|
Kirjoittaja |
Viesti |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Golf Country Lähetetty: 28.10.2012 22:14 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
Vieläkö näitä olisi Suomessakin tallella?
Liitteet: |

GolfCountry.jpg [ 128.5 KiB | Katsottu 25262 kertaa ]
|
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
JC5IEDM
|
Viestin otsikko: Re: Golf Country Lähetetty: 28.10.2012 22:47 |
Viestit: 77 Paikkakunta: Pirkanmaa
|
Tämän illan tilanne Nettiautossa näyttäisi olevan 6 kpl, joten kai niitä on.
2005 - 2008 C5 Break 2.0i AT 2002 (100 - 170 tkm) 2008 - 2017 C5 Berline 2.0i AT 2005 (70 - 298 tkm) 2017 - 20__ C5 Berline 2.0i AT 2005 (113 tkm -)
|
|
|
|
 |
2cvkimmo
|
Viestin otsikko: Re: Golf Country Lähetetty: 28.10.2012 23:05 |
Viestit: 3465 Paikkakunta: Vallis Gratiae
|
No jopas. Aina jaksaa yllättyä nettiauton nimeämistavoista.
Mainio artikkeli aiheesta sattui silmään saksalaisessa youngtimer-lehdessä ja pieni yllätys oli, että valmistusmäärä jäi reilusti alle 8000 yksilön. Suhteessa markkinoihin näitä taisi tulla aika runsaastikin Suomeen. Nyt näitä poimitaan nopeasti talteen.
Tällainen voisi olla näppärä talvilelu, Syncro nelivetoratkaisuna on teknisesti aina niin kiehtova...
2CV AZU '61 » 2CV6 '71 » Acadiane Mixta '81 Jousitus on täysin erillinen ja ainutlaatuisen pehmeä, tehden ajon yhtä miellyttäväksi kuin missä tahansa loistoluokan autossa. (2CV-esite,1956)
|
|
|
|
 |
kaseva
|
Viestin otsikko: Re: Golf Country Lähetetty: 29.10.2012 01:35 |
Viestit: 1878
|
2cvkimmo kirjoitti: Vieläkö näitä olisi Suomessakin tallella? Samaa pohdin viikottain kun tallaan toimistolta lähimpään kauppaan hakemaan kahvikermaa. Naapurissa majailee selvästi käyttöauto-statuksella oleva Golf CM, joka ei siis ole edes ainoa Suomessa, kuten ao. viestistä voi päätellä. Onko nyt aika aloittaa keräily, jos haluaa Wagia harrastaa? disclaimer: en koe mitään halua tai tunnetta VAG-tuotetta kohtaan. Tylsiä kaikki tyynni. (IMHO)
__________________________________________________________________ G11 730d xDrive -16 | V60 D3 Inscription -19 | 96 V4 1980 | Goldwing 1200 Interstate 1986
|
|
|
|
 |
Eki
|
Viestin otsikko: Re: Golf Country Lähetetty: 29.10.2012 08:10 |
Viestit: 866 Paikkakunta: Janakkala
|
Tuossa naapuritalossa on juurikin tuollainen, samanlainen kuin aloituskuvassa. Se on isännällä pyhäautona, arkikäytössä on C5... 
Ducato 3.0 ComfortMatic '08 Clio TCe 90 Dynamique '13 207 1.6 16V '07 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00 Visa 1.4 GT '83 AX First 1.4 Diesel '93
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: Golf Country Lähetetty: 29.10.2012 09:56 |
Viestit: 7816 Paikkakunta: Eurajoki
|
zX-files kirjoitti: Pikku lisämausteena tuo ei sitten ole mikään helppo auto osiensa suhteen. Tietty ne kolopallopalikat on kaakunpalaa, mutta jos tarvitaan jotain "vain Country"-osaa niin johan menee hankalaksi. Ja alustassa niitä sitten löytyykin. Tuo alle 8.000 on se taikasana, joka on ihan oikeesti todella vähän  Vois luulla että nelivetopalikat olis pääosin peräisin transportterista, eikö sitten ole? Tietty pakkohan niissä on selvää eroakin olla kun on moottoritkin eri päissä...
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Golf Country Lähetetty: 29.10.2012 13:01 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Tuosta ihan naapurista, viereiseltä kadulta löytyy yksi vihreä. Korotus on muistaakseni tehty aika erikoisesti: Autossa on erillinen apurunko, johon tukivarret ja vissiin voimansiirtokin kiinnittyvät. Kori on sitten nostettu tämän rungon päälle.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
Lauri
|
Viestin otsikko: Re: Golf Country Lähetetty: 29.10.2012 14:43 |
Viestit: 1496
|
Kyllä noita otsikon pelejä toisinaan ainakin Kuopion seudulla näkee, eikä ole pitkä aika kun yhtä kävin autoliikkeen pihalla kurkkimassakin. Volkkariharrastajien puolustukseksi haluaisin sanoa, että hieman aina risoo kun Honda mainoksissaan kehuu Cr-v:n luoneen "katumaasturiluokan". Eikö tuo Golf ole myöskin katumaasturi, vaikkei sitä markkinoille tullessa sillä nimellä kutsuttukaan (ei sillä, että VW olisi ensimmäinen ollut, mutta Hondaa aiemmin valmistettu kuitenkin)? Autosta oli muuten vuoden sisällä jossain Klassikot lehden numerossa juttu.
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Golf Country Lähetetty: 29.10.2012 14:53 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
Lauri kirjoitti: Eikö tuo Golf ole myöskin katumaasturi, vaikkei sitä markkinoille tullessa sillä nimellä kutsuttukaan (ei sillä, että VW olisi ensimmäinen ollut, mutta Hondaa aiemmin valmistettu kuitenkin)? Ja tässä vielä vanhempi katumaasturi: 
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Golf Country Lähetetty: 29.10.2012 14:56 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Lauri kirjoitti: Honda mainoksissaan kehuu Cr-v:n luoneen "katumaasturiluokan". Eikö tuo Golf ole myöskin katumaasturi Eikös perus-UAZ ole katumaasturi? Sillä voi ajaa jonkinnäköisessä maastossa, mutta pärjää sillä kadullakin. Isolla maasturilla taas ei kadulla pärjää. CRV:llä en kyllä maastoon lähtisi... ei silti, en kadullekaan enää, kun olen moisen hirvityksen kokeillut.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
jasu
|
Viestin otsikko: Re: Golf Country Lähetetty: 29.10.2012 21:51 |
Viestit: 3152 Paikkakunta: Korpilahti
|
Teuski kirjoitti: zX-files kirjoitti: Pikku lisämausteena tuo ei sitten ole mikään helppo auto osiensa suhteen. Tietty ne kolopallopalikat on kaakunpalaa, mutta jos tarvitaan jotain "vain Country"-osaa niin johan menee hankalaksi. Ja alustassa niitä sitten löytyykin. Tuo alle 8.000 on se taikasana, joka on ihan oikeesti todella vähän  Vois luulla että nelivetopalikat olis pääosin peräisin transportterista, eikö sitten ole? Tietty pakkohan niissä on selvää eroakin olla kun on moottoritkin eri päissä... Muistikuva on että voimansiirron osat olisivat ihan omansa, pienempiä/kevyempiä kuin Transkopterin. Kun sattuneesta syystä tuli Syncro-osia etsittyä, niin joku noiden osien eroavaisuuksista valisti... Tietääkseni ainakin iskarit ovat ihan omansa tuohon, ja jos niitä jostain löytää niin kannattaa istua hintaa ilmoitettaessa...
Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2 Series -LantikanPätkä
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Golf Country Lähetetty: 30.10.2012 12:14 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Bexin nelivetoa taas on tehty vielä huomattavasti tuota vähemmän. Sama osapula vaivaa sitäkin mutta ehkä harvinaisia palikoita on Golfia vähemmän?
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Eki
|
Viestin otsikko: Re: Golf Country Lähetetty: 30.10.2012 17:19 |
Viestit: 866 Paikkakunta: Janakkala
|
svc kirjoitti: Ja tässä vielä vanhempi katumaasturi: GAZ M-72 (Pobeda 4x4) ei ollut mikään katumaasturi.  Siinä oli ihan oikean maastoauton (GAZ-69) alusta sovitettuna GAZ M-20:n koriin. Samasta aiheesta oli myös erilaisia Mosse-versioita. laakeri kirjoitti: Eikös perus-UAZ ole katumaasturi? Sillä voi ajaa jonkinnäköisessä maastossa, mutta pärjää sillä kadullakin. Isolla maasturilla taas ei kadulla pärjää. CRV:llä en kyllä maastoon lähtisi... Tuolla logiikalla myös Land-Roverit ym. olisivat katumaastureita.  Mutta ei, kyllä UAZkin on ihan oikea maastoauto. Millä tahansa pärjää kadulla, mikä sinne sopii. Toinen asia sitten on, onko kadulle järkeä lähteä millä vain, jos sopivampiakin on tarjolla. 
Ducato 3.0 ComfortMatic '08 Clio TCe 90 Dynamique '13 207 1.6 16V '07 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00 Visa 1.4 GT '83 AX First 1.4 Diesel '93
|
|
|
|
 |
laakeri
|
Viestin otsikko: Re: Golf Country Lähetetty: 30.10.2012 18:15 |
Viestit: 7490 Paikkakunta: Taipalsaari
|
Eki kirjoitti: laakeri kirjoitti: Eikös perus-UAZ ole katumaasturi? Sillä voi ajaa jonkinnäköisessä maastossa, mutta pärjää sillä kadullakin. Isolla maasturilla taas ei kadulla pärjää. CRV:llä en kyllä maastoon lähtisi... Tuolla logiikalla myös Land-Roverit ym. olisivat katumaastureita.  Niin, eivätkös ne olekin? Vaikkakin esim. Defender on kaikella tapaa kaueampi kuin UAZ. Sisu SA-150:iä en sitten enää katumaasturiksi sanoisi, enkä SA-240:iä ainakaan, alkavat olla melko kankeita kaupungilla pyöriteltäviä.
VW Passat B7
|
|
|
|
 |
svc
|
Viestin otsikko: Re: Golf Country Lähetetty: 30.10.2012 21:33 |
Viestit: 4073 Paikkakunta: Eteläkärki
|
No joo. Eiköhän katumaasturlla tarkoiteta autoa, joka on tarkoitettu pärjäämään huonommalla tiellä, kuin tavallinen henkilöauto. Mutta ei varsinaisesti tien ulkopuolella, kuten maastoauto.
"Pitäähän miehellä leluja olla..." C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
|
|
|
|
 |
jptcool
|
Viestin otsikko: Re: Golf Country Lähetetty: 30.10.2012 22:06 |
Viestit: 1723 Paikkakunta: Parainen
|
Eikös AMC Eagle tullut markkinoille jo 10 vuotta ennen tuota golfkärryä. Varsinainen kaunotar sekin.
Cx Heuliez-87, Tre-87, Fami-90, IE Pallas -83, Prestige -88, Id-58, DSuper-70, 4xXm, Xantia, BxGti-86
|
|
|
|
 |
Huikko
|
Viestin otsikko: Re: Golf Country Lähetetty: 30.10.2012 22:18 |
Viestit: 3199 Paikkakunta: Tampere
|
On melkoinen piisami ajaa tuommoinen Country. Olen joskus nauttinut ratin takana Varkaudesta Tampereelle ja en enää toiste suostu ajamaan.
DS 9 E-Tense 4x4 360 Rivoli+ 2022, ZX Br -97 C5 Ber -17 C5 Ber -04 Xa V6 -98 C5 V6 -01 ZX Vlc -93 ZX -94 C5 Brk -02 C5 HDi -10 ZX -95 Cact -14 Xs VTS -00 ZX SP3 94 AX 10E -89 Xa Bk -96 BX -90 C5 -08 Xsa HDi -03 ZX Br -97
|
|
|
|
 |
Croisette
|
Viestin otsikko: Re: Golf Country Lähetetty: 30.10.2012 22:39 |
Viestit: 2006 Paikkakunta: Tampere
|
Hakeekohan Saksalaiset jossain vaiheessa näitäkin Suomesta takaisin, kuten T3 tölkki syncroja on haettu jo useamman vuoden ajan  . Niistähän 16" mallin tuotannosta suurin osa myytiin suomeen  .
|
|
|
|
 |
Eki
|
Viestin otsikko: Re: Golf Country Lähetetty: 31.10.2012 01:24 |
Viestit: 866 Paikkakunta: Janakkala
|
...ja niistäkin varsin merkittävä osa PV:lle. Saksalaiset ostajat ovatkin tuttu näky KVälV:n huutokaupoissa. 
Ducato 3.0 ComfortMatic '08 Clio TCe 90 Dynamique '13 207 1.6 16V '07 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Br. '00 Xantia 2.0i16V Automatique Exclusive Bl. '00 Visa 1.4 GT '83 AX First 1.4 Diesel '93
|
|
|
|
 |
Putkimies22
|
Viestin otsikko: Re: Golf Country Lähetetty: 31.10.2012 16:48 |
Viestit: 3537 Paikkakunta: Espoo
|
Punainen Country bongattu tänään Porvoossa 
Volvo V70 D4 -15 A Citroen Xantia Berline 1,8-16V -95 Citroen Xantia Berline 1,8-16V -97 (purkuun) Citroen Xantia Berline 1,8-16V -00 Peugeot 406 Coupe V6 Aut -99
|
|
|
|
 |
Hujane
|
Viestin otsikko: Re: Golf Country Lähetetty: 02.11.2012 12:54 |
Viestit: 424 Paikkakunta: Juuka/Pohjois-Karjala
|
mie olen nähnyt tuollasen diesel versionakin
|
|
|
|
 |
|
|