Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Bx takapyörän laakerin vaihto
ViestiLähetetty: 23.10.2012 08:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 238
Paikkakunta: Orivesi
Miten kannattaapi varautua moiseen urakkaan, riittääkö 32mm hylsy vai onko siinä isompi? oikea hylsynkoko olisi ihan kiva tietää näin etukäteen.



C5 2.0 16v -05 berline kaasuvaiva
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Bx takapyörän laakerin vaihto
ViestiLähetetty: 23.10.2012 08:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7818
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
Oliskohan sama 41mm ku Xantiassakin?



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Bx takapyörän laakerin vaihto
ViestiLähetetty: 23.10.2012 13:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
On se 41 tai kaiketi inansa pienempi, mutta sillä aukeaa. Viikonloppuna juuri homman tehneenä sanoisin, että kunnon jatkovarsi tarvitaan, itse käytin 2 m vartta. Mutteri kannattaa aukaista pyörä maassa, mutta onnistuu kyllä pukeillakin (kiinnivetomomentti on 270 Nm). Ulosvetäjällä napa ulos, sitten käytin pientä rälläkkää (paineilma) jolla kihnutin uran viistoon akseliin jääneeseen sisäkooliin. Sitten meisseliä uraan ja vasaraa päälle. Antaa periksi sen verran että kooli lähtee sormin pois. Tiivisteen suojapelti oli ruostunut pois ja onneksi niitä oli hyllyssä, kun laakerin mukana ei tullut uutta. Putsaukseen käytin teräsharjaa ja santapaperia. Pellin laiton paikalleen käyttämällä vanhoja laakerinosia miljoonalaatikosta ja keskimutteria. Laakerin joutuu naputtelemaan alkuun hylsyllä, mutta kun kierre tulee esiin, niin loppu meneekin keskimutterilla. Huomaa, että jarrusatulan ja jarrulevyn joutuu myös ottamaan irti.



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Bx takapyörän laakerin vaihto
ViestiLähetetty: 25.10.2012 22:22 
Käyttäjän avatar

Viestit: 238
Paikkakunta: Orivesi
Pitää yrittää katsoa oikean kokoinen hylsy siihen kun menen kaupoille, lisään samaan ketjuun kun en kehtaa uuttakaan näistä aloittaa.
Miten vaihtuu 1.6 GTI starttimoottori? omasta kypsä ja nyt en saa pois imusarjaa kun syyläriin ottaa kiinni.



C5 2.0 16v -05 berline kaasuvaiva
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Bx takapyörän laakerin vaihto
ViestiLähetetty: 25.10.2012 22:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Lähtee ilman imusarjan poistoa. On kiinni kolmella kuusiokolopultilla kytkinkopan puolelta ja ehkä peräpäästä kiinnitysraudalla (olikohan kaksi 11 mm mutteria), joka yleensä jätetään pois takaisinlaitossa, kun ne pikkumutterit on muka vaikea laittaa. Niissä kiinnikkeissä on paineputki kiinni, se on syytä kuitenkin kiinniittää takaisin. Huohotin- ja öljyntäyttöletkuja kannattanee poistaa pois edestä. Kannattaa tutkia akunkenkä ensin, itse tuli vaihdettua turhaan. Takaisinlaitossa huomasin, että akunkenkä oli murtunut.



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Bx takapyörän laakerin vaihto
ViestiLähetetty: 26.10.2012 23:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 238
Paikkakunta: Orivesi
Akunkengät on kyllä menossa samalla vaihtoon mutta kyllä tuo startti on oikeesti jo väsähtänyt. Yllätyin että siihen myydään korjaus-sarjoja vieläpä, pitää hakea kun saa startin hyppysiin. Tuonne ei jaksa jokapäivä sitä vaihtaa.



C5 2.0 16v -05 berline kaasuvaiva
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: