Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/3 [ 51 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: El Geesu
ViestiLähetetty: 23.10.2012 15:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1332
Paikkakunta: Järvenpää
Tuli hankittua kuvien kulkuväline sähköautoprojektin aihioksi.
Tarkoitus olisi tehdä suunnilleen http://www.evalbum.com/868 mukainen konversio.
Geesu on hyvä aihio monesta syystä:

Plussaa:
-Kevyehkö
-pieni poikkipinta-ala
-Kohtuullinen Cd vakionakin
-Sähkömoottorin kiinnitys laatikkoon helppo
-ei turhia sähköä kuluttavia heebeleitä
-sen verran vanha <-93 ettei tarvitse erillisiä EMC todistuksia sähköosista
Miinuksia:
-Lyhyet välitykset, -tarvii aikapaljon ylijännitettä kayttämääni Elcatin 72V moottoriin jotta kiertää 4000 rpm 120 km/h:ssa tarvittavalla teholla
-Kartiopyörin toteutetun perävälityksen huonompi hyötysuhde, tosin on vain pieni lisä muun vaihteiston häviöihin. Täytynee poistaa pari pyöräparia..
-Hytikkapumppu (pyörivä) tarvitsee oman sähkömoottorin

Aihio on -79 X3 kuvan mukaisessa kauniissa värityksessä. Ollut viimeksi leimassa 2003, siistä asti tallissa. Kaikki toimii, ruosteita ei juurikaan ole, jostain vuotaa vettä oikeaan etujalkatilaan. Melkein voisi viedä vaikka leimalle pikaisen testin perusteella. Autoon on vaihdettu 5-lovinen loota. Jousitus on erittäin pehmeä, perä pohjaa alle 10 kg voimalla.. Osia tuli aika satsi mukaan, enkä moottoriin liittyviä viitsinyt edes ottaa.

Autosta lähtee moottori, pakoputkistoa ja tankki pois. Halukkaat voivat kysellä YV:nä. Moottorilla on myös koeajomahdollisuus.


Liitteet:
16102012857.jpg
16102012857.jpg [ 47.11 KiB | Katsottu 22237 kertaa ]
Tiedoston kommentti: Autossa komea etuspoileri Tercelistä!
16102012855.jpg
16102012855.jpg [ 56.42 KiB | Katsottu 22237 kertaa ]

Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: El Geesu
ViestiLähetetty: 23.10.2012 16:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 362
Paikkakunta: Eindhoven
Hauska projekti, onnea! On se vaan hyvä että joku tekee jotain sille GS:lle.

Practical Classics lehdessä oli muutamia kuukausia sitten artikelli MGF:stä. Harrastaja oli siihen tehty sähkömoottori, yllätin kuinka kallis ne osia oli ollut.



1978 Citroën GS Club
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: El Geesu
ViestiLähetetty: 24.10.2012 21:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1332
Paikkakunta: Järvenpää
Siert kirjoitti:
Hauska projekti, onnea! On se vaan hyvä että joku tekee jotain sille GS:lle.

Practical Classics lehdessä oli muutamia kuukausia sitten artikelli MGF:stä. Harrastaja oli siihen tehty sähkömoottori, yllätin kuinka kallis ne osia oli ollut.


Kustannuksia itselläni helpottaa kun on pitkään ollut nurkissa tuo Elcatista peräisin oleva sarjakytketty 8" DC-moottori.

Controllerina ajattelin käyttää Open ReVolt säädintä jonka voi itse rakennella muutaman sadan euron hinnalla. Toki mukaan tulee paljon pientä sälää joka kustantaa 1000-2000 eur kuten verkkolaturi, mutta suurin yksittäinen menoerä ovat akut. Nykyaikaisille LiFeYPo4 akuille tässä tapauksessa tulee hintaa n. 3000 eur/100 km:n range maantienopeuksilla.

Tavoitteena olisi saada tuo kulkemaan n. 150 km 90 km/h keskinopeudella ja saavuttaa huippunopeudeksi 120 km/h. Arviobudjetti tälle mukaanlukien korityöt ym. on 5keur.

Jos tekee hyötysuhteeltaan optimaalisen AC-conversion ja ostaa kaiken uutena, hintaa tulee äkkiä 2-4 kertainen määrä, -etenkin jos haluaa polttomootorin suorituskykyä.

En ajattele niin että tuhlaan vanhaan halpaan autonromuun tuhansia euroja, vaan niin että samat osat voi siirtää toiseen projektiin tarvittaessa. Noille akuille esim. luvataan jopa 5000 lataus/purkusykliä tarkoittaen käytännössä 15+ vuoden käyttöikää.

Jos aihioksi kelpaa vain mehumaija kuten itselläni, niin valinta esim. GS:n tai uudemman välillä ei ratkea kilometrikustannuksiin. Sillä ei ole suurta väliä jos 100 km menee GS:llä 1,5 eurolla tai XM:llä 2-2,5 eurolla, mutta samaa toimitasädettä ja suorituskykyä tavoitellessa esim. akku- ja moottorikustannukset äkkiä lähes tuplaantuvat jos tekisin tuon XM:ään.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: El Geesu
ViestiLähetetty: 25.10.2012 09:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Wesa kirjoitti:
Kustannuksia itselläni helpottaa kun on pitkään ollut nurkissa tuo Elcatista peräisin oleva sarjakytketty 8" DC-moottori.
Löytyi siis selitys sillekin, miksi projektissa käytetään moista värkkiä, eikä PMSM:ää. Hitsi, kun purkasin juuri romuiksi yhden toimivan Sami GS (ACS500) -taajuusmuuttajan. Semmoisestahan olisi nimen vuoksi ehdottomasti pitänyt hyödyntää osia GS:n sähkökäyttöön. No, meni sentään jäähdytysprofiileista osa erään citikkaharrastajan akvaariovaloihin.

Itseä kyllä aina häiritsee se, kun jätetään sähköautoprojekteissa alkuperäinen voimansiirto suotta väliin häiritsemään ja tehoa hukkaamaan. Onhan se toki helppoa ja halpaa rakennusvaiheessa, mutta olisi kyllä näppärää rakentaa mm. tasauspyörästö sähköisesti.

Mitenkäs tuo akkupuoli, ihanko lyijyakuilla mennään vaan?



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: El Geesu
ViestiLähetetty: 25.10.2012 11:50 
Käyttäjän avatar

Viestit: 699
Paikkakunta: Keuruu
Mimmoinenkos moteur tuossa tarkalleenottaen on? Moottori (ja mahdollisesti pakoputki) sekä bensatankin täyttöputken kumiletkumutka kiinnostaisi.



C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: El Geesu
ViestiLähetetty: 25.10.2012 17:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1332
Paikkakunta: Järvenpää
toi GS tamu sopisi kyllä hyvin teemaan! Akut siis litiumeja. Vaihteisto on alussa mukana. Jos löytyy joku perä johon saisi helposti nuo jarrut ja vetarit kiinni, niin voin myöhemmin päivittää, tosin tuo motti kyllä kaipaa aiankin kahta vaihdetta..

Geesun polttomotista en osaa tarkkaan sanoa. Omat kokemukset 20v takaa. 1.3 litrainenhan tuo ja tyhjäkäynnillä käy nätisti ei savuat eikä kärytä sisään. Kierroksilla vähän epätasinen ääni, mutta en ole tutkinut tulppia tai jakajaa..kilometreistä tai remmin vaihdoista ei tietoa.
Poltttoainetta vain muutama litra, mutta ei ainakaan täyttöletku sillä vuoda.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: El Geesu
ViestiLähetetty: 25.10.2012 18:11 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
lue sen moottorin tyyppi siitä motista kytkinkopan yläpuolelta. punarenuksinen alumiinilätkä.
voi olla merkinnät : G12/612 ....G12/619 ....G13/625 jne jne jne


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: El Geesu
ViestiLähetetty: 27.10.2012 23:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Mihin kaikkialle ajattelit tunkea akustoa? Takakelkan sisään saa tosi paljon akkua kun tankin poistaa mutta tosin konehuoneeseen jää myös valtavasti tilaa, suorastaan riittävästi.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: El Geesu
ViestiLähetetty: 28.10.2012 14:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1332
Paikkakunta: Järvenpää
G12/612, eli jos oikein tulkitsen niin onko tuo kuitenki 1,2 kone?
Eikö -79 X3 pitäisi olla G13 kone?

Akkujen lopullisia paikkoja en ole päättänyt. Tällä hetkellä suunnitelmissa 32 kpl. 160 Ah kennoja, joita on kyllä suht helppo sijoitella minne vaan (182x71x277 mm a 5,8 kg), mutta kun olisi hyvä saada ne lämpöeristettyihin koteloihin joihin vielä pieni lämmitys mukaan. Täytyy arpoa sitten kun saa auton riisuttua nakuksi. Tietty mahdollisimman alas.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: El Geesu
ViestiLähetetty: 28.10.2012 16:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2821

Profiili ICQ
Ainakin C15:sta sähköversiossa käytettiin henkilömallin pohjalevyä ja akut oli takajalkatilassa jos nyt oikein muistan.
tuo ja takakontinpohja ollee parhaat kohdat.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: El Geesu
ViestiLähetetty: 28.10.2012 16:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
G12.612 on GS Club:in peruskone. X versiossa pitäis olla G12/619 nuo molemmat ovat 1220 kuutioisia. G13 pn jo 1300:n


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: El Geesu
ViestiLähetetty: 28.10.2012 17:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1332
Paikkakunta: Järvenpää
ok! Tuossa pitäisi rekisteriotteen mukaan olla 1.29 kone.
Taitaa se alkuperäinen majailla myyjä verstaan lattialla vielä, mukaan ois saanut mutta en halunnut.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: El Geesu
ViestiLähetetty: 29.10.2012 00:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
G12/612, eli jos oikein tulkitsen niin onko tuo kuitenki 1,2 kone? Juu, 1220 kone

X2 on 1220 koneet ja X3 on 1300 koneet, molemmat kireillä, todella nostavilla nokilla.

Muuten, tuosta ei tule talvikulkinetta? Sisälämmitys vie energiaa järjettömästi. Mitä jos tunget konehuoneeseen kuitenkin Hondan agregaatin, vie litran tunnissa ja lataat samalla akkuja ja saa lämmintä sisään. Tulis Hybridi Geesu jolla voi ajaa loputtomiin 10 litran tankilla.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: El Geesu
ViestiLähetetty: 29.10.2012 00:38 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Cikatti kirjoitti:
G12/612, eli jos oikein tulkitsen niin onko tuo kuitenki 1,2 kone? Juu, 1220 kone

X2 on 1220 koneet ja X3 on 1300 koneet, molemmat kireillä, todella nostavilla nokilla.

Myytti X3 -moottorista on ilmeisen vahva. Sellaista vain ei ole, X3:n parempi kiihtyvyys "tavalliseen" 1299cc GeeSuun verrattuna on saatu aikaan hitusen tiheämmällä vaihteistolla...

Ainakin tällai väittivät tahot jotka ovat tutustuneet tuohon aiheeseen ihan reippaasti...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: El Geesu
ViestiLähetetty: 29.10.2012 00:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Kuva
Tähän tapaan lie moottori on tarkoitus asentaa..? Kuvassa tosin 2cv:n konesali, vaan vastaavilla palikoilla saa moottorin kiinni myös GS:n vaihteistoon...

Ja kuvat kun kivoja on, niin täältä niitä löytyy lisää...

Laitetaas vielä linkki tarinaan ajopelistä...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: El Geesu
ViestiLähetetty: 29.10.2012 08:46 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
jasu kirjoitti:
Cikatti kirjoitti:
G12/612, eli jos oikein tulkitsen niin onko tuo kuitenki 1,2 kone? Juu, 1220 kone

X2 on 1220 koneet ja X3 on 1300 koneet, molemmat kireillä, todella nostavilla nokilla.

Myytti X3 -moottorista on ilmeisen vahva. Sellaista vain ei ole, X3:n parempi kiihtyvyys "tavalliseen" 1299cc GeeSuun verrattuna on saatu aikaan hitusen tiheämmällä vaihteistolla...

Ainakin tällai väittivät tahot jotka ovat tutustuneet tuohon aiheeseen ihan reippaasti...


Jep. G13 on alitehoinen (suhteessa kuutiotilavuuteen) ranskan verotussyistä, joten samasta syystä tuo vaihteistokikkailu on toteutettu X3:een. Totta Cikatin väitteessä on se, että G12 oli kyllä tiukemmilla nokilla kuin G13, mutta siihen se jääkin. Pienet erot G13 eri versioiden koneiden kohdalla johtuu kaasareista ja suuttimista. Laskinkohan menneenä kesänä 15 eri suutinkombinaatiota tehdastekoisena :shock: Alkupään geesut saivat enemmän soppaa ja vähemmän happea ja loppupään geesut vähemmän soppaa ja enemmän happea ;)



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: El Geesu
ViestiLähetetty: 29.10.2012 13:19 
Käyttäjän avatar

Viestit: 609
Paikkakunta: Kouvola

Profiili WWW
Seurailin jonkin aikaa kiinnostuneena pariakin sähköautoprojektia mutta ne jäi vähän kerrassaan.
Ovat kovin työläitä ja kalliita eli toteutuksen hyötysuhde jäi minun mielestäni aika huonoksi?

Sittemmin toiset autonvalmistajat ovat paneutuneet pistokehybrideihin, niin minulle tuli sitten mieleen, että eikös lähelle tavoitteita pääsisi (mitä ne sitten ovatkaan itse kullakin) myös miettimällä ratkaisuja olemassa olevan tekniikan (polttomottoriin/vaihteistoon) viilaamiseen, menisi siis lähemmäs pistokehybridien tapaista ratkaisua?

Silloin akkutekniikka ei näyttelisi niin isoa roolia, samalla ajomatkan rajoituksien vähetessä... Talvikäyttökin (eli mm. lämmitys) voisi olla tällä helpompi toteuttaa ja ainakin mehumaijojen tekniikka ja vaikkapa ilmastointi toimisi ilman erillisiä sähkömoottoreita? Sitäpaitsi tällä tavalla voitaisiin laajentaa alustojen määrää. Esim. XM:n tai Bexin hybriditoteutus olisi ainakin mukavuudenhaluisille nappivalinta eikä maksa lähtökohtaisesti liikaa :D
(Siinä mielessä tuo aggregaatin mukaan pakkaaminen sähköautoon ei sinällään olisi pöllömpi idea, siis noin ajatustasolla...)
Ongelmaksi voi tietty muodostua lain kirjain tai katsastus insinöörin/verottajan mielipide hommasta mutta mitäpä pienistä...

:geek: Mikään ei estä kikkailemasta olemassa olevan ja uuden tekniikan kanssa.
Ensinnä kone tiukkaan iskuun tai vaikka miettiä vaihtohtoisia koneita...
Kunnollinen elektroninen polttoaineen ruiskutus
Elektroninen sytytys
Pikkuinen turboahdin (tai pari) pakosarjaan antamaan lisäpotkua
Katti putkeen
Kytkimen tilalle laturi/starttimysteerio (en tosin tiedä onko näitä tällaisia ollenkaan jälkiasennettavia...)
Start-stop automatiikka joka liittyisi kätevästi edelliseen..?
Osan matkasta voisi vaikka ajaa vain sähköllä.
Y Name It...

:ugeek: Autoon saa kyllä Tee-Se-Itse tekniikkaa valvomaan ja säätämään toimintaa, jolloin voisi ehkä päästä optimaaliseen hyötysuhteeseen/kulutukseen/päästöihin/tehoihin... Ei tekniikan tarvitse käyttäjälle näkyä erityisesti mitenkään...
Kuka mitäkin haluaa tavoitella...
Vai haluaako vaan sikasiistin systeemin, sekin onnistuu... ;)
Auton alkuperäisyyttäkään ei tavitsisi liikaa uhrata jos näin haluaisi edetä...
DS-Hybridi olisi ihan älyttömän siisti! 8-)

Hintaa molemmille lähestymistavoille tulee joten siitä lienee turha liikaa säätää. :mrgreen:
Joka tapauksessa taitojen keräämistä ja opiskelua olisi riittävästi tiedossa.
Jokaisessa projektissa ja budjetissa on joka tapauksessa oma kattonsa.

Pro Sähkö GS kuitenkin! Tsemppiä projektiin, Geesu on varmaan aika hyvä alusta muutokselle.



Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: El Geesu
ViestiLähetetty: 29.10.2012 17:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
"Vanha rouskuhan" on optimaalinen rakentelukohde moiseen, sillä sen arvo on kuoleentunut/hävinnyt jo moneen kertaan, joten suurin kuluerä on laitehankinnat ja omat työtunnit. Toisekseen, mitä vanhempi, sen helpompaa on yleensä katsastaa muun tekniikan puolesta.



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: El Geesu
ViestiLähetetty: 29.10.2012 20:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Muistan kuin muistankin taas... G13 koneiden suurin pullonkaula oli ne imukanavat kannessa, ne olivat pyöreät kun taas kaikissa G12 koneissa lähes suorakaiteen muotoiset pyöristetysti eli siis valtavat. Kaikkein reteimmät nokat oli G12/619 koneessa.

Hitsi olis kyllä upee tuollanen hybridi GS, sillä ajais talvellakin. Nyt kun siehen joutuu laittamaan sähköisen hydepumpun niin mahtasko olla asiaa laittaa pari ylimääräistä paineakkua, tulis harvat syklit pumpulle.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: El Geesu
ViestiLähetetty: 29.10.2012 20:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1977
Paikkakunta: Espoo
Kaikkein kireimmät nokat ovat G10:ssä, kun on lyhyempi-iskuinen kierroskone ;) Ja G10 on myös samaisilla soikeilla imukanavilla..Kuten sanottua, G13 on tarkoituksella tehty aliviritteiseksi vääntökoneeksi. Sen osoittaa nuo aiemmat "kireämmät" koneet. Mutta jospa jatkamme aiheesta jonkun muun topikin alla :lol:



Berlingo 1.9D -04, Xantia V6 Break -00, Xantia 1.8 16v Exclusive Break -00, Xsara 1.6i -00, GS Pallas -77, 2cv6 AK??? -76, 2cv-Super -71, 2cv6 -77, Dyane Super -73, Dyane -68
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: El Geesu
ViestiLähetetty: 29.10.2012 20:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1332
Paikkakunta: Järvenpää
Cikatti kirjoitti:
Muuten, tuosta ei tule talvikulkinetta? Sisälämmitys vie energiaa järjettömästi. Mitä jos tunget konehuoneeseen kuitenkin Hondan agregaatin, vie litran tunnissa ja lataat samalla akkuja ja saa lämmintä sisään. Tulis Hybridi Geesu jolla voi ajaa loputtomiin 10 litran tankilla.


En varsinaisesti olekkaan vielä ajatellut ympärivuotista käyttöä. Ajattelin ottaa moottorin ja kontrollerin hukkalämpöä lämppärille yksinkertaisen kevyen lammönvaihtimen kautta. Moottorin läpimenevää jäähdytysilmaa ei varmaan sovi sisään työntää vaikka suodattaisikin, veikkaan että hiilet tekee tuossa aika paljon otsonia. Nuista saatava lämpö voisi riittää nollakeleille asti, mutta huono puoli on että ei tuota lämpöäpaikallaan ollessa. Webasto olisi yksi vaihtoehto.

Agregaatti voisi olla vaihtoehto niin että nostaa konttiin vain kun pitää toimintasädettä pidentää.

Tuo Jasun rättäri näyttää hyvältä! Samoilla linjoilla yritetään tulla perässä. Menee tosin joulukuulle ennenkuin saan tallin vapautettua tälle.



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: El Geesu
ViestiLähetetty: 29.10.2012 21:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Wesa kirjoitti:
Tuo Jasun rättäri näyttää hyvältä! Samoilla linjoilla yritetään tulla perässä. Menee tosin joulukuulle ennenkuin saan tallin vapautettua tälle.

Ei ole miun tuo, tuli vain seurattua projektia sekä oltua "henkisenä tukena" voimansiirtojutuissa. Jonkin verran pitkähköjä puheluja harrastettiin joku vuosi sitten...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: El Geesu
ViestiLähetetty: 29.10.2012 22:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Miulla sattui jäämään tänään käsiin yksi ehjä Semikronin vaihtosuuntaussilta (IGBT) ja yksi ehjä Eupecin puoliohjattu (D-T) tasasuuntaussilta 70 kVA 690 V tamusta, josta oli pääohjauskortti kärähtänyt. 200 A taitaa olla noiden IGBT-moduulien (kaksi yhdessä moduulissa eli yhteensä kolme moduulia sillassa) nimellisvirta. Onko tarvetta projektissa?



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: El Geesu
ViestiLähetetty: 30.10.2012 11:00 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Siis käytännössä kaikki moottorin hukkalämpö olis otettava lämmönvaihtimen kautta. Konehuone kun tuottaa paljon otsonia ja se on todella vaarallista.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: El Geesu
ViestiLähetetty: 30.10.2012 13:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1332
Paikkakunta: Järvenpää
laakeri kirjoitti:
Miulla sattui jäämään tänään käsiin yksi ehjä Semikronin vaihtosuuntaussilta (IGBT) ja yksi ehjä Eupecin puoliohjattu (D-T) tasasuuntaussilta 70 kVA 690 V tamusta, josta oli pääohjauskortti kärähtänyt. 200 A taitaa olla noiden IGBT-moduulien (kaksi yhdessä moduulissa eli yhteensä kolme moduulia sillassa) nimellisvirta. Onko tarvetta projektissa?


Kiitos tarjouksesta. Tällä hetkellä tuo tee-itse controlleri jota kaavailen perustuu Fetteihin, tosin joku IGTB versiokin on kai tulossa. Pidetään mielessä. Omat kyvyt näissä asioissa rajoittuu lähinnä kolvailun asteelle..



Xantia Activa Tct -96
CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84
GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08
XM V6 A. -95
C6 2.7 HDi
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/3 [ 51 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: