|
Kirjoittaja |
Viesti |
aaltopelti_fun
|
Viestin otsikko: Re: Olipa ajokokemus Lähetetty: 26.09.2012 22:34 |
Viestit: 568 Paikkakunta: Akaa
|
Lasu kirjoitti: Ei se Mosse 1500 farmari vuonna -73 ollut hääppönen kokemus ainakaan jarrujen osalta,kaksi asentoa lukossa tai pois päältä, moottori oli muuten BMV kopio. Älkää nyt niin hirveesti Mossea mollatko. Joskus nuorempana tuli omistettua reilun vuoden -75 mosse 1500 - lähinnä ajoittaista remonttitallin siivousta ajatellen. Sinne sai ladattua kaatopaikkakuorman sisälle ja tyhjennyksen jälkeen oli niin helppoa pestä muovipenkit vesiletkulla ja taas oli Mosse siisti. Plussana vielä kätevä varkauden estojärjestelmä eli auton merkki. Virtalukko oli sen verran sökönä, että purki aina akun jos avaimen otti pois. Eipä sitä siis koskaan otettu virtalukosta pois eikä oviakaan sitten voinut lukita kun oli ainoat avaimet virtalukossa - ei silti kelvannut kellekään. En kylläkään koskaan kokeillut, kulkisko lujaa  Mosse lähti sitten jollekin uudelle omistajalle, mutta näitä muistoja jäi 
.~___~. {[___]} {°/^\°} {/_^_\} "Hyviä on vähän, pahoja vielä vähemmän, mutta meitä siunatusti hulluja laskematon määrä" - Aapeli. HY, C5 2.2 hdi Break, BX GT, Berlingo, BX Van "GT", B11 proj. ja C4 2.0 16V:n yksinhuoltajuus
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Olipa ajokokemus Lähetetty: 27.09.2012 07:27 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Mulla on kaveri, jolla on Lada vm. 2000. Pitää sitä aina auki ja avaimia lukossa. On todennut, että jos se jollekulle kelpaa niin ainakin voisi kerran elämässä olla ylpeä autostaan.
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: Olipa ajokokemus Lähetetty: 27.09.2012 07:35 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Akaile kirjoitti: Mulla on kaveri, jolla on Lada vm. 2000. Pitää sitä aina auki ja avaimia lukossa. On todennut, että jos se jollekulle kelpaa niin ainakin voisi kerran elämässä olla ylpeä autostaan. Mä tein tota jo GS:n kanssa ja jopa Korsossa asuessani Ei vaan kelvannut kelleen. Kerran pihassa kävi varkaat ja noin 11 auto oli rikottu lukoistaan. GS:ää ei koskettu. Jaa-a, mun huonoimpia ajakokemuksia lienee XM tavallisella ohjauksella eli ilman diravia.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Wille.H
|
Viestin otsikko: Re: Olipa ajokokemus Lähetetty: 27.09.2012 12:24 |
Viestit: 6 Paikkakunta: Kuopio
|
Ehkä kauhein kokemus oli mazda 323f 1.8 gti varustettuna jollakin alustasarjalla ja matalaprofiilisilla renkailla, koko ajan halusi mennä joko oikeale tai vasemmalle, vaikka tie oli suora. Toinen oli opel omega b -96 siinäkin alustasarja ja isohkot vanteet matalilla ja leveillä renkailla. Jo 50km/h nopeudessa haki uraa tiestä niin, että joutui koko ajan ratilla ohjaamaan johonkin suuntaan. Piti oikeasti AJAA että pääsi suoraan. Ja sitten vielä Uusi toyota GT86. kaupungissa ihan järkyttävä ajettava, eikä motarillakaa yli 100km/h nopeudessa enää mikään miellyttävä ajaa.. Oli mukava palata BX:n rattiin, tuntuipa helpolta ajaminen ja auto totteli nöyrästi kaikkia käskyjä 
C5 HDi 136 Exclusive tourer A -09 & 2cv6 -76
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: Olipa ajokokemus Lähetetty: 27.09.2012 16:42 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
laakeri kirjoitti: Uudehkoista - eli 2000-luvun autoista itsellä kauheimpia kokemuksia ovat olleet CRV, Civic, Vanette Cargo ja Almera. Niistä olen varmaankin jo muutamaan kertaan maininnutkin. Vanhoissa kulkimissa melkoisia kokemuksia on tullut mm. GAZ-66:n puikoissa... Noi on taas makuasioita. Täällä ollaan ihan päinvastaista mieltä,eli omat perskokemukset osoittavat että CRV ja Accord ovat varsin miellyttäviä laitteita,erityisesti CRV on mieleinen,sellaisella voisi ajellakin.
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Olipa ajokokemus Lähetetty: 27.09.2012 18:11 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Tuo mitä edellissivulla jutusteltiin renkaiden/alustan kovuus/pehmeysjutuista, oli hieman "kärjistettynä" jotta asian ymmärtäisi helpommin sellainenkin joka ei ole päässyt käytännössä kokeilemaan noita asioita.
No, eilen "pääsi" kokeilemaan tämänvuotista 1-sarjan Bemaria, rapiat kymppitonnin ajettua. Yllätti kyllä positiivisesti, jopa ohjauksen kannalta, moottori aivan loistava mutta jarrujen/kytkimen kanssa en oppinut elämään sen parinkymmenen kilometrin aikana...
Parempi tuo oli, kuin -01 Laguna, johon askarreltiin kuskinoveen uudet lasinnostimen vaijerit. Alustaltaan tosin oli moninverroin mukavamp kuin yllämainittu, pehmeämpien joustojen ansiosta. Tällainen kaularankavammainen osaa arvostaa aika rankasti vähemmän kovaa jousitusta/penkkiä...
Kuitenkin lopulta oli varsin loistavaa ajella prätkätallilta kotio omalla Dyanella, mukavin alustan puolelta. Ja ehkä tämä melkein kahden vuosikymmenen aikana syntynyt tuntuma osaltaan myös tuota selittää..?
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Akaile
|
Viestin otsikko: Re: Olipa ajokokemus Lähetetty: 27.09.2012 18:50 |
Viestit: 1977 Paikkakunta: Espoo
|
Tänään oli töissä puhetta autokuumeesta. Yksi tyyppi oli saanut valtavan autokuumeen ja kipaissut kokeilemaan uusintauutta...ai jai kun se uusi auto miellytti ja pystyi perustelemaan itselleen 150 syytä miksi se uusi auto pitäisi ostaa. Herra onnistui kuitenkin miettimään päässään käänteisen ratkaisun ja ostikin 300e:n Pösön 309:n, joka oli huomattavasti kamalampi kuin vanha kiesinsä. Tämän jälkeen oma vanha auto tuntui niin hyvältä, ettei sitä uutta autoa tarvinut ostaa 
Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
|
|
|
|
 |
Jehudi
|
Viestin otsikko: Re: Olipa ajokokemus Lähetetty: 12.10.2012 17:13 |
Viestit: 317
|
Hui olkoon mikä rääkki ajaa Lada 110 Lappeenrannasta Kerimäelle. Olin toki ajanut samalla rottelolla aikaisemminkin, mutta lyhyitä siirtymisiä. Siltikin yllätti miten kamala laite se oikeasti on joka kohdasta. Melkein alkoi pelottamaan kun nopeus läheni 100 km/h, oli se niin kamalaa hommaa. Ja välttääkseni ylimääräisiltä ratin kääntelyiltä ajoin suorempaa reittiä valtatietä pitkin, missä olisi tarvinnut päästä vähän nohevammin ohi hitaammista, mutta ohittaminen tuolla laitteella on kyllä miltei mahdotonta. Herättäkää miut ja kertokaa, että se oli vain kamalaa painajaista... 
"Normaalia, mutta ei tämän ikäiselle..." Onko millään enää mitään väliä?
|
|
|
|
 |
black_van
|
Viestin otsikko: Re: Olipa ajokokemus Lähetetty: 12.10.2012 17:21 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Nummela
|
Jehudi kirjoitti: Hui olkoon mikä rääkki ajaa Lada 110 Lappeenrannasta Kerimäelle. Olin toki ajanut samalla rottelolla aikaisemminkin, mutta lyhyitä siirtymisiä. Siltikin yllätti miten kamala laite se oikeasti on joka kohdasta. Melkein alkoi pelottamaan kun nopeus läheni 100 km/h, oli se niin kamalaa hommaa. Ja välttääkseni ylimääräisiltä ratin kääntelyiltä ajoin suorempaa reittiä valtatietä pitkin, missä olisi tarvinnut päästä vähän nohevammin ohi hitaammista, mutta ohittaminen tuolla laitteella on kyllä miltei mahdotonta. Herättäkää miut ja kertokaa, että se oli vain kamalaa painajaista...  Tuo herätti muistelemaan kun kerran ajoin rajantakaisen tutun ladan takaisin Venäjälle. kyseessä oli 80-luvun 1500SL Lada. Se oli todella järkyttävä kokemus, 130km oli matkaa ja kokemus oli jotain ihan uskomatonta. 110 Lada voisi olla hieman mukavampi tapaus ajaa kuin vanha SL.llä
Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
|
|
|
|
 |
Jehudi
|
Viestin otsikko: Re: Olipa ajokokemus Lähetetty: 12.10.2012 18:46 |
Viestit: 317
|
black_van kirjoitti: Jehudi kirjoitti: Hui olkoon mikä rääkki ajaa Lada 110 Lappeenrannasta Kerimäelle. Herättäkää miut ja kertokaa, että se oli vain kamalaa painajaista...  Tuo herätti muistelemaan kun kerran ajoin rajantakaisen tutun ladan takaisin Venäjälle. kyseessä oli 80-luvun 1500SL Lada. Se oli todella järkyttävä kokemus, 130km oli matkaa ja kokemus oli jotain ihan uskomatonta. 110 Lada voisi olla hieman mukavampi tapaus ajaa kuin vanha SL.llä En ole onnekseni joutunut vanhemmilla itänaapurin tuotteilla ajamaan, takapenkillä muksuna kyllä on tullut matkustettua, mutta siitä ei onneksi ole kunnon muistikuvia. Tämänpäiväisestä kokemuksesta viisastuneena jätän naapurimaan tuotteet rauhaan. Onneksi ei tarvitse Ladaa enää pois ajaa, VR saa luvan tarjota mukavampaa ja hiljaisempaa kyytiä huomenna.
"Normaalia, mutta ei tämän ikäiselle..." Onko millään enää mitään väliä?
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: Olipa ajokokemus Lähetetty: 12.10.2012 20:59 |
Viestit: 4693 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
jehudilla on taas ne suojeluskunnan sinivalkoisilla S pohjaisilla varustetut ja hakaristeilla koristelut rillit päässä kun päästelee tuollaisia tekstejä. sama koskee muitakin ,joilla on ajatuksia , että kaikki mitä itäsuunnalta tulee, on ilman muuta kielteistä. 
|
|
|
|
 |
Vehvis
|
Viestin otsikko: Re: Olipa ajokokemus Lähetetty: 12.10.2012 21:08 |
Viestit: 309 Paikkakunta: Konnevesi
|
Juu, kyllä niillä Ladoillakin ajaa voi. Nämä tuoreemmat, kuten Samara, on jo hieman parempia ajettavia. Tässähän Ladassahan on autona kysymys jostain täysin muusta kuin ajo-ominaisuuksista. Oli se itsellekin aika karu kokemus noin kymmenen vuoden tauon jälkeen tarttua taas Ladan rattiin. Hetkeäkään se ei mene niin kuin itsestään, koko ajan saa paimentaa että pysyy suunnassa. Mutta muutaman päivän kun ajelee, niin ei sitä sitten enää huomaakaan. Mutta kyllähän se taas hymyilyttää kun ladailun jälkeen hyppää jonkun muun auton puikkoihin...
Ford Transit 2.0 TDCi AWD -17, XM V6 24V -99, Subaru Forester 2.0 -14
|
|
|
|
 |
Peksi
|
Viestin otsikko: Re: Olipa ajokokemus Lähetetty: 13.10.2012 00:54 |
Viestit: 236
|
Kyllähän ladalla tosiaan ajelee... ei ihan paha. Mun huonoin autoni ajettavuuden perusteella oli vm. -72 toijota karuna mk1 lehtijousin...
|
|
|
|
 |
Harri126
|
Viestin otsikko: Re: Olipa ajokokemus Lähetetty: 13.10.2012 01:43 |
Viestit: 1687 Paikkakunta: Helsinki
|
On se kuitenkin Lada 1500 Combi. Aivan kuin se olisi halunnut pahoinpidellä kuljettajaa koko ajan. 
-05 Citroen C5 2.0i 16V Break Aut -89 C25 Matkailuvehje -82 MB 500SEC -92 MB SL500 -63 VW Karmann Ghia -97 Honda VF 750 Magna
Entiset -98 Citroen Xantia 2.0i 16V Break Aut -93 Citroën Xantia 2.0i VSX Aut
|
|
|
|
 |
ealab
|
Viestin otsikko: Re: Olipa ajokokemus Lähetetty: 13.10.2012 08:28 |
Viestit: 4467 Paikkakunta: Paimio
|
Kaikista autoista saa surkeita ajettavia, jos niitä hoitaa, kuten "ladaa". Sen sijaan, jos on hyvät laaturenkaat ja -iskarit , sekä pyöränkulmat hoidettuina, esim. itse laitettuina, niin ainoaksi murheeksi jäänee ajomukavuus kehnoine penkkeineen. Ajomukavuus vähän paranisi, jos kuskilla olisi lyhyet jalat ja pitkät kädet.....karvoista viis. Talviominaisuudet kuuluvat riittävän, kulutusta myöten?
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Olipa ajokokemus Lähetetty: 13.10.2012 09:15 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Vehvis kirjoitti: Nämä tuoreemmat, kuten Samara, on jo hieman parempia ajettavia. Samara on tullut skipattua välistä, mutta takatyöntöladoja ja 110 on tullut kokeiltua. En tiedä, kumpi noista on kauheampi ajettava, mutta ovat ne kyllä molemmat aivan hirveitä. Tuskin sellaisilla kukaan vapaaehtoisesti ajaa, jos paremmasta tietää ja sellaisen hankkimiseen on mahdollisuudet. ealab kirjoitti: Talviominaisuudet kuuluvat riittävän, kulutusta myöten? Ainakin kaverin 2107 tjsp oli talvellakin huono ajettava ja vielä kylmempi kuin esim. pakastin-Volvo V70 dieselkoneella. Melkoista YYA-henkeä täytyy kyllä löytyä, jos noista löytää niin paljon hyvää, että niitä voi sanoa mukavuudeltaan tai ominaisuuksiltaan edes keskitason autoiksi. No, ehkä saman maan tuotteista GAZ-66 on ollut vielä hurjempi ajettava. Oikeastaan ainut kelvollisena pitämäni sen maan kulkine, mitä olen kokeillut, on ollut lähes pakasta vedetty UAZ (perus maastomalli, niin uusi että ovissa on lukot ja takana lasi yms). Sillä oli ihan mukava ajella linnakesaaren pikkuteitä ja hieman maastoakin pitkin. En tiedä, onko kehitystä siis tapahtunut vanhemmista UAZ:eista vai vanhenevatko ne vaan niin huonoon kuntoon kuin useimmat ovat.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: Olipa ajokokemus Lähetetty: 13.10.2012 10:12 |
Viestit: 832 Paikkakunta: Imatra
|
Mossen 1500 moottorei ei ollut BMW kopio. Muuten kuin molemaaat oli 4 sylinterisiä jq nokka-akseli oli kanessa. Minä voisin kanssa ajella ihan piruutaa mosse elitellä Tai Volga 21 M ,llä
Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
|
|
|
|
 |
Natero
|
Viestin otsikko: Re: Olipa ajokokemus Lähetetty: 13.10.2012 10:45 |
|
Oldis kirjoitti: Mossen 1500 moottorei ei ollut BMW kopio. Muuten kuin molemaaat oli 4 sylinterisiä jq nokka-akseli oli kanessa. Minä voisin kanssa ajella ihan piruutaa mosse elitellä Tai Volga 21 M ,llä Ainoa ero moottoreissa on venttiilien säätötapa. Bemussa epäkeskolla ja Mossessa ruuvilla. Tuli asiasta keskuteltua 80-luvulla Veholla erään teknikon kanssa, joka oli aiemmin töissä Konelassa ja käynyt mm. mossekursseilla. Kaveri oli kysynyt venäläiseltä kouluttajalta, että onko moottori kopioitu Bemarilta. Insinööri oli ilmoittanut, että BMW on kopioinut heiltä. Ja se kamalin auto: Vanha A-sarjan mersu, joka ei suostunut kulkemaan suoraan, vaikka kaikki alustan osat näyttivät olevan kunnossa ja kulmat kohdallaan.
|
|
|
|
 |
sitikkaporo
|
Viestin otsikko: Re: Olipa ajokokemus Lähetetty: 13.10.2012 11:18 |
Viestit: 1114
|
Maastonväriset GAZ ja UAZ tulivat tutuiksi valtion muonituksessa nuorna miehenä ollessa. Maantieominaisuudet olivat varsin karut, mutta maastossa loppui ennemmin kuskin usko ja taito kuin auton ominaisuudet ja kyvyt. Vika-alttiitahan ne olivat mutta lähes kaikki oli korjattavissa maastossa. Vika-alttiuteen vaikutti ehkä sekin että kouluttajien mukaan niiden käyttöiäksi oli arvioitu tositilanteessa 2-3 kk, kun taas armeija käytteli niitä "hieman" kauemmin.
Työpaikan kombi-Ladalla ajelin joskus nuorna kesätyöläisenä, ja sen jälkeen oma Datsun 100A tuntui taivaalliselta =)
C4 e-HDi 115 Premium ETG6 -15, Dyane -68 (ikurojekti), Mitsu Outlander PHEV 2016
|
|
|
|
 |
Xari
|
Viestin otsikko: Re: Olipa ajokokemus Lähetetty: 13.10.2012 12:00 |
Viestit: 5857 Paikkakunta: Lahti
|
1200S on ollut ja yhtään ei moista ole ikävä, kamala ajaa, vikoja riittää ja vittumainen korjata, ajo-omituisuudet on sitä luokkaa että muijaa en moisella laskis talvikelillä liikkeelle yhtään mihinkään Italiainen viritys venäläisellä laadulla Samara 1300 oli sitten ihan toista maata, talvikelillä loistava ajaa, hiton helppo ja yksinkertainen korjata, kaikki korjaus-ja huoltokohteet on erinomaisesti käsillä, kulkee kohtuu kulutuksella, suurin miinus on nitisevä sisustus. Saksalaista simppeliä suunnittelua 
Kunniajäsen BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Olipa ajokokemus Lähetetty: 13.10.2012 12:18 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Natero kirjoitti: Ainoa ero moottoreissa on venttiilien säätötapa. On siinä hiukan muutakin, mutta tarkkaan on mallia katsottu. Mulle kelpaisi tällainen, alkavat olla kaikki vaan jo maatuneet pois... http://denisovets.narod.ru/azlk/azlkpro ... M433_1.jpgJa: pari kesää olen ajellut valtion maanmittarina VAZ 1200 Combilla työkaluilla tankattu Muuli perässä ja oli se melkoinen epeli kulkemaan rankassakin joskin ajokelpoisessa maastossa. Parasta oli tietty, ettei työkaluksi valittua laitetta tarvinnut liikoja sääliä vaan kurasaappailla saattoi hypätä kabiiniin ja jatkaa duunia.
Liitteet: |

UZAM412.JPG [ 50.02 KiB | Katsottu 11398 kertaa ]
|
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Olipa ajokokemus Lähetetty: 13.10.2012 12:28 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
kokemjne kirjoitti: jehudilla on taas ne suojeluskunnan sinivalkoisilla S pohjaisilla varustetut ja hakaristeilla koristelut rillit päässä kun päästelee tuollaisia tekstejä. sama koskee muitakin ,joilla on ajatuksia , että kaikki mitä itäsuunnalta tulee, on ilman muuta kielteistä.  Höpöhöpö - jos ei tykkää _ajaa_ primitiivisllä ajoneuvoilla, niin siinä ei tasan tarkkaan ole mitään poliittista valintaa. Telakkahitsaritkin ajavat nykyään Audeilla, toista se oli 70-luvulla... Iltalukemiseksi suositellaan Julian Nowillin "East European Cars" (löytyy monista lähikirjastoistakin) ja voi taas äimistellä, että mitähän siellä insinööritoimistoissa on _oikeasti_ mietitty... Parhailla jätkillä taisi olla ihan omat projektit, kuten http://fi.wikipedia.org/wiki/Lunohod
Liitteet: |

Nowill.jpg [ 19.01 KiB | Katsottu 11391 kertaa ]
|
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
Oldis
|
Viestin otsikko: Re: Olipa ajokokemus Lähetetty: 13.10.2012 18:52 |
Viestit: 832 Paikkakunta: Imatra
|
Isä ukko osti vuonna 1969 Mossen, 1500 oli numero takakontissa, ja lentovalot, oli eka sarjaa joka suomeen tuli 1500 kuutioisella 80 hevosvoimaisella koneella. Oli se aika hirveä ajaa, no ukko osas sillä ajaa, minä ajoin sen ojaan ja kylki kasassa. Ukko sitten vaihtoi siihen Weberin kaasarin, madalsi kantta, aj kevensi vauhtipyörää. Mosse kulki sitten aika kovaa. Ja minä pelkäsin kyydissä. Muistan kun Kerran ajetiin Hämeenlinnasta Turkuun. en muista missä oli, mutta 220 seb mersu ei ohitse mennyt, ossen mittarissa ei neulaa enää näkynyt. Ukko kiusas sillä monia muitakin autoja. Oi niitä aikoja kun sai ajaa minkä auto kulki. 
Ei enää C5 farkkua. Minulla 02 mallinen 206 pösö. Vaimolla 207 Peugeot Sport vm 06
|
|
|
|
 |
ihmekiitäjä 4
|
Viestin otsikko: Re: Olipa ajokokemus Lähetetty: 13.10.2012 21:11 |
Viestit: 115
|
Koeajanut/ osallistunut korjaamiseen: Ferrari Testarossa + 3 muuta ferraria Bentley Rolls Royce Jaguaareja XJ6...MK2...E-type Lexus V8 , GS300 Porschet 911, 944, 928 Cadillacit 90-luvun alusta Fordit + Lincolnit 90-luvulta Lähes kaikki 80-luvun mersut BMW 500, 700 sarja Citroen 2CV (vain koeajo), GS (vain koeajo), DS/ID, CX 25GTI, XM, BX, ZX Ja muutama kymmenen muuta merkkiä Pakasta vedetty Lincoln Town Car vm1992 tuntui parhaalle... uusi nahka tuoksui ja pedaali pohjaan niin savu nousi renkaista....uusi Lexus GS300 ei ollut pöllömpi sekään....täysin äänetön Esim 1992 Chevrolet Camaro tehtaan tiukimmalla virikoneella kiihdytti kuskia parhaiten mutta oli ahdas ja jousitus huono...olispa DS jousituksineen tällaisella koneella. Jos vaimosi ajaa peräkolarin Testarossallaan niin kerron miten se korjataan... 
|
|
|
|
 |
eskere
|
Viestin otsikko: Re: Olipa ajokokemus Lähetetty: 13.10.2012 21:27 |
Viestit: 2201 Paikkakunta: Laukaa
|
Ajoin keväällä -66 mallin Anglialla parisataa km. Ihan hirveä oli ajettavana. Tehostamattomat jarrut ja löysät sammakkoiskarit takana tekivät ajamisesta suorastaan vaarallisen kun vertaan sitä vaikka beksin kyytiin. Vertailu on kuitenkin epäreilua, sillä täytyy huomioida autojen kehitys n. 30 vuoden ajanjakson aikana. Anglia perustuu 50-luvun tekniikkaan ja beksi on sentää 80-luvun tuote. Muistan, kun itse omistin kolmekin Angliaa 70-luvulla. Ihan kelpopeliltä ne silloin vaikutti. Kehitys vaan kehittyy Heitämpä toisen tuoreemman kokemuksen; ajelin Bemari X5:lla tässä muutamana päivänä. Kovin oli uraherkkä, vetelyä puolelta toiselle uraisilla teillä. Renkaat, joiden koko oli jotain 275 x 50 x ~18 ja auton leveä raideväli tekevät siitä hankalan ajettavan normihenkilöauton tekemissä urissa. Ja toinen kokemus; ajelin 80-nopeusrajoitusalueella sallittua nopeutta vakkari päällä ja etäisyystutka toiminnassa. Auto reagoi yllättäen edessä tienlaidalla hinkanneeseen polkupyöräilijään ja jarrutti voimakkaasti. Onneksi takana tulleella autolla oli riittävästi turvaväliä, mutta kyllä takana tullut varmasti kummasteli autoni tekemää jarrutusta ilman silmin nähtävää syytä. Mietinkin, kuka olisi maksanut, jos takana tullut olisikin ajanut perääni auton tekemän yllättävän jarrutuksen vuoksi Tällaiseen yllätykseen voi joutua näillä automatisoiduilla ja turvallisilla nykyautoilla.
Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92. Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
|
|
|
|
 |
|
|