kun peruutti niin flekti ei huutanut vasta kun pienen odottelun jälkeen, mikä luonnollisesti vaikutti ihan odotetulla tavalla ja pudotti lämmöt 85 hujakoille ja flekti lopetti toiminnan.

Elikkäs jäähdytinnesteet vaihtoon seuraavaksi. Tyyliin huomenna heti duunin jälkeen.


Omassa oli pieni vuoto termostaattikotelon ilmausruuvissa...kovettuu vanhetessaan ja lämpimänä päästää nestettä ulos ja jäähtyessään imee ilmaa....kannattaa uusia nesteitten vaihdon yhteydessä=uusi auton renkaan venttiilihattu (ainakin omassa).


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX Volcane 1.9i Kat -91
ViestiLähetetty: 29.09.2012 20:55 
Käyttäjän avatar

Viestit: 13
Paikkakunta: Tampere
Enpä kerennyt duunista ajoissa lähtemään, ja jäi ne nesteet vaihtamatta. Se on sitten ensi viikon ohjelmassa.

No mutta, tänään askartelin tuon takalasin pyyhkijän parissa. Ensin revin sen moottoriakselihässäkän pois sieltä ja käsissä tutkin sitä aikani. Aseen puhdistuksessa käytettyä likimain kaikkea irroittavaa vaahtotöhnää ja rättiä perään. Akseli alkoi liikkua edes jotenkin parmmin. Sitten Anti-Corrol-aseöljyä ja aikansa renkkausta.

Sitten kun tuli pimeää ja alkoi harmittaan, laiotoin sähköt kiinni ja kokeilin. Ylläri! Sehän pyöri omin voimin kivasti. No lisää Anti-Corrolia ja aikansa se siinä pyöri ees taas. Lopulta pistin paketin takaisin kasaan ja pyyhkijänvarren kiinni. Äkkiseltään testatessa korjaus oli onnistunut.

Pitänee katsoa jos jostain löytäisi uuden, tai vähemmän huonossa kunnossa olevallla läpimenoakselihässäkällä olevan tuommoisen, niin vaihtaisi sen sitten.



Nissan Maxima Platinum 3.5 V6
(ex) Xsara -04 1,6i VTR
(ex) ZX -92 1,9i Volcane
(ex) Xantia -94 2,0i VTS
(ex) BX -88, 1,6 RX
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX Volcane 1.9i Kat -91
ViestiLähetetty: 01.10.2012 14:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 13
Paikkakunta: Tampere
Tulipa käytyä tuttavallisessa huollossa.

Glykolista ei ollut tietoakaan koko jäähdytysjärjestelmässä. Ylävesieltku vuoti jonkin verran. Tutkittiin siinä painestamalla jäähdytysjärjestelmää, ylävesiletkun kiristämisen jälkeen paine alkoi pysymään.
Alipaineella uudet liemet sisään ja auto ylös nosturille. Tutkittiin rämisevää pakoputkea. Se kolisi ikävästi taka-akselia vasten ja jonnekkin muualle. Saatiin löysennettyä se niin että saattaa olla rämisemättä.

Samalla katseltiin muutenkin, ja yksi bensaletku/-putki on linttaantunut jossain vaiheessa. Samalla tullut pohjaan melkoisia jälkiä. Pakosarjassa on myös alkavareikä. Ja jos jäähdytysnesteet häviää vielä, niin sitten on myös kannessa tai jossain siellä päin vikaa. Samalla löytyi pari muutakin reikää pohjasta.

Aika paljon olisi tehtävää, jotta tuo olisi ns. käyttöautoksi kelpaava. Vihjaukset oli hienovaraisesti siihen suuntaan ettei ehkä kananta kovasti korjata, ellei välttämättä halua juuri tällä yksilöllä ajella...

Hieman harmittaa nytten tämä hankinta. Eipä näitä voinut tietenkään tietää, eikä tuo hintakaan nyt mikään ihan tolkuton ollut... Silti...



Nissan Maxima Platinum 3.5 V6
(ex) Xsara -04 1,6i VTR
(ex) ZX -92 1,9i Volcane
(ex) Xantia -94 2,0i VTS
(ex) BX -88, 1,6 RX
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX Volcane 1.9i Kat -91
ViestiLähetetty: 01.10.2012 15:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Piti oikein muistella: auto tuli minulle 2009 elokuussa eli kolme vuotta sitten. Siinä vaiheessa kori ja pohja olivat melkoisen hyviä, auto oli kuitenkin saanut olla ison osan elämäänsä tallissa. Mitä nyt niitä saksalaiselle käytölle ominaisia korin kraapuja. Mutta minä en sitä sen enempää suojannut, 2009 kesällä se vaan jäi tekemättä vaikka olisi varmaan ollut hyvä tehdä :oops:
En kyllä silti uskoisi, että Suomesta ihan helpolla parempaakaan yksilöä ihan helpolla löytää. Eiköhän tuo kannattaisi nyt pistää kuntoon kun homma ei vielä ole kamalan paha.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX Volcane 1.9i Kat -91
ViestiLähetetty: 01.10.2012 16:00 

Viestit: 3655
Mulle on monta kertaa vihjattu enemmän tai vähemmän suoraan autoistani, että ei kannata korjata, paaliin vaan. En ole antanut periksi, vaan korjauttanut. Ja mielestäni on kannattanutkin laittaa kuntoon.
Tais mennä vähän ohi aiheen...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX Volcane 1.9i Kat -91
ViestiLähetetty: 01.10.2012 16:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 13
Paikkakunta: Tampere
Juu, en aio vielä luovuttaa. Korjaamallahan ja kunnostamalla sitä saa elinikää venytettyä.

Työkaveri vaatimalla vaati, että joko junalla tai minun autolla asiakkaalle. Joukkoliikenneallergia on sen verran vahva, että kävin uudestaan huollossa.
Laitettiin uudet klemmarit pakoputken liitoskohtiin. Niillä sai kiristettyä putken liki sille tarkoitettuun paikkaan ja räminä hävisi normaalista ajosta. Sitten jos enemmän käskee ja joutuu revittään niin vielä vähän rämisee, mutta nyt tuolla voi kuljeksia. Ts. harmitus väheni oleellisesti. :) Pitäisi varmaan syödä säännöllisemmin, jottei sokeri heittelehdi näin pahasti... (Eikä nämä asiat ehkä tälle foorumille kuulu. Jonkin verran erään toisen harrastuksen foorumille kirjoittelu vähentynyt, niin pakko sitä kai jonnekkin on suoltaa turhaa puhetta.)

Jäähdytys tuntui tulleen kuntoon. Jarrujakin katsottiin pikaisesti samalla, ja ne on ihan hyvät. Kuskin puolen eturenkaan takana oleva palkin liitoskohta on vähän sen näkönen että sille pitää tehdä jossain kohtaa jotain.

Takalasin pyyhkijän korjaus osottautui onnistuneeksi se pyyhkii varsin vikkelästi. Aseöljy on ollut melko hyvä voitelu-/irroitusaine ruosteisiin akseleihin aikaisemminkin.

Huohotinletkun vaihto tulee eteen, se alkoi murenemaan yläpäästä ihan itsekseen. Se ei onneksi ole iso asia.

Onko arvon ZX-omistajilla ehdotuksia katalysaattoripätkän ja sen pakosarjan suhteen? Nuo kaksi kun saisi ehjättyä, niin sitten samalla korin kunnostamiseenkin olisi motivaatio merkittäväsi isompi. Voisi vaikka kuvitella tekevänsä samalla kertaa.



Nissan Maxima Platinum 3.5 V6
(ex) Xsara -04 1,6i VTR
(ex) ZX -92 1,9i Volcane
(ex) Xantia -94 2,0i VTS
(ex) BX -88, 1,6 RX
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX Volcane 1.9i Kat -91
ViestiLähetetty: 01.10.2012 18:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Kyllä täälläkin tunteet purkautuu välillä melko raisusti :lol:
Ja lohtuna niin se jumii juniorin 306-Pösonkin takapyyhin vaikka on tuoreempi auto. Valeo ja ilmaston pääsy akselointiin ei ole hyvä yhdistelmä :oops:



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX Volcane 1.9i Kat -91
ViestiLähetetty: 01.10.2012 18:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
ja käyttämättömyys sekä huollon puute = joskus öljyä akselille siitä sudin varren vierestä ja sitten käyntiin


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX Volcane 1.9i Kat -91
ViestiLähetetty: 01.10.2012 22:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 58
Paikkakunta: Lyöttilä
Näköjään täällä Volcane-keskustelu jatkuu, joten lisäilenpä nyt omat edellisen omistajan kommentitkin tähän:

-siitä ihmeellisestä latauksen lisävarustemittarista taisin mainitakin, että piipittelee ihan omiaan, eikä sitä saa pois kytkettyä, joten tarpeetonhan se on. Akulta mitattuna lataus näytti ihan normaalia, vaikka mittari väitti muuta. Itsekin piti se raksia pois, mutta jätin vaan piippailut huomiotta, kun ei oikeasti ollut aihetta huoleen.
-lämpöjen kanssa ei minulla ollut koskaan ongelmia. Reilut 10 000 km tuolla ajelin. Tänä keväänä talviseisonnan jälkeen Volcane tosin jostain syystä teki sen, että ei puhaltanut lämmintä kajuuttaan ja flekti pyöri koko ajan. Sitä tutkiskelin itsekin. Otin vanhoja nesteitä syyläristä pois. Täytin vedellä normaalikorkeuteen (siksi ei siis jäähdyttimessä juuri glykolia ollut). Ilmailtiin järjestelmää ja sen jälkeen flekti toimi moitteitta ja sisälle alkoi tulla lämmintä, kuten kuuluu. Sen jälkeen ajelin autolla tämä kesän ajot (<1000 kilometriä), eikä samaa vikaa enää ilmennyt.
-takalasinpyyhkimen toimimattomuudesta mainitsinkin ja käytön puutteesta se varmasti jumittaa. Itse sitä pariin otteeseen voiteluaineilla sumuttelin ja jonkun aikaa se aina toimi. Kunnon puhdistuksella ja kovalla käytöllä varmasti vertyy.
-pakoputki vaihdettiin tänä kesänä. Rämisi heti asennuksen jälkeen jonkun verran, kun keskivaiheilla ei, ihme kyllä, ole ollenkaan kannatinta. Räminä korjaantui, kun kiristettiin klemmari. Putki on mielestäni hivenen lyhyempi, kuin edellinen ja istuu huonommin, mutta Volcanen oma putki se on, eikä rämissyt itselläni klemmarin kiristämisen jälkeen.
-alustaa en tarkemmin koskaan tutkinut, kun ei ole pukkeja, eikä katsastuksessa koskaan alustasta mitään huomautettavaa löytynyt. Tosin eipä ne katsastusmiehet aina kovin tarkasti noita syynää. Alkavaa pintaruostetta kyllä tiesin siellä olevan ja alustaa oli tarkoitus putsata ja massailla, mutta reiät tuli kyllä yllätyksenä. Mihinkään kiville en tiedä autoa ajaneeni, joten pohjan jäljistä en osaa sen tarkemmin sanoa. Matalahan tuo on alustaltaan, mutta ei kyllä niin matala, että töyssyissä tai hidasteissa pohja maata raapisi.

-itse ajelin siis kymmenisen tuhatta kilometriä. Yhden talven ja pari kesää. Yhden talven auto seisoi kylmässä tallissa. Suurempaa vikaa ei koskaan ollut. Takajarruja herkisteltiin pariin otteeseen ja vaihdettiin jarrupalat taakse. Vasen puoli oli se, joka vaati herkistelyä. Käsijarruvaijeri vaihdettiin uuteen ja pakoputken väliputki sekä takapönttö uusiin. Muuta ei tarvinnut tehdä.
-talvella pysyi öljyt sisällä, mutta varmuudeksi pidin viimasuojaa sekä keulalla, että auton pohjassa. Nyt koneessa on jotkut 5w-40 halpisöljyt, jotka kannattanee vaihtaa ennen talviajoa.
-ennen talvea kannattaa puhdistaa ja voidella lukot. Tuppasivat jäätymään sinä talvena, kun tällä ajoin. Tosin se talvi oli hankala, kun lämpötila vaihteli jatkuvasti plussan ja pakkasen välillä. Pakkasella toimivat lukot ihan hyvin.
-käynnistyi lohkolämmittimestä ongelmitta ainakin vielä reilun parinkympin pakkasilla, oli lämmin talvellakin, eikä jäänyt jumiin matalasta maavarasta huolimatta
-siinäpä nuo, mitä nyt tulee omia kokemuksia mieleen

Eikä näiden harrastepelien suhteen kannata luovuttaa, vaikka vähän joutuisikin rahaa laittamaan. Muutenhan kaikki vanhemmat sitikat joutaisi paaliin. Rahaa menee ehkä jonkun verran, mutta on se vaan mukavampi ajella vanhemmalla ja erikoisemmalla, kuin tuollaisella tavallisella Xsaralla.

Itselläkin SP3:n kanssa tiedossa projektia. Pohjassa vielä paikkailtavaa, vaikka onkin jo edellisen omistajan toimesta paljon hitsailtu. Etujousien vaihto alkuperäisen kaltaisiin, jos haluaa talvella ajella. Kytkin- sekä jakopääremontti. Ainakin nämä. Näitähän ei kannattaisi teettää, jos ajattelee kylmästi auton arvoa, mutta taidanpa silti nämä teettää ja pitää auton ajossa. Onpahan ainakin yksi harvinaisuus enemmän liikenteessä ja itsellä alla harrastepeli, jota ei joka nurkalla vastaan tule.



Sitroeniton. Exät: Evasion 2.0i 16v -01, Evasion 2.0i 16v aut. -00, C5 2.0i SX -03, Xantia V6 -97, Xantia 1.8 Aut -93, Xantia Athena -97, ZX Volcane -91, ZX SP3 16v -93, Xsara 2.0 VTS -01, BX 1.9 GTi -90
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX Volcane 1.9i Kat -91
ViestiLähetetty: 01.10.2012 22:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2929
Paikkakunta: Varsinainen Suomi

Profiili WWW
Ja tuohon lisäyksenä: oikella sitten se minun aikanani uusittu kässärivaijeri sekä satula :roll:
Levyt ja palat meni kanssa uusiksi silloin.



Wanha neukkumopo & Japanialainen mopo² & Porsche & 230CE
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX Volcane 1.9i Kat -91
ViestiLähetetty: 02.10.2012 06:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 471
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Profiili WWW
ninjamikko kirjoitti:
Itselläkin SP3:n kanssa tiedossa projektia. Pohjassa vielä paikkailtavaa, vaikka onkin jo edellisen omistajan toimesta paljon hitsailtu. Etujousien vaihto alkuperäisen kaltaisiin, jos haluaa talvella ajella.


Kyllä niillä etujousilla teoriassa pystyy talvella ajamaan :D Vähän lumiaura meininkiä voipi olla kyllä havaittavissa.
Ne tosissaan pudottivat 40mm keulaa alkuperäisestä alaspäin. Perää on myös sitten laskettu mutta vain parisen senttiä kun ei enempää pystynyt järkevästi..

Ja varmasti löytyy vielä hitsattavaa pitkäksi aikaa. Ei tosissaan kannata jättää autoa seisomaan 4 vuodeksi pressun alle pihamaalle..



C5 HDi, XM Turbo C.T. Automaagi -94
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX Volcane 1.9i Kat -91
ViestiLähetetty: 03.10.2012 23:04 

Viestit: 5856
Paikkakunta: Lahti
kaardian kirjoitti:
Takalasin pyyhkijän korjaus osottautui onnistuneeksi se pyyhkii varsin vikkelästi. Aseöljy on ollut melko hyvä voitelu-/irroitusaine ruosteisiin akseleihin aikaisemminkin.


Koneisto auki ja akseli irti, kunnon putsaus ja rasvaa perään, just saman xantian vastaavalle tein, hyvin toimii, poralla niittaus auki ja ruuvinreijät tilalle, tosin ilman penkkiporakonetta ei kannata hommaan alkaa.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX Volcane 1.9i Kat -91
ViestiLähetetty: 04.10.2012 00:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 13
Paikkakunta: Tampere
Juuja, jouduin käväseen Lahdessa duunin puolesta. 300km pätkän jälkeen tuntui kaikki olevan vielä kunnossa.

Tänään käväsin kaupassa, ja pihaan ajaessa lämmöt 100 tai vähän yli. Äsken kävin katsomassa, niin yhtään ei näy nestettä enää syylärin viereisessä säiliössä. Pitäisikö siellä edes olla nestettä? Jos pitäisi, niin onko mitään järkeviä ehdotuksia mitä tehdä, ja mistä tutkia ongelmaa?



Nissan Maxima Platinum 3.5 V6
(ex) Xsara -04 1,6i VTR
(ex) ZX -92 1,9i Volcane
(ex) Xantia -94 2,0i VTS
(ex) BX -88, 1,6 RX
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX Volcane 1.9i Kat -91
ViestiLähetetty: 04.10.2012 15:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
totta helkkarissa siellä pitää olla nestettä . 10 cm korkista laskettuna mieluusti vielä kun kone on kuuma. tuolla menolla pääset kansipahvihommiin . :o


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX Volcane 1.9i Kat -91
ViestiLähetetty: 04.10.2012 17:20 

Viestit: 171
Paikkakunta: Eurajoki
taitaa olla ne jo edessä


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: ZX Volcane 1.9i Kat -91
ViestiLähetetty: 10.10.2012 08:10 

Viestit: 3655
Yksi Volcane on näköjään piakkoin poistumassa :( ... paljonkohan niitä on tämän jälkeen jäljellä?


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 2/3 [ 53 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: